Ga naar inhoud

Welke nieuwe daily met pit?


Jonass

Welke nieuwe daily met pit?  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je? Gelieve ook de reden te geven

    • 2013 Alpina B3
    • 2014 M135i pre fl
    • 2015/2016 M135i fl
    • 2017 M140i


Aanbevolen berichten

Inderdaad, laat maar staan.

 

Nog even aanvullen ivm lichte vracht en de personenbelasting. Als werknemer in een transportbedrijf doe ik de laatste 3j mijn woon werkverkeer met een auto omgebouwd tot LV. Zoals toegestaan heb ik mijn reële kosten ingegeven in plaats van de forfaitaire beroepsonkosten. Ik ben ondertussen gecontroleerd, heb bewijsstukken voor mijn kosten moeten indienen en nu is het allemaal aanvaard.

Dus ofwel moet je blijkbaar chance hebben, maar volgens mij ben ik gewoon in mijn recht en zoals ik ervaren heb wordt het effectief toegestaan. Misschien heeft het te maken met dat ik in de transportsector werk, maar dat betwijfel ik eerder. De controleur heeft namelijk met mijn baas gebeld ivm het aantal gewerkte dagen. Ik had woon-werkverkeer gerekend per gewerkte dag, maar aangezien ik soms in het buitenland slaap, en ik die dagen geen woon-werk verkeer doe, wordt dat in mindering getrokken.

Hij had ook een probleempje met mijn verbruikskost. Die vond hij namelijk te hoog. Maar als ik even terugrekende kwam ik aan een 16eur per 100km uit. Ja mijnheer, aan 10-12l benzine is dat spijtig genoeg correct :sirkevin:

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, laat maar staan.

 

Nog even aanvullen ivm lichte vracht en de personenbelasting. Als werknemer in een transportbedrijf doe ik de laatste 3j mijn woon werkverkeer met een auto omgebouwd tot LV. Zoals toegestaan heb ik mijn reële kosten ingegeven in plaats van de forfaitaire beroepsonkosten. Ik ben ondertussen gecontroleerd, heb bewijsstukken voor mijn kosten moeten indienen en nu is het allemaal aanvaard.

Dus ofwel moet je blijkbaar chance hebben, maar volgens mij ben ik gewoon in mijn recht en zoals ik ervaren heb wordt het effectief toegestaan. Misschien heeft het te maken met dat ik in de transportsector werk, maar dat betwijfel ik eerder. De controleur heeft namelijk met mijn baas gebeld ivm het aantal gewerkte dagen. Ik had woon-werkverkeer gerekend per gewerkte dag, maar aangezien ik soms in het buitenland slaap, en ik die dagen geen woon-werk verkeer doe, wordt dat in mindering getrokken.

Hij had ook een probleempje met mijn verbruikskost. Die vond hij namelijk te hoog. Maar als ik even terugrekende kwam ik aan een 16eur per 100km uit. Ja mijnheer, aan 10-12l benzine is dat spijtig genoeg correct :sirkevin:

Reed jij niet op LPG? [emoji3]

Hoe zit dat juist om je woon-werk verkeer met Lichte Vracht in te geven bij de personenbelastingen? Je mag dan enkel woon-werk verkeer ermee doen zeker en geen privé? En wat als je geen ticketje kan afprinten aan het naftestation, zoals vrij vaak het geval is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid