Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Ze zijn in Duitsland sowieso al 1k goedkoper in aankoop, plus dan nog eens die subsidie, dus normaal moet je daar op modellen van een jaar toch wel een koopje kunnen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, JanC zei:

Dat is het 'm net, gewoonlijk zit daar bij Tesla toch nauwelijks een gat tussen?

Dat zou je denken, behalve, je kon toen al kiezen voor onmiddellijk leverbare configuraties, auto's die ze op stock hadden (ook de demo's). 
Op die manier kan er wel een groter verschil ontstaan tussen datum van inschrijving en fabricagedatum.

In feite is het momenteel erger gesteld denk ik, als ze de productielijn in Berlijn laten doorlopen ook al zijn er minder kopers. Dan staan de Model Y's ginder gewoon op de parking te wachten op de eerstvolgende koper. De leveringstermijn is gereduceerd tot 2 a 3 weken. 🤨

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Ze zijn in Duitsland sowieso al 1k goedkoper in aankoop, plus dan nog eens die subsidie, dus normaal moet je daar op modellen van een jaar toch wel een koopje kunnen doen. 

Maar daar ga je als iemand die niet in Duitsland woont toch geen aanspraak op kunnen maken, of hoe bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, JanC said:

Maar daar ga je als iemand die niet in Duitsland woont toch geen aanspraak op kunnen maken, of hoe bedoel je?

Iemand die daar goedkoper koopt kan goedkoper verkopen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er eigenlijk eerst nog eens mee gaan rijden, allez, dat zal wel meevallen, maar ik ben vooral benieuwd naar hoe praktisch de koffer is.
Afmetingen en volume zeggen niet alles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

Iemand die daar goedkoper koopt kan goedkoper verkopen he.

Dit, vaak zelfs onder de BE marktprijs verkopen en zelf 'gratis' rijden of misschien zelfs winst maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je van die koffer makkelijk doorladen? 

Kleine zit nl met het idee te spelen een Tesla 3 te nemen als bedrijfswagen. Hij is echter een fervent skiër en steeds een skirek meenemen is niet handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, The Swede zei:

Kan je van die koffer makkelijk doorladen? 

Kleine zit nl met het idee te spelen een Tesla 3 te nemen als bedrijfswagen. Hij is echter een fervent skiër en steeds een skirek meenemen is niet handig.

eerste foto in google.....

banken-plat-tesla-model-3.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2023 om 21:42, Monterey Jack zei:

In Duitsland kopen, daar maken ze er een handeltje van. Deze week nog horen zeggen, daar krijg je per persoon 6500 euro premie als je een elektrische auto koopt, en je kan dat blijkbaar ook na x maand opnieuw aanvragen en krijgen. 

Lijkt wel op iets wat enkel in België kan :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, The Swede said:

Kan je van die koffer makkelijk doorladen? 

Kleine zit nl met het idee te spelen een Tesla 3 te nemen als bedrijfswagen. Hij is echter een fervent skiër en steeds een skirek meenemen is niet handig.

Ik heb er ooit iemand zijn MTB weten in steken, dus ja dat lukt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2023 om 12:43, Monterey Jack zei:

Dit, vaak zelfs onder de BE marktprijs verkopen en zelf 'gratis' rijden of misschien zelfs winst maken. 

Mijn 2 Tesla's zo in Frankrijk gehaald. 

Eerste kerel deed 'm weg na 6 maand om dezelfde terug te nemen in een ander kleurtje en winst te maken met de verkoop. Was toen 8k subsidie als ik me niet vergis.

Tweede eigenares was een medewerkster van Tesla Lille en had op de toen gereduceerde subsidie van 6k dacht ik nog eens mederwerkerskorting. Zelfde verhaal, en ik kocht ze aan prijzen die beduidend goedkoper waren dan de Belgische en vaak ook Duitse markt op dat ogenblik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit/zat in Lendelede een handelaar die daar een commerceke van heeft gemaakt:  jonge Tesla's uit Frankrijk halen, en hier weer verpatsen. 

Niet alleen met Tesla's, trouwens, want ik denk dat @Speedhunter zijn Skoda-EV ook zo eentje is.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
14 minuten geleden, Fred zei:

Ook gezien. Nu niet voor het één of het ander maar dit is toch niet verkeerd 🙂

Ik heb jou al vaak die interesse zien uiten. 
Ben jij een nieuwkoper? Of zou je bvb overwegen om tweedehands te kopen om een performance te hebben? Wel geen idee of die premie ook geldt voor een tweedehands. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw hoeft niet persé maar ik zou het deze keer eens bij een auto willen houden tot 2 jaar (geen exacte wetenschap). Maar in het geval van Tesla zou ik op dit moment niet weten waarom ik tweedehands zou kopen gezien een nieuwe Highland M3 netto 34990 euro kost. Een performance overweeg ik sowieso niet. Leuk voor eens maar heb die extra acceleratie echt niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Fred zei:

Nieuw hoeft niet persé maar ik zou het deze keer eens bij een auto willen houden tot 2 jaar (geen exacte wetenschap). Maar in het geval van Tesla zou ik op dit moment niet weten waarom ik tweedehands zou kopen gezien een nieuwe Highland M3 netto 34990 euro kost. Een performance overweeg ik sowieso niet. Leuk voor eens maar heb die extra acceleratie echt niet nodig.

Omdat je een performance met full self drive kan krijgen aan dezelfde prijs?

Maar als je geen perf wil dan is het een non-discussie idd. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk voor iedereen anders maar wij hebben niks aan FSD gezien we gemiddeld 1 à 2 keer per maand op de autosnelweg rijden. De rest zijn allemaal banen van 50 en 70 km/u naar ofwel de fitness (als het regent), onze ouders, boodschappen, werk vriendin (14km enkele rit) ed. En naast die klassiekers een paar keer per jaar naar de zee/Ardennen/Limburg op uitstap... Performance en FSD boeien dus niet... Leeftijd, kmstand en het feit dat de Highland een toch wel mooiere en verbeterde nieuwe versie is wegen meer door. 🙂 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DDke zei:

Ik heb jou al vaak die interesse zien uiten. 
Ben jij een nieuwkoper? Of zou je bvb overwegen om tweedehands te kopen om een performance te hebben? Wel geen idee of die premie ook geldt voor een tweedehands. 

Geldt ook voor tweedehands maar de wagen moet minstens 3 jaar oud zijn en de nieuwe cataloguswaarde destijds mocht niet meer dan 60k bedragen. Een M3P, en al zeker met FSD, was los over de 60k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/4/2023 at 2:01 AM, STA911 said:

Tweede eigenares was een medewerkster van Tesla Lille en had op de toen gereduceerde subsidie van 6k dacht ik nog eens mederwerkerskorting. 

Dat lijkt me een vreemd verhaal want bij mijn weten krijgt personeel bij Tesla geen korting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe goed of hoe slecht is het om weinig km te doen met een elektrische wagen? Meer specifiek een Model 3 met de LFP batterij.

Ik schets de situatie even. Mijn vrouw werkt thuis en ik ga met de trein werken of werk thuis. We wonen in het stadscentrum en doen veel verplaatsingen te voet of met de fiets. We rijden pakweg 7.000 km per jaar met onze huidige wagen (benzine). Een groot aantal van die km worden tijdens de vakantie of tijdens het weekend gereden.

Resultaat. De wagen staat dikwijls meerdere dagen gewoon stil voor de deur.

Wat zou de impact zijn op de batterij zijn wanneer je dit soort gebruik doortrekt naar een elektrische wagen? Bijkomend detail is dat een elektrische wagen bij ons moet geladen worden via een kabel over de stoep. We hebben een garage, maar daar slaapt ander speelgoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid