Koen42 0 Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Ik sta op het punt om een 1 jaar oude Mazda 6 diesel te kopen. Met heel het anti-diesel gedoe van de laatste tijd begin ik echter toch te twijfelen. Zouden jullie het nog riskeren, of toch maar verder kijken naar een benzine variant? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.742 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 In welke prijsklasse zoek je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2017 +/- 25k Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Wat ga je ermee doen, hoeveel km per jaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2017 +/- 27K km per jaar, woon-werk verkeer van 13 km enkel maar ook wekelijks langere ritten van 50 km enkel. Langere ritten zijn grotendeels over 70-90 wegen, soms ook autostrade. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 +/- 27K km per jaar, woon-werk verkeer van 13 km enkel maar ook wekelijks langere ritten van 50 km enkel. Langere ritten zijn grotendeels over 70-90 wegen, soms ook autostrade.Benzine of diesel zal niet veel uitmaken in dat geval denk ik. Gezien de korte afstand woon-werkverkeer misschien net iets beter voor een benzine. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fcapri 126 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 (aangepast) met 27k km zou ik toch nog diesel overwegen, maar proberen ene te zoeken die beter tegen kortere ritten kan. mijn vrouw reed met een Mercedes 2.2L ervoor en deed een 15000km/jaar. te weinig km's vond ik en we stapten over naar benzine. de Mercedes kostte ook teveel aan onderdelen en onderhoud, net omdat die te weinig km's reed. 2jaar mee gereden en we hebben een reele kost van 20.8ct/km. (brandstof kost 6.98€/100km) mijn vrouw rijdt nu met een mini benzine en daar is de reeële kost 30.6ct/km (brandstofkost 9.33€/100km). de brandstofkost is dus al een 25% hoger dan een grote diesel. hoe meer kilometers we dus doen, hoe meer het ons zal kosten. ze Mogen de brandstofprijs nog gelijktrekken, een diesel zal altijd minder verbruiken dan een benzine. aan dit tempo zal de mini uiteindelijk een pak meer kosten. zal binnen een paar maand precies weten wat het verschil is. 11 juli 2017 aangepast door fcapri Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Waarom zou een 2.2 diesel van Mazda minder goed tegen kortere ritten kunnen dan een andere? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 1 minuut geleden zei Koen42: Waarom zou een 2.2 diesel van Mazda minder goed tegen kortere ritten kunnen dan een andere? Los van Mazda, heeft er weinig mee te maken. Als de motor nooit warm is dan loopt het DPF vol, enerzijds wegens meer uitstoot anderzijds wegens geen ritten waarop het kan regenereren. Dus blijf dan best maar weg van diesel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2017 2 à 3 keer per week een lange rit is dus niet voldoende voor een diesel? Tot nu toe nog nooit last gehad van problemen met DPF. (na 127k km met deze auto) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 8 minuten geleden zei Koen42: 2 à 3 keer per week een lange rit is dus niet voldoende voor een diesel? Tot nu toe nog nooit last gehad van problemen met DPF. (na 127k km met deze auto) Je schrijft 'soms ook autostrade'. Geen of weinig autostrade > blijf weg van diesel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 In een Mazda 6 zou ik toch opteren voor de (goede) dieselmotor. Anno 2017 zou ik ook sowieso geen atmosferische benzinemotor meer aanschaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 1 uur geleden zei msxx: Je schrijft 'soms ook autostrade'. Geen of weinig autostrade > blijf weg van diesel. Wat is voor de motor het verschil tussen 2000rpm @70km/u in 4de op een gewestweg en 2000rpm @120km/u in 6de op een autostrade? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 10 minutes ago, ST TDCi said: Wat is voor de motor het verschil tussen 2000rpm @70km/u in 4de op een gewestweg en 2000rpm @120km/u in 6de op een autostrade? Toon mij de gewestweg waar je 10km aan een stuk 70km/h kan rijden zonder 1 keer te moeten vertragen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Gelukkig kan je op de E313/E314 je 120km/u continue aanhouden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fcapri 126 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 het probleem is ook dat je motor in 4de niet hard moet werken om 70km/h te rijden. terwijl 120rijden in he versnelling meer belastend is voor de motor en een hogere uitlaattemperatuur zal bereiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 2 minuten geleden zei ST TDCi: Gelukkig kan je op de E313/E314 je 120km/u continue aanhouden Daarom dat 'soms' autostrade niet genoeg is. Waarom wil iedereen toch diesel rijden? Het stinkt Is voorzien van gevoelige techniek Duurder in aanschaf (meestal) Duurder om in te schrijven Grotere autonomie en lagere brandstofprijs en lager verbruik. Maar die zaken spelen nauwelijks een rol als je <25.000km p/j rijdt. Ik zou het wel weten, een zacht draaiende benzine > een ongemanierde diesel. Ik probeer er nog het beste van te maken maar ontkom er dan ook niet aan met mijn kilometrage. Tenminste, niet zonder absurde meerprijs. Diesel zou aan de pomp hetzelfde moeten kosten als benzine, of beter andersom natuurlijk 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Ach, ik zou me niet laten tegenhouden door een DPF filter in mijn uiteindelijke keuze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Jij sloopt die er toch uit als het moet 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Ja jongens, zo ga ik er niet uit geraken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 32 minuten geleden zei ir_fuel: Jij sloopt die er toch uit als het moet Voila . ik zou het trouwens doen voor het moet, dus niet wanneer dat spel vol zit of stuk is. En ik zou dat spel ook niet laten leeghalen zoals zovelen, maar gewoon er tussenuit halen. Tussenstukje laten maken met twee flenzen en ook het stukje met de DPF laten voorzien van twee flenzen, zodat wisselen mogelijk is. Dat de regeneratie softwarematig uitgeschakeld is merken ze op de keuring toch niet. Maar dan mogen ze er gerust eens op kloppen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.945 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 21 minuten geleden zei Koen42: Ja jongens, zo ga ik er niet uit geraken. Gewoon je eigen ding doen!! Ga eens met zo'n 2.2 175pk diesel rijden en dan nadien met zo'n SkyActive benzinemotor. Kans is groot dat je dan al meteen weet wat kiezen, zeker als je nu ook met een diesel rijdt en koppel gewoon bent. Dan gaat die benzine "plat" aanvoelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thiva 124 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Wij hebben ook even gedacht aan de Mazda 6 break. De 2.2 diesel van Mazda vond ik te duur qua inschrijving en taksen in verhouding met de prestaties. De 2.0 benzine van Mazda vind ik een zielloze motor. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een auto met kleinere longinhoud met turbo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.591 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 6 minuten geleden zei thiva: Wij hebben ook even gedacht aan de Mazda 6 break. De 2.2 diesel van Mazda vond ik te duur qua inschrijving en taksen in verhouding met de prestaties. De 2.0 benzine van Mazda vind ik een zielloze motor. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een auto met kleinere longinhoud met turbo. Opel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thiva 124 Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 1 minuut geleden zei DenDuvel: Opel? Nee, een Passat Variant 1.4 TSI. Nog niet echt veel mee gereden, maar tot nog toe zijn we zeer tevreden. Zeer ruime koffer ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.