Alexis 5.938 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ik vind ook als daily dat je vooral met de actieradius als belangrijkste argument zit. Net zoals met een gsm, je wil die gebruiken en niet om de 12u aan de lader hangen. Als ik in de auto zit is het altijd voor 30 minuten of meer. Voor ons gebruik is bereik weinig belangrijk. Buiten de weken waarin we reizen (met 2500 à 4000km per week), doen we maandelijks gemiddeld 1000km met onze gezinswagen. Bereik zou voor ons dus doorgaans absoluut geen issue zijn. Kar staat ook vaak en lang stil op onze oprit in onze huidige situatie (werken op 5km van thuis en gaan met de fiets om niet in de file te moeten staan). Dus laden met zonnepanelen zou ik vrij goed lukken. Daarnaast zou de kofferruimte van de Model 3 echter een domper zijn, vrees ik. Nu met de jongste die anderhalf is moeten we nochtans minder vaak een heleboel meezeulen, maar zelfs voor een weekendje aan zee zit de koffer van de 3 touring vaak erg goed vol (toegegeven, niet tot tegen het dak, meestal weinig boven de gordellijn). Al hoor ik dat kofferruimte best oké is (en je twee koffers hebt), zou het vooral voor weinig plooibare items een issue zijn (buggy, reisbedje, fietsje, ...). Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 42 minutes ago, Tjeu said: Zoals na iedere financiële stimulans: eerste 6 maanden niets, daarna trekt dat terug aan, blijft even rond omzet voor premie en dan gaat dat rustig aan terug stijgen. Na +/- 18 maanden zit je terug op niveau als tijdens stimulans. Je bent nog een stuk vergeten: na 4 maand het eerste krantenartikel met als kop: "EV verkoop bij particulieren stort volledig in. Is de bel aan het barsten?", gepost op AM door @Liquid Li0n 1 4 Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 1 minute ago, Alexis said: Daarnaast zou de kofferruimte van de Model 3 echter een domper zijn, vrees ik. Waarom denk je dat ze allemaal die gatlelijke Model Y pakken? Quote
jan.van.gent 4.979 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 1 minuut geleden, Alexis zei: Voor ons gebruik is bereik weinig belangrijk. Buiten de weken waarin we reizen (met 2500 à 4000km per week), doen we maandelijks gemiddeld 1000km met onze gezinswagen. Bereik zou voor ons dus doorgaans absoluut geen issue zijn. Kar staat ook vaak en lang stil op onze oprit in onze huidige situatie (werken op 5km van thuis en gaan met de fiets om niet in de file te moeten staan). Dus laden met zonnepanelen zou ik vrij goed lukken. Daarnaast zou de kofferruimte van de Model 3 echter een domper zijn, vrees ik. Nu met de jongste die anderhalf is moeten we nochtans minder vaak een heleboel meezeulen, maar zelfs voor een weekendje aan zee zit de koffer van de 3 touring vaak erg goed vol (toegegeven, niet tot tegen het dak, meestal weinig boven de gordellijn). Al hoor ik dat kofferruimte best oké is (en je twee koffers hebt), zou het vooral voor weinig plooibare items een issue zijn (buggy, reisbedje, fietsje, ...). De Y is natuurlijk ook nog een optie, wel minder visueel aantrekkelijk (understatement) dan een 3. De 3 heeft ook nog een grote koffer, wel geen grote laadopening zoals een Y of BMW 3 touring. Nu, geen idee of jouw 3 touring nog zo'n afzonderlijk achterruitje heeft, want dat is wel een meerwaarde op een touring om te kunnen stapelen tot in de nok . Ondanks dat de koffer van de Y een pak groter is dan van mijn f11 destijds, is het veel moeilijker om die efficiënt VOL te laden. Verder merk ik dat er ook nog enorm veel opbergruimte is aan de voeten van de kinderen. Die vloer is zo laag ivgm een 3 reeks, en kinderen hebben nog geen benen tot beneden, waardoor je daar echt ook nog een PAK materiaal weg krijgt (kinderbedje is zo iets wat je makkelijk daar gooit imo). 1 Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Je bent nog een stuk vergeten: na 4 maand het eerste krantenartikel met als kop: "EV verkoop bij particulieren stort volledig in. Is de bel aan het barsten?", gepost op AM door @Liquid Li0n haha wie weet. je zal het hier lezen dan! maar even serieus. de media doet precies uitschijnen of de EV niet verkocht geraakt. maar procentueel stijgt het jaar na jaar. Mede dankzij de leasemarkt en bedrijven maar dan nog, de overheid stuurt en de burger volgt (of plooit) Het is eerder een probleem voor de 2de hands markt. sta je daar met je witte model Y in de verkoop, zoals 100 anderen. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 7 minuten geleden, jan.van.gent zei: De Y is natuurlijk ook nog een optie, wel minder visueel aantrekkelijk (understatement) dan een 3. De 3 heeft ook nog een grote koffer, wel geen grote laadopening zoals een Y of BMW 3 touring. Nu, geen idee of jouw 3 touring nog zo'n afzonderlijk achterruitje heeft, want dat is wel een meerwaarde op een touring om te kunnen stapelen tot in de nok . Ondanks dat de koffer van de Y een pak groter is dan van mijn f11 destijds, is het veel moeilijker om die efficiënt VOL te laden. Verder merk ik dat er ook nog enorm veel opbergruimte is aan de voeten van de kinderen. Die vloer is zo laag ivgm een 3 reeks, en kinderen hebben nog geen benen tot beneden, waardoor je daar echt ook nog een PAK materiaal weg krijgt (kinderbedje is zo iets wat je makkelijk daar gooit imo). Jep, nog met die apart openende achterruit, ik vind dat een ZALIGE feature! En gebruik dat erg vaak. 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Waarom denk je dat ze allemaal die gatlelijke Model Y pakken? Die vind je niet (meer) onder de 40k, lijkt het. Dus dan is het pakweg €43k voor een basis Model Y vs €35k voor een basis Model 3. Toch al een serieus verschil puur voor een ander koetswerk.. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 2 minutes ago, Alexis said: Die vind je niet (meer) onder de 40k, lijkt het. Dus dan is het pakweg €43k voor een basis Model Y vs €35k voor een basis Model 3. Toch al een serieus verschil puur voor een ander koetswerk.. Geef het een paar jaar en je zal niet weten waar beginnen als je een okkazie wil kiezen. 1 Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 5 minuten geleden, Alexis zei: Jep, nog met die apart openende achterruit, ik vind dat een ZALIGE feature! En gebruik dat erg vaak. meer dan de gewone, volledige, achterklep, zelfs. Quote
jan.van.gent 4.979 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 12 minuten geleden, Alexis zei: Jep, nog met die apart openende achterruit, ik vind dat een ZALIGE feature! En gebruik dat erg vaak. Die vind je niet (meer) onder de 40k, lijkt het. Dus dan is het pakweg €43k voor een basis Model Y vs €35k voor een basis Model 3. Toch al een serieus verschil puur voor een ander koetswerk.. Zoo vreemd dat ze dat niet meer doen op recente tourings (zowel 3 als 5 reeks dacht ik). Slaat nergens op. Die korting op de Y en 3 is al verschillende keren weg gegaan om dan paar weken later terug te komen (nu eens de 3 in korting, dan weer de Y in korting). Dus kan nog steeds vermoed ik. Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 3 minuten geleden, jan.van.gent zei: Zoo vreemd dat ze dat niet meer doen op recente tourings (zowel 3 als 5 reeks dacht ik). Slaat nergens op. Die korting op de Y en 3 is al verschillende keren weg gegaan om dan paar weken later terug te komen (nu eens de 3 in korting, dan weer de Y in korting). Dus kan nog steeds vermoed ik. op die nieuwe 5 touring is dat niet meer. Dus hart vasthouden dat het op een nieuwe 3 touring nog wel zal zijn... Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 4 minutes ago, Liquid Li0n said: op die nieuwe 5 touring is dat niet meer. Dus hart vasthouden dat het op een nieuwe 3 touring nog wel zal zijn... Uiteraard niet. Net zoals de comfort access op de achterste klinken. Besparen op dingen die mensen ergeren, maar waarvoor niemand de nieuwe versie zal laten staan, dat is de kunst. Quote
Fred 1.409 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 47 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik zie nochtans reclamepanelen met daarop dat de nieuwe Golf beschikbaar is vanaf iets onder de 23K. Ik ben afgegaan op de configurator. Goedkoopste uitvoering aangeklikt en nog niks van extra's. Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 En dan zit je nog zelf te schakelen, in een auto met iets meer dan een derde van het vermogen... 1 Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 26 minuten geleden, ir_fuel zei: Uiteraard niet. Net zoals de comfort access op de achterste klinken. Besparen op dingen die mensen ergeren, maar waarvoor niemand de nieuwe versie zal laten staan, dat is de kunst. dat is nu eens 100% waar en goed verwoord Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 13 minutes ago, JanC said: En dan zit je nog zelf te schakelen, in een auto met iets meer dan een derde van het vermogen... Idd, dat houdt compleet geen steek. Quote
Parsifal 4.591 Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 1 uur geleden, Alexis zei: Jep, nog met die apart openende achterruit, ik vind dat een ZALIGE feature! En gebruik dat erg vaak. Die vind je niet (meer) onder de 40k, lijkt het. Dus dan is het pakweg €43k voor een basis Model Y vs €35k voor een basis Model 3. Toch al een serieus verschil puur voor een ander koetswerk.. Model Y is momenteel ook voor 35k te krijgen. (zie link hieronder met nieuwe stockmodellen) https://www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/my?arrangeby=plh&zip=1200&range=0 update: Staan blijkbaar niet meer op de site. Maar je kan deze blijkbaar nog steeds bestellen bij hen. Gewoon langs gaan bij een service center. Quote
Challazer 4.469 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Hebben deze ondertussen een elektrisch sluitende koffer standaard @Fred @STA911? Je kan een retrofit kit kopen op de site voor Model 3 van 2017-2023, dus ik ga er van uit ondertussen wel standaard? Quote
jan.van.gent 4.979 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 22 uren geleden, Parsifal zei: Model Y is momenteel ook voor 35k te krijgen. (zie link hieronder met nieuwe stockmodellen) https://www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/my?arrangeby=plh&zip=1200&range=0 update: Staan blijkbaar niet meer op de site. Maar je kan deze blijkbaar nog steeds bestellen bij hen. Gewoon langs gaan bij een service center. Gisteren stonden ze er niet meer op. Vandaag terug wel. Wel enkel wit, maar met 2 velgkleuren dit keer. Quote
Fille 800 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 2 uren geleden, Challazer zei: Hebben deze ondertussen een elektrisch sluitende koffer standaard @Fred @STA911? Je kan een retrofit kit kopen op de site voor Model 3 van 2017-2023, dus ik ga er van uit ondertussen wel standaard? Jep, standaard elektrisch sluitend koffer op de facelift (Highland) 1 Quote
thiva 171 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 2 uren geleden, Challazer zei: Hebben deze ondertussen een elektrisch sluitende koffer standaard @Fred @STA911? Je kan een retrofit kit kopen op de site voor Model 3 van 2017-2023, dus ik ga er van uit ondertussen wel standaard? Ja hoor. Kan zelfs automatisch bediend worden wanneer je gsm in de buurt is en je achter de koffer gaat staan. 1 Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 29 minuten geleden, thiva zei: Ja hoor. Kan zelfs automatisch bediend worden wanneer je gsm in de buurt is en je achter de koffer gaat staan. Hoe bedoel je? Dat hij vanzelf opengaat zonder dat je ergens een handeling moet doen? ( dus geen knopje induwen of app openen) Lijkt me niet handig dat telkens je koffer opengaat wanneer je achteraan voorbijkomt. Quote
Fille 800 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 34 minuten geleden, tuscani zei: Hoe bedoel je? Dat hij vanzelf opengaat zonder dat je ergens een handeling moet doen? ( dus geen knopje induwen of app openen) Lijkt me niet handig dat telkens je koffer opengaat wanneer je achteraan voorbijkomt. Je krijgt eerst 3x een geluid te horen, daarna opent hij de koffer automatisch (instelling in-car). Dus als je bv na 2x dat geluid ge horen wegstapt, gaat de koffer niet open. Voorwaarde is wel dat je je card of gsm op zak moeten hebben als je achter je koffer staat om automatisch te laten openen. 1 Quote
Race7 133 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 (aangepast) Je kan je thuislocatie uitsluiten voor deze functie zodat je koffer niet steeds begint te biepen/openen elke keer je voorbij komt. Wel een telefoon met UWB nodig voor deze functie, dus werkt niet met alle telefoons. Koffer zelf is wel redelijk groot, zeker met dat extra vak onder de vloer. 10 oktober 2024 aangepast door Race7 Quote
Roger 310 Geplaatst: 11 oktober 2024 Geplaatst: 11 oktober 2024 Op 9/10/2024 om 09:44, PJH zei: Geen verrassing. Aan die prijs is de model 3 wss de beste auto dat je kunt kopen. Een auto met software dat mij even gaat zeggen wat ik wel of niet mag doen komt er hier anders niet in, al geven ze hem gratis. Quote
jan.van.gent 4.979 Geplaatst: 11 oktober 2024 Geplaatst: 11 oktober 2024 22 minuten geleden, Roger zei: Een auto met software dat mij even gaat zeggen wat ik wel of niet mag doen komt er hier anders niet in, al geven ze hem gratis. Wat zou jij willen doen toch? :s Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.