Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik vind zo’n fouten toch eerder aanvaardbaar van een merk dat pas bestaat, en moet groeien om de vraag te volgen en gas moet geven om te overleven, dan van een bedrijf dat al meer dan 100 jaar bestaat, en ieder jaar monsterwinsten boekt.

Als je een Model 3 hebt gereserveerd, en je dus weet dat je 1 van de eersten bent, dan weet je dat er kinderziektes en slechte afwerking kunnen zijn.

Heel zeker zal de kwaliteit verbeteren.

Ik vind dat een zeer rare gedachtengang
Als een appel van 30 cent een bruin plekje vertoond dan moet niemand dat hebben
Als een auto 70000€ kost mogen er fouten aan die auto zijn
Chance dat we in de voeding niet met hetzelfde principe rondlopen want dan zouden er stoten gebeuren
Musk heeft ooit verklaard dat hij voor het 80% principe is
80% is perfect en de andere 20 % mag je fouten maken
Dat versta ik niet met mijn logica

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst:
6 minutes ago, wooter said:

Volgens sommigen is dat met Tesla ook het geval.

Geen idee. Maar de verkoop van hun OS was een idee om een noodlijdend bedrijf te redden. Logisch dat er oplossingen worden gezocht.

Geplaatst:
Uiteindelijk doet dat er geen hol toe.

Als je 70K neertelt voor een massaproduct (hoe moet ik anders iets noemen waar er 5000 per week van gebouwd worden?) moet dat in orde zijn, of ik voel me bekocht.

Ja dat is veel erger dan voor 100K een nieuwe TVR kopen waar je allerhande kinderziektes mee gaat voorhebben.

Daar ben ik het niet mee eens. Tesla is een firma dat nog in z’n kinderschoenen staat, en dan is de kans op kwaliteitsproblemen veel groter.

Als wij een nieuw concept op de markt brengen, dan weten we dat er problemen gaan zijn, en dat je nog moet leren.

Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

Daar ben ik het niet mee eens. Tesla is een firma dat nog in z’n kinderschoenen staat, en dan is de kans op kwaliteitsproblemen veel groter.

Ik wil het u eens horen zeggen als je een huis laat bouwen en het zit vol gebreken.

"Ja sorry meneer, de firma bestaat nog maar 5 jaar. Iedereen moet zijne stiel leren he"

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
28 minutes ago, stijn82 said:

hoe kan het dat een wagen vol met tesla technologie slechts op 7kw kan laden? 

Boekhouders die vinden dat 2 11kW omvormers duurder zijn dan 1 7kW omvormer.

Geplaatst:
Ik wil het u eens horen zeggen als je een huis laat bouwen en het zit vol gebreken.

"Ja sorry meneer, de firma bestaat nog maar 5 jaar. Iedereen moet zijne stiel leren he"

Dat gebeurt meer dan je denkt, en al zeker als het een nieuw concept is wat je elders niet kan kopen, en waarvan je weet dat de vraag zo groot is dat ze moeite moeten doen om de vraag te volgen.

Te snel gaat meestal ten koste van de kwaliteit.

Geplaatst:
3 minutes ago, BMWMB said:

Dat gebeurt meer dan je denkt, en al zeker als het een nieuw concept is wat je elders niet kan kopen, en waarvan je weet dat de vraag zo groot is dat ze moeite moeten doen om de vraag te volgen.

Nieuw concept?

Precies of niemand heeft ooit een elektrische auto gebouwd voor Tesla?

Geplaatst:

Komaan he zeg. Noem mij 1 concurrent van de Model 3?

Geplaatst:

HO ho mensen, er worden nu heel veel Model 3's uitgeleverd maar het aantal meldingen in de media van fouten is lager dan toen de Model S uit kwam, en de productie van de Model 3 is nu een factor 10 tov wat toen de Model S deed.

Elke fout is er eentje te veel, maar het kan goed zijn dat die fouten er komen door een slordige vrachtwagenchauffeur die bij het laden en lossen wat beschadigingen heeft gemaakt. Heel jammer, het service center moet dat oplossen als dat al niet te voorkomen was maar ik kan me inbeelden dat voor een service organisatie die gemaakt was op 1000 auto's per week uitleveren wereldwijd, er nu wat spanningen ontstaan als dit opschuift naar 7000 auto's uitleveren per week in Noord-Amerika alleen al...

Geplaatst:
12 minutes ago, BMWMB said:

Komaan he zeg. Noem mij 1 concurrent van de Model 3?

Niet zeveren he. Alle fouten die je ziet hebben niks met het concept "elektrische auto" te maken. Panel gaps, problemen met de lak. Dat zijn problemen die al jaren zijn opgelost in de industrie. Het gaat hier niet over problemen met de batterij, elektromotoren of de computers.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
28 minutes ago, ir_fuel said:

22 minutes ago, BMWMB said:

Mogelijks, maar het gaat over het feit dat de klant dat aanvaardt.

Geplaatst:

Mijn vraag wordt niet beantwoord.

Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

Mijn vraag wordt niet beantwoord.

Sorry, herhaal je vraag dan eens?

Geplaatst:
1 minute ago, ICM said:

Sorry, herhaal je vraag dan eens?

Hij wil weten wat de concurrent voor de Model 3 is. Aangezien er geen is is dat het voorbeeld dat Tesla revolutionair is en zich dus fouten kan veroorloven die niet meer gemaakt worden bij het bouwen van een auto sinds de val van de Berlijnse Muur.

Geplaatst:

Idd, en andere merken, die al veel langer bestaan dan de val van de Berlijnse muur, maken geen fouten meer die onaanvaardbaar zijn. Dat is juist...

Geplaatst:

Ik vind dat een zeer rare gedachtengang

Als een appel van 30 cent een bruin plekje vertoond dan moet niemand dat hebben

Als een auto 70000€ kost mogen er fouten aan die auto zijn

Chance dat we in de voeding niet met hetzelfde principe rondlopen want dan zouden er stoten gebeuren

Musk heeft ooit verklaard dat hij voor het 80% principe is

80% is perfect en de andere 20 % mag je fouten maken

Dat versta ik niet met mijn logica

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn C450 kostte ook 70k euro. En mijn 740d destijds kostte zelfs 110k euro. En hoeveel kostte de Pana turbo van Jokke destijds? Welke logica is dat dan? Ah ja, die van de platen die blijven hangen. [emoji23]

Geplaatst:
Uiteindelijk doet dat er geen hol toe.
Als je 70K neertelt voor een massaproduct (hoe moet ik anders iets noemen waar er 5000 per week van gebouwd worden?) moet dat in orde zijn, of ik voel me bekocht.
Ja dat is veel erger dan voor 100K een nieuwe TVR kopen waar je allerhande kinderziektes mee gaat voorhebben.

Dat was ook mijn mening toen ik mijn 740d van 110k kocht, en mijn C450 van 70k.
Geplaatst:

Binnen de hogere prijsklasse mag je gewoon kwaliteit verwachten. Kunnen ze je niet tevreden stellen, dan moet je naar een ander merk of je koopt een berlingo voor de fractie van de prijs. 

Geldt eigenlijk even goed voor BMW, Mercedes als Tesla. Ben zelf van BMW naar VW overgestapt, o.a. omdat ik vond dat aan mijn dure BMW net wat te veel scheelde om de prijs te verantwoorden. 

En als het elektrisch moet zijn, een hyundai Kona zit ook goed ineen...

ik hoop overigens van harte dat Tesla zijn fouten tot 0 kan reduceren.

Geplaatst:

Fouten tot 0 zal nooit lukken, net zoals dat BMW niet lukt.

Voor 0 fouten van je moeten wachten opeen elektrische Honda Civic of Toyota Corolla ofzo.

Maar omwille van hun verdienmodel zal je nog lang moeten wachten vooraleer ze aan de EV gaan. Wat het des te vreemder maakt dat Toyota op eigen houtje zichzelf tot referentie van hybride technologie heeft gemaakt. Ik vraag me echt af waarom ze op hetzelfde elan niet zijn verder gegaan.

Geplaatst:

We hebben het hier toch helemaal niet over Toyota, Honda? BMW, Mercedes, Tesla, leveren dure wagens waar dingen aan schelen en ik stel me de vraag of je daar als kritische consument uw beurs wel voor moet open trekken. Zonder afbreuk te willen doen aan de troeven die Tesla absoluut heeft.  

Geplaatst:
39 minutes ago, BMWMB said:

Mijn C450 kostte ook 70k euro. En mijn 740d destijds kostte zelfs 110k euro. En hoeveel kostte de Pana turbo van Jokke destijds? 

En dat is allemaal waar.

En dat is allemaal onaanvaardbaar.

Evenals voor die Tesla 3 foto's. Waarom zou je dat dan moeten tolereren?

Geplaatst:
13 uren geleden, Logic zei:

Bouwkwaliteit (heb geen goesting om de individuele foto's te posten):

https://imgur.com/a/nrMWkgf

Amai... Mijn 356 van 1963 staat bijna in beter conditie :D

1 uur geleden, BMWMB zei:

Als wij een nieuw concept op de markt brengen, dan weten we dat er problemen gaan zijn, en dat je nog moet leren.

Met andere woorden al die eerste containerconcepten die jullie geleverd hebben, daar zitten allemaal problemen in. Die problemen zijn voor jou logisch omdat je daarin een pioniersrol hebt?

En ja, veel dingen kan je oplossen... Maar alles perfect opgelost krijgen en zoals het zou horen is ook niet altijd mogelijk. Dat zal je zelf ook wel weten vermoed ik...

1 uur terug, ir_fuel zei:

Niet zeveren he. Alle fouten die je ziet hebben niks met het concept "elektrische auto" te maken. Panel gaps, problemen met de lak. Dat zijn problemen die al jaren zijn opgelost in de industrie. Het gaat hier niet over problemen met de batterij, elektromotoren of de computers.

Idd, dat is godverdikke simpel plaatwerk, spuitwerk,...

Geplaatst:
En dat is allemaal waar.
En dat is allemaal onaanvaardbaar.
Evenals voor die Tesla 3 foto's. Waarom zou je dat dan moeten tolereren?

Ik zou dat ook niet fijn vinden, en zou sowieso willen dat ze het oplossen. Maar, deze problemen bij de Model 3 waren wel te verwachten, en dat blijft mijn punt.
Geplaatst:

Ik vind die reeks foto’s toch heel erg vreemd... zo een auto wordt door robotten gespoten, en elke auto krijgt dus dezelfde verf gespoten. Hoe kan er dan op dit ene model zoveel variatie in zitten zodat er druipers in zitten?

Geplaatst:

Kan verschillende oorzaken hebben:

* Eerste keer dat ze die specifieke kleur spuiten

* Afwijkende omstandigheden

* Slechte serie verf

Duizenden redenen en ik heb met allemaal geen probleem... 

Het probleem zit hem in het feit dat zoiets door Quality Control raakt en tot bij de klant... Er zijn verdikke X stappen waar zoiets moet gemerkt worden en het proces gestopt worden... En niet afleveren aan de klant.

Tenzij je van oordeel bent dat je een 70k kar kan afleveren met al die fouten en bij aflevering ze allemaal overlopen met de klant en dan vermelden dat ze gaan opgelost worden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid