Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik kan ook naar Munchen vliegen met 3 overstappen en dan zagen dat het langer duurt dan met de wagen, wat een vergelijk :lolz: 

ja maar dat is het net. Het gaat hier om het traject van de deur thuis tot de deur van je bestemming. En met een auto stel je de gps in en vertrek je. en met het OV (dus vliegtuig, trein, reisbus, etc) moet je hopen, duimen, opletten, etc... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Polygoon said:

Ik kan ook naar Munchen vliegen met 3 overstappen en dan zagen dat het langer duurt dan met de wagen, wat een vergelijk :lolz: 

Ja hij had maar de rechtstreekse van Antwerpen naar Munchen moeten pakken zeker?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Om hoe laat stoppen die dan? :D 

Dat maakt niet uit. Het is voor de grote lijnen een eindstation. Ongeacht waar je heen gaat en wanneer je ergens heen gaat is dat het begin van de lijn. En vertrekken is tussen de 15u en de 19u. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Dat maakt niet uit. Het is voor de grote lijnen een eindstation. Ongeacht waar je heen gaat en wanneer je ergens heen gaat is dat het begin van de lijn. En vertrekken is tussen de 15u en de 19u. 

Brussel-Noord voor de grote lijnen een eindstation?

Ik heb daar lang genoeg elke dag de trein gepakt. Dan moet je echt ten laatste om 15:30 de trein pakken, of heel laat.

Want je zegt wel "eindstation", maar als je richting Antwerpen moet is die al gevuld met volk van Brussel-Zuid en Brussel-Centraal. Ik snap dus je "eindstation" uitspraak niet. Alle treinen rijden over de noord-zuid as en dan verder (genre van Luik naar Gent, of van Charleroi naar Antwerpen).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tjeu zei:

is dat diezelfde vrouw die tien min stoppen om te laden het meest onmogelijke vindt? 

 

Wat een ronduit debiele uitspraak man. Nee ze vindt de keuze tussen aan auto met minder opties maar zonder het zoeken naar laadplaatsen en de bijhorende planning, stress en tijds verlies een betere keuze dan de fijner rijdende EV. 

Zo simpel is het. Het zou fijn zijn mocht je de dingen bekijken zoals ze zijn. Ik ben trouwens genuanceerd en lijst voor en nadelen op. 

Je hoeft helemaal zo denigrerend niet te praten over mijn vrouw trouwens. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja maar dat is het net. Het gaat hier om het traject van de deur thuis tot de deur van je bestemming. En met een auto stel je de gps in en vertrek je. en met het OV (dus vliegtuig, trein, reisbus, etc) moet je hopen, duimen, opletten, etc... 

Ga dat maar eens uitleggen aan een gemiddelde Gentenaar ! :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

 :inlove: 3.000 pk, 50.000Nm koppel :inlove: 

En massas koppelingen om te bedienen :inlove:

 

 

tussen de wagons :noparty:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Er rijden in Europa nergens meer dikke motoren rond, maar je hebt helemaal gelijk, ze zijn daar echt wel extreem streng. En toch zijn er veel autogekke mensen en wordt er in de Jura bv stevig van jetje gegeven, heb daar al heel wat leuke en snelle momenten beleefd met de locals. Dju zeg......

Klopt. Ze zijn streng, maar als ik hier een paar km naar het zuiden ga, richting Glarus etc, dan kan je toch wel redelijk rijden.

3 uren geleden, Polygoon zei:

Dat is leuk zolang je ook CH geld verdient. Eens op pensioen is het daar een pakje minder want je hebt de hoge levenskost, zonder het hoge inkomen.

Het pensioen is hier 5500chf per maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Dat is leuk zolang je ook CH geld verdient. Eens op pensioen is het daar een pakje minder want je hebt de hoge levenskost, zonder het hoge inkomen.

Ja want de mensen hebben het daar echt slecht. Veel armoede en zo........

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, The Swede zei:

Klopt. Ze zijn streng, maar als ik hier een paar km naar het zuiden ga, richting Glarus etc, dan kan je toch wel redelijk rijden.

Het pensioen is hier 5500chf per maand

Dat is fout. Gemiddeld pensioen in CH is 1.786 chf

In België is dat 1.255 

@Polygoon naast het feit dat je in CH 30% (DERTIG) procent meer kan sparen, met hetzelfde Bruto loon als in BE, lijkt me dat voldoende meer om in het "duurdere" Zwitserland te leven. 

De koopkracht is er alvast groter. Informeer je beter aub. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Overstappen bij de trein = miserie gegarandeerd.

Dat, ik kan van thuis met de auto 15 minuten tot Aarschot en 30 minuten later sta ik in Brussel Centraal. Dat is goed te doen en de beste optie als je centrum Brussel moet zijn.

Pak ik hier in het dorp de boemel tot Aarschot en dan door naar Brussel dan zijt ge aan het sukkelen. Hetzelfde als ik naar Diegem of zo ging. Overstappen, en L-treinen nemen, dan werkt dat dus voor geen meter in ons land.

Maar het voorbeeld dat ze hier al aanhaalden, Basel, daar ging ik ook te voet om niet te moeten gaan zoeken hoe het openbaar vervoer mij kon helpen. Zelfs als ik met de auto was haalde ik die niet uit de hotel parking. Ligt dat aan de opties die ze daar hebben? Nee, eerder uw weg er wat in kennen en weten hoe het werkt. Heb ik bij elke vorm van openbaar vervoer die ik niet gewoon ben van te gebruiken, zelfs de Kusttram en dat is vrij rechtlijnig in principe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Dat is fout. Gemiddeld pensioen in CH is 1.786 chf

In België is dat 1.255 

@Polygoon naast het feit dat je in CH 30% (DERTIG) procent meer kan sparen, met hetzelfde Bruto loon als in BE, lijkt me dat voldoende meer om in het "duurdere" Zwitserland te leven. 

De koopkracht is er alvast groter. Informeer je beter aub. 

 

Ik reproduceer enkel wat ik hoor van expats.
Met 500 euro in de maand meer kan ik me geen Suisse lifestyle veroorloven in ieder geval, toch zeker niet in een stad.

Maar laten we de treinen en een Zwitsers pensioen misshcien houden voor specfieke topics. Dan kunnen we hier terug memmen over elektische wagens en hun nadelen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb atm recht op een pensioen van 993 euro. Daar kan je echt veel mee doen. Achmed mijn buur die hier 2 jaar woont krijgt meer. 

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik reproduceer enkel wat ik hoor van expats.
Met 500 euro in de maand meer kan ik me geen Suisse lifestyle veroorloven in ieder geval, toch zeker niet in een stad.

Maar laten we de treinen en een Zwitsers pensioen misshcien houden voor specfieke topics. Dan kunnen we hier terug memmen over elektische wagens en hun nadelen :) 

want die zijn er vollop! #vooruitgang

  

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Ja ik heb atm recht op een pensioen van 993 euro. Daar kan je echt veel mee doen. Achmed mijn buur die hier 2 jaar woont krijgt meer. 

Doet me denken aan dit bericht:

 

Werkloze Caroline krijgt hoger pensioen dan vriendin die 40 jaar heeft gewerkt

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852689

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja ik heb atm recht op een pensioen van 993 euro. Daar kan je echt veel mee doen. Achmed mijn buur die hier 2 jaar woont krijgt meer. 

Gelukkig ben jij slimmer dan Achmed ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik geloof nooit dat Achmed een huis in die straat kan betalen :lol: 

Uiteraard niet maar een beetje HLN klap geeft je wel internet creds zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is daar internet creds aan? U stoort zoiets niet? Uw heel leven uwe nestel afdraaien om dan minder pensioen te krijgen dan iemand die hier komt teren op ons pensioenstelsel? 

Ik heb in de heel dichte familie een ex bankdirecteur, trouwens in het Gentse. Wat die zag doorgesluisd worden aan pensioenen, dat was hallucinant....... maar hey internet creds zeker. Leg de mantel der liefde er maar op. 

Ja ik zal wel mijn voorzieningen hebben, mijn ex schoonvader die heel zijn leven zelfstandig schilder geweest is (gestorven aan longkanker door zijn beroep), die mens leefde (zijn vrouw leeft nog) in pure armoede tijdens zijn pensioen.  

Dat zijn facts. Maar goed inderdaad niet voor dit topic. Ik ben sociaal liberaal, zelfs voor gelijke pensioenen voor iedereen ! 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik geloof nooit dat Achmed een huis in die straat kan betalen :lol: 

ik denk de gemiddelde vlaming ook niet meer of al veel veel minder. Kijk maar naar de babyboomers vs huidige generatie (millennials en gen z)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2021 om 00:08, Jokke_vlo zei:

Waarom in godsnaam zou je die (zogezegde, ik herhaal praktijk draait dat dikwijls langer uit) extra tijd moeten verliezen? En waarom is dat vooruitgang?

Mijn vrouw heeft vrije keuze hè…..ze kan een beter uitgeruste en beter rijdende EV kopen. Doet ze dat om tegendraads te doen of zo ?

Extrapoleren? Kuch ik ken toch behoorlijk veel mensen. Ik denk dat zelfs dat de meerderheid van de EV eigenaars hier GEEN EV zouden kiezen als ze maar 1 auto mogen kiezen. En dat om dezelfde reden, als men eerlijk is.

Trouwens waarom kopen zo weinig particulieren dit ? Ik denk dat mijn extrapolatie helemaal niet zo fout  is. 
 

Op dit ogenblik welteverstaan. Het zal sowieso anders worden. Dat is een feit. Maar als het binnen 6 jaar op punt staat en reikwijdte ook geen issue meer is dan rijden we zowat allemaal EV, vooral ook omdat het MOET :):)

Heb je er al aan gedacht , dat er misschien mensen zijn die het wel leuk/spannend vinden om iets meer te plannen/laden  voor een langere rit?

ik moet zeggen , als ik nu eens wat verder ga met m’n ev dat ik het stiekem wel leuk vind om uit te zoeken waar ik kan snelladen , en  tijdens het laden een babbeltje te doen met mede ev rijders .  Tot nu toe altijd sympathieke mensen tegengekomen , het heeft ook zijn charmes vind ik 😉
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Bart zei:

Heb je er al aan gedacht , dat er misschien mensen zijn die het wel leuk/spannend vinden om iets meer te plannen/laden  voor een langere rit?

ik moet zeggen , als ik nu eens wat verder ga met m’n ev dat ik het stiekem wel leuk vind om uit te zoeken waar ik kan snelladen , en  tijdens het laden een babbeltje te doen met mede ev rijders .  Tot nu toe altijd sympathieke mensen tegengekomen , het heeft ook zijn charmes vind ik 😉
 

 

:lolz:Ah ja, dat kan ook.

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bart zei:

Heb je er al aan gedacht , dat er misschien mensen zijn die het wel leuk/spannend vinden om iets meer te plannen/laden  voor een langere rit?

ik moet zeggen , als ik nu eens wat verder ga met m’n ev dat ik het stiekem wel leuk vind om uit te zoeken waar ik kan snelladen , en  tijdens het laden een babbeltje te doen met mede ev rijders .  Tot nu toe altijd sympathieke mensen tegengekomen , het heeft ook zijn charmes vind ik 😉
 

 

Rare vraag. Tuurlijk snap ik dat er zulke mensen zijn.  Doe maar. Geen probleem. Ik voel me niet geroepen om je dat af te nemen, me te verkneukelen in dat eventueel feit. Meer nog ik snap het zelfs :)

Ik ben absoluut niet anti EV en voel geen noodzaak u daarvoor uit te schelden en mijn mening op te dringen. 

Waarom zou ik daar niet aan denken trouwens. Er zijn wel meer mensen met speciale hobby’s 😅😅
 

Heeft raakvlakken met routes maken en kiezen om een trip met je moto of sport auto te doen. Vakantie en vrijheids gevoel. Alleen doe ik wel liever dat laatste. Je kan natuurlijk ook beiden combineren.

Als ik zakelijk op pad ben heb ik daar echter helemaal geen zin in telkens weer omdat het “moet”

voila 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid