abtler 3.801 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 Land Rover lanceerde in 1970 de originele Range Rover, de eerste luxe SUV. Bijna een halve eeuw later lijkt de innovatiedrang nog steeds aanwezig te zijn en introduceren zij het vierde lid van de Range Rover-familie: de Range Rover Velar. De naam Velar De nieuwe Velar vult de ruimte tussen Range Rover Evoque en Range Rover Sport op. De naam Velar (spreek uit als vel-ar) dateert uit de jaren ’60 van de vorige eeuw toen de eerste Range Rover-prototypes werden gebouwd. Toen de ontwikkelingsengineers de ware identiteit van de 26 prototypes van de Range Rover wilden verbergen, kozen ze voor de naam Velar, afgeleid van het Latijnse velare dat ‘sluieren’ of ‘bedekken’ betekent. We call the Velar the avant garde Range Rover. It brings a new dimension of glamour, modernity and elegance to the brand. The Range Rover Velar changes everything - Land Rover Chief Design Officier, Gerry McGovern. De onthulling De eerste foto toont een echte Range Rover. Wat dat betreft is de verwachting dat als we deze nu al fraai ogende SUV helemaal gaan zien het design dicht bij de huidige modellen zal blijven. We zullen nog een paar dagen moeten wachten op meer want de onthulling van de nieuwe Range Rover Velar vindt plaats op 1 maart aanstaande. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 Welke ruimte zat er tussen een RR Evoque en een RR Sport???? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.801 Geplaatst: 22 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2017 Toch nog voldoende om iets op de markt te brengen in het segment van de 'coupé SUV' dat 'sportiever' is dan de RRS en 'volwassener' dan de Evoque. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.687 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 ontwerp is wel simpel. Je begint met de Range Rover en je duwt steeds harder op het dak tot je bij de evoque uitkomt 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.201 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 20 minuten geleden zei The Swede: Welke ruimte zat er tussen een RR Evoque en een RR Sport???? Iets compacter dan een Sport maar waar een vent ook in wil gezien worden. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.236 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 35 minutes ago, The Swede said: Welke ruimte zat er tussen een RR Evoque en een RR Sport???? Een beetje wat de Q5 is voor Audi tov de Q7 en Q3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 Ik verwacht een iets meer coupé-lijn, zoals de X4/X6 en de GLC/GLE coupé. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 helemaal niet slecht. want de het gat van de discovery is toch niet echt geslaagd. lijkt me ook een speelkameraadje te worden van de F-pace of macan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 Een beetje wat de Q5 is voor Audi tov de Q7 en Q3Neen, Q5 is een wijvenbak. Deze ook trouwens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 Lap, ik had een model verwacht boven de Range 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 4 uur geleden zei Lotuzzz: Iets compacter dan een Sport maar waar een vent ook in wil gezien worden. Da is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.236 Geplaatst: 22 februari 2017 Delen Geplaatst: 22 februari 2017 4 hours ago, Davy_ said: Neen, Q5 is een wijvenbak. Deze ook trouwens Je zegt nee omdat de Q5 een wijvenbak is, om daarna te zeggen dat de Velar dat ook is.. Logic much? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 23 februari 2017 Delen Geplaatst: 23 februari 2017 Je hebt gelijk, was eigenlijk een reactie op 2 antwoorden. [emoji4] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 23 februari 2017 Delen Geplaatst: 23 februari 2017 als je over twijfelachtige bestaansredenen bij Audi wil discuteren neem dan de Q2 in overweging... SQ5 vind ik bvb al zeker geen wijvenbak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 23 februari 2017 Delen Geplaatst: 23 februari 2017 On 2/22/2017 at 1:59 PM, abtler said: Toch nog voldoende om iets op de markt te brengen in het segment van de 'coupé SUV' dat 'sportiever' is dan de RRS en 'volwassener' dan de Evoque. "Iets" ? Een gat in een gamma, is gekenmerkt door het feit dat de sprong in budget van het kleinere naar het grotere model te groot is en dat klanten daardoor naar de concurrentie overstappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zeramed 117 Geplaatst: 23 februari 2017 Delen Geplaatst: 23 februari 2017 Ziet er prachtig uit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 23 februari 2017 Delen Geplaatst: 23 februari 2017 Goed bezig bij LR. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 23 februari 2017 Delen Geplaatst: 23 februari 2017 Concurrent van Stelvio, Q5, X3, GLC, Macan, XC60 ed? Nog maar 1 foto beschikbaar? Daarop: like it, alvast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zeramed 117 Geplaatst: 25 februari 2017 Delen Geplaatst: 25 februari 2017 (aangepast) Op 23-2-2017 om 18:47 zei zeramed: Ziet er prachtig uit. 25 februari 2017 aangepast door zeramed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.250 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 Op 23-2-2017 om 14:12 zei The Swede: "Iets" ? Een gat in een gamma, is gekenmerkt door het feit dat de sprong in budget van het kleinere naar het grotere model te groot is en dat klanten daardoor naar de concurrentie overstappen. Een gat in een gamma wordt niet enkel gekenmerkt door budget, ook gewoon door grootte en toepassingsvorm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 5 hours ago, Polygoon said: Een gat in een gamma wordt niet enkel gekenmerkt door budget, ook gewoon door grootte en toepassingsvorm. Dan ga je ervan uit dat dit model "anders" is, i.e. bvb door een coupe of cabrio toe te voegen aan een gamma met enkel berlines. Of zoals ze destijds de RRS toevoegden naast de Discovery. De ene groot en practisch, de andere kleiner maar luxueuzer. De foto hoger met de 4 wagens naast elkaar, doet me echter denken dat dit model ertussen moet. En dat is waar ik me de vraag stel welk gat er is in dit gamma voor een vijfdeurs SUV met RR badge tussen de Evoque en de RRS. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.250 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 6 minuten geleden zei The Swede: Dan ga je ervan uit dat dit model "anders" is, i.e. bvb door een coupe of cabrio toe te voegen aan een gamma met enkel berlines. Of zoals ze destijds de RRS toevoegden naast de Discovery. De ene groot en practisch, de andere kleiner maar luxueuzer. De foto hoger met de 4 wagens naast elkaar, doet me echter denken dat dit model ertussen moet. En dat is waar ik me de vraag stel welk gat er is in dit gamma voor een vijfdeurs SUV met RR badge tussen de Evoque en de RRS. Up market X3, Q5 etc. concurrent? Anderzijds vindt ik dit meer een vervanger van de discovery, hoewel die laatste zijn eigen opvolger heeft gekregen. Die opvolger is enkel een gedrocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 De X3 en Q5 hebben al een concurrent in de Evoque. Zelfde grootte, zelfde prijs ongeveer en ook hoofdzakelijk in 4 cilinder. De X5 heeft de RRS tegenover zich staan. Vervanger voor de Discovery zou dan weer een Land Rover en geen Range Rover badge moeten meekrijgen. De Land Rovers spreken algemeen een meer "practisch" publiek aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.250 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 Ik dacht dat zo'n RRS veel duurder ging dan een X5 blijkbaar toch niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 8 minutes ago, Polygoon said: Ik dacht dat zo'n RRS veel duurder ging dan een X5 blijkbaar toch niet. Nee, daar zit het hem juist. Dat gat is haast onbestaande. Enige wat LR niet heeft in de Evoque is een zescilinder. Vraag is wie dat nog gaat kopen. Als je 50K zou hebben voor een Evoque met zescilinder, dan heb je er ook 55 of 59 om een RRS V6 te kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.