Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Trekt op niks.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Helaas klinkt het binnen weer als een playstation met compleet vervalste sound, zo spijtig...-_- Het kon even goed een Audi biturbodiesel zijn met soundmodule.

Geplaatst:

Valt dik tegen, inderdaad.

BMW mag eens nieuwe soundengineers aanwerven, voor de V8 blokken althans...

Geplaatst:

In dit filmpje klinkt het dan alweer wat beter. 

Graag zou ik eens willen testrijden om het zelf te horen.

Geplaatst:

Trekt helaas op niet veel. 

Persoonlijk ben ik ook van mening dat al die V8'en minder samengaan met 8traps versnellingsbakken.

Die laten de kracht niet meer aanzwellen over het toerentalbereik waar je de kracht voelt opbouwen in lage toeren en volledig vrij laat in hoge toeren... Ofwel rij je constant laag in toeren, ofwel schakelt hij twee versnellingen terug in plaats van aan te zwellen, ofwel schakelt hij hoger in toeren over een powerband van 2000rpm.

De emotie en de indrukwekkendheid die zo een krachtbron met zich zou moeten meebrengen wordt daarmee weg gefilterd... enkel in eerste versnelling word je er nog iéts van gewaar omdat dan wel het hele spectrum van de V8 aan bod komt.

Enfin, dat is natuurlijk maar mijn mening en ik weet dat dit nooit meer terug komt... maar doe mij maar een dikke atmo V8 met maximum 6 verzetten.

In de huidige generatie van wagens heeft een V8 imo slechts een kleine meerwaarde ten opzichte van bv een V6/I6 biturbo (tenzij je natuurlijk bonkers gaat qua vermogen met die V8).

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Afgezien van de dt-fout denk ik dat je gelijk hebt.

Een automaat haalt idd wel een stuk van het karakter van een motor weg, en past bijgevolg beter bij een karakterloos (aka vlak) blok.

Geplaatst:

Oeps, goed opgemerkt. Er stonden trouwens nog wat slordigheden in maar op gsm zinnen beginnen aanpassen is niet zo handig.

Geplaatst:

540i met Performance uitlaat klonk beter dan de 550i

Geplaatst:

Ik vind dat geluid van buitenaf eigenlijk best ok!
Van binnen is het echt Gran Turismo 3 ofzo :lolz: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren eentje zien rijden met M pakket, damn ik vind hem knap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Geplaatst:

Ik heb soms moeite om hem van een 7 reeks te onderscheiden langs vooraanzicht :oops:

Geplaatst:
Op 19/4/2017 om 21:42 zei BMWMB:

Klinkt als @Mayonaise in hoge toeren

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
26 minuten geleden zei Avantus:

Redelijk ziek blokje... 4 turbo's :o

Wordt lollig na afloop van garantie, zeker als je daar niet al te oordeelkundig koud mee gaat stampen. :D  

Geplaatst:

Als ik een 5 diesel zou kopen, dan zou het terug een 530d zijn. Bulletproof, lekker brutaal van karakter en meer dan snel genoeg!

Of een Alpina D5. :)

Wanneer komen de Individual buiten- en binnenkleuren beschikbaar?

Geplaatst:
Op 26-4-2017 om 21:10 zei BMWMB:

Als ik een 5 diesel zou kopen, dan zou het terug een 530d zijn. Bulletproof, lekker brutaal van karakter en meer dan snel genoeg!

Of een Alpina D5. :)

Wanneer komen de Individual buiten- en binnenkleuren beschikbaar?

Sinds een paar dagen te bestellen... Champagner zit er nog steeds tussen, Almandinbraun (bekend van de 7), Azurit, Rhodonit en dat is het denk ik...

Binnen Tartufo en Caramel en nog 1 of 2

Geplaatst:

Zeer knappe configuratie als M550i met deze kleur en velgen. En dan binnen nog een lichtbeige vollederen Individual interieur. :inlove:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid