Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Alleen staat die ionic5 niet in de lease lijst van mijn madamme. 

Same, hier ook niet 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Middenklasse? 50.000 euro is de middenklasse?

Het is net wel zo, want hoe goedkoper uw auto hoe kleiner uw batterij en ook hoe trager uw laadsnelheid. Je verliest dus 2 keer.

Segmenten zijn niet bepaald door prijs bij mijn weten.  In mijn ogen zijn de prijzen ook van de pot gerukt voor een EV, maar een Tesla Model 3 kan je toch naast Peugeot 508 zetten?

Stadswagens zijn nooit lange afstandcruisers geweest? Mijn Honda is ondanks zijn prijs nog altijd een stadswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vele bedrijven willen denk ik geen Tesla geven want dat is een premium EV. Ze gaan gewoon dezelfde tred door als vroeger. een Golfje 1.6 TDI zal nu een ID3 worden maar niet ineens een Tesla

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

vele bedrijven willen denk ik geen Tesla geven want dat is een premium EV. Ze gaan gewoon dezelfde tred door als vroeger. een Golfje 1.6 TDI zal nu een ID3 worden maar niet ineens een Tesla

Ik zie de logica niet dat een polestar wel kan een model 3 niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, CAS zei:

Ik schrok eigenlijk hoeveel het zou kosten met bvba Ugeken zijn Superb @5l/100 km. Denk dat bvba @jan.van.gent met zijn 5 een heel pak goedkoper kan rijden idd. Ik zit aan 18l/100km Maar een equivalent Zor is een UP! of Polo. Zet dat op lpg en je rijd stukken goedkoper. Alleen, grote tank krijg je daar ook niet echt in kwijt, of je hebt geen koffer meer.

Ik rij niet meer op LPG, maar @gewoon ik heeft nu mijn ex E39 op gas. Ik rij nu met een 535d F11.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gewoon ik zei:

perceptie. Tesla = duur in de ogen van velen.

idd, ik krijg veel meer commentaar op de Y, dan op de Q7 indertijd. terwijl de Q7 duurder was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

idd, ik krijg veel meer commentaar op de Y, dan op de Q7 indertijd. terwijl de Q7 duurder was.

 

kameraad/kennis van mij ook. Heeft een Tesla Model 3 ondertussen en zegt het ook.

iedereen direct van: oooh, meneer rijdt met een Tesla

Terwijl zijn vorig diesel duurder was

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, josenjef said:

Segmenten zijn niet bepaald door prijs bij mijn weten.  In mijn ogen zijn de prijzen ook van de pot gerukt voor een EV, maar een Tesla Model 3 kan je toch naast Peugeot 508 zetten?

Stadswagens zijn nooit lange afstandcruisers geweest? Mijn Honda is ondanks zijn prijs nog altijd een stadswagen.

Het gaat over het kunnen betalen van auto's. Jij geeft er nu een andere draai aan.

"Het is middenklasser met ok rijbereik", maar die middenklasser kan ineens door niemand meer gekocht worden omdat hij zoveel duurder is. Dat is voor mij geen middenklasser meer.

Ik herhaal: de meest verkochte auto in Wallonië is een Dacia Sandero 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Liquid Li0n said:

vele bedrijven willen denk ik geen Tesla geven want dat is een premium EV. Ze gaan gewoon dezelfde tred door als vroeger. een Golfje 1.6 TDI zal nu een ID3 worden maar niet ineens een Tesla

WTF is er premium aan een Tesla Model 3 ... Sorry, maar een KIA is meer premium vanbinnen dan die Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, josenjef said:

Stadswagens zijn nooit lange afstandcruisers geweest? 

Het onderscheid zit hem daar vooral in comfort.

Je gaat voorbij aan het feit dat de kleinste tank in een mum van tijd is volgetankt, en dat bij een EV een kleinere batterij niet alleen meer laden maar ook langer laden betekent. In dat opzicht is dat appelen en peren. Zoek dat geweldig artikel maar eens terug van die mensen die met die MG naar het zuiden van Frankrijk zijn gereden met hun 50kWh batterij.

Ik heb hier thuis een auto staan met een tank van 35 liter. Ik zal op 1000km geen half uur minder lang onderweg zijn dan een andere auto met een tank van 60 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

WTF is er premium aan een Tesla Model 3 ... Sorry, maar een KIA is meer premium vanbinnen dan die Tesla.

ik deel volledig je mening, een Model 3 is echt leeg en lelijk van binnen maar het is in de volksmond nu eenmaal een wagen geworden, met de jaren van, ooh ziet hem daar seg...meneer met zijnen Tesla, het geld kan niet op zeker!

Zoals het ook is met BMW, Audi en Mercedes. Terwijl wij idd weten dat een KIA meer voor minder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Liquid Li0n said:

ik deel volledig je mening, een Model 3 is echt leeg en lelijk van binnen maar het is in de volksmond nu eenmaal een wagen geworden, met de jaren van, ooh ziet hem daar seg...meneer met zijnen Tesla, het geld kan niet op zeker!

Dat is omdat de eerste Tesla, de Model S, 100K moest/moet kosten

1 minute ago, Liquid Li0n said:

Zoals het ook is met BMW, Audi en Mercedes. Terwijl wij idd weten dat een KIA meer voor minder is.

Dat is een compleet scheve vergelijking. Ik wil wel eens een KIA zien die je naast het interieur van mijn 3 kan zetten :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het over Jan Modaal he, de man in de straat kijkt puur naar...GODVERDOEMME...die buurman heeft "nen bmw" en ik heb maar ne Fiat.

Ik had vroeger ne Jetta, sommige hier zullen het nog wel weten, en toen kreeg ik ook van de buren te horen van...aah nen auto van het werk...waarom geven ze je zoiets?? met een Polo geraak je er toch ook.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Als ik een dikke EQS of Tesla koop kan ik in 1 ruk 500km rijden. 

Reikwijdte bepaalt voor een groot stuk de prijs, daar kan je niet omheen. En dat bedoel ik. Het verschil tussen rijk en arm gaat niet langer, op auto niveau, in status uitgedrukt worden, maar je gaat rechtstreeks geconfronteerd worden met langere reistijden..... 

Da's recht uit uw leven gegrepen natuurlijk, maar niet echt van toepassing op het merendeel van de bevolking. Bezie de gemiddelde woon-werkkilometers:

"Gemiddeld wonen arbeiders dichter bij hun werkplek: 18,7 kilometer. Bij bedienden bedraagt dat gemiddeld 24,1 kilometer, bij ambtenaren 21,1 kilometer. Zij die met de trein pendelen leggen de grootste afstand af: gemiddeld 40,1 kilometer."

Jokke_vlo, 500 kilometer 🤪

Niet gans onwaar uw stelling, zo is het laatste nieuwe en het beste ook altijd het duurste geweest. Dat was bij de introductie van ABS, airbag(s), enzovoorts ook zo, van trickle down technology tot effectief minimale verplichte norm gegaan. Zo worden auto's ook duurder, er zit alsmaar meer in.  

Afin, ik heb nog niet moeten proberen hoever ik 'in 1 ruk' geraak met de mijne, om eerlijk te zijn. Ik zie dat de komende jaren ook nog niet meteen veranderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

ik deel volledig je mening, een Model 3 is echt leeg en lelijk van binnen

ik mis eigenlijk niets in mijn interieur. (behalve de projectie op de ruit.) Rust en kalmte ipv 35 knopjes en ledkleurtjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

Da's recht uit uw leven gegrepen natuurlijk, maar niet echt van toepassing op het merendeel van de bevolking. Bezie de gemiddelde woon-werkkilometers:

"Gemiddeld wonen arbeiders dichter bij hun werkplek: 18,7 kilometer. Bij bedienden bedraagt dat gemiddeld 24,1 kilometer, bij ambtenaren 21,1 kilometer. Zij die met de trein pendelen leggen de grootste afstand af: gemiddeld 40,1 kilometer."

Jokke_vlo, 500 kilometer 🤪

Niet gans onwaar uw stelling, zo is het laatste nieuwe en het beste ook altijd het duurste geweest. Dat was bij de introductie van ABS, airbag(s), enzovoorts ook zo, van trickle down technology tot effectief minimale verplichte norm gegaan. Zo worden auto's ook duurder, er zit alsmaar meer in.  

Afin, ik heb nog niet moeten proberen hoever ik 'in 1 ruk' geraak met de mijne, om eerlijk te zijn. Ik zie dat de komende jaren ook nog niet meteen veranderen. 

De Belgen die (meermaals) per jaar met hun auto naar Frankrijk, Spanje, Oostenrijk enz....... op vakantie. Wil je geen geld geven. Daar heb ik het over he. 

Met een Porsche Cayenne of 911 ga ik min of meer even lang onderweg zijn als met een Sandero. Het verschil is comfort en "standing".

Bij een EV gaat de meerprijs zich vertalen in aantal keren dat je moet laden en je reistijd. Een EV gaat net meer ongelijkheid genereren. Iets waar de Groene boys net tegen zijn. 

De conclusie die ik trek uit je tekst hierboven is dat die allemaal met de FIETS kunnen gaan werken :D 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

De Belgen die (meermaals) per jaar met hun auto naar Frankrijk, Spanje, Oostenrijk enz....... op vakantie. Wil je geen geld geven. Daar heb ik het over he. 

Eerlijk gezegd denk ik dat dat uiteindelijk in percentages ook nog mee gaat vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Roger zei:

Eerlijk gezegd denk ik dat dat uiteindelijk in percentages ook nog mee gaat vallen.

De meesten nemen het milieuvriendelijk vliegtuig wil je zeggen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

De meesten nemen het milieuvriendelijk vliegtuig wil je zeggen? :D 

Er zijn nog heel veel mensen die gewoon niet (met de auto) op reis gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bv kijk binnen onze vriendenkring, daarvan gaat er maar 1 koppel met de auto naar Spanje. De rest blijft ofwel in België, of bv noorden van Frankrijk, of gaat met het vliegtuig. En ja, 2 koppels gaan ook eens naar Oostenrijk (maar niet elk jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je uitspraken toch een klein beetje te staven he :D 

 

"de meeste mensen met de auto naar hun vakantiebestemming reizen. Bijna twee derde neemt de heilige koe, 40 procent kiest het vliegtuig."

Voor de meeste vakanties naar het buitenland wordt de auto (47%) of het vliegtuig (43%) gekozen. Zowel de trein (3%) als de bus (3%) worden minder vaak gebruikt. 

De auto is voor Nederlanders en Belgen het favoriete vakantievervoermiddel. Dat blijkt uit een poll van Goeuro een gratis online vergelijkingsplatform voor reizen via vliegtuig, trein en bus. In andere Europese landen is het vliegtuig veruit het favoriete vervoermiddel tijdens de vakantie.

Een kleine helft van de Nederlanders (47%) gebruikt tijdens de vakantie de auto, gevolgd door het vliegtuig met 41%. Op grot afstand volgen trein (10%) en bus (2%). In Italië en het Verenigd Koninkrijk is het vliegtuig met respectievelijk 74% en 69% het meest favoriet. In de onderstaande infografic meer landen. Een bemerking is hier wel op zijn plaats. Een poll is natuurlijk geen gevalideerd vakantie-onderzoek en de resultaten dienen dan ook als indicatief beschouwd te 

 

enz enz enz.....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Euh? 80% van de mensen gaat minstens 1 keer per jaar op vakantie naar het buitenland. 

Ik durf dat sterk in twijfel te trekken. Cijfers van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • In 2017 zijn er in totaal ruim 17,3 miljoen vakanties ondernomen door Belgen. De meeste vakanties worden in het buitenland ondernomen (78%).
  • Ongeveer drie op de vijf vakanties (61%) betreffen lange vakanties (van 4 nachten of meer).
  • Lange vakanties worden veel in het buitenland ondernomen. Vakanties in eigen land en de buurlanden, waaronder Nederland, zijn populaire bestemmingen voor een korte vakantie.

Met hoeveel miljoen zijn we hier? Denk dat we deze zijdelingse discussie kunnen sluiten. Back to EV? 

Er wordt geschat, door Corona dat een 28% van de mensen niet op vakantie gaat. Zullen we, heden ten dage,  het dan terug brengen op 70% content zo? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid