Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is die tesla gewoon correct geprijsd, en is al de rest overpriced.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Rabbit zei:

Wat komt er in de plaats ?

Gezien de restwaarde, een fiets denk ik :D

Ik was naar een e-tron 55 aan het kijken, maar als ze idd maar 16k geven voor mijn Tesla, dan blijf ik daar wel mee rijden...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tommie zei:

Da's logisch.

Handelaars staan totaal niet meer te springen om Tesla's over te nemen, gezien er gewoon geen lijn te trekken is in hun prijzenpolitiek. Begin je ook enorm bij de leaseco's te zien, de restwaardes worden dramatisch laag gezet omdat zotte Elon maar doet hij wat wilt met de prijzen.

Sorry, maar zo logisch vind ik dat toch niet ze.

72k in 2020, en 19k in 2024.

Gelukkig  heb ik die 72k niet betaald 😅

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, DDke zei:

Sorry, maar zo logisch vind ik dat toch niet ze.

72k in 2020, en 19k in 2024 

Mijn F11 deed niet veel beter:


98k in 2017 en ik heb die gekocht voor 22k in 2020 met premium garantie. Dus de dealer zal die ingekocht hebben aan 18k ofzo? #dieselgate

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, DDke zei:

Sorry, maar zo logisch vind ik dat toch niet ze.

72k in 2020, en 19k in 2024.

Gelukkig  heb ik die 72k niet betaald 😅

Blame Tesla. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Mijn F11 deed niet veel beter:


98k in 2017 en ik heb die gekocht voor 22k in 2020 met premium garantie. Dus de dealer zal die ingekocht hebben aan 18k ofzo? #dieselgate

Was dieselgate niet al in 2015?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Goesting zei:

Was dieselgate niet al in 2015?

Het gesjoemel van VW inderdaad (maar dat heeft volgens mij maar weinig impact gehad in ons land), ik denk dat het invoeren van LEZ en BIV/VB wijzigingen hier meer verandering teweeg gebracht hebben en men in belgië na 10'en jaren dieselen plots allemaal aan de benzine ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, DDke zei:

Sorry, maar zo logisch vind ik dat toch niet ze.

72k in 2020, en 19k in 2024.

Gelukkig  heb ik die 72k niet betaald 😅

je kan moeilijk meer voor je 2e hands krijgen dan dat ze nieuw gaan. 

Het is absurd. En in pakweg juni kan je terug de volle pot voor een nieuwe tesla betalen en is je 2e hands er terug 30k waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gewoon ik zei:

je kan moeilijk meer voor je 2e hands krijgen dan dat ze nieuw gaan. 

Je kan die basis-versie toch niet vergelijken met die van mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, DDke zei:

Je kan die basis-versie toch niet vergelijken met die van mij?

Mja. Ja en neen. Veel verschil zit er voor de meeste mensen niet op he. Het is een Model 3 die nog sneller is en optisch grotere velgen heeft. Daarbij komt dat de gewone rwd al meer dan vlot genoeg is. 
Los daarvan is die 72k ook compleet gek natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Je kan die basis-versie toch niet vergelijken met die van mij?

Yes you can.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Fred zei:

Mja. Ja en neen. Veel verschil zit er voor de meeste mensen niet op he. Het is een Model 3 die nog sneller is en optisch grotere velgen heeft. Daarbij komt dat de gewone rwd al meer dan vlot genoeg is. 
 

Want dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn nogal gasten ze. Heel dat forum volspammen met EV range en de groottes van de batterijen, en dan "Ja, 57 kw of 72 kw, is hetzelfde".

En 2WD of 4WD, ook hetzelfde.
En Premium interieur, audio, allemaal hetzelfde.
Grotere remmen? Track mode?

Eigenlijk is een M3 dan ook gewoon een rappe 318?

 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Jullie zijn nogal gasten ze. Heel dat forum volspammen met EV range en de groottes van de batterijen, en dan "Ja, 57 kw of 72 kw, is hetzelfde".

En 2WD of 4WD, ook hetzelfde.
En Premium interieur, audio, allemaal hetzelfde.
Grotere remmen? Track mode?

Eigenlijk is een M3 dan ook gewoon een rappe 318?

 

Je bedoelt een 330ix vergelijken met een 316i.

En ja dat doen ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg voor de meeste mensen 😉 Zet ze naast elkaar en weinigen zullen noch van binnen als buiten verschil zien. Bij een 318i en M3 zijn de verschillen toch iets groter denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, DDke zei:

Jullie zijn nogal gasten ze. Heel dat forum volspammen met EV range en de groottes van de batterijen, en dan "Ja, 57 kw of 72 kw, is hetzelfde".

En 2WD of 4WD, ook hetzelfde.
En Premium interieur, audio, allemaal hetzelfde.
Grotere remmen? Track mode?

Eigenlijk is een M3 dan ook gewoon een rappe 318?

 

kWh

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Fred zei:

Ik zeg voor de meeste mensen 😉 Zet ze naast elkaar en weinigen zullen noch van binnen als buiten verschil zien. Bij een 318i en M3 zijn de verschillen toch iets groter denk ik.

Inderdaad, voor 90% van de mensen is het een stuk mobiliteit en voor de overige 10% zijn auto's een echte interesse.
Die 90% gaat sowieso veel liever 35K geven aan een nieuwe facelift basis model 3 met 0km en garantie dan aan een pre-facelift performance van 4 jaar oud met +80.000km.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, DDke zei:

Jullie zijn nogal gasten ze. Heel dat forum volspammen met EV range en de groottes van de batterijen, en dan "Ja, 57 kw of 72 kw, is hetzelfde".

En 2WD of 4WD, ook hetzelfde.
En Premium interieur, audio, allemaal hetzelfde.
Grotere remmen? Track mode?

Eigenlijk is een M3 dan ook gewoon een rappe 318?

 

Dat is het nadeel van Tesla. 

Ik zit in zo´n fb groepje, en het is onmogelijk te tellen, hoeveel er op alliexpress voor een paar euro´s zaken bestellen, om hem volledig als een P er te laten uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, DDke zei:

Jullie zijn nogal gasten ze. Heel dat forum volspammen met EV range en de groottes van de batterijen, en dan "Ja, 57 kw of 72 kw, is hetzelfde".

En 2WD of 4WD, ook hetzelfde.
En Premium interieur, audio, allemaal hetzelfde.
Grotere remmen? Track mode?

Eigenlijk is een M3 dan ook gewoon een rappe 318?

 

Verschil is er zeker, maar beperkt. De hardware is op zich allemaal hetzelfde. Om het in jouw termen te vergelijken spreek je over een 320i en een 330i x drive. Maar ik vind niet dat je een Model 3 Performance kan vergelijken met een M3. Puur op vlak van vermogen mss wel. Maar rijkarakter met een "gewone" long range is hetzelfde. Je krijgt er grotere remmen en track mode bij, maar dat maakt die auto niet sportiever.

Op dat vlak heeft tesla zijn imago tegen. Hij kan gerust naast een 3 reeks gezet worden volgens mij, maar dan moeten ze werk maken van een échte performance uitvoering. En niet gewoon eentje die sneller is, maar eentje die uitblinkt in rijgevoel en dynamiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, DDke zei:

Jullie zijn nogal gasten ze. Heel dat forum volspammen met EV range en de groottes van de batterijen, en dan "Ja, 57 kw of 72 kw, is hetzelfde".

En 2WD of 4WD, ook hetzelfde.
En Premium interieur, audio, allemaal hetzelfde.
Grotere remmen? Track mode?

Eigenlijk is een M3 dan ook gewoon een rappe 318?

Gedeeltelijk wel waar wat je zegt, maar toch zijn er liefhebbers die een Polestar 2 RWD, een Taycan RWD, een Tesla RWD, ... kunnen smaken. You get the picture, geen extra gewicht in de neus, puur RWD gevoel en maximale efficiëntie. De vergelijking M3 - 318 is dan misschien een beetje overdreven, want de EV basismodellen hebben 'genoeg' vermogen. En qua rijgevoel (binnen dit kader) zit je toch niet zo verkeerd denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, -Fred- zei:

Verschil is er zeker, maar beperkt. De hardware is op zich allemaal hetzelfde. Om het in jouw termen te vergelijken spreek je over een 320i en een 330i x drive. Maar ik vind niet dat je een Model 3 Performance kan vergelijken met een M3. Puur op vlak van vermogen mss wel. Maar rijkarakter met een "gewone" long range is hetzelfde. Je krijgt er grotere remmen en track mode bij, maar dat maakt die auto niet sportiever.

Op dat vlak heeft tesla zijn imago tegen. Hij kan gerust naast een 3 reeks gezet worden volgens mij, maar dan moeten ze werk maken van een échte performance uitvoering. En niet gewoon eentje die sneller is, maar eentje die uitblinkt in rijgevoel en dynamiek.

Ik vergelijk een Performance niet in sé met een M3 he..
Verschil tussen een standard model 3  en een Performance is wel groter dan 320 - 330 hoor. die kar is wel degelijk sportiever...
Soit.
Heb een eerste, bijna redelijk bod binnen. Ga 'm te koop zetten, we zullen zien.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Logic zei:

Gedeeltelijk wel waar wat je zegt, maar toch zijn er liefhebbers die een Polestar 2 RWD, een Taycan RWD, een Tesla RWD, ... kunnen smaken. You get the picture, geen extra gewicht in de neus, puur RWD gevoel en maximale efficiëntie. De vergelijking M3 - 318 is dan misschien een beetje overdreven, want de EV basismodellen hebben 'genoeg' vermogen. En qua rijgevoel (binnen dit kader) zit je toch niet zo verkeerd denk ik. 

Ik ben niet zeker of je je volg.
Je kan in een Performance de voorwielen uitschakelen.
En de motors wegen 45 kilo, dus ben niet zeker of dat een groot verschil maakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, tuscani zei:

Dat is het nadeel van Tesla. 

Ik zit in zo´n fb groepje, en het is onmogelijk te tellen, hoeveel er op alliexpress voor een paar euro´s zaken bestellen, om hem volledig als een P er te laten uitzien.

Zo van die spoilerkes in fake carbon om op de achterklep te plakken, weetewel 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonouders hebben het carbon pack op hun i4. Van sommige "carbon" stukken zou je toch ook denken dat het van aliexpress komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Zo van die spoilerkes in fake carbon om op de achterklep te plakken, weetewel 😂

Als je wilt verwijzen naar mij.... ik heb een echte carbonspoiler van 500€ gezet.

  • Vind ik leuk 1
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid