Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is nog wel wat werk voor de boeg als iedereen elektrisch wilt gaan rijden en ze tegelijkertijd kernenergie willen afbouwen.

2017_voll-breedte_NL.jpg

Geplaatst:

Volgens GROEN is dat allemaal geen probleem

Geplaatst:

Opnieuw, het meer van belang wat we consumeren dan wat we produceren. Zet die grafieken hier eens en je krijgt al een heel ander beeld. We importeren immers veel stroom uit het buitenland, en daar zit erg veel groene stroom bij. 

Al wordt alle groene stroom eigenlijk dubbel verkocht. 

Geplaatst:
9 hours ago, Tjeu said:

Opnieuw, het meer van belang wat we consumeren dan wat we produceren. Zet die grafieken hier eens en je krijgt al een heel ander beeld. We importeren immers veel stroom uit het buitenland, en daar zit erg veel groene stroom bij. 

Al wordt alle groene stroom eigenlijk dubbel verkocht. 

Wat vooral triestig is immo, is Duitsland. Op moment dat wind energie en zonne ergie op een laag pitje zitten, is de CO2 productie in Duitsland GIGANTISCH door hun (bruin)koolcentrales. 

Ja, op zonnige/winderige dagen is het daar vrij "groen" zonder dat ze kernenergie gebruiken, maar over een heel jaar gekeken...

As we speak valt het mee, maar op sommige momenten kleurt Duitsland donkerbruin/zwart: https://www.electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=map&remote=true

Geplaatst:

Wel interessant dit

Zonne-energie potentieel.

5a796f1ba64e6_ScreenShot2018-02-06at10_02_02.png.8002fbe0511a2a3ad37cd049c10a4108.png

Geplaatst:
12 minutes ago, Tjeu said:

U zegt? 

5a7974495ba17_ScreenShot2018-02-06at10_23_49.png.c296752f076d6d9bcaa3301152128030.png

Geplaatst:

Doet me eraan denken... Op het autosalon ben ik een firma tegengekomen die ombouw doet van klassiekers naar EV, en daarbij gebruik maakt van een TUV keurstation in België om die dingen effectief als EV in te schrijven, zodat je niet een boete krijgt in een LEZ bijvoorbeeld omdat je oldtimer met batterijen en elektromotor nog is ingeschreven als een EURO 0 benzine.

• 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ach man ...

Stadler haalde een aantal ingrepen aan die een herhaling moeten voorkomen, zoals het herzien van de ‘code of conduct’ en het installeren van een integriteitscomité. ‘Zo willen we stap voor stap het vertrouwen van onze klanten en het publiek terugwinnen. ‘

Typisch van dat gelul in multinationals. Bij mijn vrouw op haar vorig werk was dat ook zo. Dat dient maar tot 1 ding. Kleine garnalen kunnen ontslaan als ze eens een voet verkeerd zetten. Als je maar hoog genoeg in de hiërarchie zat mocht je foefelen zoveel je wilde ....

Geplaatst:
Ben ik al enkele jaren aan het opvolgen dergelijke projecten, maar tot nu toe is de insteek van dat soort oplossingen meestal B2B. Zelfbouw durf ik nog niet aan beginnen omdat de batterij oplossingen die ik vind niet evident zijn.
Gast Dirk75
Geplaatst:
Op 5/2/2018 om 21:54, Polygoon zei:

Er is nog wel wat werk voor de boeg als iedereen elektrisch wilt gaan rijden en ze tegelijkertijd kernenergie willen afbouwen.

2017_voll-breedte_NL.jpg

Hoeveel (kern)energie zou er gebruikt worden om de fossiele brandstoffen te ontginnen? 

Ze zouden beter een studie maken, wat als we totaal geen fossiele brandstoffen meer gebruiken.

Geplaatst:
Op 15-3-2018 om 21:17, dragonfly zei:

Toch al goedkoper en mooier dan Tesla :D 

Hoeveel kilometer zal deze kunnen rijden?

audi kennende zal er serieus wat bijkomen, eens je wat opties begint te nemen.

Geplaatst:

Dit is echt wel boeiend :roll: hoeveel fucking kanalen er zijn met mensen die denken dat er ook maar iemand geinteresseerd is in hum belangrijk leven ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid