Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, josenjef zei:

Van dan af is naar mijn perceptie Benz rijden ook duurder geworden. De w140 kwam er toen bij een nonkel als opvolger van een mooie 190E en het is logisch dat die S duurder was om te rijden. Maar toen de w201's en w124's vervangen werden door w202 en w210 begon ik toch wel te merken dat de kosten hoger lagen. Toen zijn ook de eerste over beginnen schakelen in de familie en nu bijna niemand nog een Benz. Dat liep ook wel wat gelijk dat de lokale dealer moest/mocht sluiten en de service achteruit ging.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Bij die 2 modellen zijn er veel afgehaakt. Waren onbetrouwbare bakken 

Mijn nonkel had op zijn w124 300TDT bijna 600 000km gereden in 7 jaar en geen problemen. Heeft dan 3 jaar een w210 270cdi gehad en veel problemen. Nu lag ook een stuk aan zichzelf, zo heeft hij 2x zijn automaat naar de kloten gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, gewoon ik said:

Nu lag ook een stuk aan zichzelf, zo heeft hij 2x zijn automaat naar de kloten gereden.

Hoe dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Timo zei:

Hoe dan?

Overladen in de file met boottrailer op reis naar zuid-frankrijk. Ding is oververhit geraakt.

Andere keer in spanje door zijn boot via een slipway eruit te willen trekken. Te warm en verbrand.

De bmw erachter was handbak en die heeft koppelingen opgegeten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de discussie hier een paar dagen terug over die "antennetjes" voor het parkeren.
Wat kom ik vandaag tegen?
357486172_Screenshot2021-05-30at00_28_27.thumb.jpg.ee1a13fa91ef71e1f36e69beffbcc98b.jpg
185326754_Screenshot2021-05-30at00_28_37.thumb.jpg.9679cfb18ae0abe66eeaed12a3e11314.jpg
Dat derde stoplicht kwam hier toen ook op. Dit is dan een Amerikaan lijkt het.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

300SD verraad ook dat het een Amerikaan is.
Kende ik van bij de 126 inderdaad, daar had je die import wel vaker, de 350 diesel was hier toch ook in de w140.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/5/2021 om 11:43, Krikkie zei:

Wat een machine! 😱

FB_IMG_1622108476084.jpg.91e00f87b5ef9abc6744af6b3043fc82.jpg

Duuznd keer liever dat cabrio'ke links.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/5/2021 om 21:28, gTa zei:

Ik dacht dat je zelfs bij tuningmerken gelijk FoliaTec (bekend van kitjes om je remzadels te verven en "kogelgaten-stickers") e.a. van die namaak-GPS-antennepods kon kopen om op je koffer te kleven. :lol:  Kostte bijna niks en je reed rond alsof je een dure GPS had in je kar. :D 

Idd bij folia tec, net zoals ervoor de kleefbare gsm antennes, en de racewagen tankklep stickers ( schuldig) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goed artikel in Der Spiegel over het autonome level 3-rijsysteem van Mercedes. Hier een link naar de pdf. Link naar Der Spiegel zelf hier (maar achter paywall).

Staan veel interessante dingen in. Zo werkt Drive Pilot enkel op de snelweg bij snelheden onder de 60 km/u. Enkel dan is het toegestaan in Duitsland. En in andere landen is dit geautomatiseerd rijden zelfs nog niet toegelaten, behalve in sommige delen van de VS. Ook interessant dus voor @BMWMB met de FSD van Tesla.

Het artikel stelt ook dat Mercedes niet verwacht het veel te verkopen en ze er eigenlijk zwaar op verliezen. Het is echt een fileassistent momenteel (door regelgeving). En dus enkel nuttig voor wie veel snelweg rijdt én daarbij in de file staat. 

Voor wie zich afvraagt wat het verschil is met de huidige fileassistenten: bij deze mag je dus gerust lange tijd je handen van het stuur houden, wat bij de huidige systemen normaal niet zo is. Je kan ondertussen dus youtuben op het centrale scherm. 

Verder gaat het ook over het verschil tussen Tesla en Mercedes qua verantwoordelijkheid. Bij Tesla ligt dat vooral bij de bestuurder. Bij Mercedes beslist de wagen zelf vaak om de controle terug te geven aan de bestuurder: bij regen, mist, koude temperaturen ... Alles waarbij de sensoren niet nauwkeurig genoeg zouden zijn.

Conclusie is ook dat level 4/5 nog veraf zijn, als het er al komt. Een project zoals dit bij Mercedes is voor hen vooral nuttig om te zien welke hordes er nog allemaal zijn. En dat zijn er dus veel. 

Hände weg und Handy raus – wenn der Autopilot fährt, ist das Mobiltelefon nicht mehr verboten. Autor Thomas Geiger beim Selbsttest

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Image

Grand Prix de France circuit de Reims-Gueux 1938
Daimler AG' Mercedes-Benz W125s
#24 Rudolf Caracciola
#26 Manfred von Brauchitsch
#28 Hermann Lang 

(via)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid