Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

dan is er toch nog steeds het probleem dat @ir_fuel wil bedoelen. Stel dat je een week van thuis uit werkt en je hebt de auto terug gebracht naar de mobility as a service firma omdat je anders zou betalen voor iets dat ongebruikt voor je deur staat, maar je moet 's avonds toch eens een keertje weg. Dan moet je met een fiets of het OV naar die firma om daar een gezinswagen te gaan halen om dan terug te komen en je gezin op te pikken.

Maar waarom zou je al die dingen weg doen als je in het hol van pluto woont en toch niet willen dat je je niet onverwachts met de auto kan verplaatsen? 

Dat houdt nu toch echt geen steek? "als ik van vier voertuigen over ga naar enkel een fiets, en ik wil toch de auto gebruiken, dan kan dat niet!" Nou... Echt? 

Ja, als je bewust zelf verkeerde keuzes maakt binnen een bepaald systeem, dan zal je een output krijgen die niet gewenst is. Dat klopt. Maar daarom is het systeem niet verkeerd. 

Als je met een volledige regenoutfit, zonder kap, onder een douche gaat gaan staan, dan zal je ook merken dat je je niet treffelijk gewassen gaat kunnen hebben en je toch nat gaat zijn. 

Geplaatst:
3 uren geleden, ir_fuel zei:

En wat is het verschil met vandaag?

Als ik wil haal ik morgen een camionette bij Dockx hier achter de hoek, of een monovolume bij Sixt of Hertz, ook hier achter de hoek.

Iedereen heeft zijn goede en minder goede kanten. Op een bepaald moment moet je je er ook bij neerleggen dat je de werking van een koppeling niet aan iedereen uitgelegd krijgt, maar je gewoon moet zeggen 'op een helling remmen en niet met de koppeling spelen" en "als je aan het rijden bent, geen voet op de koppeling laten staan". 

In casus: het verschil met vandaag is groot. Er zijn meer verschillen, dan dat er gelijkenissen zijn.
En dat je het niet begrijpt is ok. Wil je het wel begrijpen, herlees dan vanaf leasing =/= mobility as a service, mijn post van paar dagen terug. 

Geplaatst:
12 minuten geleden, Tjeu zei:

Iedereen heeft zijn goede en minder goede kanten. Op een bepaald moment moet je je er ook bij neerleggen dat je de werking van een koppeling niet aan iedereen uitgelegd krijgt, maar je gewoon moet zeggen 'op een helling remmen en niet met de koppeling spelen" en "als je aan het rijden bent, geen voet op de koppeling laten staan". 

In casus: het verschil met vandaag is groot. Er zijn meer verschillen, dan dat er gelijkenissen zijn.
En dat je het niet begrijpt is ok. Wil je het wel begrijpen, herlees dan vanaf leasing =/= mobility as a service, mijn post van paar dagen terug. 

Tjeu, misschien moet jij ook wat dingen in zien. Dat kan werken in het centrum van een stad, maar daarbuiten: forget it. Simply forget it. Jij leeft bovendien precies op een planeet waar alleen bloemetjes en bijtjes zijn en gaan zijn. 

En dan nog, hier in het bedrijf hebben we ook zo iemand die met deelwagens werkte, heb je al eens gepraat met zo iemand zijn ervaring? 

- Stinken

- Vuil binnenin

- Afval binnenin

- Gebrekkig onderhoud

- Hij was meer met die firma aan het bellen dan iets anders voor al bovenstaande problemen. 

- Niet achtergelaten waar het moest. 

........

Dat is realiteit ook he Trouwens. Je stapt in een auto waar de kotsgeur, zweetgeur, schijtgeur van allerei slag in hangt, samen met de verpakking van Mc Donalds met nog een half beschimmelde hamburger in. Daarnaast vol krassen, blutsen, schade.....

Heeft nu zijn eigen Berlingo gekocht, puur van miserie. 

En ja ik weet dat je "in theorie" de auto netjes moet achterlaten, schade melden enz.............. wat ze je er niet bij zeggen is dat we in een multiculturele samenleving leven en dat je kan kiezen: geen auto (wegens naar de kuiserij, carrosserie, interieurreiniger) of een hok zoals hierboven reeds beschreven. 

En nog eens nee: dat is geen karikatuur, maar realiteit. 

Ik kan u altijd zijn telefoon nummer geven als je me niet zou geloven. 

Ps: het hoeft niet eens multicultureel te zijn, je kent ook de wc's van de grotere bedrijven, of luchthavens, daar moet de kuisploegen meer dan 1 keer per dag langs gaan om ze een beetje fatsoenlijk te houden. Ik zie dat zelfs hier al in een bedrijfje van 50 man. Heel wat mensen kunnen heel heel vuil zijn, zeker als het niet in hun eigen kot/auto is. 

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
26 minutes ago, Tjeu said:

Het gaat me hier over "we gaan allemaal naar mobility as a service" want dat is de toekomst, en dat is beter. En als ik dan wil weten hoe dat in de praktijk allemaal werkt is het argument "stop met neuten, want in jouw situatie moet je gewoon je auto's bij houden. Waarom zou je ze weg doen?".

Vervolgens ga je me belachelijk maken omdat je mij niet uitgelegd krijgt hoe dat in mijn geval zou moeten werken. Dat zegt dan meer over jou dan over mij.

Ja zo ga je zieltjes winnen voor de "vooruitgang" die hier gepredikt wordt :lol: 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het gaat me hier over "we gaan allemaal naar mobility as a service" want dat is de toekomst, en dat is beter. En als ik dan wil weten hoe dat in de praktijk allemaal werkt is het argument "stop met neuten, want in jouw situatie moet je gewoon je auto's bij houden. Waarom zou je ze weg doen?".

Vervolgens ga je me belachelijk maken omdat je mij niet uitgelegd krijgt hoe dat in mijn geval zou moeten werken. Dat zegt dan meer over jou dan over mij.

Ja zo ga je zieltjes winnen voor de "vooruitgang" die hier gepredikt wordt :lol: 

Het is met handen en voeten uitgelegd. Maar zelf na meerdere keren de verschillen tussen leasing en MaaS aan te halen, kom jij af met het hebben van een eigen wagen en iets anders gaan huren bij een verhuurfirma? 

Nope, dan heb je het echt niet begrepen. 

Geplaatst:

Ik vrees dat ik zelf ook niet mee ben, zie de 'meerwaarde' en de oplossingen die het zou moeten bieden niet.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Tjeu, misschien moet jij ook wat dingen in zien. Dat kan werken in het centrum van een stad, maar daarbuiten: forget it. Simply forget it. Jij leeft bovendien precies op een planeet waar alleen bloemetjes en bijtjes zijn en gaan zijn. 

En dan nog, hier in het bedrijf hebben we ook zo iemand die met deelwagens werkte, heb je al eens gepraat met zo iemand zijn ervaring? 

- Stinken

- Vuil binnenin

- Afval binnenin

- Gebrekkig onderhoud

- Hij was meer met die firma aan het bellen dan iets anders voor al bovenstaande problemen. 

- Niet achtergelaten waar het moest. 

........

Dat is realiteit ook he Trouwens. Je stapt in een auto waar de kotsgeur, zweetgeur, schijtgeur van allerei slag in hangt, samen met de verpakking van Mc Donalds met nog een half beschimmelde hamburger in. Daarnaast vol krassen, blutsen, schade.....

En ja ik weet dat je "in theorie" de auto netjes moet achterlaten, schade melden enz.............. wat ze je er niet bij zeggen is dat we in een multiculturele samenleving leven en dat je kan kiezen: geen auto (wegens naar de kuiserij, carrosserie, interieurreiniger) of een hok zoals hierboven reeds beschreven. 

En nog eens nee: dat is geen karikatuur, maar realiteit. 

Ik kan u altijd zijn telefoon nummer geven als je me niet zou geloven. 

Ps: het hoeft niet eens multicultureel te zijn, je kent ook de wc's van de grotere bedrijven, of luchthavens, daar moet de kuisploegen meer dan 1 keer per dag langs gaan om ze een beetje fatsoenlijk te houden. Ik zie dat zelfs hier al in een bedrijfje van 50 man. Heel wat mensen kunnen heel heel vuil zijn, zeker als het niet in hun eigen kot/auto is. 

ik leef op een planeet waar ieder merk zich aan het omvormen is. Waar Porsche, Seat, Chrysler,... fietsmerken kopen om te kunnen differentiëren, waar merken grof geld inzetten als leergeld op zaken als Car2Go (Daimler), Moia (VW), waar merken voorzichtig al proberen om MaaS voertuigen op de markt te brengen (Ami), waar ze in iedere presentatie over de toekomst zélf aanhalen dat MaaS de toekomst is, al dan niet aangevuld met Transport as a Service (VAG). 

Zowat iedere autoproducent heeft er dingen van op zijn website staan en communiceert erover, van de eerste stappen in die richting (autodelen) tot meer alles omvattende modellen. Iedere autoproducent is er mee bezig. Maar toch zal het volgens jullie niet komen... Ok dan. 

En al die dingen die je aanhaalt van vuile deelwagens zijn hier al besproken. Hangt deels af van waar, welk bedrijf, welk budget en wat mag en niet mag op gebied van privacy. Want daar zullen (zoals op alles in de toekomst) wel weer wat zaken sneuvelen. 

Maar opnieuw, het hoeft hier zeker niet over alle dagen een andere wagen te gaan, wat met de huidige deelwagens wel is. Je kan het negatieve van het ene niet zomaar op het andere leggen. 

Geplaatst: (aangepast)
46 minuten geleden, Tommie zei:

Ik vrees dat ik zelf ook niet mee ben, zie de 'meerwaarde' en de oplossingen die het zou moeten bieden niet.

Het is altijd het makkelijkste om met de basics te beginnen. 

https://www.deslegte.com/material-matters-1263257/?utm_source=googlebase&utm_medium=cpc&utm_campaign=googlebase&gclid=Cj0KCQiAkZKNBhDiARIsAPsk0WiJ4c8-QFK64--T-waSRiaCogA9OzdB_HMTe0YZqRupIoI0uDcFWpsaAsNTEALw_wcB 

13 euro, +/- 2u leeswerk. 

De meeste misinterpretaties die hier gebeuren zitten hem net in de kern van dat circulaire en waar dat verschilt van het lineaire model, waar Europa dus vanaf wilt, het is geen uitvinding van mezelf. 

Circulair wil niet gewoon zeggen "het moet iets recyclebaar" of "herbruikbaar" zijn of "iets om te delen". Het is een volledig economisch model, dat extreem ver kan gaan. Persoonlijk heeft het bij mij ook een tijdje meer vragen dan oplossingen gebracht, maar dat boekje heeft erg verhelderend gewerkt. Een absolute aanrader. 
Europa wil erheen omdat het een ecologische kant heeft. Maar an sich is het economisch gewoon ook een interessant model. Vandaar dat het ook aan aanhang wint en een Philips (de eerste die mee ging in het model) het nu ook zelf actief promoot en daar een afzonderlijk gamma voor uit de grond gestampt heeft.  

Het past, zoals eerder aangehaald, in de gebouwenwereld ook perfect in het plaatje bij de RESCoop's, de ESCo's en nog veel andere formules die ingezet zullen worden om de energie/kostenefficiëntie te verhogen en liefst investeringen laat financieren vanuit vastgeroeste spaarcenten. 

Binnen gebouwen en energie heb je projecten zoals CitizEE, SuRe2050, Elena,... die daar op inzetten. Stuk voor stuk projecten vanuit Europa (en vaak zit daar ook een deel mobiliteit aan gekoppeld, zoals bij Elena). 

https://www.citizee.eu/ 

http://sure2050.be/ (deel van https://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/home) en ook onderschreven voor Locaal energie en klimaatpact https://www.vvsg.be/kennisitem/vvsg/lokaal-energie-en-klimaatpact wat dan weer het https://burgemeestersconvenant.be/ opneemt (dat vanuit het klimaatakkoord van Parijs voort is gevloeid) 

https://www.eib.org/en/products/advising/elena/index.htm  

Vanuit die trajecten, en met de steun van Elena, is het trouwens mogelijk gemaakt om onze snelwegen te verLEDden. En vanuit Klimaatpact moet ook al de andere wegverlichting aangepakt worden. Er is al heel veel aan het gebeuren wat tot voor kort onmogelijk geacht werd en er staat nog veel meer aan te komen. Zeer boeiende tijden. En het gaat best snel. Voor je het weet loop je achter de feiten aan. 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:

Bon, en ongeacht wat nog volgt van reacties, daar laat ik het voor nu bij. Tijd dat het hier terug wat meer on topic gaat, zodat er terug meer dan 4 man in dit topic komt lezen. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Dan moet het echt wel erg zijn, als een Berlingo de oplossing is. 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:

Mijnheer Tjeu je moet goed lezen aub. Ik zei in een stad misschien nog wel (trouwens bij de mannen van de deelfietsen is er niet 1 die winst maakt atm) er buiten no way. 

Maar goed wie zijn wij hè. Wij zijn de dommeriken die niet mee zijn. 

De mannen uit de oude wereld die wel goed genoeg zijn om de sprookjes te betalen ???

Geplaatst:
4 uren geleden, Tjeu zei:

ik leef op een planeet waar ieder merk zich aan het omvormen is. Waar Porsche, Seat, Chrysler,... fietsmerken kopen om te kunnen differentiëren, waar merken grof geld inzetten als leergeld op zaken als Car2Go (Daimler), Moia (VW), waar merken voorzichtig al proberen om MaaS voertuigen op de markt te brengen (Ami), waar ze in iedere presentatie over de toekomst zélf aanhalen dat MaaS de toekomst is, al dan niet aangevuld met Transport as a Service (VAG). 

Zowat iedere autoproducent heeft er dingen van op zijn website staan en communiceert erover, van de eerste stappen in die richting (autodelen) tot meer alles omvattende modellen. Iedere autoproducent is er mee bezig. Maar toch zal het volgens jullie niet komen... Ok dan. 

En al die dingen die je aanhaalt van vuile deelwagens zijn hier al besproken. Hangt deels af van waar, welk bedrijf, welk budget en wat mag en niet mag op gebied van privacy. Want daar zullen (zoals op alles in de toekomst) wel weer wat zaken sneuvelen. 

Maar opnieuw, het hoeft hier zeker niet over alle dagen een andere wagen te gaan, wat met de huidige deelwagens wel is. Je kan het negatieve van het ene niet zomaar op het andere leggen. 

Je vergeet de aanleiding:

Autorijden gaat 2 tot 3 maal zo duur worden, deelauto’s gaan een logisch gevolg zijn.

Realiteit? Ja

Maar vooruitgang kan je dat niet noemen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uren geleden, msxx zei:

Autorijden gaat 2 tot 3 maal zo duur worden, deelauto’s gaan een logisch gevolg zijn.

Realiteit? Ja

Als ge de reductie van CO2 productie vooropstelt probeert ge de vermindering van comfort te temperen, niet ten allen prijze te vermijden.

In dat opzicht is de grafiek in dit artikel wel indrukwekkend. Als ge centen hebt voelt ge de directe energietaksen niet maar voor degenen die met een mager loontje moeten rondkomen is het loodzwaar. Natuurlijk groeit de CO2 voetafdruk wanneer ge meer geld hebt en  voelt ge toegenomen kost ook indirect dus kan die grafiek wsch wel een paar herzieningen krijgen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
49 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Als ge de reductie van CO2 productie vooropstelt probeert ge de vermindering van comfort te temperen, niet ten allen prijze te vermijden.

In dat opzicht is de grafiek in dit artikel wel indrukwekkend. Als ge centen hebt voelt ge de directe energietaksen niet maar voor degenen die met een mager loontje moeten rondkomen is het loodzwaar. Natuurlijk groeit de CO2 voetafdruk wanneer ge meer geld hebt en  voelt ge toegenomen kost ook indirect dus kan die grafiek wsch wel een paar herzieningen krijgen.

Logisch toch, dat geldt voor alle primaire levensbehoeften.

En tegelijk, in mijn jeugd en omgeving waarin ik opgegroeid ben was het eerder uitzonderlijk als een gezin twee auto's had. Zelfs één auto was uitzonderlijk voor mensen met de lager betaalde banen. Die woonden in de stad en werkten in de stad of directe omgeving.

Geplaatst:
14 minuten geleden, msxx zei:

Zelfs één auto was uitzonderlijk voor mensen met de lager betaalde banen. Die woonden in de stad en werkten in de stad of directe omgeving.

En daar moeten we terug naartoe :inlove:

Allemaal in de Cambio

• Grappig 1
Geplaatst:
11 uren geleden, msxx zei:

Realiteit? Ja

Exact ! En is toch ook wat ik al heel de tijd zeg. Hoe WIJ hier nu met klimaat bezig zijn gaat leiden tot een

1. Eco kapitalisme welke nog sterker de kloof tussen "rijk" en "arm" zal vergroten

2. De gemiddelde Belg verarmen.

3. Pure verhoging van inkomsten/belastingen voor de overheid. 

4. Achteruitgang van onze luxe

5. Voor de overheid werken wordt, net als in het communisme, de beste keuze als job, voor de meeste mensen. 

Daarom dat ik dit soort houding ook "arrogant" noem he. Je ziet toch zo dat we ons op deze manier gemiddeld verarmen. Zowel financieel als qua "vooruitgang".

En nee ik ben niet tegen "klimaat". Enkele blz terug heb ik geschreven wat we wel zouden moeten doen en veel meer zou opbrengen. Maar ja............ we kiezen altijd de "makkelijkste" weg als politici. Het volk onderdrukken en een geweten aanpraten. 

BTW mooi initiatief van Boni (Colruyt groep) om op elk produkt een eco label te voorzien. Ik zou wel heel graag de statistieken zien voor en na, en of dit enig effect heeft.

Geplaatst:
16 hours ago, Tjeu said:

Het is met handen en voeten uitgelegd. Maar zelf na meerdere keren de verschillen tussen leasing en MaaS aan te halen, kom jij af met het hebben van een eigen wagen en iets anders gaan huren bij een verhuurfirma? 

Nope, dan heb je het echt niet begrepen. 

Met handen en voeten uitgelegd :lolz: 

Je hebt hier pagina's vol geleuterd met algemeenheden over circulaire economie en goederen "as a service", maar je geraakt niet verder dan "ja in die situatie moet je je auto gewoon houden!" als ik dan vraag hoe dat voor mij (en ik ben niet de enige in die situatie, er woont nogal wat volk op het platteland) zou moeten werken in de praktijk.

Ik snap heus wel het verschil tussen een aanbieder waarbij je X euro in de maand betaalt om allerhande vervoermiddelen te kunnen/mogen gebruiken en een lease van 1 auto. Ik ben niet achterlijk. Maar ik wil gewoon weten op welke manier dat in mijn leven zou passen en hoe dat er in de praktijk zou aantoe gaan. En dan besef je volgens mij ergens in je achterhoofd dat dat niet gaat, toch niet zonder zwaar aan comfort in te boeten, en dan word je defensief en begin je te schelden want je verhaal stort in mekaar.

En als klap op de vuurpijl ga je dan lopen "want die idioten snappen het toch niet" :lolz: Sorry, maar je kan zo op de lijst van Groen gaan staan, met die mentaliteit. We moeten het maar slikken want De Grote Klimaatredders weten wat best voor ons is en zullen het wel voor ons beslissen.

Geplaatst:

Jokke, gij zijt nen slimme vent, 100% akkoord met uw stelling.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
25 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Exact ! En is toch ook wat ik al heel de tijd zeg. Hoe WIJ hier nu met klimaat bezig zijn gaat leiden tot een

1. Eco kapitalisme welke nog sterker de kloof tussen "rijk" en "arm" zal vergroten

2. De gemiddelde Belg verarmen.

3. Pure verhoging van inkomsten/belastingen voor de overheid. 

4. Achteruitgang van onze luxe

5. Voor de overheid werken wordt, net als in het communisme, de beste keuze als job, voor de meeste mensen. 

Daarom dat ik dit soort houding ook "arrogant" noem he. Je ziet toch zo dat we ons op deze manier gemiddeld verarmen. Zowel financieel als qua "vooruitgang".

En nee ik ben niet tegen "klimaat". Enkele blz terug heb ik geschreven wat we wel zouden moeten doen en veel meer zou opbrengen. Maar ja............ we kiezen altijd de "makkelijkste" weg als politici. Het volk onderdrukken en een geweten aanpraten. 

BTW mooi initiatief van Boni (Colruyt groep) om op elk product een eco label te voorzien. Ik zou wel heel graag de statistieken zien voor en na, en of dit enig effect heeft.

Mijn verwachting is dan ook dat de groenen maximaal 2 termijnen mee mogen regeren. Daarna zullen de ogen wel open gaan...

De vraag is wel hoeveel schade er dan al aangericht zal zijn.

Geplaatst:

Groen kan alleen aan de macht blijven dankzij:

- het "blok" dat moet gevormd worden tegen Vlaams Belang (en Nva) waardoor je per definitie een regering van onbestuurbaarheid krijgt (7 partijen met elk hun ideologie of postjes)

- de herverdeling van onze stemmen waardoor 1 Vlaamse stem minder stemkracht (vertegenwoordiging) heeft dan 1 Waalse

- Hun "GROTE" (in zetels) broertje Ecolo dat met 416.000 stemmen 13 zetels scoort / Groen 414.00 stemmen 8 zetels. 

Hoe meer stemmen NVA en VB halen, hoe beter voor Groen. Ze hebben er alle belang bij dat de andere partijen stemmen verliezen aan die twee. 

En zo krijg je een partij die 414.000 stemmen haalt op 4.800.000 stemmers (Vlaanderen) zijn stempel kan doordrukken

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Groen kan alleen aan de macht blijven dankzij:

- het "blok" dat moet gevormd worden tegen Vlaams Belang (en Nva) waardoor je per definitie een regering van onbestuurbaarheid krijgt (7 partijen met elk hun ideologie of postjes)

- de herverdeling van onze stemmen waardoor 1 Vlaamse stem minder stemkracht (vertegenwoordiging) heeft dan 1 Waalse

- Hun "GROTE" (in zetels) broertje Ecolo dat met 416.000 stemmen 13 zetels scoort / Groen 414.00 stemmen 8 zetels. 

Hoe meer stemmen NVA en VB halen, hoe beter voor Groen. Ze hebben er alle belang bij dat de andere partijen stemmen verliezen aan die twee. 

En zo krijg je een partij die 414.000 stemmen haalt op 4.800.000 stemmers (Vlaanderen) zijn stempel kan doordrukken

Je bekijkt het teveel van binnenuit.

Groen is Europees gezien in diverse landen een grote partij aan het worden / geworden. Dat is niet Vlaams of Belgisch. Het is de tijdgeest, en die zal enkel veranderen als er sprake is van individuele impact welke als negatief ervaren wordt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uren geleden, Tjeu zei:

Daarnet besteld, de volgende zal dus meer moeten betalen :D

Los van de discussie hier over MaaS vind ik het wel interessant om mij in te lezen in verschillende standpunten.

Geplaatst:
Zojuist, GTX zei:

Daarnet besteld, de volgende zal dus meer moeten betalen :D

Los van de discussie hier over MaaS vind ik het wel interessant om mij in te lezen in verschillende standpunten.

De discussie over deelauto's mag van mij naar een ander topic verhuizen. (welke ik dan niet zal bezoeken)

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
12 minuten geleden, msxx zei:

Je bekijkt het teveel van binnenuit.

Groen is Europees gezien in diverse landen een grote partij aan het worden / geworden. Dat is niet Vlaams of Belgisch. 

Noem jij 10% groot worden of geworden? 414.000/4.800.000 kiezers?

Ik moet dringend mijn Wiskunde heropfrissen :D 

Hierbij ook de laatste peiling, ik zie het ook niet echt groeien atm.....

https://www.hln.be/binnenland/de-grote-peiling-vlaams-belang-blijft-de-grootste-partij-in-vlaanderen-ps-krijgt-klappen-in-wallonie~ac9e0784/

En dan zullen we nog zwijgen hoe er stemmen geronseld worden bij immigranten voor wie het klimaat het laatste van hun bezorgdheden is. 

Geplaatst:
11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Noem jij 10% groot worden of geworden? 414.000/4.800.000 kiezers?

Ik moet dringend mijn Wiskunde heropfrissen :D 

Hierbij ook de laatste peiling, ik zie het ook niet echt groeien atm.....

https://www.hln.be/binnenland/de-grote-peiling-vlaams-belang-blijft-de-grootste-partij-in-vlaanderen-ps-krijgt-klappen-in-wallonie~ac9e0784/

En dan zullen we nog zwijgen hoe er stemmen geronseld worden bij immigranten voor wie het klimaat het laatste van hun bezorgdheden is. 

Een groeiende partij krijgt meer gedaan..

In Duitsland gaat het over 20,5%

Het grotere geheel zorgt voor tijdsgeest, het gaat niet enkel over de partij zelf. De andere partijen nemen steeds meer groene standpunten aan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid