Ga naar inhoud

Lotus Exige 380 Sport


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Ik dacht net hetzelfde, miljaarde zeg..... lang geleden, een keer plezant naast alle binnenbekledingen, velgen ea kosmetische keuzes.

Wat het LSD betref. Ik heb er eentje laten steken omdat de auto achteraan nog snel ging uitbreken (zoals Waky ook aangeeft) maar....... in trage bochten en op de openbare weg duwt die zo hard dat ik veel onderstuur had. Ja on track is dat zeker wel nuttig in snelle bochten, maar op de openbare weg...... miljaar. Ik vind het geen verbetering in de breedte en ben op de nieuwe niet direct van plan deze ingreep uit te voeren (misschien ontdek ik terug de nadelen van er geen te hebben, wie weet).

@PJH je hebt zeker gelijk over die PK onstabiliteit. De Exige heeft daar geweldig veel last van. Op een warme dag zal ik geen 375 (het is geen 380pk) maar eerder 335 of 340

De eerste mod die ik zou doen is een charge cooler, zonder enige twijfel.

Grootste minpunten  huidige Exige:

- onstabiliteit pk's, invloed warme lucht 

- onderstuur

- gearbox (in vergelijking met GT4 is deze echt een PAK minder

 

Pluspunten

+ gewicht

+ remmen (onvermoeibaar en extreem laat remmen, natuurlijk ook door gewicht)

+ directheid/racegevoel waar deze auto veel voor op zijn concurrent(en) zit

+ speelsheid

 

Ne keer zien hoeveel er gewerkt is aan de - punten binnenkort

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Ik dacht net hetzelfde, miljaarde zeg..... lang geleden, een keer plezant naast alle binnenbekledingen, velgen ea kosmetische keuzes.

Wat het LSD betref. Ik heb er eentje laten steken omdat de auto achteraan nog snel ging uitbreken (zoals Waky ook aangeeft) maar....... in trage bochten en op de openbare weg duwt die zo hard dat ik veel onderstuur had. Ja on track is dat zeker wel nuttig in snelle bochten, maar op de openbare weg...... miljaar. Ik vind het geen verbetering in de breedte en ben op de nieuwe niet direct van plan deze ingreep uit te voeren (misschien ontdek ik terug de nadelen van er geen te hebben, wie weet).

Was het een sper of een torsen? Ik dacht dat een torsen 'een beetje tussenin' was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat Lotus na al die jaren nog altijd geen deftige versnellingsbakken steekt. Da's mijn grootste ergernis aan een S2 bvb. Dat schakelt wel goed en precies, maar het kan een pak beter. Zelfs een MX5 NA schakelt beter....
en voor mij, als manual lover, doet dat enorm veel aan de beleving. Het moet kort, precies en met gevoel zijn. En liefst nog met een metalen klik-klak geluid :inlove:

Ik moet echt eens met een manuele ferrari rijden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei PJH:

Ik snap niet dat Lotus na al die jaren nog altijd geen deftige versnellingsbakken steekt. Da's mijn grootste ergernis aan een S2 bvb. Dat schakelt wel goed en precies, maar het kan een pak beter. Zelfs een MX5 NA schakelt beter....

Is maar speculatie, maar wel een voor de hand liggende: als ze al zitten te zweten om dat ding heel te houden kan het er niet meer bij om het ook nog comfortabel te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat LSD kan je ook afstellen en eventueel een beetje friction modifier maakt dat het al niet zo snel meer ingrijpt... Diegene die dat sper op die exige S heeft geïnstalleerd moet dat toch kunnen aanpassen/afstellen, veel onderstuur mag nooit het gevolg zijn van een sper, tenzij je voor 100% gaat en de boel vastlast natuurlijk. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PJH said:

Ze moeten eens een instelbaar-vanuit-de-cockpit-LSD uitvinden :)

Idem voor anti-roll-bars enz.

Bestaat. Wordt in de formula student wel vaker gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtding zo een 380. Al blijft de vraag altijd: Gaat deze eigenlijk een groot genoeg verschil maken met je huidige Lotus tegenover de meerkost? 

Uiteindelijk is je huidig ding ook al een serieus beest.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het al opgevallen, dat het nog eens over auto's gaat op dit forum? :inlove:


Ik snap er geen hol van maar vind het geweldig om te lezen, het kon hier even goed plots over horloges gaan [emoji3]
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, josenjef said:

 


Zijn dat ook status symbolen emoji16.png

 

Net als voor de Lotus: de éne wil een schoon vrouw om hard mee te rijden, den anderen om te showen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei The Swede:

Of vrouwen :ninja:

Ja voor sommigen ben je op dit forum een stoefer als je praat over rijden on track terwijl ze alle vijf voeten moeten benadrukken hoe goed ze presteren in bed :D

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 14/12/2016 at 6:14 PM, PJH said:

Ze moeten eens een instelbaar-vanuit-de-cockpit-LSD uitvinden :)

Idem voor anti-roll-bars enz.

Onze kenner heeft nog eens gesproken :D 

Tijd om wat V8 supercars te kijken :P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid