Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar de "nationale trots" in Zaventem is toch van Lufthansa? Of hoeveel procent eigenlijk. Ik kan het opzoeken maar misschien dat @Tjeu het weet.

Hoeveel van onze luchthavens zijn nog van de overheid eigenlijk?

Geplaatst:
1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

Maar de "nationale trots" in Zaventem is toch van Lufthansa? Of hoeveel procent eigenlijk. Ik kan het opzoeken maar misschien dat @Tjeu het weet.

Volgens mij is Brussels Airlines 100% eigendom van Lufthansa. Belgische overheid heeft daar niets te zeggen, al zullen er wel voordelen zijn natuurlijk. 

De holding boven Brussels airport is 75% privé en 25% overheid. In Charleroi zit de Waalse overheid er nog tussen voor ongeveer 50% via enkele holdings.

Luik en Oostende weet ik niet

Geplaatst:
1 uur terug, Monterey Jack zei:

Volgens mij is Brussels Airlines 100% eigendom van Lufthansa. Belgische overheid heeft daar niets te zeggen, al zullen er wel voordelen zijn natuurlijk. 

De holding boven Brussels airport is 75% privé en 25% overheid. In Charleroi zit de Waalse overheid er nog tussen voor ongeveer 50% via enkele holdings.

Luik en Oostende weet ik niet

De overheid geeft een licentie aan de luchthaven, de luchthaven moet hieraan voldoen, dus de overheid heeft een sterke invloed op de werking van de luchthaven. Brussels Airport zijn vooral canadezen die daarachter zitten. Brussels Airlines krijgt als "home carrier" een voorkeursbehandeling op Brussels Airport, net als DHL wat cargo betreft.

Geplaatst:
1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/nl/ip_20_1507

Niet geheel duidelijk. In 2020 werd er dus 287 miljoen euro aan gunstige leningen gegeven, maar daarnaast deed de staat ook 3 miljoen euro aan kapitaalinjectie. 

Dat gaat buiten mijn kennis. Maar gevoelsmatig zou het me vreemd lijken een kapitaalinjectie te doen in een bedrijf waar je geen aandelen van hebt. Maar daar kan iemand anders wss beter op antwoorden. 

Het zou wel passen in de nieuwe methodiek van de overheid, die meer participatie wilt in grote bedrijven. 
Persoonlijk niet zo een top idee, maakt alles zoveel complexer (qua aanbestedingen en gunningen) en als ondernemer is het ook niet altijd een kado om de overheid als participant hebben. Vanaf je een verkeerde scheet laat komt iedereen af met het "en dat met ons belastingsgeld"-argument. Ik zou als ondernemer liever niet die aandacht kunnen krijgen. 

Geplaatst:
32 minutes ago, Tjeu said:

Het zou wel passen in de nieuwe methodiek van de overheid, die meer participatie wilt in grote bedrijven. 

Dat is terug naar af dus. Eerst alles verpatsen, en nu terug overal een vinger in de pap willen.

Geplaatst:
19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is terug naar af dus. Eerst alles verpatsen, en nu terug overal een vinger in de pap willen.

Nee, vroeger waren ze eigenaar van (of aandeelhouder in) bedrijven die zich bezig hielden met openbare dienstverlening. 

De participaties die ze nu nemen -zoals in een Umicor- hebben daar niets mee te maken. Zowel doelstelling als methodiek zijn helemaal anders. 

Geplaatst:
Just now, Tjeu said:

Nee, vroeger waren ze eigenaar van (of aandeelhouder in) bedrijven die zich bezig hielden met openbare dienstverlening. 

De participaties die ze nu nemen -zoals in een Umicor- hebben daar niets mee te maken. Zowel doelstelling als methodiek zijn helemaal anders. 

Ah op die manier. Ja dat is helemaal niet te snappen. Dat ze cruciale sectoren in de hand willen hebben (om bv verkoop aan het buitenland te blokkeren) kan ik nog snappen, maar dat is uiteraard al lang te laat nu, maar dit vind ik toch een beetje vreemd.

Geplaatst:

Er heeft er ene een farce met zijn Tesla en de online wereld staat op zijn kop :D Met een BMW, Peugeot, Mercedes, enz is zoiets nog nooit gebeurd natuurlijk :D

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Goesting zei:

Tesla in panne in Zwitserland. Daar hadden ze niet de juiste stukken (wss nieuwe batterij). Dan veel gedoe met verzekering, hotelrekeningen...Het heeft weinig met de auto te maken.

Geplaatst:

HLN clickbait artikel, wie had dat gedacht...

Geplaatst:

Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is om zo in de krant te komen...

Geplaatst:
15 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik ook niet, en wat ik ook niet begrijp, als meneer toch al jaren een EV heeft, waarom weet hij de batterij dan niet zitten? 

Hoe belachelijk om een beetje vol ongeloof te beginnen over iets waar hij duidelijk zelf geen kaas van gegeten heeft. 

Geplaatst:
49 minuten geleden, Tjeu zei:

Matblauw en privacy glass. Sowieso iemand die geniet van aandacht

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Snap de kritiek op de eigenaar niet. Ik lees vooral ene shitshow die je zelf niet wil meemaken, erg lang moeten wachten op hulp is vervelend, laat staan dat eens die hulp er is, verdere opvolging al even rampzalig blijkt. Je zal daar maar staan. En hoe moeilijk kan het zijn? 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Logic zei:

Snap de kritiek op de eigenaar niet. Ik lees vooral ene shitshow die je zelf niet wil meemaken, erg lang moeten wachten op hulp is vervelend, laat staan dat eens die hulp er is, verdere opvolging al even rampzalig blijkt. Je zal daar maar staan. En hoe moeilijk kan het zijn? 

Hoe komt HLN bij zo'n eigenaar terecht, toch omdat hij zelf heeft lopen klagen bij de krant?
Dat is de kritiek hier.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Hoe komt HLN bij zo'n eigenaar terecht, toch omdat hij zelf heeft lopen klagen bij de krant?
Dat is de kritiek hier.

Wat is daar verkeerd aan? 
Op de boodschapper schieten is zo'n vreemde averechtse reactie. 
Als de dienstverlening zo bedroevend is, mag -moet- het gezegd worden, dat ze 't oplossen ipv bezuinigen op diensten. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minuten geleden, Logic zei:

Dat verhaal hangt toch ook met haken en ogen aan elkaar? 

Hoe kan je nu vier uur zitten wachten en ondertussen jouw reisverzekeraar nog niet gecontacteerd hebben? En na vier uur wachten is het tesla die hen opnieuw contacteert. Wat heb je dan vier uur lang gedaan? Dan is die 300 euro telefoonrekening ook niet van nuttige telefoontjes. 

Het aantal mensen die in zo een situatie een positieve ervaring hebben is zeer beperkt, het is altijd een tegenvaller. Maar veel van de problemen kan je mits wat proactief en actief handelen voorkomen. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Tjeu zei:

Wat heb je dan vier uur lang gedaan?

Waarschijnlijk hetzelfde als men al gewoon was tijdens het laden: "even" op restaurant gaan en naar het toilet. :D

• Grappig 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Tjeu zei:

Dat verhaal hangt toch ook met haken en ogen aan elkaar? 

Hoe kan je nu vier uur zitten wachten en ondertussen jouw reisverzekeraar nog niet gecontacteerd hebben? En na vier uur wachten is het tesla die hen opnieuw contacteert. Wat heb je dan vier uur lang gedaan? Dan is die 300 euro telefoonrekening ook niet van nuttige telefoontjes. 

Het aantal mensen die in zo een situatie een positieve ervaring hebben is zeer beperkt, het is altijd een tegenvaller. Maar veel van de problemen kan je mits wat proactief en actief handelen voorkomen. 

Ik lees uw reactie eerder als "Die verkrachting is bijzaak, je had geen korte rok mogen dragen".  
Begrijp niet waarom de mens in kwestie niet meer bijval krijgt, langs de kant van de baan sta je daar heus niet om wat langer van de vakantie te "genieten". 
Je hebt wel gelijk dat zoiets altijd een tegenvaller is, maar ik vind ook wel dat dergelijke ongemakken beter opgelost kunnen en moeten worden, en dat dat mag gezegd worden (ongeacht met welke auto je onderweg bent). Dat het een EV betreft, zorgt voor extra laagje complexiteit. 

Proactief zijn? Dat doet me denken aan mijn broer, met z'n Tesla Model S op een vrijdagavond, spitsuur, een platte band krijgen in NL.
Niet meteen het moeilijkste probleem om op te lossen, ... maar hij reed sindsdien wel met een volwaardig reservewiel in de koffer rond. 

Niet lang geleden een ongeval met de fiets gehad, 2 uur (in België) moeten wachten voordat ik gedepanneerd werd, minstens 6 uur voordat ik terug thuis was. Da's echt niet mijn schuld geweest. D'er zitten vaak lossen eindjes in zo'n proces, en als dat al in BE zo is, dan sta je in het buitenland soms wel voor een uitdaging.

Geplaatst:
2 uren geleden, Logic zei:

Ik lees uw reactie eerder als "Die verkrachting is bijzaak, je had geen korte rok mogen dragen".  
Begrijp niet waarom de mens in kwestie niet meer bijval krijgt, langs de kant van de baan sta je daar heus niet om wat langer van de vakantie te "genieten". 
Je hebt wel gelijk dat zoiets altijd een tegenvaller is, maar ik vind ook wel dat dergelijke ongemakken beter opgelost kunnen en moeten worden, en dat dat mag gezegd worden (ongeacht met welke auto je onderweg bent). Dat het een EV betreft, zorgt voor extra laagje complexiteit. 

Proactief zijn? Dat doet me denken aan mijn broer, met z'n Tesla Model S op een vrijdagavond, spitsuur, een platte band krijgen in NL.
Niet meteen het moeilijkste probleem om op te lossen, ... maar hij reed sindsdien wel met een volwaardig reservewiel in de koffer rond. 

Niet lang geleden een ongeval met de fiets gehad, 2 uur (in België) moeten wachten voordat ik gedepanneerd werd, minstens 6 uur voordat ik terug thuis was. Da's echt niet mijn schuld geweest. D'er zitten vaak lossen eindjes in zo'n proces, en als dat al in BE zo is, dan sta je in het buitenland soms wel voor een uitdaging.

Dat lees je verkeerd. 

Dit is een eenzijdig verhaal waarbij geen enkele betrokken partij ook maar een kans krijgt om aan het woord te komen. Dat is gewoon anderen zwart maken, laster en eerroof. Dit is veel meer chantage "ah, jij wilt mij niet betalen, dan trek ik ermee naar de pers!" dan een feitelijke opsomming van feiten en fouten. 
Om te beginnen is dit dus al geen journalistiek (geen fackcheck, geen weerwoord, maar eenzijdig verhaal) en is het niet correct dat dit gepubliceerd wordt in een krant met zo een mediabereik. 
Je kan het ook niet als een opiniestuk zien, want een opiniestuk heeft als doel de lezer tot nadenken aanzetten en daarnaast dient een opiniestuk beknopt te zijn. Dat doet het niet en is het niet. Het zijn heel veel woorden met erg weinig inhoud. Het is niet meer en niet minder dan wat afgeven en zowel Tesla en (vooral) Allianz in een slecht daglicht proberen zetten. 
Per minimum had zijn gekozen verzekeringsformule + wat die dekt er bij moeten staan en wat in de praktijk het verschil is; dan hadden we het nog onder 'consumenten advies' kunnen plaatsen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

net zoals dit artikel:

https://www.hln.be/auto/een-keer-de-auto-opladen-bij-franse-camping-kostte-arthur-479-60-euro-schandalig~a49032da/

via deze link kan je het volledig lezen: https://archive.is/vLJ61

informeer je toch wat meer en rapporteert die mens dat dan naar de gazet?

P.S.: @Fred en ik ga maar door 

aangepast door Liquid Li0n

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid