Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Heerlijk salon eigenlijk [emoji3590]
Ik was 12 toen er zo eentje in de familie kwam en 14 toen ik er voor het eerst mocht mee rijden. Sindsdien wil ik ooit S rijden. Ik mis in dit filmpje wel de stokjes die omhoog kwamen als je hem in achterruit zet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de fans die nog wat meer willen lezen over de ontwikkeling van de W140: 

Daarin kan je onder meer lezen dat die parkeerstokjes nog nodig waren als noodoplossing omdat Mercedes niet genoeg vertrouwen had in hun net ontwikkelde ultrasone parkeersensoren. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, josenjef zei:

Ik was 12 toen er zo eentje in de familie kwam en 14 toen ik er voor het eerst mocht mee rijden. Sindsdien wil ik ooit S rijden. Ik mis in dit filmpje wel de stokjes die omhoog kwamen als je hem in achterruit zet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Indeed - bangelijke en eenvoudige feature eigenlijk in een tijd dat men nog geen parkeercamera kende!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indeed - bangelijke en eenvoudige feature eigenlijk in een tijd dat men nog geen parkeercamera kende!
Camera is nog veel verder weg. Zo een bult bovenop de kofferklep. Zag je ook vaak op de A8 toen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, josenjef zei:

Camera is nog veel verder weg. Zo een bult bovenop de kofferklep. Zag je ook vaak op de A8 toen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

De bult bovenop de kofferklep was -afaik- de GPS-antenne van modellen die die optie hadden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je zelfs bij tuningmerken gelijk FoliaTec (bekend van kitjes om je remzadels te verven en "kogelgaten-stickers") e.a. van die namaak-GPS-antennepods kon kopen om op je koffer te kleven. :lol:  Kostte bijna niks en je reed rond alsof je een dure GPS had in je kar. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bult bovenop de kofferklep was -afaik- de GPS-antenne van modellen die die optie hadden?
Zou goed kunnen, bij mij was dat blijven hangen als parkeersysteem. Was zoiets dat op dat segment een paar jaar te zien was.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je zelfs bij tuningmerken gelijk FoliaTec (bekend van kitjes om je remzadels te verven en "kogelgaten-stickers") e.a. van die namaak-GPS-antennepods kon kopen om op je koffer te kleven. [emoji38]  Kostte bijna niks en je reed rond alsof je een dure GPS had in je kar. [emoji3] 
Voor op het dak kende ik dat.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Marvin zei:

Zal wel niet de enige zijn die er zich niet veel bij kon voorstellen. Dus:

rods-jpg.1271946

Dit is toch al een facelift? En idd nog de stokskes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de duurste om rijdende te houden.
Van dan af is naar mijn perceptie Benz rijden ook duurder geworden. De w140 kwam er toen bij een nonkel als opvolger van een mooie 190E en het is logisch dat die S duurder was om te rijden. Maar toen de w201's en w124's vervangen werden door w202 en w210 begon ik toch wel te merken dat de kosten hoger lagen. Toen zijn ook de eerste over beginnen schakelen in de familie en nu bijna niemand nog een Benz. Dat liep ook wel wat gelijk dat de lokale dealer moest/mocht sluiten en de service achteruit ging.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, josenjef zei:

Van dan af is naar mijn perceptie Benz rijden ook duurder geworden. De w140 kwam er toen bij een nonkel als opvolger van een mooie 190E en het is logisch dat die S duurder was om te rijden. Maar toen de w201's en w124's vervangen werden door w202 en w210 begon ik toch wel te merken dat de kosten hoger lagen. Toen zijn ook de eerste over beginnen schakelen in de familie en nu bijna niemand nog een Benz. Dat liep ook wel wat gelijk dat de lokale dealer moest/mocht sluiten en de service achteruit ging.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

De W220 is goedkoper rijdende te houden dan de W140. Voor het overige volg ik je wel maar vanaf de W202 en 210 is de betrouwbaarheid van mercedes ook wel afgenomen (volgens mij vooral omwille van kostenbesparende maatregelen). Nu lijkt me dat weer iets beter te zijn maar ik ben ook grotendeels afgehaakt omwille van de mindere value for money die je vanaf toen kreeg voor je Mercedes (buiten de W220:inlove:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Dit is toch al een facelift? En idd nog de stokskes...

Excuus. Als die hierboven van de tweede facelift is (> 1996), kan hij idd de stokjes niet meer gehad hebben, want die waren sinds 1995 vervangen door Parktronic. 

Quote

Die heute in vielen Fahrzeugen vorhandene Einparkhilfe auf Ultraschallbasis (Markteinführung Toyota 1982) wurde ab Mai 1995 erstmals in der S-Klasse unter der Produktbezeichnung PARKTRONIC als Option angeboten; beim S 600 war sie serienmäßig. Zuvor baute Mercedes-Benz in den hinteren Kotflügeln Peilstäbe ein, die bei Einlegen des Rückwärtsganges etwa 6,5 und ab Juli 1993 8,5 Zentimeter[13] ausfuhren und das Rangieren des großen Fahrzeuges erleichtern sollten.

Via Wikipedia

Dus bij deze een historisch correcte foto. 

2048_18C0398_08.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dan van de 2e facelift (is dit de "grondige" waarbij achterlichten en kofferklep ed veranderden?) géén die de stokskes hebben? Dus die foto toont dan een auto die achteraf is aangepast?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, gTa said:

Zijn er dan van de 2e facelift (is dit de "grondige" waarbij achterlichten en kofferklep ed veranderden?) géén die de stokskes hebben? Dus die foto toont dan een auto die achteraf is aangepast?

Dit is inderdaad achteraf gedaan: https://www.benzworld.org/threads/reinstalling-rear-parking-guide-rods.1494430/page-2#post-11008394
Had gewoon het eerste fotootje van tinternet geplukt. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Dit is toch al een facelift? En idd nog de stokskes...

Vandaar mijn vraag aan Ugeken 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Ugeken zei:

Moh! Ik was er echt van overtuigd dat dit enkel bij de pfl was.

Ik denk - but correct me if I'm wrong - dat het bij de 1e FL nog een optie was maar bij de 2e FL niet meer want die had dan de Parktronic sensoren(?).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid