Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 uur geleden zei BMWMB:

Ik vond het bij de F10 al spijtig dat de 520d ook een dubbele uitlaat kreeg en er dus geen verschil was met 530d. Daarom heb ik de type aanduiding laten staan.
Bij de G30 is het nog erger. Ziehier de 2 520d's die in Bornem staan.

b54fc2e71f6a7675d2ae63d7d1a25194.jpg

b1ffed97eddeeef310f4272cd3591d0a.jpg

Amai hoe lelijk zit die camera ingewerkt :fp:

Precies alsof die in namontage geplaatst is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Goed opgemerkt, in inderdaad lelijk.
Bij mijn C is dat super omdat de camera uit- en terug inklapt, zodat deze compleet onzichtbaar is, en ook altijd proper is.

Geplaatst:

Voila, dat is bij een Golf al 8 jaar zo, de camera blijft proper en je ziet hem niet zitten, bij MB is dit ook mooi afgewerkt.

Hier laat BMW toch wel een steek vallen imo. Al denk ik dat het bij Audi niet anders is.

Geplaatst:

Bij onze Range Sport zie je 'm niet zitten, maar hij klapt niet weg, dus is 'm dikwijls vuil.

Geplaatst:
20 minutes ago, TomT said:

Voila, dat is bij een Golf al 8 jaar zo, de camera blijft proper en je ziet hem niet zitten, bij MB is dit ook mooi afgewerkt.

Hier laat BMW toch wel een steek vallen imo. Al denk ik dat het bij Audi niet anders is.

Bij de BMW 6 doen ze 't wel goed.

Geplaatst:

Bij mijn 3 zie.je hem ook niet zitten maar wordt ook vuil idd, ik vind de G30 zeer knap maar sommige (M pack) velgen zïjn idd niets.

Geplaatst:
Ik ben er tot nu toe niet echt wild van, noch van de voorkant (maar die gaat nog), zeker niet van de achterkant. Ik krijg bij gans die auto (exterieur) een erg sterk Mitsubishi Galant gevoel. :oops:  Ik ben ook niet wild van de velgendesigns die ze tot nu toe leveren, het M Pack is maar duf, ... Benieuwd hoe 't gaat evolueren als er wat te zien zijn op de openbare weg, als de touring er is, en als er wat meer kleuren/velgen/... beschikbaar worden.

Iedere BMW heeft een M pack nodig in mijn optiek. Zonder ziet dat er maar standaard uit. Hier thuis komt er geen BMW in zonder M pack.

En de 20 duims individual velgen of onderstaande 20'' zijn wel degelijk knap.

c403bd0bc29df5c2f184597171385405.jpg

Geplaatst:

Hierbij nog een nuttige bijdrage aan dit topic

05e190aba9653e1ae764e82dc0824235.png

661fee156007563b885272892cd160ef.png

10f89b4d6e70effef2251ceb21d98b83.png

Geplaatst:

70e87ba2edadb15b8b3321356ad3b6d7.png

Dit zijn toch knappe velgen?

Geplaatst:

Neen, dat zijn die mottige exemplaren net, maar smaken he. [emoji4] [emoji4]

Geplaatst:

Over smaak discussieert men niet, idd.

iRicky is iig de gedroomde klant voor bmw, want ze verdienen gouden geld op die opties en accessoires.

Ik zou veel liever met een 'gewone' 140i rijden dan met een 120i vol m pack en m perf accessoires. Of liever met een Luxury Line 340i touring dan een fully loaded M Pack 325d touring. Ik zeg maar wat. Bij de X5 zou ik net geen M50d nemen omdat je daar het M Pack moet nemen (en zeer duur betaalt), dan liever een dik uitgeruste Indvidual 40d. Bij de 760 nu zou ik meteen de Excellence nemen, die heeft tenminste klasse. Bij de vorige '5 touring (allez, 't uitgaande model) zitten een M550d touring en een 535d touring allebei in de shortlist van de opvolgers van m'n huidige, maar een M550d heeft allerminst een beentje voor omdat ik een LCI Exclusive '5 touring op een knappe 19" eigenlijk mooier vind dan eentje met M Pack (zeker als die op de gedoodverfde 19" staat waar zga alle M Pack '5 mee rondkarren).
Enkel bij de vorige generatie X1 vind ik een M Pack "verplicht". Bij alles vanaf de '5 vind ik het geen gtote meerwaarde meer (een non M-Pack '5 kan perfect even knap zijn als eentje met). Enkel bij de '7 vind ik het simpelweg afbreuk doen aan de klasse en finesse van de auto. Wat ik vooral jammer vind, is dat het met die M Packs nogal sterk de "extraverte" kant op gaat, met logo's all over, grote gaten in de muil, grote en opvallende open velgen, ...  Daarom niet lelijk (vaak, soms echter wel, vind ik) maar allerminst een verplicht iets om 't mooi te hebben. Indien dat wel zo zou zijn, zou BMW geen Excellence-versie maken van de 760, lijkt me. Bijkomend: M Pack beperkt doorgaans (sterk) de keuze inzake buitenkleuren (max. 6-7 tinten beschikbaar, maar 2-3 als je alles wat zwart/donkergrijs/zwartblauw is samentelt) en de keuze qua velgen. But hey: iedereen kiest toch altijd zwart en de grootste open velgen (desnoods in replica), net zoals binnenin iedereen doorgaans zwart kiest ... dus wat zit ik te melken over personaliseringsmogelijkheden? :D 

Los daarvan: de nieuwe 5 moet nog groeien bij me. Het is geen instant crush. Wat goed is, want doorgaans is snel gevonden liefde ook weer snel verloren.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Tja smaken verschillen inderdaad. Ik vind een BMW zonder M pack/ M performance accessoires precies als een lease kar uit zien. En zo rijden er in Nederland al genoeg rond.

Wat niet weg neemt dat ik nog altijd voor een M140i had moeten kiezen. Ik zie mijn 120i echt graag zoals deze nu is samengesteld (Yes I love de M performance addenda) maar verlang echt naar meer spanning en sensatie.

Heb mij recent georiënteerd op een Focus RS en zal op termijn ook eens gaan proefrijden met de M140i. Realistisch gezien gaat de opvolger van mijn huidige auto er pas volgend jaar komen dus ik heb nog even tijd om mij te oriënteren.

Geplaatst:

En OW ja mijn broer heeft een X5 40e besteld. Carbon zwart, Mokka nappa leder met M Sport Plus pack en een hoop opties. M performance nieren en spiegels en spoilerlipje komen er wellicht nog op.

Dat moet zowat GTA's 'worst nightmare' zijn [emoji23].
De huidige F11 525dA M sport (wit, 19 duims, getint glas) - Again probably your 'worst nightmare' GTA) gaat naar zijn vriendin.

cbb975b8c58d299cc29018866ef8ea2a.jpg
Geplaatst:

Vroeger vond ik een "M Pack" ook absoluut verplicht. Zonder was een BMW niet compleet, zo dacht ik. Gaandeweg ben ik dat (sterk) beginnen relativeren. Met ouder worden wijzigt ook je visie op de dingen.

Nu nog vind ik dat sommige BMW's echt knapper zijn met een M Pack. Ik denk b.v. aan m'n E46 touring: dat model had die spuuglelijke E46 pfl achterbumper met die horizontale zwarte lijsten in - verschrikkelijk. De facelift berline kreeg dan een gladdere variant maar de touring nooit. Daarom alleen al vind ik een E46 touring zoveel knapper met M Pack. Bijkomend: ook z'n snoet ging er op vooruit. Mijn '1 had ook 'n M Pack en samen met de aparte kleur (toen) en de specifieke velgen was dat echt een apart modelletje, je zag ze zeer weinig, sportief en toch stijlvol.

Maar om nu te zeggen dat de huidige '3 op niks trekt zonder M Pack? Zo'n Luxury 340i touring op 19" Individuals ... daar gaat in my book geen enkel M-Pack'er '3 boven. :oops: Al zou ik er geen neen tegen zeggen. Enkel bij een (huidig model) X5, '6 en de '7 zou ik als 2ehands kopende klant specifiek zoeken naar een modelletje zonder M Pack.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minuten geleden zei iRicky:

En OW ja mijn broer heeft een X5 40e besteld. Carbon zwart, Mokka nappa leder met M Sport Plus pack en een hoop opties. M performance nieren en spiegels en spoilerlipje komen er wellicht nog op.

Dat moet zowat GTA's 'worst nightmare' zijn emoji23.png.
De huidige F11 525dA M sport (wit, 19 duims, getint glas) - Again probably your 'worst nightmare' GTA) gaat naar zijn vriendin.

Trek het nu niet in 't belachelijke, Rick. Een X5 met M Pack in 't carbonzwart vind ik perfect aanvaardbaar. Mocht eentje mét M Pack de enige zijn die aan al m'n andere eisen voldoet, dan zou ik 'm nemen. Nieuw zou ik 'm niet zo speccen, maar dat betekent niet dat ik dat als lelijk typeer. Ik zeg toch nergens dat een BMW geen M Pack mag hebben (zoals jij zegt dat een BMW een M Pack moét hebben om knap te zijn)?
Toegegeven: wit is voor camionettes of sportwagens :D (vind ik) en een witte '5 ... chance dat 'ie dat aan z'n madam verkocht krijg want als ik zie hoe lang witte '5 blijven staan op de 2ehandsmarkt (aan lagere prijzen dan hun broertjes/zusjes mét kleur), amai. :D 
Als ik helemaal wild mag gaan op een F11 '5, by the way, dan wordt het eentje mét M Pack, in 't azuritschwarz (= zeer donkerblauw) of tiefsee, met de 20" kruisspaakjes en met de alu raamomlijstingen. Ooit zo'n M550d gezien op mobile.de ... heerlijk. (Ik heb wel 'n serieus zwak voor blauwe buitenkleuren, dat moge duidelijk zijn.)  Ook een M Pack donkergrijze (liever niet dat sophisto maar wel dat ander, ben de naam effe kwijt) met binnenin donkerbruin nappaleder: yum. Staan bovenaan m'n goestings-lijstje, samen met non-M-Pack Exclusive modelletjes (met de juiste velg en in de juiste kleuren).

Ik zei gewoon: smaken & kleuren, daar discussieert men niet over. ;-)

Trouwens: 't is opvallend dat vooral in Nederland héél vaak dikke BMW's te vinden zijn net zónder M Pack. In België b.v. vind je zga geen 535i, in NL wel nog wat (net zoals in D, uiteraard). Wel, de Nederlanders getuigen wat mij betreft van best wel wat smaak, want je komt regelmatig superdik uitgeruste 535i/535d touring tegen in NL, met een knappe 19" velg erop, nappaleder, the works ... maar zonder die optionele bumperkit die weinig aan de looks bijdraagt (imo). I like :-)

Geplaatst:
19 uur geleden zei BMWMB:

Ik vond het bij de F10 al spijtig dat de 520d ook een dubbele uitlaat kreeg en er dus geen verschil was met 530d. Daarom heb ik de type aanduiding laten staan.
Bij de G30 is het nog erger. Ziehier de 2 520d's die in Bornem staan.

Dat kan me nu eens geen fuck schelen wat andere mensen 'denken' dat er onder de motorkap zit van motorisatie... Wat moeten dan al de 20d-rijders zeggen over 18d's?

En een F10 520d met 1uitlaat. :fp: 't Zou schoon zijn.

Geplaatst:

Excuses. Het was niet mijn intentie om het in het belachelijke te trekken, zeg. Ik bedoelde meer gezien je aversie tegen 4 cilinder/ hybrids en het feit dat er een M pack op ge-specced zit.

En bedankt dat je mijn 1 serie een camionette vindt ;). Haha

Wat betreft de dik uitgeruste 5 reeksen zonder M pack in Nederland heb ik wel een verklaring. Mensen die zakelijk rijden willen de bruto catalogus prijs zo laag mogelijk houden. Een M pack drijft de prijs fors op uiteraard. Een dikke velg en zelfs lederen bekleding kan achteraf zonder in de fiscale bijtelling meegenomen te worden worden geplaatst.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind dat ook. Het klopt dat je 't niet meer aan de uitlaat kan zien, maar als je wérkelijk wil dat de mensen weten welke motor er onder de kap zit: laat dan het monogram er op. Voor al die mensen die wél een 518d of 520d kopen is het aangenamer/mooier met 't dubbel pijpke. No harm done, denk ik.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist zei iRicky:

Excuses. Het was niet mijn intentie om het in het belachelijke te trekken, zeg. Ik bedoelde meer gezien je aversie tegen 4 cilinder/ hybrids en het feit dat er een M pack op ge-specced zit.

En bedankt dat je mijn 1 serie een camionette vindt ;). Haha

Wat betreft de dik uitgeruste 5 reeksen zonder M pack in Nederland heb ik wel een verklaring. Mensen die zakelijk rijden willen de bruto catalogus prijs zo laag mogelijk houden. Een M pack drijft de prijs fors op uiteraard. Een dikke velg en zelfs lederen bekleding kan achteraf zonder in de fiscale bijtelling meegenomen te worden worden geplaatst.

Ik heb geen aversie jegens 4-pitters. Ik heb er zelf 2 gehad en de kans stijgt met de dag dat ik (iedereen?) er in de toekomst mee gaat "mogen" rijden. Als je nu 'n Volvo wil, kan je al niet anders meer. Maar: zolang het kan, rijd ik graag nog met iets met een motor die méér dan 4 cilinders heeft, ja. Het verschil is waarlijk immens, véél belangrijker dan geen/wel M Pack of geen/wel witte buitenkleur. (Al ga ik zelfs bij een M550d passen voor een witte, sorry. :D )

Een '1 is nooit een camionette. Een uni witte buitenkleur vind ik wel voor camionettes (of sportwagens). Belangrijk verschil. :D 

Je uitleg voor die non-M-Pack 535d/535i is - vrees ik - niet sluitend, want het betreft dan vaak karren met een full Individual interieur en alle (zoniet bijna alle) opties, met catalogusprijs van dik door de 100k. Als je comfortzetels kiest, een mooie 19" velg e.d. dan kost het M Pack netto geen 2k meer, misschien zelfs maar 1k. Dus op zo'n kar maakt dat het verschil niet echt.

Geplaatst:
Ik heb geen aversie jegens 4-pitters. Ik heb er zelf 2 gehad en de kans stijgt met de dag dat ik (iedereen?) er in de toekomst mee gaat "mogen" rijden. Als je nu 'n Volvo wil, kan je al niet anders meer. Maar: zolang het kan, rijd ik graag nog met iets met een motor die méér dan 4 cilinders heeft, ja. Het verschil is waarlijk immens, véél belangrijker dan geen/wel M Pack of geen/wel witte buitenkleur. (Al ga ik zelfs bij een M550d passen voor een witte, sorry. [emoji3] )
Een '1 is nooit een camionette. Een uni witte buitenkleur vind ik wel voor camionettes (of sportwagens). Belangrijk verschil. [emoji3] 
Je uitleg voor die non-M-Pack 535d/535i is - vrees ik - niet sluitend, want het betreft dan vaak karren met een full Individual interieur en alle (zoniet bijna alle) opties, met catalogusprijs van dik door de 100k. Als je comfortzetels kiest, een mooie 19" velg e.d. dan kost het M Pack netto geen 2k meer, misschien zelfs maar 1k. Dus op zo'n kar maakt dat het verschil niet echt.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben denk ik. Dan hebben Nederlanders misschien toch een goede smaak? Lijkt mij de enige juiste uitleg [emoji23][emoji23]
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Alleen die gele nummerplaten hé [emoji22]

[emoji23]

Geplaatst:
4 hours ago, gTa said:

Ik vind dat ook. Het klopt dat je 't niet meer aan de uitlaat kan zien, maar als je wérkelijk wil dat de mensen weten welke motor er onder de kap zit: laat dan het monogram er op. Voor al die mensen die wél een 518d of 520d kopen is het aangenamer/mooier met 't dubbel pijpke. No harm done, denk ik.

Alsof de gemiddelde Belg weet waarvoor dat monogram zelfs staat :roll:

Geplaatst:

Zaterdag ook eindelijk de nieuwe 5 kunnen zien.
Gelukkig dat we binnen gemogen zijn in de blackbox om de touring te zien, want anders had ik helemaal niks gezien van de nieuwe 5 Reeks. Ontzettend veel volk op het salon, slechtste idee ooit om op zaterdag naar het autosalon te gaan. Doe ik nooit meer ! :o

Ik vind de Touring eigenlijk niet zo vernieuwend. Langs achter is het gewoon een grondige facelift van de F11 vind ik. Ergens niet slecht, want de F11 blijft een hele mooie auto! Maar langs de andere kant, had een beetje meer vernieuwing wel gemogen vind ik.

het interieur stelde me eigenlijk het meeste teleur. Ik vind er niets vernieuwd aan. Het ziet er wel goed uit en het steekt, volgens mijn eerste inzicht, wel goed in mekaar... maar ik had gelijk geen wow gevoel, geen gevoel van 'aha... dat is eens iets nieuws!'

Misschien dat ik de moderne BMW's nog een beetje te gewoon ben van op mijn vroeger werk... maar ik had de indruk dat @B3noît (en zijn pa) die met me mee waren, een beetje hetzelfde gevoel hadden?

Of zijn we te veel gewoon aan het worden...?  

Geplaatst:

Zou dat monogram er zowiezo afhalen, maakt niet uit welke motorisatie. Een motor koop je voor jezelf, laat die M-performance shizzle maar voor de poseurs. In mijn ogen niets zaliger dan een 550i zonder aanduidingen. 

Geplaatst:
4 hours ago, Tommie said:

En een F10 520d met 1uitlaat. :fp: 't Zou schoon zijn.

Een BMW 5 met een 4 cilinder diesel. :fp: 't Zou schoon zijn.

:D 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid