brjefs 15.468 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 11 minuten geleden, Simoni zei: @brjefs en iemand wat? Net een paar pagina’s in dit topic gelezen, slecht voor mijn hart. 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 2 minuten geleden, Krikkie zei: "ne echte groene dus" Met glyfosaat in de kast. Ben helemaal gene groene, maar ik probeer de huidige situatie te verwoorden. En ik denk, het zal allemaal voor mij niet meer zijn. De nieuwe generatie weet niet beter. Dachten ze van ons ook. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 Er is al zoveel te doen (reageren op het voorbeeld van vliegvakanties en cruises lukt dan weer niet, daar is geen consensus om te verbieden blijkbaar. Geen vervuilende cruises niet meer in onze havens en je doet meer dan het verbieden van de motorsport op fossiele brandstof. Maar dan wordt het stil, ook hier. Dat "past" niet in het kraam. En ook weer typisch voor de verbieders. Er is absoluut (nog) geen alternatief. Ik kan als amateur autosporter geen Electrische Racewagen kopen de naam waardig, zelfs geen "track" auto. Endurance races niet mogelijk enz............ maar we gaan wel al spreken over het verbod op autoraces met verbrandingsmotoren. Quote
Joske 922 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 Dirk, wat hebben dit soort uitspraken te zoeken op een forum van autoliefhebbers. Nee, we kunnen beter allemaal garnalen eten die ze vangen in de Noordzee, die dan naar Marokko gedaan worden om te pellen, om dan terug te komen om in de winkel gelegd te worden. Dat is pakken ecologischer. Net zoals die ecologische Formule E. Misschien moet je eens gaan kijken hoeveel camions op DIESEL er nodig zijn om dat hele circus te vervoeren en alle infrastructuur nodig om die tijdelijke circuits op te zetten in het stadscentrum? Ja lekker ecologisch allemaal.Vergeet vliegtuigen niet om t circus de wereld rond te vliegen. Denk dat t verbruik van die 22 F1 auto's (zelfs die van 10j geleden) verwaarloosbaar is in vergelijking met wat nodig is om die auto's op t circuit te krijgen. Quote
Waky 975 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 9 uren geleden, ir_fuel zei: Zeg me met welk milieuvriendelijk alternatief ik de 24h van Zolder kan rijden. Met een Tesla Model S tiens. Elk kwartier verplicht een kwartier stoppen voor een snack en een cola. Kan perfect toch. 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 (aangepast) 43 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Er is al zoveel te doen (reageren op het voorbeeld van vliegvakanties en cruises lukt dan weer niet, daar is geen consensus om te verbieden blijkbaar. Geen vervuilende cruises niet meer in onze havens en je doet meer dan het verbieden van de motorsport op fossiele brandstof. Maar dan wordt het stil, ook hier. Dat "past" niet in het kraam. En ook weer typisch voor de verbieders. Er is absoluut (nog) geen alternatief. Ik kan als amateur autosporter geen Electrische Racewagen kopen de naam waardig, zelfs geen "track" auto. Endurance races niet mogelijk enz............ maar we gaan wel al spreken over het verbod op autoraces met verbrandingsmotoren. Tja, waar ligt de grens tussen noodzaak en extra. Alles draait om geld, willen ze de mensen hun gedrag veranderen. Als binnen 20 jaar de brandstof €30 per liter staat... ga je wel moeten... maar je gaat het zo niet aanvoelen. Omdat de prijs gestaag gegroeid is. Mijn eerste tank beurt, stond de diesel 18bef per liter... en dat was toen schandalig duur. Het grappige is, er rijden u nog meer autos rond dan vroeger... Nb: er is nog altijd de relatie tot het loon... mijn loon is wel niet evenredig gestegen tov de brandstof. 18 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 1 hour ago, Waky said: Met een Tesla Model S tiens. Elk kwartier verplicht een kwartier stoppen voor een snack en een cola. Kan perfect toch. Goed punt! En ook geen risico op uitdroging van de warmte! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 2 hours ago, Dirk75 said: Jij mag doen wat je wilt, je mag van mij aan je uitlaat gaan ruiken. Maar dan niet op de ziekenkas van de gemeenschap verzorgd worden voor longkanker. Om het ook eens zwart wit te stellen. we zijn sociale groepsdieren, met regels en afspraken. Als de ene ziet dat de andere de gemeenschap al dan bewust schaadt, moeten we daar iets aan doen. Sociale controle Jij mag doen wat je wilt, je mag van mij elke dag steak en gehakt eten. Maar dan niet op de ziekenkas van de gemeenschap verzorgd worden voor darmkanker. Om het ook eens zwart wit te stellen. we zijn sociale groepsdieren, met regels en afspraken. Als de ene ziet dat de andere de gemeenschap al dan bewust schaadt, moeten we daar iets aan doen. Sociale controle Jij mag doen wat je wilt, je mag van mij op wintersport. Maar dan niet op de ziekenkas van de gemeenschap verzorgd worden voor gebroken benen. Om het ook eens zwart wit te stellen. we zijn sociale groepsdieren, met regels en afspraken. Als de ene ziet dat de andere de gemeenschap al dan bewust schaadt, moeten we daar iets aan doen. Sociale controle Allez man, denk eens effe na (Maar nu trek ik het in het belachelijk zeker ... hoewel het exact hetzelfde is) Dat er iets gedaan moet worden aan vuiligheid die in de lucht hangt in onze steden, ja daar kan ik inkomen. Dat er minder plaats is en moet zijn voor de auto in het centrum van steden kan ik ook nog inkomen. Maar om dan een paar man zijn hobby af te gaan pakken met als excuus "het milieu" of "de maatschappij"? Dat is gewoon SPa/Groen verzuring van het hoogste niveau, typisch ingevoerd door "groene" lieden die zelf met een Euro2 auto rondtuffen. 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 (aangepast) 16 minuten geleden, ir_fuel zei: Jij mag doen wat je wilt, je mag van mij elke dag steak en gehakt eten. Maar dan niet op de ziekenkas van de gemeenschap verzorgd worden voor darmkanker. Om het ook eens zwart wit te stellen. we zijn sociale groepsdieren, met regels en afspraken. Als de ene ziet dat de andere de gemeenschap al dan bewust schaadt, moeten we daar iets aan doen. Sociale controle Jij mag doen wat je wilt, je mag van mij op wintersport. Maar dan niet op de ziekenkas van de gemeenschap verzorgd worden voor gebroken benen. Om het ook eens zwart wit te stellen. we zijn sociale groepsdieren, met regels en afspraken. Als de ene ziet dat de andere de gemeenschap al dan bewust schaadt, moeten we daar iets aan doen. Sociale controle Allez man, denk eens effe na (Maar nu trek ik het in het belachelijk zeker ... hoewel het exact hetzelfde is) Dat er iets gedaan moet worden aan vuiligheid die in de lucht hangt in onze steden, ja daar kan ik inkomen. Dat er minder plaats is en moet zijn voor de auto in het centrum van steden kan ik ook nog inkomen. Maar om dan een paar man zijn hobby af te gaan pakken met als excuus "het milieu" of "de maatschappij"? Dat is gewoon SPa/Groen verzuring van het hoogste niveau, typisch ingevoerd door "groene" lieden die zelf met een Euro2 auto rondtuffen. Eten is een levensbehoeft... Een breuk is een ongeval.. Een brandstof is een keuze. waarom mensen voor het milieu opkomen, is ieder zijn recht. Dat je dit ziet als verzuring? Is uw denkwijze. Hoe iedere groene tegen uw hobby is enz. Nb: ik ben helemaal geen groen, maar soms hebben ze een punt om.over na te denken. 18 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 2 minutes ago, Dirk75 said: Eten is een levensbehoeft... Hoezo? Er zijn toch enorm veel alternatieven? Waarom dan voor ongezond eten kiezen? Vlees is een keuze 2 minutes ago, Dirk75 said: Een breuk is een ongeval.. Waarom je blootstellen aan risico's als je die perfect kan vermijden? 2 minutes ago, Dirk75 said: Een brandstof is een keuze. Zie eerste zin. 4 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 Zojuist, ir_fuel zei: maw, je kraamt nonsens uit. Jij alleen hebt gelijk. Amen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 1 minute ago, Dirk75 said: Jij alleen hebt gelijk. Amen Je argumenten zijn op? Je kan ook zeggen dat je verkeerd was? Grappige discussie dit. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 13 minuten geleden, Dirk75 zei: Jij alleen hebt gelijk. Amen Denk dat we het zojuist eens geworden zijn 2 2 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 11 uren geleden, ir_fuel zei: Wat met eersteklassevoetbal? Al die kosten gemaakt door de gemeenschap voor het plezier van enkelen. Stadia, spelerslonen zonder RSZ, politie etc etc. Dat heeft toch ook geen meerwaarde, buiten persoonlijk geluk en commercie (sic)? Als je zelf iemand wijst op een foutje, weet je vast wel wat het meervoud van 'stadion' is? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 1 minute ago, Framfy said: Als je zelf iemand wijst op een foutje, weet je vast wel wat het meervoud van 'stadion' is? Ik heb daar idd het meervoud van stadium geschreven. Mea culpa. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 29 minuten geleden, Dirk75 zei: Jij alleen hebt gelijk. Amen Natuurlijk heeft hij gelijk, dat weet je ook heel goed. Als je dit soort discussie aangaat inclusief de redeneringen moet je consequent zijn en niet een agenda anti-auto nastreven. Blijft mijn vraag naar jou: wat is jouw link naar "autominded" je lijkt me net anti autominded te zijn. Althans het komt zo over. Quote
0231 172 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 Vlees is niet ongezond , een teveel ervan wel. In stad moeten elektrische taxis rijden in plaats van racewagens die horen op echte circuits. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 (aangepast) 23 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Natuurlijk heeft hij gelijk, dat weet je ook heel goed. Als je dit soort discussie aangaat inclusief de redeneringen moet je consequent zijn en niet een agenda anti-auto nastreven. Blijft mijn vraag naar jou: wat is jouw link naar "autominded" je lijkt me net anti autominded te zijn. Althans het komt zo over. Wil de autosport blijven bestaan moeten we mee nadenken en zelf kritisch durven zijn. Ik draag de auto en het gebruik in het algemeen een warm hart toe. En iedereen die eens kritisch is, is niet welkom op een forum waar alle gezichten in dezelfde richting moeten staan. wanneer hij een brandstofkeuze gelijk stelt aan Voedingskeuze, vakantiekeuze, dan ben ik daarmee niet akkoord. Dat noemen ze leven... In zijn redenering ga ik niet mee. Is mijn mening, niet meer of minder. Om dan te horen dat ik nonsens uitkraam... Is iemand die in een elektrisch auto topic schrijft , anti auto minded? Het omgekeerde is eerder waar, in een elektrisch auto topic benzine gaan promoten... is provocatie. En dat weet je ook. 18 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 7 minuten geleden, Dirk75 zei: Wil de autosport blijven bestaan moeten we mee nadenken en zelf kritisch durven zijn. Ik draag de auto en het gebruik in het algemeen een warm hart toe. En iedereen die eens kritisch is, is niet welkom op een forum waar alle gezichten in dezelfde richting moeten staan. wanneer hij een brandstofkeuze gelijk stelt aan Voedingskeuze, vakantiekeuze, dan ben ik daarmee niet akkoord. Dat noemen ze leven... In zijn redenering ga ik niet mee. Is mijn mening, niet meer of minder. Om dan te horen dat ik nonsens uitkraam... Tjah, we zijn 'hier' geweldig bezig met alles rondom klimaat. Maar als je in India of China kijkt zie je pas hoe goed hier alles al geregeld is. We zitten al meer dan voldoende in ons keurslijf geperst. Persoonlijke vrijheid begint waar je die van een ander inneemt. Ik ben me daar zeer van bewust. Maar om autosport daar nu onder te scharen gaat me te ver. Dat is op afgesloten omloop, net een van de laatste plaatsen waar je ongestoord kan genieten van hetgeen wat je graag doet. Er zijn daarin ook al enorme stappen gemaakt (tweetakt anyone?). 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 (aangepast) 9 minuten geleden, msxx zei: Tjah, we zijn 'hier' geweldig bezig met alles rondom klimaat. Maar als je in India of China kijkt zie je pas hoe goed hier alles al geregeld is. We zitten al meer dan voldoende in ons keurslijf geperst. Persoonlijke vrijheid begint waar je die van een ander inneemt. Ik ben me daar zeer van bewust. Maar om autosport daar nu onder te scharen gaat me te ver. Dat is op afgesloten omloop, net een van de laatste plaatsen waar je ongestoord kan genieten van hetgeen wat je graag doet. Er zijn daarin ook al enorme stappen gemaakt (tweetakt anyone?). Het is begonnen na dat filmpje over die elektrische racewagen, waar ik wel sympathie kon vinden in een elektrische auto topic... misschien is dat het probleem. En velen schoten in paniek, is dit de toekomst. Binnen 2 generaties kijken ze heel anders naar een auto.. oud worden zeker... Dit topic is Wooter zijn speelplaats... met tesla als tag. Geef hem ook speelruimte. 18 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 21 minutes ago, Dirk75 said: wanneer hij een brandstofkeuze gelijk stelt aan Voedingskeuze, vakantiekeuze, dan ben ik daarmee niet akkoord. Die mag je eens uitleggen, want ik zie het verschil niet. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 19 minuten geleden, Dirk75 zei: Wil de autosport blijven bestaan moeten we mee nadenken en zelf kritisch durven zijn. Ik draag de auto en het gebruik in het algemeen een warm hart toe. En iedereen die eens kritisch is, is niet welkom op een forum waar alle gezichten in dezelfde richting moeten staan. wanneer hij een brandstofkeuze gelijk stelt aan Voedingskeuze, vakantiekeuze, dan ben ik daarmee niet akkoord. Dat noemen ze leven... In zijn redenering ga ik niet mee. Is mijn mening, niet meer of minder. Om dan te horen dat ik nonsens uitkraam... Is iemand die in een elektrisch auto topic schrijft , anti auto minded? Het omgekeerde is eerder waar, in een elektrisch auto topic benzine gaan promoten... is provocatie. En dat weet je ook. 1. Als je anderen de les wil spellen, en verboden opleggen moet je ook zelf voorbeelden stellen. Geen vliegvakanties meer? Gaan we die ook verbieden? En geen cruises meer. Twee ENORME vervuilers, veel meer dan de maatregelen die jij hij graag promoot. 2. Er is gewoon niet eens een ALTERNATIEF en je gaat autosport al gaan verbieden. Ook zo typisch: het is de toekomst dus kunnen we nu al het heden als verleden beschouwen en verbieden. Jongens toch er is gewoon nog geen electrische autosport mogelijk als particulier. Misschien daar eerst mee starten. Geen vliegvakanties meer is gewoon anders denken en een andere mindset. Alternatieven genoeg. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 (aangepast) 17 minuten geleden, ir_fuel zei: Die mag je eens uitleggen, want ik zie het verschil niet. We leven in een sociaal systeem, waar iedereen voor iedereen zorgt. Iedere keuze die we dagelijks maken heeft gevolgen voor onze omgeving. Als ik ga skiën, binnen de piste en heb een ongeval. Geen probleem. Ga ik buiten de piste... en ben zwaar gewond. Verzekeringen gaan moeilijk doen... Nu is de vraaag, wie gaat bepalen wat binnen de piste is, en waarom... Als ik morgen mensenvlees wil eten, dan valt dit toch buiten de piste? Het debat dat Noorwegen begonnen is, 2025 is het jaar dat we fossiele brandstoffen gaan verbannen... de piste...remember Kunnen we toch niet blind voor zijn? Het debat wordt gevoerd op Europees niveau. Willen we met meer mensen op dezelfde plaats kunnen leven, gaan we toch offers moeten maken. Denk ik ? De lange termijnvisie volgens sommigen, volledige afschaffing van de auto.. en voor ons futurische oplossingen. 18 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 18 juli 2018 Geplaatst: 18 juli 2018 9 minutes ago, Dirk75 said: We leven in een sociaal systeem, waar iedereen voor iedereen zorgt. Hier ben ik gestopt met lezen. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.