Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wat ik niet zo heel goed snap is waarom mensen die ook verder moeten reizen niet meer auto's als een S klasse hybrid kopen? Dat is fiscaal toch ook zeer interessant, super goed afgewerkt en geen laadstress....... Enfin een bedenking die ik me maak ook naar toekomstige keuzes....

Is dat zo? Nochtans; des te meer je moet reizen, des te groter de behoefte voor een hybrid, dat zou ik toch ook denken. 

Ik ga 0 keer per jaar met de mijne naar verre oorden. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Er rijden toch wel redelijk wat +100.000 euro EV's rond. Wat ik niet zo heel goed snap is waarom mensen die ook verder moeten reizen niet meer auto's als een S klasse hybrid kopen? Dat is fiscaal toch ook zeer interessant, super goed afgewerkt en geen laadstress....... Enfin een bedenking die ik me maak ook naar toekomstige keuzes....

Als ik morgen moet kiezen tussen Taycan Turbo of een S klasse hybride, dan kies ik direct die laatste toch? 

Goed punt. Dan denk ik ook wel dat het beste een diesel hybride is, zoals vele Mercedessen. Elektrisch in de steden, en zuinig aan hogere snelheid op de snelweg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Er rijden toch wel redelijk wat +100.000 euro EV's rond. Wat ik niet zo heel goed snap is waarom mensen die ook verder moeten reizen niet meer auto's als een S klasse hybrid kopen? Dat is fiscaal toch ook zeer interessant, super goed afgewerkt en geen laadstress....... Enfin een bedenking die ik me maak ook naar toekomstige keuzes....

Als ik morgen moet kiezen tussen Taycan Turbo of een S klasse hybride, dan kies ik direct die laatste toch? 

Absoluut ! Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. Naar Berlijn, Leipzig,... relaxed rijden. Rij er mee sinds begin januari en binnenkort gaat hij voor de 1e maal op onderhoud 25.000km.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Ken jij zoveel langeafstandsrijders met een EV? @Jokke_vlo

Lijkt me dat die dan inderdaad niet nagedacht hebben over hun aankoop. 

Maar zelfs als je dat koopt en je doet 1 tot 2 keer per jaar........dan zou ik (persoonlijk dus) toch minimaal extreem sterk overwegen om voor een hybrid te gaan.

Wat is het voordeel van een EV van +100.000 tegenover een moderne +100.000 hybrid? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Wat is het voordeel van een EV van +100.000 tegenover een moderne +100.000 hybrid? 

Extra hummus op je boterhammen ❤️

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Maar zelfs als je dat koopt en je doet 1 tot 2 keer per jaar........dan zou ik (persoonlijk dus) toch minimaal extreem sterk overwegen om voor een hybrid te gaan.

Wat is het voordeel van een EV van +100.000 tegenover een moderne +100.000 hybrid? 

Ik vind het vreemd dat je een wagen keuze aan zou passen aan een 1 keer per jaar situatie. 

Ik moet 1 keer per jaar met een hele nest naar het containerpark, beter daily met een Sprinter rondrijden!!! (om je redenering in het extreme te trekken 🙂 ) 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En om op je vraag te antwoorden: TCO zeker?

110k kostende Taycan vs Panamera. 610 euro per maand om dan maar 1 of 2 keer per jaar lange afstanden te doen zonder issues.

image.png.9acfff78e3ea25fb8886a062b02c2e22.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn meug natuurlik, zie je hier ook, maar ik ga mijn mening, zelfs voor 1 tot 2 keer kijk ik op tegen het laadpaal route gedoe

Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Wat is het "praktisch" voordeel van een EV tov een hybride in het prijssegment +100.000 euro? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ieder zijn meug natuurlik, zie je hier ook, maar ik ga mijn mening, zelfs voor 1 tot 2 keer kijk ik op tegen het laadpaal route gedoe

Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Wat is het "praktisch" voordeel van een EV tov een hybride in het prijssegment +100.000 euro? 

 

Is een besparing van 610 euro per maand geen praktisch voordeel? :D 

Wat is het praktisch voordeel van een hybride tov een ICE? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Het gaat dus om centen in deze categorie +100.000, vind ik persoonlijk dubbel. 

Als je met je hybride veel op batterij gaat rijden daalt je tco toch? Hoe kan je een TCO uitrekenen zonder het rijgedrag te kennen? Met een moderne hybride doe je je in veel gevallen je woon werk verkeer op batterij, of een groot stuk er van toch? 

Nu goed, binnen deze budgetten wil ik gerust een paar honderd euro meer geven om zorgelozer te zijn. Of een iets goedkopere hybride kopen om de TCO te compenseren. 

Maar uiteindelijk is het wat ik dacht, het gaat om (een relatieve) iets lagere tco ten koste van praktische nadelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Polygoon said:

Ik vind het vreemd dat je een wagen keuze aan zou passen aan een 1 keer per jaar situatie. 

Ik moet 1 keer per jaar met een hele nest naar het containerpark, beter daily met een Sprinter rondrijden!!! (om je redenering in het extreme te trekken 🙂 ) 

Ehm

Hoeveel mensen kopen hun kar in functie van hun jaarlijkse vakantie?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Polygoon said:

En om op je vraag te antwoorden: TCO zeker?

110k kostende Taycan vs Panamera. 610 euro per maand om dan maar 1 of 2 keer per jaar lange afstanden te doen zonder issues.

image.png.9acfff78e3ea25fb8886a062b02c2e22.png

Je hebt het dan over brandstof?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Is een besparing van 610 euro per maand geen praktisch voordeel? :D 

Wat is het praktisch voordeel van een hybride tov een ICE? 

- Dat lijkt me evident die voordelen. 

- Heel dat TCO gedoe heeft ook een heel groot man's math gehalte in die prijscategorie van wagens

- Ik neem die 610 euro niet voor waarheid, sorry. Ik zou ook geen Panamera hybrid afzetten tov een Taycan bv. (toch niet zoals ik de Panamera Hybrid kende). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je hebt het dan over brandstof?

 

 Ik vraag me ook af hoe deze TCO tot stand komt, zoals ik al zei neem ik dat ook niet voor waar. Groot man's math gehalte zulke dingen los voor waarheid nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Met een moderne hybride doe je je in veel gevallen je woon werk verkeer op batterij, of een groot stuk er van toch? 

Zo denkt Capgemini ook. Die mannen gaan zich blauw (onze bedrijfskleur!) betalen aan benzine voor mij. Na +- 3km van mijn commute zit ik aan 160km/h -> De electrostuff doet dan niks meer. Ik sleep dan pakt 400kilo onnodig gewicht mee ❤️  in de laatste kilometer zet ik de CC uit en laat ik me uitbollen, om dan pakt 500 meter 50km/h te rijden.

Komt helemaal goed :party:

Edit: zij gaan uit van 2.2L/100 in hun berekening dacht ik :')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

- Dat lijkt me evident die voordelen. 

- Heel dat TCO gedoe heeft ook een heel groot man's math gehalte in die prijscategorie van wagens

- Ik neem die 610 euro niet voor waarheid, sorry. Ik zou ook geen Panamera hybrid afzetten tov een Taycan bv. (toch niet zoals ik de Panamera Hybrid kende). 

- Dan zijn we akkoord 🙂 

- Uiteraard, auto's kosten 1/3de van m'n huis.

- Ik neem twee wagens van hetzelfde merk en hetzelfde budget om de vergelijking wat "eerlijk" te houden. Hybrid vs EV. Verder spreek ik er me niet over uit of die wagens in hetzelfde segment spelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Veel.

Ik vind dat dus vaak vreemd, inderdaad 🙂 

En ik niet 🙂 Je wil toch vrijheid op vakantie? Optimaal genieten. Als ik dan een auto van +100.000 euro koop wil ik:

- er mee op vakantie gaan (en geen andere minder leuke auto moeten nemen)

- maximale vrijheid en niet liggen tijd te verkloten, stressjes hebben, omdat ik een goede " tco" deal heb. 

Maar dat is persoonlijk, mijn visie he, daarom is het een forum, wat van gedachten wisselen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, PJH zei:

Zo denkt Capgemini ook. Die mannen gaan zich blauw (onze bedrijfskleur!) betalen aan benzine voor mij. Na +- 3km van mijn commute zit ik aan 160km/h -> De electrostuff doet dan niks meer. Ik sleep dan pakt 400kilo onnodig gewicht mee ❤️  in de laatste kilometer zet ik de CC uit en laat ik me uitbollen, om dan pakt 500 meter 50km/h te rijden.

Komt helemaal goed :party:

Idem. Veel autostrade rijbereik van 400km. 

Nu toevallig redelijk wat steenwegen en dan komt zo een hybride wel tot zijn recht. Lamge stukken op batterij en zo kunnen rijden. Rijbereik (theoretisch) van 800km. Met de afstanden die ik deze week afgelegd heb zou ik anders gisteren mogen tanken. Nu ziet het er naar uit dat het pas morgen wordt.

Maar de koffer is in mijn geval wel een pak kleiner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, PJH zei:

Zo denkt Capgemini ook. Die mannen gaan zich blauw (onze bedrijfskleur!) betalen aan benzine voor mij. Na +- 3km van mijn commute zit ik aan 160km/h -> De electrostuff doet dan niks meer. Ik sleep dan pakt 400kilo onnodig gewicht mee ❤️  in de laatste kilometer zet ik de CC uit en laat ik me uitbollen, om dan pakt 500 meter 50km/h te rijden.

Komt helemaal goed :party:

Edit: zij gaan uit van 2.2L/100 in hun berekening dacht ik :')

Je weet dat er nu reeds bedrijven zijn die werknemers die bovengemiddeld verbruiken bestraffen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Simoni zei:

Je weet dat er nu reeds bedrijven zijn die werknemers die bovengemiddeld verbruiken bestraffen? 

Ja, maar dan moeten ze me maar een auto laten kiezen die bij mijn profiel past. Ik kan er niet aan doen dat de tools die ik ter beschikking krijg niet passend zijn voor de taak die ik er mee moet uitvoeren.

Je kunt een nagel in de muur kloppen met een nieuwe iphone, maar een hamer lijkt de betere keuze. Als je echter geen hamer krijgt?

Ik wou een MX5 ND (aja, diesel mag niet meer!), en als dat niet mocht een gewone 320d. De TCO was van beide een pak lager naar mijn schatting. Als zij echter niet willen luisteren, dan is het maar zo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Polygoon said:

En om op je vraag te antwoorden: TCO zeker?

110k kostende Taycan vs Panamera. 610 euro per maand om dan maar 1 of 2 keer per jaar lange afstanden te doen zonder issues.

image.png.9acfff78e3ea25fb8886a062b02c2e22.png

Klopt dat hier allemaal wel @Polygoon?

Screenshot 2022-08-04 at 15.33.43.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid