Ga naar inhoud

Range Rover Velar


abtler

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei The Swede:

De X3 en Q5 hebben al een concurrent in de Evoque. Zelfde grootte, zelfde prijs ongeveer en ook hoofdzakelijk in 4 cilinder. 

 

Als het Range gaat heten wordt dat een Macan concurrent he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Lotuzzz said:

Als het Range gaat heten wordt dat een Macan concurrent he.

Met dat verschil dat er bij Porsche plaats was voor een Macan terwijl er bij RR mijns insziens weinig plaats is voor een Macan concurrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei The Swede:

Met dat verschil dat er bij Porsche plaats was voor een Macan terwijl er bij RR mijns insziens weinig plaats is voor een Macan concurrent.

Een Evoque is maar een mager beestje ten opzichte van een Macan hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei The Swede:

De X3 en Q5 hebben al een concurrent in de Evoque. Zelfde grootte, zelfde prijs ongeveer en ook hoofdzakelijk in 4 cilinder. 

De X5 heeft de RRS tegenover zich staan.

Vervanger voor de Discovery zou dan weer een Land Rover en geen Range Rover badge moeten meekrijgen. De Land Rovers spreken algemeen een meer "practisch" publiek aan. 

Een Evoque kan je toch moeilijk een concurrent noemen voor een X3, GLC en Q5? De Duitse 3 hebben een grootte van ongeveer 4m65, een Evoque is 4m37. Dat verschil zie je heel duidelijk op de achterbank, achteraan is een Evoque echt krap voor een volwassene. Terwijl op de achterbank van een GLC een volwassene toch vrij comfortabel kan zitten. 

De Evoque is voor mij meer concurrent van een GLA, Q3 en X1, die zijn rond de 4m40 qua grootte. 

aangepast door cmon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De Evoque nam het nu noodgedwongen wel op tegen de contenders in dat segment, maar is maar half een concurrent daarvoor. 't Is nog veel meer een "lifestyle" ding, kleiner. Ten opzichte van een Macan is dat een zeer mager beestje. En de Range Rover Sport is dan meteen weer concurrentie voor de X5 e.d.  Dus daaronder, tussen de Evoque en de Sport, zit inderdaad nog wat ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd zo, als je maar één criterium in je oordeel meeneemt en extremen opzoekt. Dan is een Benz C ook een concurrent voor de '7, b.v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet overdrijven. Vroeger was dat niet zo, een 10tal jaren geleden ook niet. Het is redelijk recent dat grote merken voor alles en nog wat een auto verzinnen. Dus iemand die een Evoque koopt van 40-55k kan ook makkelijk kijken naar een X1/X3/Q2/Q3/Q5/GLC/.... Het ligt veel te dicht bij elkaar. 

Welke andere criteria spelen een rol, de grootte van de auto? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neenee, ik bedoelde enkel dat je van auto's kan zeggen dat ze elkaars concurrent zijn als ze een vergelijkbare prijs hebben (want ik niet meteen correct vind). Ik wou niet beweren dat er niet teveel niches gecreëerd worden, want da's inderdaad een feit. Ik heb daar persoonlijk niks tegen, 't maakt het des te afwisselend  Maar 't ligt daardoor allemaal erg dicht bij elkaar, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De evoque is idd niet echt concurrentie voor de q5. Ben ze indertijd gaan bekijken, en alhoewel ik de evoque mooier vond. Is die niet zo praktisch. Deze zal volgens mij idd eindelijk met de x3 en q5 kunnen concurreren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof daar maar niks van. Zo'n Q5 en X3 zijn supersaaie 13 in een dozijn op hoog poten staande blikken dozen. Deze Velar wordt een veel mooiere wagen, met een coupélijn die net iets minder extreem zal zijn dan bij de X4 en de GLC coupé, en die zich qua grootte zal positioneren tussen de X4 en de X6, en met het rijplezier van een Macan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof daar maar niks van. Zo'n Q5 en X3 zijn supersaaie 13 in een dozijn op hoog poten staande blikken dozen. Deze Velar wordt een veel mooiere wagen, met een coupélijn die net iets minder extreem zal zijn dan bij de X4 en de GLC coupé, en die zich qua grootte zal positioneren tussen de X4 en de X6, en met het rijplezier van een Macan.

[emoji23] [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid