Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, knight-rider zei:

Een Rivian? 

Da's dik :inlove:

Geplaatst:
31 minuten geleden, BMWMB zei:

Een transitie is een verandering, en dat vraagt tijd, maar je moet ergens beginnen. Vasthouden aan kerncentrales is zeker geen oplossing, imo.

Zeg ik toch niet?

Ik zeg iets over het stimuleren van oplossen. Niet het verplichten om morgen een te hebben.

Geplaatst:
44 minuten geleden, BMWMB zei:

Het verkoop van je ICE op termijn is idd een groot probleem. Daarom kan je best zsm omschakelen naar een EV. Een particulier die vandaag 25k kan en wil betalen aan een nieuwe wagen kan best nu iets meer betalen voor een EV, ofwel een paar jaren langer blijven rijden en sparen voor een EV, want er zullen er heel wat meer bijkomen de komende jaren. En hou vooral ook maar de Chinezen in de gaten... https://www.ad.nl/auto/de-chinezen-komen-eraan-allemaal-puur-elektrisch~a059ff99/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

"Een particulier die vandaag 25k kan betalen, kan gerust iets meer betalen"...

De goedkoopste nieuwe elektrische wagen dat geen mini-speelgoed is (Nissan Leaf), tikt af op 32940 euro volgens Autogids... En dan is die nog niet gehomologeerd voor een trekhaak voor een simpel 750 kg aanhangwagentje.

Ik heb net nog 26800 euro uitgegeven aan een tweedehands benzine break met trekhaak met een degelijk sleepvermogen. Ik heb alvast eens de elektrische alternatieven bekeken, maar daar was alvast niets bij dat ik een beetje aantrekkelijk vond, laat staan alle eisen kon inwilligen. Qua gebruik zou die wel perfect elektrisch kunnen zijn. Die auto doet geen 10k km per jaar.

Wat jij beschouwt als "iets meer" is me een raadsel met het huidig beperkte aanbod, of moeten de mensen met 25k budget (dat ze dan oprekken tot 30k) allemaal een Nissan Leaf kopen met korting en niets anders?

Je zal het dan zo wel niet bedoelen, maar zoiets als arrogant interpreteren, is zeker mogelijk, als je dat wil.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bij welke dealer kan je die bestellen in België?

als die mannen die nu Amerikaanse pickups via grijze import doen zich gaan toespitsen op bv een Rivian kan je die daar dus wel kopen. Of zelf tegen dan online bestellen

Geplaatst: (aangepast)

dubbel

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst: (aangepast)

.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
39 minuten geleden, BMWMB zei:

Een transitie is een verandering, en dat vraagt tijd, maar je moet ergens beginnen. Vasthouden aan kerncentrales is zeker geen oplossing, imo.

Kernenergie was de ideale oplossing geweest als men dat 15 jaar geleden had opgestart. De groenen hebben op dit moment een punt dat onze huidige kerncentrales de uitrol van hernieuwbaar verhinderen. Doel en Tihange staan aan of uit, die zijn niet moduleerbaar. Een moderne reactor zou je zo wel kunnen maken. Het probleem met Doel is dus nu dat op een dag met veel wind, men eerder de windturbines moet gaan uitschakelen (want mogelijk) dan de kerncentrale (want niet mogelijk). 

Als we naar gevaar kijken, dan heeft kernenergie alvast minder directe doden opgeleverd dan waterkracht.

Geplaatst:
6 uren geleden, Greg zei:

- Geen deftige laadinfrastructuur hebben (Ter vergelijking: Amsterdam telt meer publieke laadpunten dan heel België samen. Globaal beschikt Nederland over 5 tot 6 keer meer traag- en snelladers per inwoner en per km². Ook Luxemburg heeft dubbel zoveel traagladers als België. Bron: Belgisch netwerk van laadinfrastructuur blijkt nu al suboptimaal, terwijl de evolutie naar elektrisch rijden nog maar pas is ingezet (febiac.be))

Oké, Amsterdam en Luxemburg hebben dan misschien wel meer publieke laadpunten dan wij. Maar hoeveel mensen hebben daar privé laadmogelijkheden (hoeveel privé laadpunten zijn er daar) en hoeveel bij ons?

De situatie van Amsterdam of Luxemburg zijn toch gewoonweg niet te vergelijken met een land als België. 

Geplaatst:
33 minuten geleden, BMWMB zei:

Bijvoorbeeld. We hebben een bediende die 4 jaar geleden een Tiguan heeft gekocht voor 25k euro. We zouden hier het budget kunnen optrekken naar 35k voor bijvoorbeeld een ID3. Ik denk maar hardop...

Graag hoor ik jullie visie. 

Die werknemer zal dan wel een auto krijgen dat niet echt het EV equivalent is van zijn huidige wagen. Als hij die ID3 móet nemen, kan dat mogelijk een achteruitgang of onbruikbare wagen zijn. Ik denk maar aan een licht aanhangwagentje voor het containerpark of een caravan.

Geplaatst:
10 minuten geleden, glennvc zei:

Kernenergie was de ideale oplossing geweest als men dat 15 jaar geleden had opgestart. -

Kernenergie was een mogelijke oplossing geweest als men er pas 30 jaar later mee begonnen was :)

• Grappig 1
Geplaatst:

Over groen gesproken, dat herinnert me aan een dwaze mop die hier toevallig goed op zijn plaats is!

"Weet ge wat een Gajajist is?"

"Nee, zeg het eens"

"Dat is iemand die autos jepajeert"

Geplaatst:
26 minuten geleden, glennvc zei:

"Een particulier die vandaag 25k kan betalen, kan gerust iets meer betalen"...

De goedkoopste nieuwe elektrische wagen dat geen mini-speelgoed is (Nissan Leaf), tikt af op 32940 euro volgens Autogids... En dan is die nog niet gehomologeerd voor een trekhaak voor een simpel 750 kg aanhangwagentje.

Ik heb net nog 26800 euro uitgegeven aan een tweedehands benzine break met trekhaak met een degelijk sleepvermogen. Ik heb alvast eens de elektrische alternatieven bekeken, maar daar was alvast niets bij dat ik een beetje aantrekkelijk vond, laat staan alle eisen kon inwilligen. Qua gebruik zou die wel perfect elektrisch kunnen zijn. Die auto doet geen 10k km per jaar.

Wat jij beschouwt als "iets meer" is me een raadsel met het huidig beperkte aanbod, of moeten de mensen met 25k budget (dat ze dan oprekken tot 30k) allemaal een Nissan Leaf kopen met korting en niets anders?

Je zal het dan zo wel niet bedoelen, maar zoiets als arrogant interpreteren, is zeker mogelijk, als je dat wil.

Ik zou als particulier met 25k budget en die niks EV vindt naar z’n goesting, ofwel wachten, ofwel een ICE kopen en die zsm verkopen eens je wel een EV kan kopen met het budget dat je hebt. Dus, zoals ik al zei, zsm een EV kopen…

Dit komt misschien arrogant over, maar als de politiek hun plannen wil doorzetten is dit helaas de harde realiteit. Het alternatief is blijven rijden met een ICE en deze niet meer verkocht krijgen vanaf 2030, en steeds moeilijker hoe korter je naar 2030 nadert.

Geplaatst:
8 uren geleden, Waky zei:

Mijn piet eraf als er in 2027 geen benzines meer ingeschreven kunnen worden.

Sjans dat ge niet 2029 gezegd hebt of je was hem kwijt. 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, glennvc zei:

Die werknemer zal dan wel een auto krijgen dat niet echt het EV equivalent is van zijn huidige wagen. Als hij die ID3 móet nemen, kan dat mogelijk een achteruitgang of onbruikbare wagen zijn. Ik denk maar aan een licht aanhangwagentje voor het containerpark of een caravan.

Als we echt niks vinden, dan zal het voorlopig nog een hybride of ice worden.

Geplaatst:

Practice what you preach. Snap je nu mijn vergelijking met onze politici? 

Geplaatst:
24 minuten geleden, glennvc zei:

Als we naar gevaar kijken, dan heeft kernenergie alvast minder directe doden opgeleverd dan waterkracht.

Dat zijn scheve vergelijkingen. Waterkracht is een fenomeen van de natuur dat we niet in de hand hebben, en na zo’n natuurramp kan alles onmiddellijk weer hersteld en bewoond worden, wat met een kernramp wel andere koek is. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Practice what you preach. Snap je nu mijn vergelijking met onze politici? 

De politiek stelt een doel, en wij zullen ons met de firma daar zeker zsm aan aanpassen, en zeker tegen die datum. Het is alleszins veel beter dan de VAA-regels van Di Rupo destijds, want die gingen in van vandaag op morgen.

Geplaatst:
4 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat zijn scheve vergelijkingen. Waterkracht is een fenomeen van de natuur dat we niet in de hand hebben, en na zo’n natuurramp kan alles onmiddellijk weer hersteld en bewoond worden, wat met een kernramp wel andere koek is. 

Daar is helemaal niets scheef aan. Als je vandaag het aantal doden per reeds geproduceerde kWh moet tellen, scoort kernenergie lager dan waterkrachtenergie, windenergie, kolen, gas...

Dat is iets waar velen naast kijken. Ik vind het een pak minder verantwoordelijk van tonnen en tonnen CO2 de lucht in te pompen waar je zero controle over hebt, dan een paar vaatjes ingieten in beton, en in zwaar beveiligde omstandigheden op te slagen. En als we positief mogen redeneren, zoals je vaak doet, dan mag je ook redeneren dat de technologie om hoog radioactief kernafval onschadelijk te maken ook "over 50 jaar beschikbaar is".

'T is maar hoe je het bekijkt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, BMWMB zei:

Vandaag is men al volop bezig om te herstellen. Hoe is het gesteld in Pripjat?

Oekraïne is een derdewereldland, valt niet te vergelijken met België. 

• Grappig 1
Geplaatst:

en een kerncentrale nu tov die van kleine 40 jaar geleden is niet te vergelijken.

Geplaatst:
1 uur terug, gewoon ik zei:

De chinezen luisteren niet wat hun bevolking denkt. Als de partij zegt hier komt een centrale en jij verhuist, dan is dat zo. En dat je daarvoor verder van je werk woont plots en dat je nieuwe huis een pak duurder is, dan is dat zo

Als de gemeente tegen jou zegt @Jokke_vlo je huis moet weg, hier plaatsen we een mast voor een hoogspanningskabel. Ga je dan dank u knikken, het te lage bedrag aanvaarden en verhuizen naar avelgem omdat je daar toekomt met dat bedrag om iets te kopen? 

Toch even melden dat Avelgem je welkom heet @Jokke_vlo!

40 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

als die mannen die nu Amerikaanse pickups via grijze import doen zich gaan toespitsen op bv een Rivian kan je die daar dus wel kopen. Of zelf tegen dan online bestellen

Zou er niet van schrikken dat die tegen de 100k zullen zitten. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

Vandaag is men al volop bezig om te herstellen. Hoe is het gesteld in Pripjat?

Het enige echte nucleair incident die naam écht waardig in mijn ogen, een opeenstapeling van menselijke fouten. Een moderne centrale had je anders kunnen ontwerpen om zoiets onmogelijk te maken. Je vergelijkt een Tupolev van 1980 ook niet met een Dreamliner.

Maar bon, dat is eigenlijk allemaal naast de kwestie, gewoon wat randinfo.

Geplaatst:
2 minuten geleden, CAS zei:

Toch even melden dat Avelgem je welkom heet @Jokke_vlo!

Zou er niet van schrikken dat die tegen de 100k zullen zitten. 

in Belgie zeker wel he

Ge kunt er hier ene samen stellen op de configurator want die zijn reeds te bestellen

https://rivian.com/

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid