Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

door corona, apenpokken, vliegtuig stakingen, etc denk ik dat er nét meer met de auto op reis wordt gegaan. Ook het aantal mobil homes en caravans is gestegen sinds covid

even snel gezocht en vond al een artikel van nog geen 5 uur geleden

Hasselt - 

Reisbijstandsorganisatie Touring ziet het aantal tussenkomsten voor ongevallen of pech met caravans fors toenemen. “Dat heeft alles te maken de stijgende populariteit van de caravan”, zegt woordvoerder Danny Smagghe van Touring.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220707_93400701

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt geen jaar om op vliegvakantie te gaan in de zomer. Bij Ryanair en Brussels Airlines staat de boel op ontploffen, en in Schiphol schrappen ze ook bij de vleet door personeelstekort. Daar sta je dan als ze 4 weken voor uw vakantie uw vlucht annuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

De meesten nemen het milieuvriendelijk vliegtuig wil je zeggen? :D 

Santeeee 🥰

FEFDABAB-1F60-4C5C-9735-A93FDB43E484.jpeg

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Probeer je uitspraken toch een klein beetje te staven he :D 

"de meeste mensen met de auto naar hun vakantiebestemming reizen. Bijna twee derde neemt de heilige koe, 40 procent kiest het vliegtuig."

enz enz enz.....

Agreed, op die manier bekeken. Wel wat vergezocht, gaat dat zo hard leven voor die paar keren per jaar? Diegene die met 'n Q7 diesel op vakantie vertrekt heeft het ook altijd gemakkelijker/comfortabeler/ruimer dan vele andere families, maar ik moet 'em toch niet hebben. 

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

12l/100km rijdt ze erdoor ongeveer. Met een tank rijdt ze iets van een 400km.

Proficiat met je aankoop!

Past er geen 92l tank in je reservewiel? Das toch 70l bereik, zou je makkelijk 500km moeten halen zonder leeg te rijden. 

Aan gemiddeld 70c per liter zit je dan op een 330euro. Frankrijk zit momenteel wel nog op 80 zeker? Mijn laatste tank beurt was 62cent voor de lpg. Laatste tankbeurt op benzine was trouwens 95 aan 1,02euro. Deze week nog! En dan nog bij de duurdere stations. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

Proficiat met je aankoop!

Past er geen 92l tank in je reservewiel? Das toch 70l bereik, zou je makkelijk 500km moeten halen zonder leeg te rijden. 

Aan gemiddeld 70c per liter zit je dan op een 330euro. Frankrijk zit momenteel wel nog op 80 zeker? Mijn laatste tank beurt was 62cent voor de lpg. Laatste tankbeurt op benzine was trouwens 95 aan 1,02euro. Deze week nog! En dan nog bij de duurdere stations. 

Al 2 jaar in mijn bezit. 
 

@jan.van.gent had dat toen uitgezocht daar past maar iets van 60l in ofzo. 
 

gas stond 2 jaar terug rond de 90cent in frankrijk. Toen was het hier nog 40cent. 
Gas staat goedkoop in die uithoek waar jij woont. 
benzine ook. Pomp uit 1980 gevonden en die mens wist niet van de buitenwereld af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best interessant filmpje. Wat langer kijken dan enkel de eerste paar minuten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gewoon ik zei:

Pomp uit 1980 gevonden en die mens wist niet van de buitenwereld af?

Benzine rechtstreeks uit Rusland. 98 staat hier 1,25 en 80, 92 en 92euro heb je hier tussen de 68 en 75cent. Toch beter met de Lada gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

Benzine rechtstreeks uit Rusland. 98 staat hier 1,25 en 80, 92 en 92euro heb je hier tussen de 68 en 75cent. Toch beter met de Lada gekomen. 

Ah, je zit in het geboorteland van je vrouw. Veel plezier daar.

Ik kon mij de files voor die mens zijn naftepomp in belgie al voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, gewoon ik zei:

Ah, je zit in het geboorteland van je vrouw. Veel plezier daar.

Ik kon mij de files voor die mens zijn naftepomp in belgie al voorstellen.

Ergste is dat wanneer ik hier 28000l tank (om in de EU niet overladen te zijn) en zo naar België rij, het nog steeds duurder uit komt. Dat ik en 8k moet betalen eens ik de EU binnen rij doet er ook geen goed aan natuurlijk. Maar zelfs met een vrachtwagen volgens de AETR regels is het al nipt. Tenzij ik die camion nog eens met winst kan verkopen ook eens gelost. 

En dan weer keren met een Cayenne om die hier te verkopen. Verdorie, mijn business plan gaat mss toch nog lukken!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jokke_vlo zei:
  • In 2017 zijn er in totaal ruim 17,3 miljoen vakanties ondernomen door Belgen. De meeste vakanties worden in het buitenland ondernomen (78%).
  • Ongeveer drie op de vijf vakanties (61%) betreffen lange vakanties (van 4 nachten of meer).
  • Lange vakanties worden veel in het buitenland ondernomen. Vakanties in eigen land en de buurlanden, waaronder Nederland, zijn populaire bestemmingen voor een korte vakantie.

Met hoeveel miljoen zijn we hier? Denk dat we deze zijdelingse discussie kunnen sluiten. Back to EV? 

Er wordt geschat, door Corona dat een 28% van de mensen niet op vakantie gaat. Zullen we, heden ten dage,  het dan terug brengen op 70% content zo? 🙂 

Ik wil gerust de discussie sluiten want ik heb nog steeds geen bewijs gezien van die 80% .. soit, never mind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu al een paar keer deze week de e17 tussen gent en kortrijk afgereden en de overladen hollanders rijdt naar mijn persoonlijke telling 4/10 elektrisch. 
het zijn de oude overladen autos die ik langs de weg zie staan (je ziet ze zo voor je, dakkoffer groter dan de auto, met 2 kleuren spanband rond. Trekhaak over de grond slepend met een caravan erachter die uit 4 kleuren wit bestaat). 
Hln conclussie hieruit is dan dat de kans dat je pech hebt om niet op je reisbestemming aan te komen met vele malen groter is met een verbrandingsmotor dan elektrisch. 
toevoeging voor @Jokke_vlo geen van alles wil je tegenkomen in de vogezen. Je am gaat binnen mogen voor een nieuw stuur omdat je het van frustratie opgegeten gaat hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Roger zei:

Ik wil gerust de discussie sluiten want ik heb nog steeds geen bewijs gezien van die 80% .. soit, never mind.

Ik klop het af op 72% zoals vermeld in het citaat(door Corona dan nog). Het staat je vrij om het tegendeel te bewijzen. Dat is ook een optie, niet? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Ik heb nu al een paar keer deze week de e17 tussen gent en kortrijk afgereden en de overladen hollanders rijdt naar mijn persoonlijke telling 4/10 elektrisch. 
het zijn de oude overladen autos die ik langs de weg zie staan (je ziet ze zo voor je, dakkoffer groter dan de auto, met 2 kleuren spanband rond. Trekhaak over de grond slepend met een caravan erachter die uit 4 kleuren wit bestaat). 
Hln conclussie hieruit is dan dat de kans dat je pech hebt om niet op je reisbestemming aan te komen met vele malen groter is met een verbrandingsmotor dan elektrisch. 
toevoeging voor @Jokke_vlo geen van alles wil je tegenkomen in de vogezen. Je am gaat binnen mogen voor een nieuw stuur omdat je het van frustratie opgegeten gaat hebben

Ik snap je ezelbruggetjes niet heel goed. Ik heb geen dakkoffer, noch caravan achter de AM hangen. Ik geraak gelukkig wel doorheen de Vogezen zonder angst om stil te vallen vanwege geen energie :D 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Ik snap je ezelbruggetjes niet heel goed. Ik heb geen dakkoffer, noch caravan achter de AM hangen. Ik geraak gelukkig wel doorheen de Vogezen zonder angst om stil te vallen vanwege geen energie :D 

 

 

Ik wil zeggen dat je achter geen van hen wil rijden. Ze rijden in je weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, CAS zei:

Benzine rechtstreeks uit Rusland. 98 staat hier 1,25 en 80, 92 en 92euro heb je hier tussen de 68 en 75cent. Toch beter met de Lada gekomen. 

je zit in Rusland. Kan je daar zomaar binnen rijden dan? Een kameraad van mij met een Russische vrouw(of vriendin) zei me dat het niet mogelijk is om naar daar te reizen. Maar mss met een auto geen problemen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

je zit in Rusland. Kan je daar zomaar binnen rijden dan? Een kameraad van mij met een Russische vrouw(of vriendin) zei me dat het niet mogelijk is om naar daar te reizen. Maar mss met een auto geen problemen dan?

Nee, hij tankt benzine UIT Rusland, niet per se IN Rusland :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

je zit in Rusland. Kan je daar zomaar binnen rijden dan? Een kameraad van mij met een Russische vrouw(of vriendin) zei me dat het niet mogelijk is om naar daar te reizen. Maar mss met een auto geen problemen dan?

Ik zit in Mongolië en rij Rusland eigenlijk wel binnen indien nodig. Wel visum voor nodig. 

Mijn schoonbroer zat er vorige week nog. Naar het schijnt, maar ik heb er nergens eigenlijk bevestiging van, zouden ze moeilijk doen moest die nu naar EU willen. 

Maand terug had die een vrachtwagen naar Polen gestuurd. Eigenlijk alles zonder problemen, alleen moest hij zijn camion laten aanpassen aan EU. Tachograaf of begrenzer, dat kennen ze hier niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zitten ze tenminste nog niet met onzinnige en overdreven veel regeltjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

daar zitten ze tenminste nog niet met onzinnige en overdreven veel regeltjes. 

Tax is per voertuig. Maakt niet uit wat er in ligt. Toch zie je hier enorm veel hybrides rijden. 

Verkeer is momenteel wel volledig omzeep. 't Land gaat een week in verlof dus iedereen moet nog alles doen voor het begint. Heb daarnet 1u13min gedaan over 1,8km. Dan auto op parking gezet en de overige 4km te voet gedaan. Heeft mij dus minder tijd gekost. 

Op zich wel nog zot, auto op parking achter gelaten langs drukke baan, zag wat verder wat bankjes en dergelijke staan. Ga er dus heen en vind daar fiets autosnelweg. Leeg, echt compleet leeg... Mooiste stuk asfalt dat ik in mijn leven al gezien heb. Langs daar dus stad in gegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Jokke_vlo zei:

 

De conclusie die ik trek uit je tekst hierboven is dat die allemaal met de FIETS kunnen gaan werken :D 

 

 

ZODAT JIJ EEN NOG DIKKERE ASTON MARTIN MET KWEENIE HOEVEEL CYLINDERS KUNT KOPEN 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

ZODAT JIJ EEN NOG DIKKERE ASTON MARTIN MET KWEENIE HOEVEEL CYLINDERS KUNT KOPEN 

Bij die mannen moet ge het geld gaan halen dedju ! Weg met die frauduleuze belastingontduikende ondernemers.

 

ps: wij genereren hier iets meer dan 4.000.000 aan directe overheidsinkomsten, maar dat is een detail. Het belangrijkste is dat die ondernemers hier buiten moeten dedju ! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die parking is dan gratis neem ik aan. hier is dat dokken. 

daar is fietsostrade leeg en hier in belgistan klagen ze dan dat er pedelecs aan 45 voorbij komen terwijl er andere 15 fietsen...maar hunne bakfiets mag wel het voetpad blokkeren als ze naar de bakker gaan ze!

🤮🤮

[Vrijdagmiddag rant OFF]

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

en die parking is dan gratis neem ik aan. hier is dat dokken. 

daar is fietsostrade leeg en hier in belgistan klagen ze dan dat er pedelecs aan 45 voorbij komen terwijl er andere 15 fietsen...maar hunne bakfiets mag wel het voetpad blokkeren als ze naar de bakker gaan ze!

🤮🤮

[Vrijdagmiddag rant OFF]

Gratis of betalend. Betalend is dan wel met slagboom en opzichter. 

Wel apart rijgedrag. Buiten de stad wel aangenaam. Juist maken dat je getankt hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid