Ga naar inhoud

Welke nieuwe daily met pit?

Welke nieuwe daily met pit?  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kies je? Gelieve ook de reden te geven

• 2013 Alpina B3
    • 2014 M135i pre fl
    • 2015/2016 M135i fl
    • 2017 M140i

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

een LV mag je in principe NIKS aan wijzigen. de tuningwetgeving laat toe om een geboute rolkooi te monteren in voertuigen klasse M1. lichte vracht is klasse N1. Om het met de woorden van een keurder ter zeggen: het is dan voor LV ook niet toegelaten (zelf veel afgekeurd geweest met mijn LV voor die onzin en dan ook de reden dat ik geen LV meer heb).

als je zo een ST gaat omkeuren naar LV gaan ze elk detail gaan zoeken om je kunnen af te keuren. dat zijn dan ook niet het soort wagens die handig zijn voor vrachtvervoer. als uwe laadvloer 1mm te kort is, gaan ze die afkeuren, wordt je herkeurd naar personenwagen (met nog steeds 2 zitplaatsen), wegenbelasting wordt met terugwerkende kracht weer opgevraagd,...  hele hoop gezeik dus. ik reed met een pickup en die is ALTIJD LV door de gescheiden cabine en laadbak. maar het gezeik dat ik had op de keuring; de bandenmaat die niet mocht (ex usa militaire pickup), dat aftermartket chroom stuurtje (had ook servo bijgebouwd), andere zijspiegels, uitlaat ingekort (LPGtanken zaten in de weg), gordels zonder EU goedkeuring (mijn auto hoefde geen gordels, gingen ze mij afkeuren omdat ik er had),...

aangepast door fcapri
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Uit curieusiteit, want ben geen zelfstandige en daar dus niet in thuis, wat is het financieel effect in aftrekbaarheid om een ST naar lichte vracht te laten ombouwen?

Geplaatst:

je hoeft zelfs geen zelfstandige te zijn, om te kunnen genieten van het lv-voordeel.

-geen biv en lagere jaarlijkse taks

-voor de zelfstandigen heb je dan bijkomend  btw aftrek en 100% aftrekbaar en diversen

Geplaatst:

wat geeft dat in praktijk als zelfstandige op een fiesta? Hoeveel bespaar je daarmee? Rekening houdend met ombouwkosten? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je gaat van pakweg 70% aftrek naar 100% aftrek. Dat gaat in euro's voor dat type auto geen massale hoeveelheid geld zijn, maar alle beetjes helpen niwaar?

Die ombouw is ook 100% aftrekbaar trouwens.

Geplaatst:

Maar wat trek je dan exact af? (Niet te verwarren met....)..wat geeft dat in praktijk? 

Geplaatst:
Maar wat trek je dan exact af? (Niet te verwarren met....)..wat geeft dat in praktijk? 

Kosten. Als particulier kan je ook kosten inbrengen voor woon-werkverkeer met een LV.
Geplaatst:
14 hours ago, Jonass said:

Maar zoals hier stond, zocht ik iets sportief, die (zeer) recent was en liefst zo weinig mogelijk waarde gaat verliezen. Bijkomend geef je voor een tussenoplossing liefst zo weinig mogelijk geld uit. 

Beetje contradictio in terminis, lijkt me. 

Hoe recenter, hoe meer potentieel waardeverlies lijkt me de logische redenering. Tenzij het om een GT3 RS oid gaat, hein. 

Geplaatst:

Niet makkelijk om een beredeneerd antwoord te krijgen:roll: als er een investering van 1200 euro gedaan wordt ga ik ervan uit dat de berekening gemaakt is om te checken of de soep de kool waard is.  Niet om iemand af te breken maar ik ben oprecht geïnteresseerd om te weten hoe die aftrek juist werkt....ik was al zo ver dat er kosten kunnen ingegeven worden maar per definitie is een kost geld dat je eerst opmaakt dus de vraag hoeveel tijd heb je nodig om deze investering terug te verdienen zou het eerste zijn wat ik mij afvraag.

Los daarvan wel geweldige keuze voor fiesta ST:inlove: hebben wij vroeger ook heel veel.plezier aan gehad! En de werkelijke afschrijving per jaar viel goed mee

Geplaatst:
16 uur geleden zei fcapri:

een LV mag je in principe NIKS aan wijzigen. de tuningwetgeving laat toe om een geboute rolkooi te monteren in voertuigen klasse M1. lichte vracht is klasse N1. Om het met de woorden van een keurder ter zeggen: het is dan voor LV ook niet toegelaten (zelf veel afgekeurd geweest met mijn LV voor die onzin en dan ook de reden dat ik geen LV meer heb).

Kijk, dit is handige info. Thx!

Geplaatst:

Ik volg @berengun hier wel een beetje. Ge gaat eerst extra kosten maken om die om te bouwen naar LV.

En dan spreek je van weinig waardeverlies. Ik kan mij voorstellen dat ne FiestaST LV niet echt simpel door te verkopen is? Zowiezo al een niet al te grote markt voor ne ST en in LV uitvoering nog minder praktisch ook...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 20-3-2017 om 17:23 zei berengun:

Niet makkelijk om een beredeneerd antwoord te krijgen:roll: als er een investering van 1200 euro gedaan wordt ga ik ervan uit dat de berekening gemaakt is om te checken of de soep de kool waard is.  Niet om iemand af te breken maar ik ben oprecht geïnteresseerd om te weten hoe die aftrek juist werkt....ik was al zo ver dat er kosten kunnen ingegeven worden maar per definitie is een kost geld dat je eerst opmaakt dus de vraag hoeveel tijd heb je nodig om deze investering terug te verdienen zou het eerste zijn wat ik mij afvraag.

Los daarvan wel geweldige keuze voor fiesta ST:inlove: hebben wij vroeger ook heel veel.plezier aan gehad! En de werkelijke afschrijving per jaar viel goed mee

PM :) 

Geplaatst:
On 3/20/2017 at 9:03 PM, Joske said:

Ik volg @berengun hier wel een beetje. Ge gaat eerst extra kosten maken om die om te bouwen naar LV.

En dan spreek je van weinig waardeverlies. Ik kan mij voorstellen dat ne FiestaST LV niet echt simpel door te verkopen is? Zowiezo al een niet al te grote markt voor ne ST en in LV uitvoering nog minder praktisch ook...

Is toch reeds uitgelegd? De ombouw naar LV zelf kan je in kosten steken.

Trouwens je kan de LV toch nog steeds ombouwen naar gewoon voertuig indien de koper dat wenst?

Geplaatst:

kan dat zomaar, terugkeren naar gewone wagen? want volgens mij moeten de gordelaansluitingen achteraan onbruikbaar gemaakt worden als je naar LV gaat

Geplaatst:

Bij mijn Mégane RS werd me verteld dat je 1x kon ombouwen naar LV, en 1x terug naar een reguliere wagen.

Geplaatst:

Tof kleurke. Niet zo'n grote fan van de velgen, maar da's persoonlijk uiteraard.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei J3nkins:

Tof kleurke. Niet zo'n grote fan van de velgen, maar da's persoonlijk uiteraard.

Ik ben in twijfel. Vind ze niet mis, maar vraag me wel af wat het zou geven met de gewone ST velgen.

Geplaatst:
21 uur geleden zei fcapri:

kan dat zomaar, terugkeren naar gewone wagen? want volgens mij moeten de gordelaansluitingen achteraan onbruikbaar gemaakt worden als je naar LV gaat

Als die proper is omgebouwd kunnen ze dat niet eens zien.

Wegenbelasting die wordt opgevraagd met terugwerkende kracht, dat moet ik nog wel eens zien

Geplaatst:
3 uur geleden zei Jonass:

Topic mag dicht en verwijderd worden.

@Jupke

Waarom verwijderd worden?

Congratz met de nieuwe kar!

Geplaatst:
12 uur geleden zei msxx:

Waarom verwijderd worden?

Congratz met de nieuwe kar!

Geen directe reden?

Waarom niet?

het zal geen andere mensen kunnen helpen denk ik, vandaar.

Geplaatst:

Staat hier toch wel wat nuttige info? Waarom zou dit moeten verwijderd worden? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in