Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, tuscani zei:

Niet alleen in de fabrieken, ook de garages zelf zullen minder personeel in dienst hebben na een tijd. Want er zullen veel minder onderhouden of herstellingen nodig zijn.

en wacht maar op de zelf rijdende auto. dan valt heel de vervoerssector in elkaar. want waarom zou je dan nog een bus of taxi nemen als er zelf rijdende auto's rondrijden die je oproept met een app en waar je zat kan instappen en uitstappen aan je deur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Liquid Li0n zei:

en wacht maar op de zelf rijdende auto. dan valt heel de vervoerssector in elkaar. want waarom zou je dan nog een bus of taxi nemen als er zelf rijdende auto's rondrijden die je oproept met een app en waar je zat kan instappen en uitstappen aan je deur

En dat is erg? Want we zitten met een overaanbod aan mechaniciens en buschauffeurs?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tjeu zei:

En dat is erg? Want we zitten met een overaanbod aan mechaniciens en buschauffeurs?

voor mij is dat niet erg. Maar we zitten met een overaanbod aan werklozen ook. En die krijgen meer pensioen als beroepsdopper dan iemand die 30 of 40 jaar gewerkt heeft.

ze moeten eerst een systeem uitvinden van vast maandinkomen of stoppen met uitkeringen langer dan een jaar uit te keren. Het kan toch niet dat je op 1 jaar tijd geen werk vind of geen gratis herscholingscursus kan volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, frankzagato said:

Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling

Auto55.be - Gisteren om 22:35
 
 
 
  •  
Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling
Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling© Auto55.be

De Amerikaanse autobouwer Ford schaarde zich in mei van dit jaar nog achter de Europese plannen (inmiddels goedgekeurd) voor een totaal verbod op verbrandingsmotoren op ons Oude Continent. Realiteit vanaf 2035, al zal het wellicht niet zo lang duren eer er in de praktijk nauwelijks nog verbrandingsmotoren te krijgen zijn.

Ford schaarde zich achter elektrificatieplannen en sluit bij goedkeuring prompt een fabriek

Amper twee weken na de definitieve EU-beslissing, kondigde Ford aan dat het eenn Europese fabriek zou sluiten. Reden: elektrificatie. De fabriek in Keulen, waar Ford al actief is sinds 1929, gaat dicht in 2025. Verwacht banenverlies: zo’n 4.600 rechtstreekse jobs. Bij de toeleveranciers zal dat aantal naar verwachting nog hoger zijn.

Ford zal in Europa elektrificeren door hoofdzakelijk modellen te produceren die gestoeld zijn op de elektrische MEB-architectuur van de Volkswagen-groep. Daartoe tekenden beide fabrikanten eerder al een overeenkomst. De MEB-gebaseerde modellen zullen van de band lopen in de Spaanse fabriek van Ford, in de buurt van Valencia.

Ook in Amerika verdwijnen jobs als sneeuw voor de zon

Intussen kondigde Ford ook in de VS groot banenverlies aan. Op korte termijn zouden er meer dan 6.000 productiejobs verdwijnen. Daarnaast is een eerste golf van 3.000 geschrapte arbeidsplaatsen nu al een feit. Niet onder arbeiders, maar bij administratief personeel. 2.000 werknemers in vast dienstverband en 1.000 tijdelijken moeten vanaf eind volgende week niet meer opdagen. De fabrikant “maakt zich op deze manier klaar voor de verschuiving van traditionele verbrandingsmotoren naar elektrisch rijden”.

In Europa kostte de elektrificatie inmiddels al honderdduizenden jobs volgens cijfers van koepelfederatie ACEA. Een feit dat nauwelijks media-aandacht kreeg en politiek helemaal genegeerd wordt.

Foto in het artikel: Ford Mustang Mach-E

BPost bewijst dat email slecht is voor tewerkstelling.

 

Ja zo gaat dat nu eenmaal he.

Langs de andere kant denk ik dat er in de jaren 70 iets minder werk was voor plaatsers van zonnepanelen en windmolens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Liquid Li0n said:

en wacht maar op de zelf rijdende auto. dan valt heel de vervoerssector in elkaar. want waarom zou je dan nog een bus of taxi nemen als er zelf rijdende auto's rondrijden die je oproept met een app en waar je zat kan instappen en uitstappen aan je deur

Die ging er binnen 5 jaar al zijn, volgens de grote orakels in 2012 :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

en wacht maar op de zelf rijdende auto. dan valt heel de vervoerssector in elkaar. want waarom zou je dan nog een bus of taxi nemen als er zelf rijdende auto's rondrijden die je oproept met een app en waar je zat kan instappen en uitstappen aan je deur

Euhm, daar zijn we nog 20j van verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bewijs dat eens met cijfers aub.

Virginie (61) en Caroline (59), twee vriendinnen uit Henegouwen, staan allebei op de drempel van hun pensioen en lieten onlangs uitrekenen hoeveel hun maandelijks pensioen zal bedragen. Voor Virginie, die bijna 40 jaar lang heeft gewerkt waarvan het grootste deel als zelfstandige, was het resultaat een flinke teleurstelling. Zij zal het moeten stellen met een povere 925 euro bruto per maand. Maar wat haar echt shockeerde, was dat haar pensioen 220 euro lager zal zijn dan dat van haar vriendin Caroline, die amper 6 jaar heeft gewerkt en 33 jaar werkloos was.

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852689

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

voor mij is dat niet erg. Maar we zitten met een overaanbod aan werklozen ook. En die krijgen meer pensioen als beroepsdopper dan iemand die 30 of 40 jaar gewerkt heeft.

ze moeten eerst een systeem uitvinden van vast maandinkomen of stoppen met uitkeringen langer dan een jaar uit te keren. Het kan toch niet dat je op 1 jaar tijd geen werk vind of geen gratis herscholingscursus kan volgen.

wat zeg jij nu? We zitten met een historisch lage werkloosheid, geen hoge. 

Quote

Zelfs de werkloosheidsgraad bleef historisch laag, enkel in 2019 was hij nipt lager: 5,4% in 2020 versus 5,2% in 2019. Zelfs het aandeel langdurig werklozen binnen de totale werkloosheid – een klassiek pijnpunt voor de Belgische arbeidsmarkt – bleef op een relatief laag niveau.

bron: https://werk.belgie.be/nl/nieuws/de-belgische-arbeidsmarkt-230-tabellen-een-arbeidsmarkt-crisis#:~:text=Zelfs de werkloosheidsgraad bleef historisch,op een relatief laag niveau.

En dat ondanks we geen koelenmarchants meer hebben, geen telramen, stalknechten, veel minder straatvegers, ... en wel computers, robots, koelkasten die ijsblokjes maken, grootwarenhuizen, internet, bol.com, wagens ipv paarden,....

En daarnaast zijn we nog eens met veel meer. En toch is de werkloosheidsgraad historisch laag. 
Enig idee hoeveel sensoren er bij gaan komen in de publieke ruimte wanneer we naar autonoom rijden gaan? En hoeveel extra software? En en en.... Er komt meer in de plaats dan wat er verdwijnt. Veel meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Jij haalt de cijfers door elkaar. Dat zijn niet allemaal werkzoekenden, dat zijn ook:

  • Arbeidsongeschikten (terecht of niet, laat dat nog in het midden)
  • Vervroegd gepensioneerden (inclusief renteniers etc.)
  • Studenten
  • Huismoeders (of vaders)
  • ....

Wel je artikels eerst lezen voor je ze deelt he 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Liquid Li0n said:

Virginie (61) en Caroline (59), twee vriendinnen uit Henegouwen, staan allebei op de drempel van hun pensioen en lieten onlangs uitrekenen hoeveel hun maandelijks pensioen zal bedragen. Voor Virginie, die bijna 40 jaar lang heeft gewerkt waarvan het grootste deel als zelfstandige, was het resultaat een flinke teleurstelling. Zij zal het moeten stellen met een povere 925 euro bruto per maand. Maar wat haar echt shockeerde, was dat haar pensioen 220 euro lager zal zijn dan dat van haar vriendin Caroline, die amper 6 jaar heeft gewerkt en 33 jaar werkloos was.

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852689

Ja als zelfstandige ben je de pineut in België. Maar iemand die in loondienst heeft gewerkt zal wel meer krijgen.

Er zijn wel een hoop aanpassingen aan het systeem gedaan onlangs, maar ik ken de details niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Liquid Li0n said:

Doppers = mensen die een uitkering krijgen omdat ze geen werk vinden. Die moeten in theorie op termijn een job hebben.

inactieven = mensen die niet willen of kunnen werken

 

Dat is niet hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat mensen die willen en kunnen werken, vandaag werk hebben. 

laat ons hopen he.

Kameraad van mij is 3 jaar "dopper" geweest omdat hij maar een 200 euro minder kreeg dan wanneer hij een job had.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

laat ons hopen he.

Kameraad van mij is 3 jaar "dopper" geweest omdat hij maar een 200 euro minder kreeg dan wanneer hij een job had.  

Maten zoeken die harder willen werken. Zelf wie geen hol kan/kent kan aanzienlijk meer verdienen dan wanneer die dopt. Zeker over zo een periode. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Maten zoeken die harder willen werken. Zelf wie geen hol kan/kent kan aanzienlijk meer verdienen dan wanneer die dopt. Zeker over zo een periode. 

Je leest het verkeerd. Ze doppen en werken dan bij in het zwart 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dragonfly zei:

Ergens logisch gezien onze rijopleiding een lachertje is 😄 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/25/elektrische-auto-s-test/

"50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s: niet door technologie, wel door onaangepast rijgedrag"

Goed dat ze spreken over de zwitsers hun statestieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tommie said:

Ik herhaal dus.

Dat is geen nieuws. Dat is al het geval sinds de Model S op de markt is. Een vriend van me werkt bij Tesla en de carrosserie kan daar niet volgen, allemaal schade rijden vooraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn q7 etron trok sneller op dan de e-tron die ik als vervanging mee kreeg. 

🙄

En als je idd als een zot gaat rijden,knal je vroeg of laat ergens tegen. Dan heb je met elke wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

En als je idd als een zot gaat rijden,knal je vroeg of laat ergens tegen. Dan heb je met elke wagen. 

Het gaat er over dat men die vermogens niet gewoon is en zich dus mispakken, heeft niets met "als een zot rijden" te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Het gaat er over dat men die vermogens niet gewoon is en zich dus mispakken, heeft niets met "als een zot rijden" te maken. 

In mijn ogen wel. 

Ik ben nog nooit als een zot vertrokken aan de lichten.  Je moet nog altijd zelf dat pedaal induwen. En als je dat al niet meer kan.... de wagen vertraagt zelf direct bij het lossen.  Waar een andere ice gewoon verder gaat. Ja de wagen trekt snel op, maar zelfs in de Y heb ik niet de indruk dat ik in een raket of zo zit hoor.

Voor mij is dit het zoveelste zever artikel.  ( ik heb nog altijd meer ice wagens in brand zien staan langs de kant van de weg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid