Ga naar inhoud

Range Rover Velar


abtler

Aanbevolen berichten

Land Rover lanceerde in 1970 de originele Range Rover, de eerste luxe SUV. Bijna een halve eeuw later lijkt de innovatiedrang nog steeds aanwezig te zijn en introduceren zij het vierde lid van de Range Rover-familie: de Range Rover Velar.

De naam Velar

De nieuwe Velar vult de ruimte tussen Range Rover Evoque en Range Rover Sport op. De naam Velar (spreek uit als vel-ar) dateert uit de jaren ’60 van de vorige eeuw toen de eerste Range Rover-prototypes werden gebouwd.

Toen de ontwikkelingsengineers de ware identiteit van de 26 prototypes van de Range Rover wilden verbergen, kozen ze voor de naam Velar, afgeleid van het Latijnse velare dat ‘sluieren’ of ‘bedekken’ betekent.

We call the Velar the avant garde Range Rover. It brings a new dimension of glamour, modernity and elegance to the brand. The Range Rover Velar changes everything

- Land Rover Chief Design Officier, Gerry McGovern.

De onthulling

De eerste foto toont een echte Range Rover. Wat dat betreft is de verwachting dat als we deze nu al fraai ogende SUV helemaal gaan zien het design dicht bij de huidige modellen zal blijven. We zullen nog een paar dagen moeten wachten op meer want de onthulling van de nieuwe Range Rover Velar vindt plaats op 1 maart aanstaande.

rrvelar1.jpg

rrvelar2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog voldoende om iets op de markt te brengen in het segment van de 'coupé SUV' dat 'sportiever' is dan de RRS en 'volwassener' dan de Evoque.

Range-Rover-Sport-11.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei The Swede:

Welke ruimte zat er tussen een RR Evoque en een RR Sport????

Iets compacter dan een Sport maar waar een vent ook in wil gezien worden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, The Swede said:

Welke ruimte zat er tussen een RR Evoque en een RR Sport????

Een beetje wat de Q5 is voor Audi tov de Q7 en Q3

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal niet slecht. want de het gat van de discovery is toch niet echt geslaagd.

lijkt me ook een speelkameraadje te worden van de F-pace of macan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Davy_ said:

 


Neen, Q5 is een wijvenbak. Deze ook trouwens

 

Je zegt nee omdat de Q5 een wijvenbak is, om daarna te zeggen dat de Velar dat ook is.. Logic much?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/22/2017 at 1:59 PM, abtler said:

Toch nog voldoende om iets op de markt te brengen in het segment van de 'coupé SUV' dat 'sportiever' is dan de RRS en 'volwassener' dan de Evoque.

 

"Iets" ? 

Een gat in een gamma, is gekenmerkt door het feit dat de sprong in budget van het kleinere naar het grotere model te groot is en dat klanten daardoor naar de concurrentie overstappen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concurrent van Stelvio, Q5, X3, GLC, Macan, XC60 ed?

Nog maar 1 foto beschikbaar? Daarop: like it, alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2017 om 14:12 zei The Swede:

"Iets" ? 

Een gat in een gamma, is gekenmerkt door het feit dat de sprong in budget van het kleinere naar het grotere model te groot is en dat klanten daardoor naar de concurrentie overstappen. 

 

Een gat in een gamma wordt niet enkel gekenmerkt door budget, ook gewoon door grootte en toepassingsvorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Polygoon said:

Een gat in een gamma wordt niet enkel gekenmerkt door budget, ook gewoon door grootte en toepassingsvorm.

Dan ga je ervan uit dat dit model "anders" is, i.e. bvb door een coupe of cabrio toe te voegen aan een gamma met enkel berlines. Of zoals ze destijds de RRS toevoegden naast de Discovery. De ene groot en practisch, de andere kleiner maar luxueuzer.

De foto hoger met de 4 wagens naast elkaar, doet me echter denken dat dit model ertussen moet. En dat is waar ik me de vraag stel welk gat er is in dit gamma voor een vijfdeurs SUV met RR badge tussen de Evoque en de RRS.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei The Swede:

Dan ga je ervan uit dat dit model "anders" is, i.e. bvb door een coupe of cabrio toe te voegen aan een gamma met enkel berlines. Of zoals ze destijds de RRS toevoegden naast de Discovery. De ene groot en practisch, de andere kleiner maar luxueuzer.

De foto hoger met de 4 wagens naast elkaar, doet me echter denken dat dit model ertussen moet. En dat is waar ik me de vraag stel welk gat er is in dit gamma voor een vijfdeurs SUV met RR badge tussen de Evoque en de RRS.

 

 

 

Up market X3, Q5 etc. concurrent?

Anderzijds vindt ik dit meer een vervanger van de discovery, hoewel die laatste zijn eigen opvolger heeft gekregen.  Die opvolger is enkel een gedrocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De X3 en Q5 hebben al een concurrent in de Evoque. Zelfde grootte, zelfde prijs ongeveer en ook hoofdzakelijk in 4 cilinder. 

De X5 heeft de RRS tegenover zich staan.

Vervanger voor de Discovery zou dan weer een Land Rover en geen Range Rover badge moeten meekrijgen. De Land Rovers spreken algemeen een meer "practisch" publiek aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Polygoon said:

Ik dacht dat zo'n RRS veel duurder ging dan een X5 blijkbaar toch niet. 

Nee, daar zit het hem juist. Dat gat is haast onbestaande.

Enige wat LR niet heeft in de Evoque is een zescilinder. Vraag is wie dat nog gaat kopen. Als je 50K zou hebben voor een Evoque met zescilinder, dan heb je er ook 55 of 59 om een RRS V6 te kopen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid