Ga naar inhoud

Audi RS5


BMWMB

Aanbevolen berichten

Audi brengt de RS5 mee naar Genève.

De V8'en zijn voor de RS5 naar de geschiedenisboeken verwezen, want ook hier speelt de 2.9 V6 een cruciale rol in de aandrijving. Met een vermogen van 450 pk en 600 Nm is deze RS5 sneller dan de Porsche Panamera 4S van je baas.

Hoeveel sneller? Wel, een RS5 doet de 0-100 km/u in slechts 3,9 seconden. Met het optionele Dynamic Package haal je 280 km/u, anders is de top begrensd op 250 km/u. Volgens Audi verbruikt de RS5 7,2 l/100 km, dat is 17 procent minder dan zijn voorganger. Al mag je dan niet teveel 0-100 sprintjes proberen. Audi heeft de nieuwe RS5 ook 60 kg lichter gemaakt dan zijn voorganger.

Het exterieur van de RS5 is zoals gewoonlijk een pak expressiever dan de discrete S5. Zo zijn er dikke wielkassen om de 19 inch wielen te huisvesten. Het dak bestaat - ook weer optioneel - uit carbonvezel. Verder zijn er de grote luchtinlaten die de agressieve neus nog wat bruter maken.

A171713_large.jpg

A171724_large_0.jpg

A171727_large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik deze eerste foto's zag vond ik de styling echt wel te opvallend, en vooral veel te druk.

Effe later vond ik deze foto's van een donkerblauwe die in Genève staat, en die zo al heel wat stijlvoller oogt.

Audi-RS5-Coupe26.jpg

Audi-RS5-Coupe23.jpg

Audi-RS5-Coupe18.jpg

Audi-RS5-Coupe21.jpg

Audi-RS5-Coupe25.jpg

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

CO2 197gr wat ik een tegenvaller vind, omdat de Panamera 4S met dezelfde motor, en die veel meer weegt, een CO2 heeft van 184gr. Ik had echt 20gr minder verwacht.

Prijs in Duitsland vanaf €80.900,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2017 om 12:32 zei Speedhunter:

Dit.

Maar spijtig genoeg ook enkel voor de show. Wel leuk dat ze blijven vasthouden aan de vorm. AMG was vroeger ook mooier met hun vier ovale ipv hetgeen ze nu hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei utah:

3.9 naar 100. In your face van de M adepten. 

Rechtdoor ja, tot er bochten komen... :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei tuscani:

Maar spijtig genoeg ook enkel voor de show. Wel leuk dat ze blijven vasthouden aan de vorm. AMG was vroeger ook mooier met hun vier ovale ipv hetgeen ze nu hebben.

Jup ben ik het mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei BMWMB:

Rechtdoor ja, tot er bochten komen... :D

Tja. Met een Audi moet je leren rijden. Is het dat wat je bedoelt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Met een Audi moet je leren rijden. Is het dat wat je bedoelt? 

[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

3.9 naar 100. In your face van de M adepten. 

[emoji23] [emoji23] ja, die 0.1 seconde gaat het hem echt doen. En waarschijnlijk haalt hij dat zelfs niet op een normale manier maar is het om te kunnen zeggen onder de 4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Met een Audi moet je leren rijden. Is het dat wat je bedoelt? 

Idd, leren hoe je moet omgaan met onderstuur, want op die momenten is een Audi inderdaad heel snel rechtdoor. [emoji23]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de koudstart krijg ik het niet warm van binnen. Bij deze moet je zeker de kleppen permanent open zetten. Ik vrees een beetje ervoor dat de motor niet meer de typische overdimensionering voor een RS gekend heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me voorstellen. Op foto mist hij ook elk greintje karakter. Saaie, koele auto, vind ik. Veel te veel scherpe lijnen en nauwelijks of geen menselijkheid, straalt dat uit.

Als je daar een vorig model RS5 naast zet, nog geen klein verschil... Of een M4. Of een C coupé AMG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/13/2017 om 19:36 zei utah:

3.9 naar 100. In your face van de M adepten. 

Valt me eigenlijk tegen met Quattro tov M4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid