Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan mij niet inbeelden dat je daar ooit spijt van zou krijgen, zeker niet aan die voorwaarden. Heb zelf al gereden met de nieuwe 7 en dat ding rijdt echt geniaal. Pakt bochten bijzonder vlotjes en voelt veel lichter aan dan je zou verwachten.

Geplaatst:

Don't kid yourself @BMWMB. Wat Phil zegt, vanaf week 2 of 3 komt ge hier weer twijfelpolls produceren, dan.

Anderzijds: ik denk ook dat Tom Bentley hierboven gelijk heeft. Als je je gewoon instelt op iets, in plaats van jezelf toe te laten continu te twijfelen en te tobben ... dan zijt ge gelukkig met wat ge hebt. Jij hebt de luxe van zo hard te kunnen twijfelen en te kunnen wisselen als (je denkt dat) het je niet bevalt. Beeld je in dat je een doorsnee budget hebt, waardoor je compromissen moét maken. Dan zou je ook gelukkig zijn met datgene wat je haalt. Enfin, dan nog: pakt u maar ne '5 of zoiets.

10 uur geleden zei Soul:

En de ingewerkte systemen met navi en parkeerbiepjes en watweetiknogallemaal maken het natuurlijk niet eenvoudiger om toestellen te vervangen door betere componenten...

Juste. Plus: hoeveel van dat gerief is nog dedicated bekabeld, zitten er niet al sommige van die componenten gewoon op canbus? Succes als ge dat nog werkend wil krijgen. (Speakers moet wel lukken, ergens eindigt de aansturen daarvan altijd met twee draadjes waaruit analoge signalen komen.)

10 uur geleden zei ir_fuel:

En ge zou er soms van verschieten hoeveel "beter" die zogezegd "betere componenten" zijn in sommige auto's ....

Helemaal waar. Zie hoger in m'n post: bij de E87/E81 waren de h/k speakers eigenlijk zo goed als identiek aan de cheap-ass Philips speakertjes die in 't standaard soundsysteem zaten. Er waren er gewoon méér van, en de versterker was wat krachtiger. De subwoofer was wel gevoelig anders (dan het gewone optionele soundsysteem, basissysteem had er geen).

Geplaatst:

Als ze mij een 7 voor de prijs van een 5 aanbieden, moet ik daar toch niet lang over twijfelen hoor. 

Geplaatst:
11 minuten geleden zei Tom Bentley:

Als ze mij een 7 voor de prijs van een 5 aanbieden, moet ik daar toch niet lang over twijfelen hoor. 

Weinigen. Alleen twijfelkeizer bmwmb (z'n nickname zegt het in wezen zélf al) twijfelt zonder twijfel bij de minste twijfel.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik heb in het verleden net iets te dikwijls een impulsieve beslissing genomen waar ik nadien spijt van had. 

Mijn C450 heb ik gekocht zonder veel te twijfelen. Naderhand bekeken had ik beter wat meer getwijfeld. Hoewel het een mooie en leuk rijdende auto is, blijft de matige afwerkingskwaliteit binnen een storende factor.

Zo'n 7 zal voor mij te groot zijn om mij het rijplezier te bieden dat ik wil, maar de afwerking van het interieur is wel een droom voor mij.

Geplaatst: (aangepast)

When in doubt: Thomas von Autogefühl.

aangepast door exTB
Geplaatst:

Wat je wilt is een kleine auto n diens dynamiek maar met het comfort en de afwerking van een grote. Tot Porsche een model onder de Panamera maakt gaat dat er niet zijn vrees ik. Een S5 komt nog het kortste bij denk ik.

Geplaatst:
33 minutes ago, Tom Bentley said:

Want meer is altijd beter?

Geplaatst:
5 minuten geleden zei BMWMB:

Ik heb in het verleden net iets te dikwijls een impulsieve beslissing genomen waar ik nadien spijt van had. 

Toch niet op het vlak van auto's, lijkt me. Voor je zilveren E60 530d weet ik niet wat er allemaal loos was, maar van die E60 530d was je supercontent, van je '7 niet maar dat was gewoon een maandagauto vol kinderziektes (BUY LCI !!!), van je R26.R was je razend content (alleen gek dat je daar geen km op hebt gezet), van je rode M3 was je content, van je zwarte F10 530d xDrive was je zot content, van je GTS ben je zot content, ...  Seems to me dat ge niet moet zagen dat ge de verkeerde auto's kocht. :D  Oké, ik herinner me nog dat je wel wat opmerkingen had over die E93 M3. En nu wat (veel) rammels in je C. Als je een Alpriklopilina D3/B3 koopt ga je klagen over matige materiaalkwaliteit en windgeruis. Als je een E koopt ga je klagen over 't feit dat 'ie te log rijdt. Enzovoort. :D

Haal een '5. Als je nog wat kan wachten: Alpina. Als het meteen moet (i say: BUY LCI): 540i fully loaded.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
33 minuten geleden zei Tom Bentley:

1 minuut geleden zei Phil:

@Alexanderr, kom hier nog eens even uitleggen dat alles 4 is, alsjeblieft?

Dus: een D4 zal het zijn, BMWMB. Geen dank. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, Phil said:

Meer voor hetzelfde geld in mijn ogen wel ja. Ik zou al voldoening krijgen uit het maken van zo'n goede deal :D 

Geplaatst:

740d was een miskoop, en de 335i coupé ook. Moest mijn C zo niet rammelen, dan zou ik nog niet denken aan een andere auto. Deze C dient mij nog iedere dag, en dat zal ook nog even zo blijven. In 2017 komen een aantal leuke wagens op de markt waar ik wel naar uitkijk zoals idd de Alpina versie van de G30, maar ook de Audi RS5 en de Mercedes E50 AMG coupé. Wanneer komt de nieuwe A6?

Geplaatst:

Raar dat een 7 weer evenveel kost als een 5. Moet toch ergens iets schorten dan, tenzij ze echt veel pakken op een 5.

Geplaatst:

Wat Brentley Johnson daar zegt. Als je 80k moet leggen voor een nieuwe '5 (eerste van de geproduceerde, dus nog eens extra risico op kinderziektes ook) of je kan voor hetzelfde geld een dik gespecte '7 krijgen ... ik zou niet twijfelen. Wel geen 730d dan, alhoewel dat zeker zal volstaan zou ik toch wel een 40d willen hebben in zo'n koets.

Geplaatst:
4 minutes ago, Tom Bentley said:

Meer voor hetzelfde geld in mijn ogen wel ja. Ik zou al voldoening krijgen uit het maken van zo'n goede deal :D 

Met een goeie deal kan je niet rijden.

Een Dacia is ook een 'goeie' deal.

Geplaatst:
25 minutes ago, gTa said:

Weinigen. Alleen twijfelkeizer bmwmb (z'n nickname zegt het in wezen zélf al) twijfelt zonder twijfel bij de minste twijfel.

Just now, BMWMB said:

740d was een miskoop, en de 335i coupé ook. Moest mijn C zo niet rammelen, dan zou ik nog niet denken aan een andere auto. Deze C dient mij nog iedere dag, en dat zal ook nog even zo blijven. In 2017 komen een aantal leuke wagens op de markt waar ik wel naar uitkijk zoals idd de Alpina versie van de G30, maar ook de Audi RS5 en de Mercedes E50 AMG coupé. Wanneer komt de nieuwe A6?

Nu snap ik het :P 

Geplaatst:
1 minuut geleden zei BMWMB:

Dit jaar al de nieuwe B5? Dat zou wel erg snel zijn. Maar het kan. Ik las dat je een M550i niet weerhoudt om wille van het fiscale. Waarom dan wel een B5? (OK, specialer en nog meer power, maar fiscaal is dat even pijnlijk.)

Geplaatst:

1 minuut geleden zei Geezer:

Raar dat een 7 weer evenveel kost als een 5. Moet toch ergens iets schorten dan, tenzij ze echt veel pakken op een 5.

Het verschil wordt gemaakt op een overnamepremie van 16k euro excl. BTW als je een Mercedes inruilt die min. 25k waard is.

Geplaatst:
Zojuist zei gTa:

Dit jaar al de nieuwe B5? Dat zou wel erg snel zijn. Maar het kan. Ik las dat je een M550i niet weerhoudt om wille van het fiscale. Waarom dan wel een B5? (OK, specialer en nog meer power, maar fiscaal is dat even pijnlijk.)

Er zal toch ook wel een D5 komen.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Tom Bentley:

Nu snap ik het :P 

You have seen nothing yet.

Topic van zijn C450 al doorgelezen? Voorzeker 473 van de 113 pagina's gingen over getwijfel of 'ie zou twijfelen of 'ie andere velgen zou leggen en zo ja dewelke. :D 

Geplaatst:

Waar dient een autoforum anders voor? :noparty:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

You got me there :D
Overschot van gelijk.

Geplaatst:
1 uur geleden zei BMWMB:

Het verschil wordt gemaakt op een overnamepremie van 16k euro excl. BTW als je een Mercedes inruilt die min. 25k waard is.

Ah ja, maar wat geven ze dan nog als overname voor die MB? Dan ook 18 k minder dan op een ander?

Geplaatst:

Ik niet. 7 serie is een echt slagschip, en enkel leuk als je constant autostrade doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid