Ga naar inhoud

Welke nieuwe daily met pit?


Jonass

Welke nieuwe daily met pit?  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je? Gelieve ook de reden te geven

    • 2013 Alpina B3
    • 2014 M135i pre fl
    • 2015/2016 M135i fl
    • 2017 M140i


Aanbevolen berichten

De tijd is gekomen dat de e39 gaar is en het niet meer verantwoord is om daar nog veel geld in te steken.

 

Ik geraak er maar niet aan uit wat in de plaats moet komen.

Lang genoeg met oude kisten rond gereden, tijd voor iets recent.

 

Alpina B3

+ Iets speciaal, qua looks voor mij de favoriet, qua opties alles wat ik wil

- De oudste ( 2013 ) van allemaal en veruit de meeste kilometers gereden ( 100k ), beetje saaie kleurencombinatie ( zwart/zwart ), geen sper

35k ex

Pre fl M135i

+ Goedkoopste van allemaal, zal wel goed rijden, Premium selection ( 2 jaar garantie )

- Mottigste van allemaal, in het interieur stoort me vooral het stuur, geen leder.

25k ex

Fl M135i

+ Een heel stuk knapper, qua opties wat ik wil, Premium selection , weinig km en heel recent

- Relatief klein verschil tegenover een nieuwe M140i qua prijs. Bij herverkoop vrees ik dat mensen eerder zullen neigen naar een M140i.

31k ex

Nieuwe M140i

+ Een volledig nieuwe kar hebben is een beleving, relatief kleine meerprijs tegenover een 2dehands m135i fl.

- De duurste van allemaal en qua looks nog steeds niet zo goed als de B3

+-36k ex

Alle bovenstaanden worden sowieso omgebouwd naar lichte vracht

Wat kies je en vooral waarom?

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afgelopen weken een beetje dezelfde denkoefening gedaan. Heb nog wat getwijfeld over een C63 AMG op LV, maar uiteindelijk toch voor een pfl M135i gegaan. Mede doordat het de goedkoopste manier is om vermogen en speelsheid te combineren met de praktische kant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij in dat geval de M135i PFL. Over schoonheid kan je discuteren, maar het is niet dat het lelijk hok is in M-trim.
De LCI is mooier, dat klopt. Maar dan zit je zoals je zegt al dichtbij de aankoop van een nieuwe M140i.
En je hebt ook gemoedsrust met de 2 jaar premium selection garantie en met het prijsverschil tussen deze en de LCI kan je al aardig wat running costs betalen.
En zoals je zegt zit je met die zeer recente M135i LCI naderhand bij herverkoop in een situatie dat je flink minder moet vragen dan wat men dan vraagt voor een M140i die amper iets jonger is. Anders kiest men idd voor de M140i, wat logisch is. Dus verlies je op die vermoedelijk meer dan op de PFL.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan ook andere merken...


Absoluut, maar 't is toch ook het eerste waar ik aan denk. Layout, looks, aandrijving, motor,... schitterend totaalpakket dat je niet of in mindere mate bij andere merken vindt imo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei J3nkins:

 


Absoluut, maar 't is toch ook het eerste waar ik aan denk. Layout, looks, aandrijving, motor,... schitterend totaalpakket dat je niet of in mindere mate bij andere merken vindt imo.

 

Voila, c63 AMG is ook iets wat ik zou willen maar die onderhoudskost is nog van een ander niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Krikkie:

Zou dat zoveel verschil zijn? 

Eerlijk? Geen idee.

Ik hoor altijd van wel.

@brjefs waarom ben jij voor een m135i gegaan? Qua aankoop toch ongeveer dezelfde prijs? Ook onderhoudskost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij in dat geval de M135i PFL. Over schoonheid kan je discuteren, maar het is niet dat het lelijk hok is in M-trim.
De LCI is mooier, dat klopt. Maar dan zit je zoals je zegt al dichtbij de aankoop van een nieuwe M140i.
En je hebt ook gemoedsrust met de 2 jaar premium selection garantie en met het prijsverschil tussen deze en de LCI kan je al aardig wat running costs betalen.
En zoals je zegt zit je met die zeer recente M135i LCI naderhand bij herverkoop in een situatie dat je flink minder moet vragen dan wat men dan vraagt voor een M140i die amper iets jonger is. Anders kiest men idd voor de M140i, wat logisch is. Dus verlies je op die vermoedelijk meer dan op de PFL.

 


Een 140i van 2 jaar en gelijke kilometers gaat niet duurder zijn dan een 135i die even oud zou zijn ze. De reden waarom een 135i goedkoper is, is omdat ze ouder zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei brjefs:

Ik heb de afgelopen weken een beetje dezelfde denkoefening gedaan. Heb nog wat getwijfeld over een C63 AMG op LV, maar uiteindelijk toch voor een pfl M135i gegaan. Mede doordat het de goedkoopste manier is om vermogen en speelsheid te combineren met de praktische kant.

Dit.

Enige punt dat je moet afwegen tegenover de B3: heb je de ruimte nodig? Zo nee, dan zou ik voor de M135i gaan. Zo ja, dan wijst het zichzelf uit wat je nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bereid bent om de prijs te betalen voor die 2013 Alpina B3 (bij Bavaria, right?), dan opteer ik meteen voor de M140i, die je klaarblijkelijk voor een gelijkaardig budget kan kopen.

Als de centen doorwegen, zou ik ook op zoek gaan naar een goede pré-LCI M135i of misschien eens grasduinen in de F31 335i Tourings ;)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Asserti:

Dat lukt zeker.

 

Kga ook een frituur beginnen :D

Overnemen?

Keuzes maken en eerlijk vergelijken, ik verdien de helft tot een derde van u ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Jonass:

Overnemen?

Keuzes maken en eerlijk vergelijken, ik verdien de helft tot een derde van u ;)

Het enigste dat ik van u overneem is mijn bestelling frieten!

 

Nenee, het weze je gegund! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege de volgens de TS slechts kleinere meerprijs voor een verse wagen, met langere fabrieksgarantie. en misschien ook een hogere restwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid