Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanaf productie 11/17 (als het nog niet veranderd is) bestelbaar met de optie "wireless charging". Komt ook beschikbaar op andere modellen.

BMW-Wireless-Charging-2018-induktives-Laden-530e-iPerformance-03.jpg

BMW-Wireless-Charging-2018-induktives-Laden-530e-iPerformance-02.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Hopelijk is dat na te plaatsen

Geplaatst:
Zojuist zei VanCamel:

Hopelijk is dat na te plaatsen

Ik vrees daar eigenlijk wel voor... Je moet al inductieplaat monteren op een G30, kabels etc. nog niet ingecalculeerd.

Lijkt mij wel een groter gebruiksgemak tov de wallbox charger aangezien je niet meer moet zeulen met kabels.

Geplaatst:
Ik vrees daar eigenlijk wel voor... Je moet al inductieplaat monteren op een G30, kabels etc. nog niet ingecalculeerd.

Lijkt mij wel een groter gebruiksgemak tov de wallbox charger aangezien je niet meer moet zeulen met kabels.

Dan gaan we nog klachten krijgen :)
Geplaatst:

Dikke G30

attachment.php?attachmentid=1616872&d=14

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

En die bruingrijze afwerking van al die details (nieren, velgen, spiegelkappen, paneeltjes achter voorwiel, lijstjes in voorbumper, ...) vind ik ook verschrikkelijk. :oops:  Idem bij de M760Li.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 minuten geleden zei gTa:

En die bruingrijze afwerking van al die details (nieren, velgen, spiegelkappen, paneeltjes achter voorwiel, lijstjes in voorbumper, ...) vind ik ook verschrikkelijk. :oops:  Idem bij de M760Li.

Inderdaad, ben er ook geen fan van.

Geplaatst:

Chromé/Alu is terug aan het opkomen hé mannen... We gaan ermee moeten leven

Niet dat ik er een grote fan van ben...

Geplaatst:

Knap!

Geplaatst:
12 uur geleden zei VanCamel:

Chromé/Alu is terug aan het opkomen hé mannen... We gaan ermee moeten leven

Niet dat ik er een grote fan van ben...

Neen, je begrijpt 't niet, dat was allerminst wat ik bedoelde. (Alu en/of chroom zijn nooit weggeweest, trouwens.) Het "probleem" is dat op de M550i/d en de M760Li die afwerking een bronskleurtje heeft, het is geen zuiver chroom of geborsteld alu (imitaat) maar er zit een rookkkleur in. Past inderdaad "goed" met matzwart of mat donkergrijs, zoals de Russki het graag hebben, maar als je een klassiekere/statiger kleurencombinatie wil op je kar dan zit je daar aan vast.

Zie hoger naar de screenshots van BMWMB z'n configuratie: op een elegantere/moderne kleurencombinatie zoals dat donkerblauw/rookwit vind ik dat bruingrijs chroom langs de buitenkant (nieren, boomerangs in voorbumper, hockey-stick, spiegelkappen, uitlaattips en monogram, en ook de basiskleur van die velgen) afzichtelijk lelijk.
Ik zou een minder courante combinatie speccen dan BMWMB, vermoedelijk champagner quartz / caramel, waarbij de accentkleur langs buiten veel minder stoort omdat het qua kleur in dezelfde familie zit als CQ ... maar zelfs daarop zou ik die vuile bruine details liever vervangen zien door eerlijk chroom of hoogglans zwart.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik moet het irl zien om te weten of de kleur niet mooi is, en mij zou storen. In dat geval kan je deze delen nog laten lakken/wrappen in het zwart, antraciet, zilver of carrosseriekleur.

Geplaatst:

Ik rijd nu een week 530e. Helemaal verliefd, ga 'em 2 jaar bijhouden denk ik. :cool:

Geplaatst:

Soms denk ik er ook aan om zo'n 530e te kopen. Je kan daar al 50km elektrisch mee rijden, dus de dagen dat ik niet naar klanten moet kan ik elektrisch heen en terug de firma rijden. Daarbovenop heb je het fiscale voordeel, en dan denk ik vooral aan het VAA. Maar nog een reden is omdat ik veel te snel rijd met de C450, en ik denk dat zo'n 530e minder uitnodigt tot sportief rijden.

Geplaatst:

Je onderschat het verslavende elektrokoppel wel een beetje en het algemene gebrek aan sensatie in zo'n auto's. En dan zeker nog in een G30 die zo al zeer goed geïsoleerd is :D

Geplaatst:
Soms denk ik er ook aan om zo'n 530e te kopen. Je kan daar al 50km elektrisch mee rijden, dus de dagen dat ik niet naar klanten moet kan ik elektrisch heen en terug de firma rijden. Daarbovenop heb je het fiscale voordeel, en dan denk ik vooral aan het VAA. Maar nog een reden is omdat ik veel te snel rijd met de C450, en ik denk dat zo'n 530e minder uitnodigt tot sportief rijden.

Moest je dat kopen, die ga je zeker 2 maand houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Geplaatst:
12 uur geleden zei Tommie:

Ik rijd nu een week 530e. Helemaal verliefd, ga 'em 2 jaar bijhouden denk ik. :cool:

Idd, zeer complete wagen, maar iets té comfortabel naar mijn smaak... Geef mij maar de 330e

Geplaatst:

Ook een 530e meegepakt. Vind hem echt super. :inlove:

Uiteraard een stuk comfortabeler en afstandelijker dan de 330e, maar vind dat persoonlijk ook beter passen bij het karakter van de 5. Prestaties zijn ook meer dan deftig, klinkt leuk (zij het irl een stuk gedempter dan op video)... Echt top.

Enkele impressies. :ninja:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ga mij een testrit aanvragen met zo'n 530e.

Geplaatst:
1 uur geleden zei BMWMB:

Ik ga mij een testrit aanvragen met zo'n 530e.

*Panamera 4 E-Hybrid*

Geplaatst:

Hoe groot is de benzinetank eigenlijk bij zo een 530e

Geplaatst:

46 liter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid