Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, d_s zei:

Hyundi Kona: 450 - 500 km

Hyundai ioniq 5: 400 - 450 km

Toyota bz4x: 300 km

BYD Tang: 400 km

nissan Ariya: 400 - 450 km

Tesla Y : Dat ik het niet weet. Hij staat op batterij% ipv km´s. En bij een % onder de 60 steek ik die in. ( of hoger wanneer de zon schijnt) 

Geplaatst:
3 uren geleden, Polygoon zei:

Een auto is natuurlijk ook niet het enige wat op een batterij werkt :lolz: 

'Een batterij' is niet hetzelfde als zo'n high density batterij pack. Je kan niet naar overal losse cellen sturen, in de hoop dat ze daar ter plaatse wel zo'n pack in elkaar gaan knutselen voor elk type auto.

Geplaatst:
1 minuut geleden, tuscani zei:

Tesla Y : Dat ik het niet weet. Hij staat op batterij% ipv km´s. En bij een % onder de 60 steek ik die in. ( of hoger wanneer de zon schijnt) 

Bij ons zijn dat nu de ev bedrijfswagens. De Nissan (vorige week) en BYD (nu) hebben we om te testen momenteel. Bij ons is 4x4 en hogere bodemvrijheid wel een must. De Nissan viel vorige week echt mee. De BYD nu valt ook enorm mee (ook de afwerking) en voor 71k euro krijg je een volledig uitgeruste wagen met 86 kWh batterij. Nadeel is momenteel wel dat als de batterij onder een bepaald % zit (ik denk 30%) dat je maar zeer beperkt kunt laden in snelheid.

Geplaatst:
1 uur geleden, Tommie zei:

Daan die niet meer knalt zoals met z'n Audi. :D 

De 160 ritjes zijn er uit idd.

Voor de rest rijd ik over het algemeen vergelijkbaar met vroeger, alleen probeer ik de remmen niet te gebruiken.

Geplaatst:
13 minuten geleden, d_s zei:

Bij ons zijn dat nu de ev bedrijfswagens. De Nissan (vorige week) en BYD (nu) hebben we om te testen momenteel. Bij ons is 4x4 en hogere bodemvrijheid wel een must. De Nissan viel vorige week echt mee. De BYD nu valt ook enorm mee (ook de afwerking) en voor 71k euro krijg je een volledig uitgeruste wagen met 86 kWh batterij. Nadeel is momenteel wel dat als de batterij onder een bepaald % zit (ik denk 30%) dat je maar zeer beperkt kunt laden in snelheid.

Nissan stond op het autosalon en vond dat toch aangename auto van binnen. Buitenkant valt mee te leven. 

Geplaatst:
54 minuten geleden, Daann zei:

De 160 ritjes zijn er uit idd.

Voor de rest rijd ik over het algemeen vergelijkbaar met vroeger, alleen probeer ik de remmen niet te gebruiken.

Remmen is angst hè. 

Geplaatst: (aangepast)

En de europese autoindustrie gaat straks nog wel een handje helpen met die regels. Want minder EV's op ne boot betekent ook minder EV's die uit China naar hier kunnen komen. Of uit de US.

Buy local. 

aangepast door Joske
Geplaatst:

Scheepvaart gaat dat zelf wel regelen. Indien blijkt dat de bluscapaciteit omhoog moet om die krengen te blussen komt dat er wel. Inclusief nieuwe stabiliteitseisen, compartimentering en lenscapaciteit.

Tarief gaat ook omhoog gaan.

Geplaatst:
1 uur geleden, gewoon ik zei:

Scheepvaart gaat dat zelf wel regelen. Indien blijkt dat de bluscapaciteit omhoog moet om die krengen te blussen komt dat er wel. Inclusief nieuwe stabiliteitseisen, compartimentering en lenscapaciteit.

Tarief gaat ook omhoog gaan.

Uiteindelijk varen ze in een grote bak met water. Dus zie het probleem niet kwa blus capaciteit voor EV's. 

Geplaatst:
11 uren geleden, CAS zei:

Uiteindelijk varen ze in een grote bak met water. Dus zie het probleem niet kwa blus capaciteit voor EV's. 

Het grote probleem gaat hem in compartimentering zitten vermoed ik. Als je de boel onder water wil kunnen zetten wil je niet heel je schip vol laten lopen (en bijgevolg schade toebrengen aan de rest van de vracht). Dat zou enorme aanpassingen vereisen en bijgevolg een kleinere lading toelaten.

Resultaat: stijgende prijzen. (aanpassingen aan de schepen, capaciteit, verzekeringskosten, ...)

Geplaatst:

Zout water is ook niet zo goed voor de elektrische auto's. Diegene die in brand staan zijn het probleem niet, maar de andere wel. Individueel compartimenteren lijkt mij niet echt mogelijk.

Geplaatst:
1 uur terug, Hazen zei:

Het grote probleem gaat hem in compartimentering zitten vermoed ik. Als je de boel onder water wil kunnen zetten wil je niet heel je schip vol laten lopen (en bijgevolg schade toebrengen aan de rest van de vracht). Dat zou enorme aanpassingen vereisen en bijgevolg een kleinere lading toelaten.

Resultaat: stijgende prijzen. (aanpassingen aan de schepen, capaciteit, verzekeringskosten, ...)

Ik bedoelde het als grap dat ze de boot kunnen laten zinken. 

Geplaatst:
58 minuten geleden, CAS zei:

Aaah, mja, whatever floats your boat.

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 28/7/2023 om 11:19, Soundstorm zei:

Zout water is ook niet zo goed voor de elektrische auto's. Diegene die in brand staan zijn het probleem niet, maar de andere wel. Individueel compartimenteren lijkt mij niet echt mogelijk.

Is niet betaalbaar. Alleen al het laden en lossen indien ze die individueel in compartimenten moeten zetten.

Als die sprinklers afgaan is daar een gigantische hoeveelheid water. Het grootste probleem is dat afvoeren en zorgen dat die autoschepen met de juiste kant boven blijven. En alles in dat vak/dek is voor de vuilbak. 

Geplaatst:
Op 28/7/2023 om 11:20, CAS zei:

Ah ij zag een kraantje voor mij dat de brandende auto eruit viste en overboord kieperde.

Beetje zoals die plushegrijpers op de kermis.

• Grappig 1
Geplaatst:
7 uren geleden, gewoon ik zei:

Ah ij zag een kraantje voor mij dat de brandende auto eruit viste en overboord kieperde.

Beetje zoals die plushegrijpers op de kermis.

Op de oude manier dan met stalen kabels. Zodat er geen hydrauliek aanwezig is die in brand kan schieten. 

Geplaatst:
8 uren geleden, gewoon ik zei:

Is niet betaalbaar. Alleen al het laden en lossen indien ze die individueel in compartimenten moeten zetten.

Als die sprinklers afgaan is daar een gigantische hoeveelheid water. Het grootste probleem is dat afvoeren en zorgen dat die autoschepen met de juiste kant boven blijven. En alles in dat vak/dek is voor de vuilbak. 

Maar je wilt niet dat je door te blussen met zout water, je nog meer batterij branden doet ontstaan. Op de duur kan je dat niet meer gekoeld krijgen.

Geplaatst:
Op 28/7/2023 om 11:19, Soundstorm zei:

Individuele compartimenten = autos in containers?

Geplaatst:
2 uren geleden, Tjeu zei:

Individuele compartimenten = autos in containers?

Dat is niet te betalen. Duurt veel te lang om die in containers te steken en vast te maken.

Geplaatst:

Als ze naar Egypte gingen  waren het toch al wrakken en afgedankte. :D

Geplaatst:
7 uren geleden, Soundstorm zei:

Dat is niet te betalen. Duurt veel te lang om die in containers te steken en vast te maken.

Volvo doet dat toch voor trein transport China/Europa? Of heb ik dat mis op? Is alleszins geen open trein transport zoals we dat hier voor wagens kennen. 

Geplaatst:
52 minuten geleden, tuscani zei:

Als ze naar Egypte gingen  waren het toch al wrakken en afgedankte. :D

Als ze naar Egypte gingen is het frappant dat zelf daar al een markt voor 2de hands EVs is. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid