Ga naar inhoud

Welke nieuwe daily met pit?


Jonass

Welke nieuwe daily met pit?  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je? Gelieve ook de reden te geven

    • 2013 Alpina B3
    • 2014 M135i pre fl
    • 2015/2016 M135i fl
    • 2017 M140i


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jules_W:

Voor die 5k verschil zou ik altijd nieuw kopen. Langere garantie, opties naar je zin, 0.0 zorgen na aankoop ...

Verschil is groter geworden, opties zijn op eentje of twee na mijn zin. Leder maar bruin leder bestaat toch niet en net dat wou ik. En keyless acces maar dat was geen must. Nieuw toch ook maar twee jaar garantie? Dat heb je op Premium selection ook. 

 

Ik ben er nog niet volledig uit, maar als de historiek goed is, is er hoogstwaarschijnlijk beslist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je bij BMW de garantie niet verlengen voor een bepaald bedrag? Ik kan dat bij mijn camionette bijvoorbeeld wel doen, dan betaal ik na 2 jaar een bepaald bedrag en krijg ik 2 jaar garantie bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-2-2017 om 15:27 zei Jonass:

Ik ga met die auto om drank enzo, dus moet wel redelijk wat ruimte hebben. 

Moet leuk rijden, +300pk en toch iets of wat comfort ( goede boxen, zetelverwarming, Navi,.. ) en graag iets recent.

In dat geval echt een 1 reeksje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei erq:

ik hoop van wel! Die krijg ik op mijn F11 tot 04/2020 :)

Is dat dan 3j Europlus of zit er nog een jaar constructeursgarantie op?

Ik heb op m'n huidige ook garantie tot 4/2020 omdat er nog 'Werksgarantie' op zit tot 04/2018 en daarop aansluitend 2j Europlus - iets wat blijkbaar net veranderd is in Duitsland want tot eind 2016 was het maar 1 jaar Europlus in Duitsland.

'K vind het wel interessant zo, jonge tweedehands kopen (toch gauw 30% voordeel op cataloguswaarde) en uiteindelijk heb je evenveel garantie als op een nieuwe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jonass:

Nu het hier toch over garantie gaat.

BMW europlus is dat iets?

Ik hoor er goede dingen over.

Dit is gewoon de Europese 'Premium Selection' garantie.

Niet te vergelijken met 'constructeursgarantie' omdat ze niet álles dekt maar wel de voornaamste mechanische zaken waaronder de volledige aandrijflijn (motor, boite, aandrijving). Een defect zetelverwarming bvb zal je daaronder misschien niet gedekt krijgen ;)

De garantie is ook Europees waardoor je in principe in eender welke officiële dealership doorheen Europa zonder morren zou moeten gediend worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei bt.:

Dit is gewoon de Europese 'Premium Selection' garantie.

Niet te vergelijken met 'constructeursgarantie' omdat ze niet álles dekt maar wel de voornaamste mechanische zaken waaronder de volledige aandrijflijn (motor, boite, aandrijving). Een defect zetelverwarming bvb zal je daaronder misschien niet gedekt krijgen ;)

De garantie is ook Europees waardoor je in principe in eender welke officiële dealership doorheen Europa zonder morren zou moeten gediend worden.

Blijkbaar moet je dat zelf als persoon aanvragen bij Europlus met een offerte van BMW, dan krijg je akkoord of niet van europlus. 

Bij akkoord moet je dus eerst betalen aan de dealer en dan krijg je terug van Europlus.

Enfin, er zijn dealers die zo werken en er zijn dealers die rechtstreeks werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Historiek is binnen.

Paar garantiegevalletjes waaronder spiegelverwarming.

Remmen ( ik vermoed remblokken ) vervangen op 20k km, dat is (erg) vroeg dus waarschijnlijk stevig mee gereden, maar dat kan je wel verwachten bij zoiets denk ik?

Langs de andere kant is hij op 25k km binnen geweest voor onderhoud, dus er is wel voor gezorgd. 

Nu is hij langs de ene kant herspoten en de tankklep is vervangen. Nergens uren gevonden om te rechten, andere onderdelen vervangen,.. 

Staat nu bij de dealer te koop waar hij altijd op onderhoud is geweest, mij lijkt het dat de wagen is overgelaten, er een een kras ( of meerdere krassen/builen ) waren en de dealer heeft besloten om de  zijkant te herspuiten voor verkoop, of denken jullie eerder richting ongeval?

Ik ga iig straks eens bellen voor meer uitleg over het herspuiten maar wou ook hier eens polsen aangezien je nooit zeker weet of ze volledig eerlijk zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Jonass:

Blijkbaar moet je dat zelf als persoon aanvragen bij Europlus met een offerte van BMW, dan krijg je akkoord of niet van europlus. 

Bij akkoord moet je dus eerst betalen aan de dealer en dan krijg je terug van Europlus.

Enfin, er zijn dealers die zo werken en er zijn dealers die rechtstreeks werken. 

Daarvan heb ik nog nooit gehoord, maar ik ga 't niet weerleggen wegens niet zeker.

Het klopt wel dat de dealer een akkoord moet/wil krijgen van de betrokken instantie (geen idee of dat onder BMW ressorteert of niet) vooraleer ze gaan willen herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Jonass:

Historiek is binnen.

Paar garantiegevalletjes waaronder spiegelverwarming.

Remmen ( ik vermoed remblokken ) vervangen op 20k km, dat is (erg) vroeg dus waarschijnlijk stevig mee gereden, maar dat kan je wel verwachten bij zoiets denk ik?

Langs de andere kant is hij op 25k km binnen geweest voor onderhoud, dus er is wel voor gezorgd. 

Nu is hij langs de ene kant herspoten en de tankklep is vervangen. Nergens uren gevonden om te rechten, andere onderdelen vervangen,.. 

Staat nu bij de dealer te koop waar hij altijd op onderhoud is geweest, mij lijkt het dat de wagen is overgelaten, er een een kras ( of meerdere krassen/builen ) waren en de dealer heeft besloten om de  zijkant te herspuiten voor verkoop, of denken jullie eerder richting ongeval?

Ik ga iig straks eens bellen voor meer uitleg over het herspuiten maar wou ook hier eens polsen aangezien je nooit zeker weet of ze volledig eerlijk zijn.

 

Remmen --> voor of achter? of beide?

Op zo'n kar slijten de achterste blokjes wel snel wegens ingrijpen DSC (kan een verklaring zijn).

Indien herstelling louter carrosserie en bij officiële dealer gedaan, zou ik me daar weinig van aantrekken, eerlijkgezegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei bt.:

Is dat dan 3j Europlus of zit er nog een jaar constructeursgarantie op?

Ik heb op m'n huidige ook garantie tot 4/2020 omdat er nog 'Werksgarantie' op zit tot 04/2018 en daarop aansluitend 2j Europlus - iets wat blijkbaar net veranderd is in Duitsland want tot eind 2016 was het maar 1 jaar Europlus in Duitsland.

'K vind het wel interessant zo, jonge tweedehands kopen (toch gauw 30% voordeel op cataloguswaarde) en uiteindelijk heb je evenveel garantie als op een nieuwe :)

Identiek idd. 1j constructeursgarantie en 2j Europlus.

 

22 uur geleden zei Jonass:

Historiek is binnen.

Paar garantiegevalletjes waaronder spiegelverwarming.

Remmen ( ik vermoed remblokken ) vervangen op 20k km, dat is (erg) vroeg dus waarschijnlijk stevig mee gereden, maar dat kan je wel verwachten bij zoiets denk ik?

Langs de andere kant is hij op 25k km binnen geweest voor onderhoud, dus er is wel voor gezorgd. 

Nu is hij langs de ene kant herspoten en de tankklep is vervangen. Nergens uren gevonden om te rechten, andere onderdelen vervangen,.. 

Staat nu bij de dealer te koop waar hij altijd op onderhoud is geweest, mij lijkt het dat de wagen is overgelaten, er een een kras ( of meerdere krassen/builen ) waren en de dealer heeft besloten om de  zijkant te herspuiten voor verkoop, of denken jullie eerder richting ongeval?Ik ga iig straks eens bellen voor meer uitleg over het herspuiten maar wou ook hier eens polsen aangezien je nooit zeker weet of ze volledig eerlijk zijn.

 

Herspuiten doen ze vaak pas nadat er een klant voor is, dan kan die nog beslissen of hij de kost zelf wel dragen (en dus onderhandelen) of nog wil laten repareren. Dat die tankklep vervangen is vind ik eerder gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei erq:

Identiek idd. 1j constructeursgarantie en 2j Europlus.

 

Herspuiten doen ze vaak pas nadat er een klant voor is, dan kan die nog beslissen of hij de kost zelf wel dragen (en dus onderhandelen) of nog wil laten repareren. Dat die tankklep vervangen is vind ik eerder gek.

Wat denk je dan?

Heb ondertussen gebeld om het te vragen en hij zou de zijkant van de garage geraakt hebben bij het binnen/buiten rijden.

 

lijkt me te kunnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Davy_:

Is ook geen nieuwe he, als hij "perfect" moet zijn bestel je nieuw (en zelfs dan ben je nog ni zeker)

Hij zou moeten perfect zijn he, is herspoten.

Ik had liever gehad dat hij niet herspoten was, maar zoals hier al gezegd is, niks wijst er op dat het een ongeval was.

 

anyway ik ga donderdag kijken, als hij me bevalt dan is de kogel door de kerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Jonass:

Wat denk je dan?.

Ik vind daar niet direct verdachts aan, maar zo hoog op de flank is een vreemde plaats normaal. Uitleg van garage kan wel hoor.

Succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Jonass:

Hij zou moeten perfect zijn he, is herspoten.

Ik had liever gehad dat hij niet herspoten was, maar zoals hier al gezegd is, niks wijst er op dat het een ongeval was.

 

anyway ik ga donderdag kijken, als hij me bevalt dan is de kogel door de kerk.

Vraag naar de foto's van de schade? Normaal worden die toch gemaakt wanneer de klant langs gaat voor een bestek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, tot op heden niks meer gevonden die genoeg vakjes tikt.

 

Tot overmaat van ramp heb ik een herrinering gekregen dat de keuring van de 5 verloopt op 31/3.

Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nog kosten te doen aan die kist om die door de keuring te krijgen.

Daarom denk ik eraan om iets te kopen voor een jaar ofzo, die ik nadien met beperkt verlies kan verkopen.

Eerst gekeken voor een 116i om dan serieus te chippen maar aangezien het toch maar voor een jaar zou zijn, denk ik ook aan een andere piste.

Hothatch genre Clio rs, fiesta st, Corsa opc,..

Bij voorkeur lichte vracht, verplicht btw wagen.

Wat denken jullie?

Fiesta st vind ik de knapste, daarachter de Clio rs. Alleen vind ik geen enkele st die btw wagen is. En zoiets nieuw kopen om na een jaar te verkopen lijkt me niet bepaald een goede optie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Davy_:

Er staan toch "massa's" 1 en 3 reeksen te koop in 35/40i?

Er staan heel veel m135i's te koop, klopt.

Jammergenoeg is 75% xdrive.

De combo RWD/automaat/Navi pro/harman/mineral is redelijk moeilijk te vinden.

Voor een deftige prijs en bij voorkeur als Premium selection al helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid