Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 3 minuten geleden, Tommie zei: Uiteraard, je kan geen verkopen meten natuurlijk. Enkel inschrijvingen. Met de huidige levertermijnen weet jij ook dat die cijfers weinig zeggen en dus enorme vertraging hebben. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 7 minuten geleden, CAS zei: Ga je er mee gaan rijden als je hem als thuis batterij gebruikt? Tesla is 13,5kwh en 11000euro? Die F150 krijg je er gewoon gratis bij e. Kunt m trouwens instellen dat je heel de dag kan werken maar dat die wel stopt wanneer je bvb op 150km rijbereik zit. Dat die meer zal verbruiken dan een Leaf lijkt mij logisch. Maar dat doet ook totaal niet ter zake. 22kw voor 13k als jij niet per se bij Tesla gaat shoppen. Niet echt "gratis" F150 erbij. Zeker als je er niet mee mag rijden want "je gaat hem als thuis batterij gebruiken" natuulirjk. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 3 minuten geleden, Polygoon zei: 22kw voor 13k als jij niet per se bij Tesla gaat shoppen. Niet echt "gratis" F150 erbij. Zeker als je er niet mee mag rijden want "je gaat hem als thuis batterij gebruiken" natuulirjk. Ok, 22kwh voor 13k, heb je er 5 heb je evenveel als een Ford F150 en betaal je nog steeds 65k ipv ... Zoals al aangehaald voor 40 a 45k heb je hem in de VS. Zal hier wel meer zijn, maar als het nu nog niet duidelijk is dat die batterij gewoon goedkoop is en er dan nog eens een F150 rond zit... Je hebt niet zoveel nodig e om te overleven. Dat spel kan uw huis een paar weken van elektriciteit voorzien. Dus je kan er echt wel mee gaan rijden. Mijn pick up staat nu ook gewoon 6 weken langs de kant. Zou dan ideaal zijn voor mijn pa bvb (staat daar op de oprit) dat die dan die tijd gewoon volledig kan leven van zijn zonnepanelen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 1 minuut geleden, CAS zei: Ok, 22kwh voor 13k, heb je er 5 heb je evenveel als een Ford F150 en betaal je nog steeds 65k ipv ... Zoals al aangehaald voor 40 a 45k heb je hem in de VS. Zal hier wel meer zijn, maar als het nu nog niet duidelijk is dat die batterij gewoon goedkoop is en er dan nog eens een F150 rond zit... Je hebt niet zoveel nodig e om te overleven. Dat spel kan uw huis een paar weken van elektriciteit voorzien. Dus je kan er echt wel mee gaan rijden. Mijn pick up staat nu ook gewoon 6 weken langs de kant. Zou dan ideaal zijn voor mijn pa bvb (staat daar op de oprit) dat die dan die tijd gewoon volledig kan leven van zijn zonnepanelen. Uiteraard maar als je er mee gaat rijden is het verbruik dus wel belangrijk en komen we terug bij m'n punt. Kan je daar mee rijden als een gewone auto of koop je dat enkel als thuisbatterij. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 4 minuten geleden, Polygoon zei: Uiteraard maar als je er mee gaat rijden is het verbruik dus wel belangrijk en komen we terug bij m'n punt. Kan je daar mee rijden als een gewone auto of koop je dat enkel als thuisbatterij. Rijbereik van 500km met de 130kwh batterij. Je kan dus gerust naar je werk en weer en dan het weekend doorbrengen op de batterij van je pickup. Je gaat zelfs nog weer op je werk geraken. Heeft alle voordelen van een Leaf, alleen pak meer voor je geld op vlak van prestaties en dus batterij. Mijn punt is gewoon dat zelfs als je er niet mee rijd, het ding eigenlijk nog steeds goedkoop is. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 (aangepast) tuurlijk kan je daar mee rijden als gewone auto he. Je laadt die elders op, bv bij de Lidl gratis of bij het bedrijf en rijdt er mee naar huis en gebruikt deze tot je net genoeg hebt om terug te rijden naar het laadpunt. een filmpje tegenover een diesel truck 13 juli 2022 aangepast door Liquid Li0n Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 22 minuten geleden, Polygoon zei: Met de huidige levertermijnen weet jij ook dat die cijfers weinig zeggen en dus enorme vertraging hebben. Dat maakt niet uit. Vertragingen, levertermijnen, dit, dat... Dat heeft allemaal geen invloed op 't punt dat je niet kan zeggen VANDAAG dat Hyundai plots kopers trekt van Audi/BMW/... zolang de inschrijvingen dat niet tonen. En nee, de woorden van 1 verdeler zijn voor mij niet genoeg. Als je binnen 12m mij kan aantonen dat 't aandeel van Audi/BMW/... gedaald is en dat van Hyundai gestegen, dan mag je dat zeggen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 2 minuten geleden, CAS zei: Rijbereik van 500km met de 130kwh batterij. En die 130 kwh batterij kost 45k? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 Zojuist, Polygoon zei: En die 130 kwh batterij kost 45k? Ik mag hopen voor Ford van niet. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 40 minutes ago, Polygoon said: En die 130 kwh batterij kost 45k? $75K ex BTW Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 1 hour ago, CAS said: Of configureer eens een full size pick up in dat optie niveau... Denk niet dat je de instap modellen hier gaat zien, maar 45k voor 110kwh en dan nog eens een full size pick up er bij die al eerder tot de "1ton" zit dan de "1/2de ton". Dat spel kost eigenlijk amper meer dan de gewone variant en er zit zoveel in. Dan die koffer nog eens vanvoor... Rijbereik dat dik in orde is. Ale, Leaf is 35k en 60kwh, pakt 15k voor de f150 te importeren en je zit aan 50k voor 110kwh. Vergelijk nu eens een Nissan Micra met een Nissan Titan in aankoop... Die F150 is gewoon een koopje. Zal wel met rede zijn dat die dit jaar al volledig uitverkocht is. t spel kost al minstens 42K ex BTW, en jij gaat dat hier op de baan zetten voor 50K? En die heeft geen 110kWh maar iets onder de 100. Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 1 uur terug, Polygoon zei: 22kw voor 13k als jij niet per se bij Tesla gaat shoppen. Niet echt "gratis" F150 erbij. Zeker als je er niet mee mag rijden want "je gaat hem als thuis batterij gebruiken" natuulirjk. kWh Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 150K euro dus voor die F150 met 131kWh battery pack, in België. Even uittellen wat de terugverdientijd is, volledig off grid, met zonnepanelen en gratis laden bij de LIDL. 1 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 Ik zal nog een geste doen, trek er nog 50K vanaf om een auto te kopen, want die heb je "gratis" (kan je wel thuis geen elektriciteit verbruiken als je er mee weg bent, maar dat is een detail). 100K dus ... hmmm ... Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik zal nog een geste doen, trek er nog 50K vanaf om een auto te kopen, want die heb je "gratis" (kan je wel thuis geen elektriciteit verbruiken als je er mee weg bent, maar dat is een detail). 100K dus ... hmmm ... Eigenlijk is dat een no brainer he. 1 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 7 uren geleden, ir_fuel zei: 150K euro dus voor die F150 met 131kWh battery pack, in België. Even uittellen wat de terugverdientijd is, volledig off grid, met zonnepanelen en gratis laden bij de LIDL. Kwa niet lezen wat er staat kan dit wel tellen. Configureer eens een batterij (het mogen er meerdere zijn) dat 100kwh kan leveren. Configureer eens een full size pick up zonder batterijen. Als je dan nog niet kan inzien dat die F150 eigenlijk serieus wat te bieden heeft, tja. Lijkt mij eerder van gewoon niet willen inzien. Die 150k slaat op een limited. Het is nog geen Porsche, maar het verschil tussen instap en alles er op scheelt wel al wat. En mijn eerste reply is "benieuwd wat de prijzen hier gaan zijn". Ik beweer hier nergens een prijs. Ze zijn uitverkocht, lijkt mij sterk dat je er nu 1 kan importeren rechtstreeks van Ford, en al zeker aan een gunstige prijs. Is volgens mij zelfs de enige elektrische wagen waarbij het zo weinig scheelt met zijn benzine variant. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 14 juli 2022 Geplaatst: 14 juli 2022 Ik kwam daarstraks de Chevrolet Siverado EV tegen op youtube, dat lijkt me wel een serieuze concurrent voor de Ford F150 Lightning. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 14 juli 2022 Geplaatst: 14 juli 2022 Er komen volgende week 70 (!) laders bij in de interparking bij m’n klant. 140 plaatsen om te laden. Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 15 juli 2022 Geplaatst: 15 juli 2022 Blijft toch echt wel één van de coolere EV's die er zijn, ben benieuwd of die ook naar hier komt. Zou hier ook een enorm succes zijn. 2 Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 15 juli 2022 Geplaatst: 15 juli 2022 7 minuten geleden, Dimitri zei: Blijft toch echt wel één van de coolere EV's die er zijn, ben benieuwd of die ook naar hier komt. Zou hier ook een enorm succes zijn. Is idd een van de coolere EVs en eigenlijk eens een EV die ik zou willen. Misschien omdat deze er zo normaal uitziet voor een EV. Want blijkbaar moeten alle EVs tegenwoordig bizar raar gestyled worden en kaal of lelijk of met vreemd leder binnenin zijn afgewerkt. Maar deze zal, zoals alle full-size US pickups, niet naar Belgie komen via de normale markt. Maar bedrijven zoals Leie Auto's of dergelijke kunnen dit wel regelen, zoals ze nu de V8 pickups importeren. Of zelf doen. Quote
Fille 798 Geplaatst: 15 juli 2022 Geplaatst: 15 juli 2022 5 uren geleden, Dimitri zei: Blijft toch echt wel één van de coolere EV's die er zijn, ben benieuwd of die ook naar hier komt. Zou hier ook een enorm succes zijn. Voorlopig is nog geen sprake van de F-150 Lightning naar Belgie of Europa te brengen via de officiele Ford dealers. Ben eens curieus hoeveel er via DE gaan aangeboden worden. Hieronder link naar een Pro versie maar wel "klein" accupack.https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=347545227&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=16&minFirstRegistrationDate=2022-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&ref=srp&fnai=prev&searchId=97b61f27-dfd7-9814-82fe-a7421bf5a77c Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 Allemaal tof, tot ge eens iets voor hebt of er is een recall op het battery pack ofzo. Wat dan? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 En ga daarmee maar eens op een laadplaats gaan staan? In de stad vind je geen enkele waar je in past. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 47 minuten geleden, ir_fuel zei: Allemaal tof, tot ge eens iets voor hebt of er is een recall op het battery pack ofzo. Wat dan? Dat is idd iets lastig, al met de huidige trouwens. Aan de andere kant, België en recalls... Heb al toestel gehad dat in Nederland zonder problemen zou vervangen worden en hier was ik zogezegd de enige met dat probleem. Maar blijft wel iets waar je rekening mee moet houden. 20 minuten geleden, tuscani zei: En ga daarmee maar eens op een laadplaats gaan staan? In de stad vind je geen enkele waar je in past. Model X past wel perfect? Heb met mijn full size eigenlijk weinig parkeerproblemen. Ben well creatief en gebruik idd wel iedere cm. Daar kan de gemiddelde stadswagen wel nog van leren. Die moeten bij parallel parkeren gelijk altijd een meter of 2 voor hun hebben als ze als eerste achter een bloembak of dergelijke staan. Gelukkig stalen bumpers en 4lo Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 Een x zal nog iets kleiner zijn denk ik. Eerder de maat zoals de q7 die ik had. Sommige plaatsen waren heel nipt dan, dus vrees ik dat zo'n f150, wat meer problemen zou hebben. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.