Gast wooter Geplaatst: 14 juli 2018 Geplaatst: 14 juli 2018 Over gascentrales@bmwmbhttps://www.vox.com/energy-and-environment/2018/7/13/17551878/natural-gas-markets-renewable-energy Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 15 juli 2018 Geplaatst: 15 juli 2018 Op 10/7/2018 om 01:38, stijn82 zei: Ik heb gezegd: Is met die corsa niet nodig. Zou natuurlijk ook wel graag een insignia meekrijgen maar Opel is geen liefdadigheidsinstelling. Je rijdt dus met een Corsa? Of heb je dat ook niet gezegd? Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 15 juli 2018 Geplaatst: 15 juli 2018 Als dit de toekomst is dan ga ik liever duiken dan ooit nog naar een race te gaan Afschuwelijk lawaai en doe dat eens x70 op spa Om zot van te worden !!!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Over gascentrales[mention=86]bmwmb[/mention] https://www.vox.com/energy-and-environment/2018/7/13/17551878/natural-gas-markets-renewable-energyMooi en interessant artikel.Als we naar België kijken, waar over een paar jaren de kerncentrales sluiten, dan is er tijd tekort om genoeg hernieuwbare energie te voorzien, en eventueel opslag. Gascentrales gaan nodig zijn, zelfs al blijven 2 kerncentrales langer open. Opslag is bijlange niet op peil, en de energie die kan opgeslagen worden is heel snel verbruikt als er geen wind en zon is. Want wat als er dagen na mekaar weinig zon en wind is? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 52 minutes ago, BMWMB said: Want wat als er dagen na mekaar weinig zon en wind is? Het buitenland Het is op zich van de gekke dat op zo een kleine oppervlakte er zelf energie moet opgewekt worden, we zelf 3 en binnenkort zelfs 4 aparte mobiele netwerken willen uitbouwen en we een aparte wegcode hebben voor Vlaanderen en wallonie... Maar goed, België ligt inderdaad niet ideaal voor zonne-energie en windenergie, maar als er eentje voordelig zonne-energie uit Afrika kan importeren en de prijs van batterijen blijft dalen, dan is het maar de vraag of je je investeringen in een gascentrale op 20 jaar nog er uit krijgt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 5 hours ago, Brunault said: Als dit de toekomst is dan ga ik liever duiken dan ooit nog naar een race te gaan Afschuwelijk lawaai en doe dat eens x70 op spa Om zot van te worden !!! Sja, is de wedstrijd om het snelste of om het luidste? Dit weekend ook een motorcrossparcours gezien met elektrische crossmotors. Je kan zagen dat het niet klinkt, maar het kan wel de redding van de sport zijn als je niet meer stiltedagen moet aanhouden en om 18u alle motoren uit moeten. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Sja, is de wedstrijd om het snelste of om het luidste? Dit weekend ook een motorcrossparcours gezien met elektrische crossmotors. Je kan zagen dat het niet klinkt, maar het kan wel de redding van de sport zijn als je niet meer stiltedagen moet aanhouden en om 18u alle motoren uit moeten.Ik zit al jaren in het lawaai van frequentie gestuurde machines ,monotone motoren en ventilatoren dat ik er in mijn vrije tijd niet nog eens moet naar gaan luisteren Redding van de sport ?Voor de geitewollen sokken zal dit nog teveel overlast zijn dus hoop daar niet op en veel te gevaarlijk Afschaffen die handel !!!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Als ge d'r niet tegen kunt moet ge d'r maar niet naar gaan kijken, dat wilt niet zeggen dat ge andere mensen die deze sport wel graag doen, of er graag naar kijkeb hun hobby moet afpakken. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 6 uren geleden, BMWMB zei: Mooi en interessant artikel. Als we naar België kijken, waar over een paar jaren de kerncentrales sluiten, dan is er tijd tekort om genoeg hernieuwbare energie te voorzien, en eventueel opslag. Gascentrales gaan nodig zijn, zelfs al blijven 2 kerncentrales langer open. Opslag is bijlange niet op peil, en de energie die kan opgeslagen worden is heel snel verbruikt als er geen wind en zon is. Want wat als er dagen na mekaar weinig zon en wind is? Hier komt het belang van Europa naar voor. Het is in Europa nooit overal windstil en overdag schijnt altijd ergens de zon. Er wordt op Europees vlak gekeken om overproductie en onderproductie uit te vlakken. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 1 minuut geleden, Tjeu zei: Hier komt het belang van Europa naar voor. Het is in Europa nooit overal windstil en overdag schijnt altijd ergens de zon. Er wordt op Europees vlak gekeken om overproductie en onderproductie uit te vlakken. Als we het wereldwijd bekijken, de zon schijnt altijd.... alleen zou het dan zo moeten zijn dat het gedeelte waar de zon schijnt de nodige productie van de wereld moet dekken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Het Midden-Oosten is stevig aan het investeren om op die momenten henzelf en omstreken te voorzien van energie. En voor transport naar Europa moet je rekenen op 10% verlies via hoogspanningslijnen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 4 uren geleden, wooter zei: Het Midden-Oosten is stevig aan het investeren om op die momenten henzelf en omstreken te voorzien van energie. En voor transport naar Europa moet je rekenen op 10% verlies via hoogspanningslijnen. Verlies valt goed mee, en zeker omdat het over hernieuwbare energie gaat. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 16 hours ago, Brunault said: Als dit de toekomst is dan ga ik liever duiken dan ooit nog naar een race te gaan Afschuwelijk lawaai en doe dat eens x70 op spa Om zot van te worden !!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Dat maakt volgens mij bijlange zoveel lawaai niet. Je hoort aan de andere geluiden dat ze dat volume serieus hebben moeten opkrikken, anders hoorde je gewoon niks. Klonk de Audi LMP1 hybrid die Le Mans gewonnen heeft zo spectaculair? Die klonk gewoon NIET. 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat maakt volgens mij bijlange zoveel lawaai niet. Je hoort aan de andere geluiden dat ze dat volume serieus hebben moeten opkrikken, anders hoorde je gewoon niks. Klonk de Audi LMP1 hybrid die Le Mans gewonnen heeft zo spectaculair? Die klonk gewoon NIET. Ik vermoed dat de microfoon in het motorruim zat. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 43 minutes ago, Dirk75 said: Ik vermoed dat de microfoon in het motorruim zat. Vlak bij de motor en de overbrenging. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 (aangepast) 10 uren geleden, knight-rider zei: Als ge d'r niet tegen kunt moet ge d'r maar niet naar gaan kijken, dat wilt niet zeggen dat ge andere mensen die deze sport wel graag doen, of er graag naar kijkeb hun hobby moet afpakken. Je moet zelf maar eens afwegen wat het belangrijkste is. Het afnemen van een hobby voor een individu/kleine groep mensen of de algemene luchtkwaliteit voor de ganse bevolking. Wat is het belangrijkste? Als het milieuvriendelijker kan, waarom niet? Iedereen loopt wel tegen beperkingen aan binnen zijn beroep, hobby, ...voor het algemeen belang. 16 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Op 15/7/2018 om 21:03, Brunault zei: Als dit de toekomst is dan ga ik liever duiken dan ooit nog naar een race te gaan Afschuwelijk lawaai en doe dat eens x70 op spa Om zot van te worden !!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Autosport gaat kapot, ik heb GEPOOGD naar zo een formula E race te kijken, dat is echt de hond zijn kl....... denk nu wel niet dat EV lovers ook race lovers zijn, alleen gaat politieke correctheid de sport kapot maken. Dat staat vast vrees ik Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Op 16/7/2018 om 06:12, knight-rider zei: Als ge d'r niet tegen kunt moet ge d'r maar niet naar gaan kijken, dat wilt niet zeggen dat ge andere mensen die deze sport wel graag doen, of er graag naar kijkeb hun hobby moet afpakken. Idd man. Maar ja de geitenwollen sokken bemoeien zich graag met alles en leggen iedereen die niet in hun visie of leven past pestmaatregelen op. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Op 16/7/2018 om 16:56, Dirk75 zei: Je moet zelf maar eens afwegen wat het belangrijkste is. Het afnemen van een hobby voor een individu/kleine groep mensen of de algemene luchtkwaliteit voor de ganse bevolking. Wat is het belangrijkste? Als het milieuvriendelijker kan, waarom niet? Iedereen loopt wel tegen beperkingen aan binnen zijn beroep, hobby, ...voor het algemeen belang. Hoeveel % van de autosportliefhebbers zijn fan van die EV dingen? Ik durf te stellen dat minstens 90% van de liefhebbers niet kan leven met EV wedstrijden..... dat motor geluid hoort erbij. Misschien gaat die mentaliteit over de tientallen jaren veranderen, maar geef mensen de tijd om te evalueren. Als er maatregelen komen om het te verbieden op termijn, wees maar gerust dat het om mensen gaat die autosport GEEN warm hart toedragen. En het "schone" lucht verhaal. Weet je wat, dat die jongens die graag al die verboden opleggen eens beginnen met zoveel mogelijk producten te kopen met een KORTE transport weg. En belast de goedkope producten met een lange transport weg tot ze even veel kosten? DAN zit je echt iets met milieu in en ga je dingen ECHT veranderen. Lokale productie is heel zeker een oplossing voor veel problemen. Alleen liggen de belastingen net lokaal zeer hoog. Maar nee, met een oude auto stad Antwerpen in, of autosport dat moeten we verbieden. Ondertussen stromen de goedkope tv's, wasmachines, fietsen, speelgoed, en miljoenen andere producten met verschrikkelijk vervuilende boten toe, om daarna met vervuilende vrachtwagens (die ook nog eens voor extra files zorgen) de boel nog meer te vervuilen. Vooral hypocriet de andere kant opkijken en de man met zijn olditmer of de autosport liefhebber treffen in zijn passie of hobby. Dat kunnen we dan WEL. Terwijl het in feite geen zoden aan de dijk brengt. 1 extra bootje in de haven gaat meer vervuilen dan een week autosport op Zolder of alle oldtimers die op een jaar eens Antwerpen willen binnen rijden. 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 5 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Idd man. Maar ja de geitenwollen sokken bemoeien zich graag met alles en leggen iedereen die niet in hun visie of leven past pestmaatregelen op. Het omgekeerde is ook waar. Daarom dat een compromis de beste oplossing is. Zonder partij te kiezen. ‘’Als wat niet in mijn visie past is ook een pestmaatregel.’’ Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 (aangepast) 4 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Hoeveel % van de autosportliefhebbers zijn fan van die EV dingen? Ik durf te stellen dat minstens 90% van de liefhebbers niet kan leven met EV wedstrijden..... dat motor geluid hoort erbij. Misschien gaat die mentaliteit over de tientallen jaren veranderen, maar geef mensen de tijd om te evalueren. Als er maatregelen komen om het te verbieden op termijn, wees maar gerust dat het om mensen gaat die autosport GEEN warm hart toedragen. En het "schone" lucht verhaal. Weet je wat, dat die jongens die graag al die verboden opleggen eens beginnen met zoveel mogelijk producten te kopen met een KORTE transport weg. En belast de goedkope producten met een lange transport weg tot ze even veel kosten? DAN zit je echt iets met milieu in en ga je dingen ECHT veranderen. Lokale productie is heel zeker een oplossing voor veel problemen. Alleen liggen de belastingen net lokaal zeer hoog. Maar nee, met een oude auto stad Antwerpen in, of autosport terwijl de goedkope tv's, wasmachines, fietsen, speelgoed, en miljoenen andere producten met verschrikkelijk vervuilende boten aankomen om daarna met vervuilende vrachtwagens (die ook nog eens voor extra files zorgen) de boel nog meer te vervuilen. Vooral hypocriet de andere kant opkijken en de man met zijn olditmer of de autosport liefhebber treffen in zijn passie of hobby. Dat kunnen we dan WEL. Terwijl het in feit geen zoden aan de dijk brengt. 1 extra bootje in de haven gaat meer vervuilen dan een week autosport op Zolder of alle oldtimers die op een jaar eens Antwerpen willen binnen rijden. Er zijn er die met paarden racen, maar de impact is vele malen minder. Alhoewel, die trailers.... zijn die dan blijven steken? En ja, er zijn er die graag elektrisch racen. Maar de ene moet niet naar de andere wijzen. Begin met jezelf. nu lijkt het alleen maar, zolang IK maar mijn zin kan doen. 17 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 Er zijn al HEEL veel compromis in de autosport....... als je dat wat volgt weet je dat. En ik wil daar zeker een stuk in mee gaan, maar niet overdrijven. Als je vandaag naar een autorace gaat kijken is het meestal echt al triest. Zie F1, zie 24u NS, zie Le Mans. De liefhebbers zitten nu al deels op hun honger. Een van de mooist klinkende auto's van vandaag is ochot een turbo BMW motor. Nog maar 10 jaar geleden was dat de lelijkst klinkende geweest. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.