Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Twee opmerkingen, toch:

(1) Komt deze uit de trapganzencollectie van Anthony G? :D 
(2) Ze gaat véél te licht over de velgen. Een gesmede Fuchs noem je niet zomaar "alloemenoem wielz".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup zowel de kroonkurken als de gulli.

Wil nog altijd een set 15 inch kroonkurken van fuchs. Helaas vragen ze daar zotte prijzen voor. Nu setje 15inch kroonkurken liggen die ik eens moet opknappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Ik wist niet dat die kroonkurken van fuchs kwamen

Click, read & learn.

https://www.fuchsfelge.com/de/raederuebersicht.html

Edit: en omdat ge al 100 keer bewezen hebt halfblind te zijn: onderaan de merkencategorieën vind je de "classics".

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, Marvin said:

Niet te geloven dat ze die lelijke dingen ook maken: 

image.png.4c49875fba7853d3b24629ad7e29174d.png

Op een A vind ik die niet echt lelijk. 

Wat je tegenwoordig wat mankeert bij Mercedes (en andere merken), zijn een velg die echt "kenmerkend" voor het werk. Een velg zoals de gulli of de kroonkurk waar iedereen zegt "dat is een Benz !". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/8/2021 at 3:52 PM, Marvin said:

Jimny G Brabus 😅

Image

(bron)

Miljaar. Ik zie nu pas dat dat geen G is. Die heeft dat wel erg goed gedaan als gezichtsbedrog. :D

Je kan je afvragen hoeveel dat alles gekost heeft. Straks heb je een echte G ervoor. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

🥱 

Is het weer die tijd van de maand? 

Kweenie, is je éénogigheid tijdgebonden dan? :D Ik gaf gewoon maar een link mee (toch een leuke?) en een toevoeging dat de velg die tot mijn post leidde (de Benz kroonkurkjes) niet onder de obvious categorie "Benz" staan maar helemaal onderin onder de categorie "classics".

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Miljaar. Ik zie nu pas dat dat geen G is. Die heeft dat wel erg goed gedaan als gezichtsbedrog. :D

Je kan je afvragen hoeveel dat alles gekost heeft. Straks heb je een echte G ervoor. 🤔

11 tot 14k

valt goed mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

11 tot 14k

valt goed mee

11 tot 14k bovenop de prijs van de wagen is toch al snel 35k.

Voor die prijs is de vraag dan: koop je niet beter een tweedehands G-klasse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's weer een heel andere kwestie. Je kan van élk product (met ombouw of niet) afvragen of het niet beter is om een gebruikt te kopen tegen verminderde prijs ipv een nieuw tegen nieuwprijs.

Feit is dat die Jimny met ombouw nog een heeeel pak goedkoper is dan een echte G. En lijkt er echt goed op. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marvin zei:

Niet te geloven dat ze die lelijke dingen ook maken: 

image.png.4c49875fba7853d3b24629ad7e29174d.png

Fuchs heeft vele jaren "basisvelgen" gemaakt voor Duitse constructeurs, telkens gesmeed en hyperlicht maar lelijk:

  • gesmeed en licht --> positief effect op rijgedrag en waarschijnlijk ook verbruik in standaardtrim (toen zeer bepalend voor de NEDC-uitstootnorm)
  • "lelijk" --> constructeurs verdienen gouden geld aan de optieprijzen voor "dikke jaanten", dus hebben ze liever dat een basisvelg "net aanvaardbaar" qua looks maar de koper van een auto voldoende richting een dure optionele velg duwt

Veel voorbeelden van:

Benz C- en E-klasse

csm_37246_02_51a139c0e8.jpg

= minder dan 7 kg (16") in de smalste versie

Benz E-klasse

csm_35483_35484_03_3b9689433f.jpg

= minder dan 7 kg (16") in smalste versie

Audi A8

csm_34124_07_b489fad5af.jpg

lijkt bijna op een staalvelg met hubcap, is gesmeed lichtmetaal en weegt (16") maar 6,10 kg!

Audi A4/A6

csm_34252_34282_09_f0382f778e.jpg

= minder dan 6 kg (!!!)

BMW '3

csm_34174_01_127577353c.jpg

= 6,1 kg in 15", goeie 7 kg in 16"

BMW '5

csm_35254_02_d1ea8ffb32.jpg

BMW '7

csm_35424_5537130d61.jpg

enz enz

 

Is echt een duidelijke trend. Geweest: heeft nu nl. geen zin meer want WLTP-uitstootcyclus en normverbruik wordt niet meer in standaardtrim gemeten maar met bepaalde uitrusting as chosen.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, gTa said:

Da's weer een heel andere kwestie. Je kan van élk product (met ombouw of niet) afvragen of het niet beter is om een gebruikt te kopen tegen verminderde prijs ipv een nieuw tegen nieuwprijs.

Feit is dat die Jimny met ombouw nog een heeeel pak goedkoper is dan een echte G. En lijkt er echt goed op. :)

Goed geslaagd is het zeker. Je moet al twee keer kijken om te zein dat het geen G is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, gewoon ik said:

Die 2e heb ik wel altijd mooi gevonden.

Idem. Stond de E echt goed. Had een high-tech tintje vgl met typische Elegance en Avantgarde velgen die je in 98% van de gevallen zag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Fuchs heeft vele jaren "basisvelgen" gemaakt voor Duitse constructeurs, telkens gesmeed en hyperlicht maar lelijk:

  • gesmeed en licht --> positief effect op rijgedrag en waarschijnlijk ook verbruik in standaardtrim (toen zeer bepalend voor de NEDC-uitstootnorm)
  • "lelijk" --> constructeurs verdienen gouden geld aan de optieprijzen voor "dikke jaanten", dus hebben ze liever dat een basisvelg "net aanvaardbaar" qua looks maar de koper van een auto voldoende richting een dure optionele velg duwt

Veel voorbeelden van:

Benz C- en E-klasse

csm_37246_02_51a139c0e8.jpg

= minder dan 7 kg (16") in de smalste versie

Benz E-klasse

csm_35483_35484_03_3b9689433f.jpg

= minder dan 7 kg (16") in smalste versie

Audi A8

csm_34124_07_b489fad5af.jpg

lijkt bijna op een staalvelg met hubcap, is gesmeed lichtmetaal en weegt (16") maar 6,10 kg!

Audi A4/A6

csm_34252_34282_09_f0382f778e.jpg

= minder dan 6 kg (!!!)

BMW '3

csm_34174_01_127577353c.jpg

= 6,1 kg in 15", goeie 7 kg in 16"

BMW '5

csm_35254_02_d1ea8ffb32.jpg

BMW '7

csm_35424_5537130d61.jpg

enz enz

 

Is echt een duidelijke trend. Geweest: heeft nu nl. geen zin meer want WLTP-uitstootcyclus en normverbruik wordt niet meer in standaardtrim gemeten maar met bepaalde uitrusting as chosen.

 

@gTa maak eens een show a la 'Sjoerds weetjes'. Gilles' weetjes :inlove: .

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind eigenlijk al die andere basisvelgen wel knap, behalve dus die voor de C-klasse. Zeker die op de E, de Audi A8 (en A3 ook zeker?), BMW 3. Heel mooi allemaal en nog altijd elegant op die auto's.

Misschien ook omdat de eenvoud van de velg beter past bij auto's uit dat tijdperk.  

Nu, ik vermoed dat Mercedes het ook wel moet ingezien hebben want na de facelift zijn deze standaard geworden (R89, zitten ook onder mijn basic leasespec C gelukkig, want die andere zag ik echt echt niet zitten). Ik zie daar echo's in van de Barock-wielen - maar misschien is dat gewoon wishful thinking:

image.png.8992492ff7f5ad0c4c61d9dbb20d8569.pngimage.png.2e1b7d8908fe9da3272baa580c3564f3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid