CAS 8.069 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 6 minuten geleden, tuscani zei: Een x zal nog iets kleiner zijn denk ik. Eerder de maat zoals de q7 die ik had. Sommige plaatsen waren heel nipt dan, dus vrees ik dat zo'n f150, wat meer problemen zou hebben. Blijft natuurlijk groter e. Maar heb nogal het gevoel dat veel mensen daar meer problemen mee hebben dan ik zelf. Zijn dan mensen die een Yaris niet parallel kunnen parkeren als er 5m over is. Als ik bvb in Gent moet zijn, zet ik mij veelal aan de Watersportbaan. Ik klap mijn spiegels altijd dicht, maar veelal staat die voor en achter mij meer tegen de weg dan ik zelf. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 39 minuten geleden, CAS zei: Blijft natuurlijk groter e. Maar heb nogal het gevoel dat veel mensen daar meer problemen mee hebben dan ik zelf. Zijn dan mensen die een Yaris niet parallel kunnen parkeren als er 5m over is. Als ik bvb in Gent moet zijn, zet ik mij veelal aan de Watersportbaan. Ik klap mijn spiegels altijd dicht, maar veelal staat die voor en achter mij meer tegen de weg dan ik zelf. allemaal akkoord mee, maar de laadpalen staan veelal ergens in de stad in een winkelstraat. ik weet in Aalst bv laadpalen staan waar ik sowieso niet naartoe moet rijden, want de vakken zijn te klein voor de Y. ( ofwel staan ze bumper tegen bumper, en vorige week zelfs eentje gezien waar de kabel over zijn dak lag, volledig opgespannen. leuk voor de krassen dus ) nu, de f150 is voor mij ook ferme bak, dat ik zou durven kopen hoor. want momenteel nog nergens een laadpaal nodig gehad en in de stad kom ik toch niet veel. Maar als het eens moet, ga je zweten denk ik. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 18 minuten geleden, tuscani zei: allemaal akkoord mee, maar de laadpalen staan veelal ergens in de stad in een winkelstraat. ik weet in Aalst bv laadpalen staan waar ik sowieso niet naartoe moet rijden, want de vakken zijn te klein voor de Y. ( ofwel staan ze bumper tegen bumper, en vorige week zelfs eentje gezien waar de kabel over zijn dak lag, volledig opgespannen. leuk voor de krassen dus ) nu, de f150 is voor mij ook ferme bak, dat ik zou durven kopen hoor. want momenteel nog nergens een laadpaal nodig gehad en in de stad kom ik toch niet veel. Maar als het eens moet, ga je zweten denk ik. Zeker met die kabel van 2,5mm die je hebt Laadpaal probleem is mijn zorg niet dus ik let daar wss wel minder op. Wat mij nu wel opvalt, is dat er bvb aan de kinderopvang 2 plaatsen zijn voor te laden, en daar veelal geen elektrische auto's op staan. Beetje zoals de lpg pomp waar altijd een diesel op staat gok ik. Zou de F150 in je garage passen? Hier vast plekje die iets goedkoper is in ondergrondse. Zou de Titan er niet in krijgen. Geen betere foto, eindig altijd zo: Lukt zo wel om er in 2x weer uit te raken. Achteraan halve meter over. Wel goed plekje om geen krassen te hebben van mede parkeer gebruikers. Met de Titan trouwens groter probleem met de draaicirkel. Al is dat wel nog altijd stukken beter dan bvb een Defender 110 (de vierkante), wat hopelijk nu met de nieuwe beter is. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 Zou wel in mijn garage passen als ik de abarth buiten zet. (of vervang door een m3w ) Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 12 minuten geleden, tuscani zei: Zou wel in mijn garage passen als ik de abarth buiten zet. (of vervang door een m3w ) Lijkt mij een handig probleem om te hebben dan. Snapt je vrouw meteen ook waarom. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 1 hour ago, CAS said: Blijft natuurlijk groter e. Maar heb nogal het gevoel dat veel mensen daar meer problemen mee hebben dan ik zelf. Zijn dan mensen die een Yaris niet parallel kunnen parkeren als er 5m over is. Als ik bvb in Gent moet zijn, zet ik mij veelal aan de Watersportbaan. Ik klap mijn spiegels altijd dicht, maar veelal staat die voor en achter mij meer tegen de weg dan ik zelf. Het probleem bij die bakken is de breedte. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 2 minuten geleden, CAS zei: Lijkt mij een handig probleem om te hebben dan. Snapt je vrouw meteen ook waarom. kzou het eens moeten nakijken, maar denk dat de abarth niet aan 1000km geraakt op een jaar. 't Spel kost ook niets natuurlijk (400€ verzekering en wat jaarlijkse taks). Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Het probleem bij die bakken is de breedte. BMW 5 series is 1,868 m breed Model X is 1,999 m breed F150 is 2,030 m breed F150 raptor is 2,129 m breed Fiat Ducato 2,050 m breed. Op een gemiddelde winkelparking vind ik een Nissan Micra al te breed om eerlijk te zijn, maar veel verschil zit er op bovenstaande modellen niet, buiten de Raptor dan. Maar die is dan ook breed. 15cm doet natuurlijk wel al wat, daar niet van. Als ik dan zie wat de realiteit is: Wie staat er daar het best in zijn vak? Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 Hier aan de Carrefour langs de Hasseltsesteenweg in Sint-Truiden hebben ze de parkeervakken een tijdje terug groter gemaakt. Dat zouden ze overal mogen doen, maar het is natuurlijk wel dat het aantal parkeerplaatsen dan minder is. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 17 juli 2022 Geplaatst: 17 juli 2022 https://www.theregister.com/2022/07/15/netzero_emissions_copper/ Quote
delou 69 Geplaatst: 17 juli 2022 Geplaatst: 17 juli 2022 Is de f150 Lightning de enige EV die je als thuisbatterij kan gebruiken momenteel? Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 17 juli 2022 Geplaatst: 17 juli 2022 (aangepast) De Chevrolet Silverado EV kan dat ook volgens mij? 17 juli 2022 aangepast door knight-rider Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 18 juli 2022 Geplaatst: 18 juli 2022 (aangepast) Op 16/7/2022 om 11:01, tuscani zei: Een x zal nog iets kleiner zijn denk ik. Eerder de maat zoals de q7 die ik had. Sommige plaatsen waren heel nipt dan, dus vrees ik dat zo'n f150, wat meer problemen zou hebben. Op 16/7/2022 om 12:51, ir_fuel zei: Het probleem bij die bakken is de breedte. Bekijk de afmetingen eens van een X5, X7 of GLS Dan scheelt niet veel qua breedte en lengte met een full size pickup. even opgezocht: GLS qua breedte = 2030mm en lengte 5,2m Op 16/7/2022 om 11:53, tuscani zei: allemaal akkoord mee, maar de laadpalen staan veelal ergens in de stad in een winkelstraat. ik weet in Aalst bv laadpalen staan waar ik sowieso niet naartoe moet rijden, want de vakken zijn te klein voor de Y. ( ofwel staan ze bumper tegen bumper, en vorige week zelfs eentje gezien waar de kabel over zijn dak lag, volledig opgespannen. leuk voor de krassen dus ) nu, de f150 is voor mij ook ferme bak, dat ik zou durven kopen hoor. want momenteel nog nergens een laadpaal nodig gehad en in de stad kom ik toch niet veel. Maar als het eens moet, ga je zweten denk ik. Dat is idd het meeste vreemde van al. Ze willen de auto weg uit de stad maar gaan wel een laadpaal zetten op het marktplein Maar die indruk heb ik ook wel dat mensen met een kleinere auto minder effort moeten doen, dus ook niet doen. Of ze hebben een oudere wagen of lease wagen dus vele boeien zich niet in krassen van een andere auto of de laadpaal die over het dak schuurt, heb dat ook al vaak gezien. En zie je ook soms als iemand een auto tankt en aan de verkeerde kant staat, trekken en schuren de slang gewoon tegen de wagen 11 uren geleden, delou zei: Is de f150 Lightning de enige EV die je als thuisbatterij kan gebruiken momenteel? de Leaf zou dit ook kunnen lees ik hier in het forum 18 juli 2022 aangepast door Liquid Li0n Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 juli 2022 Geplaatst: 18 juli 2022 3 minutes ago, Liquid Li0n said: of lease wagen dus vele boeien zich niet in krassen van een andere auto Want op het einde van de lease mag je een compleet gedeukte en gekraste auto teruggeven denk je? 1 Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 18 juli 2022 Geplaatst: 18 juli 2022 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Want op het einde van de lease mag je een compleet gedeukte en gekraste auto teruggeven denk je? Ik heb wel wat bestuurders zien passeren die dat dachten, tot de inleveringexpertise bij levering van de nieuwe gebeurt. Dan is 't lachen geblazen. 1 Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 18 juli 2022 Geplaatst: 18 juli 2022 6 minuten geleden, ir_fuel zei: Want op het einde van de lease mag je een compleet gedeukte en gekraste auto teruggeven denk je? dat is altijd de leuke verrassing. Zag ik bij collega's ook. Mochten ze ineens 600 euro ophoesten bij inlevering voor vlekken in interieur of krassen exterieur en zo. En maar lachen met mij dat ik de auto met de hand aan het wassen was. Quote
delou 69 Geplaatst: 18 juli 2022 Geplaatst: 18 juli 2022 23 uren geleden, delou zei: Is de f150 Lightning de enige EV die je als thuisbatterij kan gebruiken momenteel? En waarom is daar niet meer animo voor? lijkt me toch de toekomstige oplossing wanneer we met zijn alleen een digitale meter hebben en EV gaan rijden. 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 Op 17/7/2022 om 22:37, delou zei: Is de f150 Lightning de enige EV die je als thuisbatterij kan gebruiken momenteel? ID Buzz is ook zo aangekondigt en er zouden er nog een paar zijn. Regelgeving daarrond liep wat of loopt wat achter. Zo was er een tijd terug nog geen standaard voor laadpalen die VTG ondersteunen en waren die dus ook niet of zeer moeilijk te vinden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 14 hours ago, delou said: En waarom is daar niet meer animo voor? lijkt me toch de toekomstige oplossing wanneer we met zijn alleen een digitale meter hebben en EV gaan rijden. De animo moet er zijn bij de fabrikanten. Als gebruiker heb je daar niet veel over te zeggen helaas. Quote
glennvc 185 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 15 uren geleden, delou zei: En waarom is daar niet meer animo voor? lijkt me toch de toekomstige oplossing wanneer we met zijn alleen een digitale meter hebben en EV gaan rijden. Goh, ik zou zelf nog niet echt warm lopen op een privé EV als thuisbatterij te gaan gebruiken. Dat zijn veel laadcycli erbij voor iets dat je perfect met een dedicated thuisbatterij kan voorzien. Voor een bedrijfswagen die je na 4j wegdoet zou je nog kunnen zeggen dat je daar niet wakker van ligt, maar het is nog maar de vraag of leasemaatschappijen het graag gaan hebben. Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 45 minuten geleden, josenjef zei: ID Buzz is ook zo aangekondigt en er zouden er nog een paar zijn. Regelgeving daarrond liep wat of loopt wat achter. Zo was er een tijd terug nog geen standaard voor laadpalen die VTG ondersteunen en waren die dus ook niet of zeer moeilijk te vinden. Klopt. De Leaf kan het bijvoorbeeld al jaren maar onze infrastructuur is er niet op aangepast. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 21 minuten geleden, glennvc zei: Goh, ik zou zelf nog niet echt warm lopen op een privé EV als thuisbatterij te gaan gebruiken. Dat zijn veel laadcycli erbij voor iets dat je perfect met een dedicated thuisbatterij kan voorzien. Voor een bedrijfswagen die je na 4j wegdoet zou je nog kunnen zeggen dat je daar niet wakker van ligt, maar het is nog maar de vraag of leasemaatschappijen het graag gaan hebben. Dat is ook echt teveel gedoe voor de doorsneemens om dat altijd goed te plannen wanneer je die wagen dan nodig hebt. Ik denk wel dat het een aanvulling kan zijn op je thuisinstallatie wanneer je een wagen hebt die je niet elke dag nodig hebt. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 11 minuten geleden, josenjef zei: Dat is ook echt teveel gedoe voor de doorsneemens om dat altijd goed te plannen wanneer je die wagen dan nodig hebt. Ik denk wel dat het een aanvulling kan zijn op je thuisinstallatie wanneer je een wagen hebt die je niet elke dag nodig hebt. Als je de auto 's avonds nodig hebt kan je thuis batterij toch overnemen, en als je niet thuis bent staan de meeste verbruikers af. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 1 hour ago, josenjef said: Dat is ook echt teveel gedoe voor de doorsneemens om dat altijd goed te plannen wanneer je die wagen dan nodig hebt. Ik denk wel dat het een aanvulling kan zijn op je thuisinstallatie wanneer je een wagen hebt die je niet elke dag nodig hebt. Voor niks gaat de zon op. Als je ergens meer geld aan wil over houden zal je meer moeite moeten doen dan wanneer je dat niet wilt. Dat is altijd zo. Hier kan je dus mits plannen minder injecteren op het net en meer in je auto steken / er terug uit halen. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 1 uur geleden, ir_fuel zei: Voor niks gaat de zon op. Als je ergens meer geld aan wil over houden zal je meer moeite moeten doen dan wanneer je dat niet wilt. Dat is altijd zo. Hier kan je dus mits plannen minder injecteren op het net en meer in je auto steken / er terug uit halen. Absoluut, maar de auto als vervanging van de thuisbatterij is in mijn ogen minder realistisch dan de auto als aanvulling op een (kleinere) thuis setup. Voor het "modale" huisgezin dat wat wil opletten zonder veel comfort in te boeten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.