Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 minutes ago, josenjef said:

Absoluut, maar de auto als vervanging van de thuisbatterij is in mijn ogen minder realistisch dan de auto als aanvulling op een (kleinere) thuis setup. Voor het "modale" huisgezin dat wat wil opletten zonder veel comfort in te boeten.

Het voordeel is vooral dat je al geen thuisbatterij moet kopen, als je toch al een EV wil aanschaffen.

Geplaatst:

Maw moet er nog niet subiet aan denken om op het bedrijf te laden en thuis te verbruiken?

Geplaatst:
12 uren geleden, delou zei:

Maw moet er nog niet subiet aan denken om op het bedrijf te laden en thuis te verbruiken?

tegen dat er auto's zijn van minder dan 50 000 euro die functies zoals de F150 Lightning hebben zijn we mss 10 jaar verder

Geplaatst:

Ik zie daar in de eerste jaren toch eerder misbruik dan voordeel van tbh.

Geplaatst:
2 hours ago, Liquid Li0n said:

tegen dat er auto's zijn van minder dan 50 000 euro die functies zoals de F150 Lightning hebben zijn we mss 10 jaar verder

Een Leaf kost geen 30K

Geplaatst:
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een Leaf kost geen 30K

ah ja ook weer waar, maar de wetgeving laat het nog niet toe, al las ik hier in het topic andere dingen.

Geplaatst:
37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Voor dat geld alleen al heb je een complete thuisbatterij die altijd thuis staat. Je gaat die batterij uiteindelijk laden overdag met je PV, net als je wagen niet thuis is. Dan staat hij op de parking van het werk of het station.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
24 minutes ago, Liquid Li0n said:

en maar 7,4 kw. 

Laadpaal van een collega van mij was 11kw en 2000 euro maar wel in 1 richting laden.

Dat is nog altijd veel te veel geld voor een veredeld stopcontact.

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 19/7/2022 om 17:22, ir_fuel zei:

Het voordeel is vooral dat je al geen thuisbatterij moet kopen, als je toch al een EV wil aanschaffen.

Soms. Als ge een EV wilt om mee naar uw werk te gaan hebt ge er thuis niet veel aan. Het aantal EV gebruikers in nachtploegen zal ook niet groot zijn.

Geplaatst:
23 uren geleden, Liquid Li0n zei:

de NOS doet navraag bij mensen aan Franse laadpalen.

https://fb.watch/etoCWSZ7Uh/

Ge kunt van de fransen toch niet verwachten dat ze miljoenen in laadpalen gaan investeren omdat die toeristen daar per jaar een keertje willen opladen…

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Geplaatst:

Het moeten niet altijd horrorverhalen zijn in de kranten, het kan ook eens positief zijn (al zullen er wel mensen zijn die dat weer gaan omdraaien en toch enkel het negatieve gaan zien)
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220725_96720734

Geplaatst:

Als je 8000 km doet naar het zuiden van Spanje heb je toch veel omweg gemaakt.

Geplaatst:
5 uren geleden, Martini Racing zei:

Als je 8000 km doet naar het zuiden van Spanje heb je toch veel omweg gemaakt.

2300 km heen, 4000 km ritten in Spanje zelf en nog eens 2300 km terug. 

Geplaatst:
Zojuist, knight-rider zei:

4000 km ritten in Spanje zelf

Dat is wel nodig als je daar je auto wil opladen ? 

• Grappig 1
Geplaatst:
31 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat is wel nodig als je daar je auto wil opladen ? 

Dat zou goed meevallen  volgens de persoon  in het artikel 

Tijdens zijn vakantie reed Charles ook nog eens zo’n 4.000 km door Spanje. “Ook daar hebben we geen laadstress gehad. We hebben die 4.000 km zelfs afgelegd voor amper 9 euro. De rest van de elektriciteit hebben we volledig gratis opgeladen. In Spanje heeft het energiebedrijf Iberdrola heel veel gratis oplaadpunten. Daarnaast kan je er ook bij heel wat warenhuizen, zoals Lidl of Aldi, gratis opladen.”

Geplaatst:

In Zuid-Spanje viel dat toch dik tegen. Aldi & Lidl tellen voor mij niet, daar ben je niets mee als je op vakantie bent.

image.png

Geplaatst:

Hoe zou de EV eruit zien voor de hulpdiensten ?

Of in de koers, de wedstrijdleiding, de sportleiders,... ?

Geplaatst:

De Tesla Model S Plaid was altijd geadverteerd met een topsnelheid van +320km/u maar dit is pas mogelijk met een toekomstige update. De "Track mode" update maakt het mogelijk dat die 280 kan.

Deze mannen hebben met een speciale module de begrenzing er afgekregen en gaan 216mph of 340 km/u maar blijkbaar zou er nog meer in zitten.

Vraag me af wat zo een module doet in een gewone Model S, moet dan volgens mij ook hogere topspeed krijgen.

• Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:

Er rijden toch wel redelijk wat +100.000 euro EV's rond. Wat ik niet zo heel goed snap is waarom mensen die ook verder moeten reizen niet meer auto's als een S klasse hybrid kopen? Dat is fiscaal toch ook zeer interessant, super goed afgewerkt en geen laadstress....... Enfin een bedenking die ik me maak ook naar toekomstige keuzes....

Als ik morgen moet kiezen tussen Taycan Turbo of een S klasse hybride, dan kies ik direct die laatste toch? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid