Ga naar inhoud

Verkoop General Motors Opel aan PSA?


TCT

Aanbevolen berichten

Dan geeft GM heel Europa op...

Nuja Brexit, visie Trump en Opel die normaal 2016 positief moesten afsluiten en zelfs winst draaien in 2017.

Allemaal niet gunstig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mary Barra is in Russelsheim aangekomen. Officieel om de plannen van Neumann aan te horen, die als laatste redmiddel Opel wil laten inkrimpen en enkel op de elektrische mark te gaan fixeren. Neumann zijn job staat natuurlijk ook op de helling en zit bomvol ambitie, zeer aimabele en moderne ceo ook. Maar Barra heeft ook haar financial manager bij. Dus het zou gelijk morgen wel al eens in de chacosse kunnen zijn met PSA.

Bij Audi zouden ze blijkbaar de deuren wagenwijd open willen zetten voor Neumann.

Trump's visie, brexit, GM's net niet je dat beheer of gwn het 18de verliesjaar op rij? Wie zal het zeggen. Opel was in ieder geval goed bezig. Hebben enorm veel in technologie( elektriciteit, waterstof) geïnvesteerd, waar ze nu de vruchten van wouden plukken. GM plukt ze ook en verkoopt ze gelijk, ze verkopen tevens ook hun laatste Europaconnectie...

Normaal tegen 2022, 22 nieuwe modellen. Benieuwd hoe het onder PSA beheer zal lopen... Geschiedenis en nostalgie dragen de fransozen in ieder geval hoog in de vaandel, aan de andere kant zijn ze ook énorme chauvinisten.

Ik hoop in ieder geval dat Opel mag blijven bestaan, ook al vind ik zelf de klassiekers leuker, een merk van 155(118) jaar verdient dat.

Sfeer in Russelsheim is in ieder geval subzero, terug naar 2009, naar de magna situatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎-‎2‎-‎2017 om 22:20 zei Frekkel:

Heeft psa nog niet genoeg rommel in eigen rangen?

Zoals op het containerpark, alle rommel netjes verzamelen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 14/02/2017 at 10:20 PM, Frekkel said:

Heeft psa nog niet genoeg rommel in eigen rangen?

Ze willen van Opel enkel de Insignia, om met een apart merk in de premiumklasse potten te breken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorwaarden van GM zouden als volgt zijn,

2 miljard euro.

Procentje op iedere verkochte Opel.

Behouden van patenten en dus ook technologie.

Verbod op verkoop in de USA met Opel.

Ik weet niet of PSA nog zo happig gaat zijn. Uiteindelijk krijgen ze dan een lege doos met een oude, klinkende en heel bekende naam, met een steengoede reputatie(jaren '90 uitgezonderd). PSA kan makkelijker met Opel naar de VS dan met een frans merk, wat ze nu ook niet kunnen, Op de Aziatische markt is Opel onbekend...

Dit slaagt allemaal op de huidige modellen natuurlijk. Als PSA een nieuw model/derivaat ontwikkeld, wat minstens vijf jaar duurt en een hoop geld kost, mogen ze natuurlijk wel naar de USA proberen doorbreken.

Ik blijf benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de media ook zegt dat PSA minder happig is. Heeft Tavares(PSA) gisteren wel nog een langs gesprek gehad met Neumann(Opel) over (werk)garanties en de laatste 'finetuning'. Tegen Genève willen ze deal al rond hebben.

Als klapper op de vuurpijl zit Opel ook nog met een dieselgate van meer dan 300.000 wagens die nog dienen aangepast te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiat Chrysler wilt zich ook moeien. Deze groep heeft best wel goede papieren. En dan zou een Opel GT op basis van de MX5/124 zowaar kunnen.

Al lijkt me het eerder een spelletje om PSA te pushen. Fiat is een oude liefde waar de band steeds goed met is gebleven. Fiat wou trouwens in 2009 Opel ook al kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gedacht is Opel dood. Dit zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen.

Ze maken geen enkel interessant model, hebben geen imago meer, qua kwaliteit, afwerkening, etc zitten ze achter op de Koreanen,... En er is een overaanbod op de markt...

 

Ze hadden bij GM beter Saab opnieuw leven ingeblazen en dat deftig gedaan (niet door een Vectra te rebadgen).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid