Ga naar inhoud

Verkoop General Motors Opel aan PSA?


TCT

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Geezer:

Ik herinner mij op AF toch nog twee topics vol klachten.

Omdat klagend opelvolk eerder een forum zal opzoeken dan liefhebbers opelvolk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is ook allesbehalve superbetrouwbaar, correct. Maar het gaat in dit topic niet over BMW, toch?

Maar OK, suit yourself. :-)  Opel heeft dus behalve in de 90s een steengoede reputatie. 't Zal daarom zijn dat ze bijna elk jaar de rode inkt in de printer mochten bijvullen, bijvoorbeeld. 't Zal daarom zijn dat er toch best wel wat negatieve langeduurcommentaren te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle ontwikkelingen van GM liepen ook langs Opel, elektrische voertuigen en Zafira's op waterstof bijv., Opel moest het gat zien de dichten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Geezer said:

Doen seat, skoda, peugeot, citroen, nissan, toyota, honda... dan wel spectaculaire dingen?

Zo een auto koop je om van a naar b te gaan. Blijkbaar vinden consumenten dat andere merken dat prijs/kwaliteit beter doen.

Voor Nissan, Toyota en Honda is de Europese markt peanuts. Die liggen daar niet van wakker. Plus die hebben een stalen reputatie qua betrouwbaarheid.

Opel verkoopt enkel in Europa. 

Skoda en Peugeot bespelen de markt anders. Skoda speelt in op de reputatie van "VW voor een lagere prijs" en dat legt hen geen windeieren. Daarnaast is Skoda ook succesrijk in rally.
Peugeot speelt in op sportieve kleine wagens, doet aan autosport en heeft de steun op zijn thuismarkt. Idem met Citroen.

Beide merken spelen ook goed in op de markten in Scandinavie bvb.

Opel heeft niet de steun van de Duitsers... Als je de steun niet hebt van je thuismarkt, van wie dan wel?

 

Opnieuw: Opel doet "bijna even goed" als de middelmatigen in de markt... Gezien het overaanbod... 

1 hour ago, TCT said:

Eerder onbetrouwbaar? Get your facts straight... Een Insignia is bijvoorbeeld betrouwbaarder dan een 3 Reeks(E9x). Zoek maar op indien een gevoel van ongeloof u overmand...

En voor mijn Signum nam ik ook mijn hoed af. Mijn ragness kennende...

Ge zijt op gevaarlijk gebied, he man. BMW aanvallen ! En dan nog die gedrochten die zo hier zo aanbidden ! Shame on you !

 

:up::up:

 

59 minutes ago, TCT said:

De befaamde EV-1 is ook bij Opel ontwikkeld indertijd.

Motorola maakte de Startak en de V3, de laatste was 1 van de best verkopende telefoons ooit... en toch dood. Met verleden koopt ge niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opel verkoopt ook als Buick/Chevrolet/Vauxhall/Holden in de rest van de wereld.

Insignia en Mokka toch zeker. De nieuwe Ampera-E ook.

En ze hebben zeker wél de thuismarkt mee. De Duitsers zijn trots op Opel, ook al is het sinds 1930 volledig in handen van een Amerikaan.

Tevens proberen ze ook terug voet aan grond te zetten in race en rally met de Astra TCR en Adam.

De wil is er alleszins wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het allemaal too little, too late is.

Dit kalf is al verdronken.

 

PS: PSA zou Opel kopen, niet Holden etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, The Swede said:

Ik vrees dat het allemaal too little, too late is.

Dit kalf is al verdronken.

 

PS: PSA zou Opel kopen, niet Holden etc.

 

Een oprechte vraag: wat is volgens jou de insteek van de PSA groep om daar dan toch 2 miljard, of een andere aanzienlijke som, in te willen investeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ICM said:

Een oprechte vraag: wat is volgens jou de insteek van de PSA groep om daar dan toch 2 miljard, of een andere aanzienlijke som, in te willen investeren?

Om eerlijk te zijn, de correctheid van de beslissing trek ik in twijfel.

Moest PSA mijn klant zijn, dan zou ik zeggen "laat die handel doodbloeden". Het gamma en merkimago is nl niet complementair. Het is niet dat je plots platformen kunt gaan delen maar van het ene merk een prestigemerk kan maken en het andere een budget merk (cfr de A6 en de Skoda Superb).

Enige reden waar ik geld zou in zien:

1. Indien Opel goede productievestigingen zou hebben in locaties die een stuk goedkoper zijn dan die van PSA => PSA fabrieken sluiten en alle producten (PSA en Opel) in die weinige overblijvende fabrieken bouwen.

2. gebaseerd op die beslissing, kan je schaalvoordelen uitbuiten, zowel binnen productie als binnen aankoop. Probleem met dat laatste is dat de autoindustrie ong "schaalvoordelen" heeft uitgevonden. De suppliers nog verder uitpersen, zie ik niet gebeuren. En de technologie die in de onderdelen zit, is nu al gemeenschappelijk tussen de verschillende merken, dus daar haal je ook niks uit.

3. Men denkt dat Opel veel voorsprong heeft qua electrische wagens en men wil de technologie zo in een keer in handen krijgen. Wat ze dan afwegen is x honderd miljoen zelf investeren vs 2 miljard (en er als "toetje" extra verkoop en capaciteit bijkrijgen)(maar die laatste punten zijn enkel aantrekkelijk als je er de grote borstel doorhaalt...).

 

Nu zijn er nog "weinig doordachte" beslissingen genomen in het verleden, al dan niet gebaseerd op goede analyse en overgoten met een flinke dosis "ego"... (Er zal in Frankrijk wel ergens een ouwe PDG zitten die zich op de borst wil kloppen dat hij 1 van de grootste constructeurs van Duitsland overkocht. Dat is wat anders dan in de klanten te zien verschijnen dat je waarschijnlijk de volgende side-kick van Xi Jinping gaat worden ;) )

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag zouden ze met het akkoord naar buiten komen.

PSA gaat Opel kopen voor 1.9 miljard, hoe het verder zit met de patenten en verkooprestricties weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

De Europese tak van GM boekte vorig jaar een verlies van 257 miljoen dollar. Dat is het zestiende jaarverlies op rij. GM controleert Opel al sinds 1929, maar het merk leed sinds 2000 een cumulatief verlies van ruim 15 miljard dollar. Een van de maatregelen om de verliezen te stelpen was de sluiting van Opel Antwerpen in 2010.

Reden genoeg, nee? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neet jong, dat is hun ijzersterk imago. Ge moet daar gewoon een beteke in investeren, hé. Bijvoorbeeld een kwart miljard per jaar. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uber ... Opel

4 letters, klinker/medeklinker/klinker/medeklinker

it's a sign :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid