iceblue 51 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 18 uren geleden, Rabbit zei: Wat wooter hier ook kwam vertellen ... de range is blijkbaar toch echt wel een probleem. Mijn collega/maat met de D3 performance heeft er dit weekend zijn eerste rit opzitten. Enkele quotes: Het is leuk rond de kerk, maar een volwaardige vervanger van de D3 vindt hij het niet. Dan zal deze wel snel terug op de markt komen als deze zo tegenvalt? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 2 uren geleden, iceblue zei: Dan zal deze wel snel terug op de markt komen als deze zo tegenvalt? Denk dat niet. Zo eens zot doen, dat doe je in het begin. Hoe vaak ga je achteraf nog vijf minuten gaan vmaxen? Als je daar normaal mee rijdt is dat vast een goede metgezel. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 Zo’n Performance Model 3 kan accelereren en hernemen op een manier waar een D3 enkel maar kan van dromen. Wel is een elektrische auto allergisch voor hoge snelheden, want dan gaat het verbruik enorm omhoog. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 . Wel is een elektrische auto allergisch voor hoge snelheden. En voor koude. En voor lange ritten. En zeker voor lange snelle ritten in de koude. Quote
erq 220 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 2 uren geleden, BMWMB zei: Zo’n Performance Model 3 kan accelereren en hernemen op een manier waar een D3 enkel maar kan van dromen. Wel is een elektrische auto allergisch voor hoge snelheden, want dan gaat het verbruik enorm omhoog. Ik zou dat eigenlijk wel eens willen ervaren. Leasetarief van de huidige model 3 met 75kwh ligt net boven budget, maar rekeninghoudend met de fiscaliteit na 2020 ligt de totale kost voor de firma wel een pak lager. Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 iK ga er zondag eens mee gaan rijden Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 8 hours ago, dragonfly said: Het toeval wil dat ik dat al gedaan heb Verbruik over heel de tank was 11,8L Langs de andere kant is vmax op zo een Model 3 wel maar 220 ofzo zeker? Quote
erq 220 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 (aangepast) 250 voor de Performance uitvoering, 233 voor de Long Range. 18 februari 2019 aangepast door erq Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 1 uur terug, ir_fuel zei: Langs de andere kant is vmax op zo een Model 3 wel maar 220 ofzo zeker? Elektrisch heeft veel meer last van snel rijden dan een klassieke verbrandingsmotor. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 Just now, dragonfly said: Elektrisch heeft veel meer last van snel rijden dan een klassieke verbrandingsmotor. Eh? Die snap ik niet. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Eh? Die snap ik niet. VMAX M140i zal misschien 25% meer verbruiken. VMAX Model 3 waarschijnlijk 100% ofzo Quote
Germinal 464 Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 VMAX M140i zal misschien 25% meer verbruiken. VMAX Model 3 waarschijnlijk 100% ofzo [emoji1] 100% ? Doe maar 400% Met de model s zat ik aan 1kw/km Met de pana zat ik ook wel aan 300% Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Daarnet met de Model 3 in Hasselt gaan testrijden. Vanaf morgen staat hij daar in de showroom. Voor mij was het de eerste keer dat ik met een elektrische wagen reed. Op zo'n testrit van een uur kan je niet heel veel proberen, maar het was op z'n zachtst uitgedrukt "speciaal". Ik ga hier niks nieuws schrijven, gewoon paar dingen die me opvielen. Het optrekken is uiteraard fenomenaal. Heel steriel maar je schiet wel als een raket weg. Precies alsof je in een achtbaan zit. Qua ruimte is hij nog best groot vanbinnen. De rest is nogal sober te noemen. Je hebt helemaal niks voor je neus: geen klein scherm, geen HUD,... Gewoon een lelijk stuur met lelijke scrollwieltjes. Ik miste wat meer stuurbedieningsmogelijkheden. De rest van de instelmogelijkheden is wel ferm en goed uitgewerkt. Een hoog iOS-gehalte. Autopilot herkent veel: trucks, fietsers en ook voetgangers, Maar ik vond het iets minder praktisch. Je moet het zelf altijd manueel activeren. En zonder dat die aanstond, had je ook geen lane assist of side assist...Het was alles of niks. Ik rij bijvoorbeeld graag zelf, maar met de onderliggende ondersteuning van lane assist. Rempedaal amper gebruikt. Die regenerative braking remt hard af. Het is een andere manier van rijden. Qua verbruik: dunno. Ik heb de cijfertjes bekeken maar niks onthouden. Aangezien er iemand bij zit van Tesla, kan je geen "drive it like you stole it"-manoeuvres uitvoeren. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Ben je reservatiehouder? Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Alsof ik dat hier zou durven zeggen 1 Quote
Titleist 230 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Het lijkt wel alsof je in een simulator zit bij dat laatste sfeerbeeld. Quote
jvc 543 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Gaat het remlicht eigenlijk aan bij regeneratief remmen? Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 2 minutes ago, jvc said: Gaat het remlicht eigenlijk aan bij regeneratief remmen? Ja. Je ziet het dan ook op het scherm. Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 8 uren geleden, Cyrano.ak zei: Daarnet met de Model 3 in Hasselt gaan testrijden. Vanaf morgen staat hij daar in de showroom. Voor mij was het de eerste keer dat ik met een elektrische wagen reed. Op zo'n testrit van een uur kan je niet heel veel proberen, maar het was op z'n zachtst uitgedrukt "speciaal". Ik ga hier niks nieuws schrijven, gewoon paar dingen die me opvielen. Het optrekken is uiteraard fenomenaal. Heel steriel maar je schiet wel als een raket weg. Precies alsof je in een achtbaan zit. Qua ruimte is hij nog best groot vanbinnen. De rest is nogal sober te noemen. Je hebt helemaal niks voor je neus: geen klein scherm, geen HUD,... Gewoon een lelijk stuur met lelijke scrollwieltjes. Ik miste wat meer stuurbedieningsmogelijkheden. De rest van de instelmogelijkheden is wel ferm en goed uitgewerkt. Een hoog iOS-gehalte. Autopilot herkent veel: trucks, fietsers en ook voetgangers, Maar ik vond het iets minder praktisch. Je moet het zelf altijd manueel activeren. En zonder dat die aanstond, had je ook geen lane assist of side assist...Het was alles of niks. Ik rij bijvoorbeeld graag zelf, maar met de onderliggende ondersteuning van lane assist. Rempedaal amper gebruikt. Die regenerative braking remt hard af. Het is een andere manier van rijden. Qua verbruik: dunno. Ik heb de cijfertjes bekeken maar niks onthouden. Aangezien er iemand bij zit van Tesla, kan je geen "drive it like you stole it"-manoeuvres uitvoeren. De Dellestraat Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 4 hours ago, Cyrano.ak said: Alsof ik dat hier zou durven zeggen Het zal wel moeten, gezien de testrit Quote
Marvin 250 Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Hadden we al een Belg die zijn Model 3 terug wil inleveren? https://mobile.twitter.com/bertcaryn/status/1099011001737981952 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Niets wat we nog niet wisten uit de US maar uiteraard niet leuk. Alles voor de cijfers *beurs* Quote
Logic 538 Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Quote @elonmusk , you can reach me on my mobile phonenr +32477359936 to talk about it. Erg vervelend voor de eigenaar, maar ik vind het wel bijzonder grappig hoe deze mens lijkt te denken dat de nulmeridiaan door z'n gat loopt. Elon gaat zich haasten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.