Ga naar inhoud

Welke nieuwe daily met pit?

Welke nieuwe daily met pit?  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kies je? Gelieve ook de reden te geven

• 2013 Alpina B3
    • 2014 M135i pre fl
    • 2015/2016 M135i fl
    • 2017 M140i

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Denniske zou beter voor Ford werken. Dat is nu al den 2e die dankzij hem aangekocht wordt :lol: 

Geplaatst:

Prachtig. Düsseldorf kan ik Donderdag niet mee helpen :(

Geplaatst:
49 minuten geleden zei ir_fuel:

@Denniske zou beter voor Ford werken. Dat is nu al den 2e die dankzij hem aangekocht wordt :lol: 

En al een stuk of 10 MX-5jes :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Proficiat @Jonass! ST200 rijdt inderdaad leuk, heb ik ook al kunnen ervaren. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat foto's ter illustratie:

16665979_10158131237590063_5989166787658

16715891_10158131237630063_6451067951957

16665621_10158131238050063_4701442608246

16707581_10158131237925063_3365773943927

16722629_10158131238340063_4004943214950

16665899_10158131238980063_6574901804263

16602405_10158131240085063_4443359518390

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:

Coole kist! Alvast proficiat @Jonass!

Fiesta ST is ook mijn favoriet als het op betaalbare sportieve daily's aankomt.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Goede keuze :P

Geplaatst:

Profi Jonass! Ook LV plannen met deze? Waar ga je dat laten doen, en wat kost dat? 

Geplaatst:
4 uur geleden zei Alexis:

Profi Jonass! Ook LV plannen met deze? Waar ga je dat laten doen, en wat kost dat? 

Thanks.

Komt ook op LV, ja. 

Hothatchcenter in deerlijk.

1250 excl

Geplaatst:

Waarom lv? Dit is kost toch geen hol aan taks?

Geplaatst:
40 minuten geleden zei Jonass:

Thanks.

Komt ook op LV, ja. 

Hothatchcenter in deerlijk.

1250 excl

Roderick? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Davy_:

Waarom lv? Dit is kost toch geen hol aan taks?

Kost idd niet veel aan taks. Maar hogere aftrekbaarheid enzo telt ook mee.

En ik gebruik de achterzetels toch niet, dus waarom niet?

Is makkelijker om drank in te zetten ook.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 13-3-2017 om 14:35 zei Jonass:

Normaal is de ST200 enkel beschikbaar in dat frozen grey, beetje vuilzakgrijs dus is zo eentje geworden.

Al zie ik her en der een zwarte of witte opduiken

Hier in BE is dat enkel dat grijs, mogelijks zit dat in andere landen anders. Is in het verleden nog al zo geweest dat er verschillen zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zou zo een kist met enkel voorzetels en rolbeugel erin ook LV zijn? :ninja:

Geplaatst:
31 minuten geleden zei The Swede:

Zou zo een kist met enkel voorzetels en rolbeugel erin ook LV zijn? :ninja:

Een LV mag je helaas niet aanpassen :D

Geplaatst:

Wat is de definitie van een LV? Een kist die je verkl**t hebt door de achterbank eruit te halen en het interieur een camionettesfeer te geven.

Dus waarom mag je geen auto nemen, er een rollbar inzetten, achterzetels uitzwieren en zeggen dat het een LV is? Een rollbar is gewoon interieurdecoratie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden zei The Swede:

Wat is de definitie van een LV? Een kist die je verkl**t hebt door de achterbank eruit te halen en het interieur een camionettesfeer te geven.

Dus waarom mag je geen auto nemen, er een rollbar inzetten, achterzetels uitzwieren en zeggen dat het een LV is? Een rollbar is gewoon interieurdecoratie.

Ik zie niet in waarom dat perse verkloten is, maar goed. Tis nu niet dat die kist anders gaat rijden ofzo omdat daar een vlakke laadvloer in ligt ofzo.

Dat tweede, omdat we in België leven :).

Betere remmen mag ook niet in België, da's ook compleet belachelijk, maar het mag niet.

Geplaatst:

Dus je mag je achterbank uit je interieur gooien, andere zetels steken, etc. Maar een rolkooi binnenin mag niet?

Vage definitie.

Geplaatst:
Op 13-3-2017 om 14:24 zei Jonass:

Het is de tijdelijke oplossing geworden. 

Fiesta ST200.

Iets volledig nieuw voor mij want fwd is nu niet meteen wat ik normaal gesproken tof vind. Ben gaan rijden met die van @Denniske , waarvoor dank en dat beviel me wel. De vraag is alleen voor hoelang :D .

We zullen het wel zien he, ondertussen gaan we toch weer kunnen bollen.

Ha, en toen ik een rs voorstelde was dat niet je ding? :D

Geplaatst:
6 uur geleden zei The Swede:

Dus je mag je achterbank uit je interieur gooien, andere zetels steken, etc. Maar een rolkooi binnenin mag niet?

Vage definitie.

Omdat je door die rolkooi laadruimte verliest en dus het praktische waarvoor je hem oorspronkelijk ombouwt er uit haalt? :lol: Je mag een LV ook niet aanpassen omdat camionetten en camions meestal al aangepaste banden hebben en andere ophanging voor meer laadvermogen te kunnen verdragen, dus ergens is het heel logisch.

Geplaatst:

Ik vind het ook maar vreemde shizzle.

• Je mag van een gewone auto (die geen LV is) wél een 2-zitter maken door achter de voorste zitplaatsen een (geschroefde) rolbeugel te monteren (een kooi die ook rond de 2 voorste zitplaatsen komt is niet toegelaten volgens de Belgische technische regelgeving). Je moet dan je achterste zetels verwijderen en de ankerpunten voor de gordels achteraan definitief verwijderen. Gevolg: je hebt een 2-zitter met achter a whole lotta space waar niemand mag/kan zitten. Plus een rolkooi.
  • Je mag van een gewone auto (b.v. een break) ook een 2-zitter maken door achter de voorste zitplaatsen een vlakke laadvloer te monteren met een opstaande rand. Je moet dan ook je achterste zetels verwijderend en de ankerpunten voor de gordels achteraan definitief verwijderen. Gevolg: je hebt een 2-zitter met achter a whole lotta space waar niemand mag/kan zitten. Plus een vlakke laadvloer met opstaande rand.

Wat is het verschil? Zeker als je weet dat je op die vlakke laadvloer, als je wil, vaste inrichting mag monteren. B.v. een rek voor montage van gereedschap, stockeerruimte voor lading, enz. Maar een rolkooi mag niet? Zijt ge zeker, @Jules_W? Zou toch gek zijn, als je dat zo bekijkt...

Geplaatst: (aangepast)

Niet 100% @gTa , ik dacht dat het zo was dus ik kan mis zijn. Ik kan er wel in komen dat ze zeggen :'Oke , die mag je ombouwen maar je moet een bepaald percentage laadruimte hebben'. En dan begrijp ik ook dat er een vaste inrichting in mag komen want er zijn veel beroepen die dat gewoon nodig hebben; Maar dan begrijp ik niet zo goed dat een geboute rolkooi wel zou mogen want die hebben totaal geen nut qua laadruimte. Ze zullen ergens de grens moeten trekken zeker? Ik zou ook niet weten hoe je dat gaat uitleggen want een omgebouwde LV moet toch nog gehomologeerd worden?

aangepast door Jules_W
Geplaatst:

Ik denk dat de opportuniteitsoverweging niet in de bevoegdheid zit van de keurders? Mogen die oordelen of een bepaald type vaste inrichting dienend is voor het gebruik van de auto? Kunnen die dat? Think not.

Maar ik ken de technische regelgeving allerminst. Het kan zijn dat dat effectief verboden is. 't Zou me echter ten stelligste verwonderen... My money is on: als jij er voor zorgt dat je aan alle regels voldoet om als LV te kunnen homologeren (vlakke laadvloer met lengte van minstens 50% van de wielbasis, opstaande rand, bestaand PVG-nummer voor LV voor dat type auto), dat zij 'm moeten keuren als dusdanig. Als je daarna een rolbeugel installeert in die ruimte, denk ik dat ze gene poot hebben om op te staan.

Geplaatst:
7 uur geleden zei tuscani:

Ha, en toen ik een rs voorstelde was dat niet je ding? :D

Klopt. 

In datzelfde opzicht kan ik ook zeggen dat de ST niet mijn ding is. Ik hou van RWD, en mijd dus indien mogelijk FWD/AWD.

Maar zoals hier stond, zocht ik iets sportief, die (zeer) recent was en liefst zo weinig mogelijk waarde gaat verliezen. Bijkomend geef je voor een tussenoplossing liefst zo weinig mogelijk geld uit. 

De ST is ongeveer de helft qua prijs ivgl met een M135i.

Terwijl een RS in dezelfde prijsklasse zit als de M135i, denk ik. Dan is de situatie compleet anders en ga ik resoluut voor een M135i.

Los van bovenstaande ben ik enorm verrast door de ST en rijd dat een stuk beter dan ik dat verwacht had. 

Ik heb er ook enkel nog maar de terugrit mee gedaan, dus voor hetzelfde geld vertel ik binnen 2 maand iets totaal anders, al betwijfel ik dat ten zeerste.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in