Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

net zoals dit artikel:

https://www.hln.be/auto/een-keer-de-auto-opladen-bij-franse-camping-kostte-arthur-479-60-euro-schandalig~a49032da/

via deze link kan je het volledig lezen: https://archive.is/vLJ61

informeer je toch wat meer en rapporteert die mens dat dan naar de gazet?

P.S.: @Fred en ik ga maar door 

"ze zijn blij als ze een laadpaal vinden"

en

"zijn wagen stond 26u aan de laadpaal"

Ja man... Dus op een locatie waar weinig laadpalen zijn laat hij zijn wagen 26u aan een laadpaal hangen... Sympathiek... En dan maar de krant in want "ojo, kijk eens wat ik moet betalen! Ongehoord"! 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 minuten geleden, Tjeu zei:

"ze zijn blij als ze een laadpaal vinden"

en

"zijn wagen stond 26u aan de laadpaal"

Ja man... Dus op een locatie waar weinig laadpalen zijn laat hij zijn wagen 26u aan een laadpaal hangen... Sympathiek... En dan maar de krant in want "ojo, kijk eens wat ik moet betalen! Ongehoord"! 

En in de app stond het ook nog eens vermeld dat er moest betaald worden voor de tijd... 

Lijkt mij dus ook gewoon nonchalant ten top en dan later komen klagen. 

Geplaatst:
7 uren geleden, CAS zei:

Ik ook niet, en wat ik ook niet begrijp, als meneer toch al jaren een EV heeft, waarom weet hij de batterij dan niet zitten? 

Typisch toch, zo'n mannen.

De gazet weten ze rap te vinden, maar moeite doen om te weten waar de batterij zit: how maar.

LETTERLIJK 5 seconden werk om dat op te zoeken op YouTube, waar je honderden filmpjes vindt waar die batterij steekt.

Geplaatst:
44 minuten geleden, Dimitri zei:

Typisch toch, zo'n mannen.

De gazet weten ze rap te vinden, maar moeite doen om te weten waar de batterij zit: how maar.

LETTERLIJK 5 seconden werk om dat op te zoeken op YouTube, waar je honderden filmpjes vindt waar die batterij steekt.

Allee... Is het geen grotere farce dat de pechverhelping van geen hout pijlen weet te maken?
Dat ze de moeite niet nemen voor "LETTERLIJK 5 seconden werk"? 
Neenee, den eigenaar krijgt kritiek, NIET de pechverhelping.
Slow clap 

@Tjeu, terechte kritiek -op de krant dan-. 'k Heb voor de rest maar weinig fantasie nodig om me te kunnen inleven in het verhaal van de gedupeerden. Sh*t happens.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Logic zei:

Allee... Is het geen grotere farce dat de pechverhelping van geen hout pijlen weet te maken?
Dat ze de moeite niet nemen voor "LETTERLIJK 5 seconden werk"? 
Neenee, den eigenaar krijgt kritiek, NIET de pechverhelping.
Slow clap 

@Tjeu, terechte kritiek -op de krant dan-. 'k Heb voor de rest maar weinig fantasie nodig om me te kunnen inleven in het verhaal van de gedupeerden. Sh*t happens.

Goh ja, als je toch 4u moet wachten kan je dat toch al eens doen? 

Ik heb er vooral een probleem mee dat die kerel commentaar heeft op de pechverhelping terwijl die het gewoon zelf niet weet. Het is niet meer zoals vroeger dat de batterij 9/10 op dezelfde plaats zat. Beetje kennis van je eigen voertuig mag dan toch wel. Indien niet, loop dan niet te zagen dat een ander het ook niet direct weet. 

Geplaatst:
6 uren geleden, CAS zei:

Ik heb er vooral een probleem mee dat die kerel commentaar heeft op de pechverhelping terwijl die het gewoon zelf niet weet. Het is niet meer zoals vroeger dat de batterij 9/10 op dezelfde plaats zat. Beetje kennis van je eigen voertuig mag dan toch wel. Indien niet, loop dan niet te zagen dat een ander het ook niet direct weet. 

Dat vind ik dan weer niet. Ieder zijn talent, je mag tegenwoordig zo geen zaken van een voertuig eigenaar verwachten. Van een pechverhelper wel, het is die man zijn job. 

Maar ook daar hebben we geen context, we weten de houding van de gedupeerde niet tov de pechverhelper, noch de houding en goodwill van de pechverhelper.

Geplaatst:
7 uren geleden, CAS zei:

Nog eens opgezocht. Als bestuurder moet je volgende controles kunnen uitvoeren: 

Slijtage banden controleren

Bandenspanning controleren

Weten waar de motoroliepeilstok zit (of hoe je het peil kan controleren in de boordcomputer)

Niveau remvloeistof controleren

Weten waar je het koelvloeistofniveau kan controleren

Niveau van de ruitensproeiervloeistof kunnen contoleren

Maar de batterij weten zitten is iets wat niet vereist is binnen de europese opvatting om een voertuig correct en veilig te kunnen besturen.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
50 minuten geleden, Tjeu zei:

Nog eens opgezocht. Als bestuurder moet je volgende controles kunnen uitvoeren: 

Slijtage banden controleren

Bandenspanning controleren

Weten waar de motoroliepeilstok zit (of hoe je het peil kan controleren in de boordcomputer)

Niveau remvloeistof controleren

Weten waar je het koelvloeistofniveau kan controleren

Niveau van de ruitensproeiervloeistof kunnen contoleren

Maar de batterij weten zitten is iets wat niet vereist is binnen de europese opvatting om een voertuig correct en veilig te kunnen besturen.  

ik vraag me af hoeveel bestuurders die andere zaken dan weten of kunnen controleren. Ik zie mijn moeder of tantes of sommige collega's van mij dit niet doen.

Geplaatst:
1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

ik vraag me af hoeveel bestuurders die andere zaken dan weten of kunnen controleren. Ik zie mijn moeder of tantes of sommige collega's van mij dit niet doen.

Dan zouden ze vandaag niet meer in staat zijn hun rijbewijs te behalen. Tijd voor een bijscholing.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Ik zie er daar veel in falen, al is het bij de meeste autos simpel. Veel buschauffeurs die het ook niet weten. Zit daar soms wel op de meest onlogische plaatsen. Dus als ze niet continu met dezelfde rijden, nog te begrijpen. 

Dat een zogezegde pro dat dan ook niet van buiten weet van ieder model, verbaasd mij ook totaal niet. 

Ik heb eens een half uur verloren met het zoeken naar de batterij schakelaar op een bus. En dat was samen met een kerel van eind de 70 die heel zijn leven niks anders gedaan heeft. Bij camions zit dat tenminste zo goed als altijd op dezelfde plek. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Allez we gaan hier weer wat ambiance maken niet waar @Tjeu @Naish en compagnie :)? 

Meer problemen voor EV’s

Daarin komen interessante resultaten naar voren. J.D. Power constateert namelijk dat EV’s méér problemen hebben dan auto’s met een verbrandingsmotor. Benzine- en dieselauto’s hebben gemiddeld 180 problemen per 100 auto’s, bij EV’s gaat het om 266 problemen. Nu zullen dit niet allemaal grote problemen zijn, maar het verschil is significant.

• Grappig 1
Geplaatst:

De werkplaatsen bij Porsche zitten vol met kapotte Taycans :D 

• Grappig 2
Geplaatst:

Denk niet dat de mijne in een Porsche werkplaats staat...

Geplaatst:
5 minuten geleden, Naish zei:

Denk niet dat de mijne in een Porsche werkplaats staat...

er zijn veel meer Taycans dan alleen den uwe ook he. 

En daarbovenop...als je ziet naar de restwaarde (waar we het over hebben in het andere topic) is een Taycan een topper in afschrijving per km! 

Geplaatst:
1 uur terug, Jokke_vlo zei:

(..)

J.D. Power constateert namelijk dat EV’s méér problemen hebben dan auto’s met een verbrandingsmotor. Benzine- en dieselauto’s hebben gemiddeld 180 problemen per 100 auto’s, bij EV’s gaat het om 266 problemen.

Zal wel kloppen. Het is een volkswijsheid om maar beter niet de 1ste generatie van iets te kopen.
Los van ICE of EV, elke keer een constructeur iets nieuws doet, loopt het ook wel vaak mis.
Het merendeel van ICE zijn evoluties van bestaande platformen en technologieën, als ze niet teveel vernieuwen, dan zit het met de betrouwbaarheid meestal wel snor. 
EV's zijn 1st gen, vragen voor problemen. 

Een EV heeft weinig bewegende onderdelen, zeggen ze dan. Maar ze kunnen nog veel onnodige complexiteit uitvinden, elektrisch inklapbare deurhendels en laadpoorten, enzovoorts. Zo stom eigenlijk.

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

De werkplaatsen bij Porsche zitten vol met kapotte Taycans :D 

tis waar

Geplaatst:
2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Allez we gaan hier weer wat ambiance maken niet waar @Tjeu @Naish en compagnie :)? 

Meer problemen voor EV’s

Daarin komen interessante resultaten naar voren. J.D. Power constateert namelijk dat EV’s méér problemen hebben dan auto’s met een verbrandingsmotor. Benzine- en dieselauto’s hebben gemiddeld 180 problemen per 100 auto’s, bij EV’s gaat het om 266 problemen. Nu zullen dit niet allemaal grote problemen zijn, maar het verschil is significant.

Voor het geld dat een EV kost is dit ronduit schandalig. 

Geplaatst:

Er zijn ook waanzinnig veel EV's zeer slecht ontwikkeld op de markt gekomen omdat ze destijds in snelheid genomen werden door Tesla. Denk maar aan de 1e lichting VW ID's of een Taycan... allemaal wagens die echt véél problemen hebben gekend en of nog steeds kennen.

Geplaatst:

Op dat vlak hebben ze het bij BMW precies toch wel goed voor mekaar.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Parsifal zei:

Er zijn ook waanzinnig veel EV's zeer slecht ontwikkeld op de markt gekomen omdat ze destijds in snelheid genomen werden door Tesla. Denk maar aan de 1e lichting VW ID's of een Taycan... allemaal wagens die echt véél problemen hebben gekend en of nog steeds kennen.

I-pace 

• Grappig 1
Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Het is dan ook een succes de EV's bij BMW. 

Geplaatst:
Zojuist, josenjef zei:

I-pace 

die was ik al vergeten.... Wagen uitbrengen die slechts 1-fasig kan laden. Je moet het maar kunnen :lolz: 

EQC van Mercedes was ook allesbehalve een hoogvlieger... Eigenlijk was de Audi e-Tron nog "the best of the worst" van die alleereerste Europese Tesla killers...

Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zo'n i3 scoort blijkbaar nog steeds ongelooflijk goed op vlak van betrouwbaarheid... Die wagen was in elk geval een pak beter ontwikkeld dan de rest wat ze in die periode op de markt gegooid hebben. Zou het nog aandurven om zo eentje occasie te kopen als 2e wagen.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Speedhunter zei:

Het is dan ook een succes de EV's bij BMW. 

Zijn ook één van de enige merken die niet noodzakelijk een nieuwe stijl hebben geïntroduceerd voor hun EV gamma. En zie nu met de I5 die je kan krijgen full ev en hybride, beetje zoals vroeger diesel en naft...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid