Ga naar inhoud

2017 Porsche Cayenne


fuxhound

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei gTa:

Ik heb stellig de indruk dat nog niet alle, of zelfs verre van alle (toekomstige) opties en keuzes beschikbaar zijn. 't Lijkt er op alsof ze nu nog maar de 'launch spec' (std + opties) aanbieden, b.v. maar 3 interieurkleuren, nog maar 2 motorisaties (beide V6 petrol), quasi een keuze qua interieurlijsten, enz.

Onlangs nog eens helemaal m'n goesting gedaan met een Panamera Sport Turismo (de hybrid) en ik kwam aan bijna 165k. Slik. Trouwens: ik zie geen enkele optie (in optionele uitrusting of tequipment accessoires) om iets op het dak te vervoeren van die Sport Turismo. Is dat geen serieuze flaw? Heeft dat by any chance te maken met het feit dat de lancering is uitgesteld (of zijn er andere redenen) en waarom dat model nu alvast niet te bestellen valt zonder panodak?

Ik verkoop "altijd" de set van Thule van 299,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Audi S8 said:

Early factory ramp up laat maar een beperkte product complexiteit toe; de komende 3 maanden zullen er er nieuwe opties voor de Cayenne vrijgegeven worden.

Als Tesla dat doet zijn het amateurs. Als de rest het doet, is er zelfs geen webcast :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/30/2017 at 1:58 PM, BMWMB said:

Eigenlijk zou dit een perfecte daily zijn voor mij, als hybride. 

Garantie dat in 2018 de aftrekbaarheid op hybrides zoals deze verdwenen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2017 om 00:16 zei gTa:

Ik heb stellig de indruk dat nog niet alle, of zelfs verre van alle (toekomstige) opties en keuzes beschikbaar zijn. 't Lijkt er op alsof ze nu nog maar de 'launch spec' (std + opties) aanbieden, b.v. maar 3 interieurkleuren, nog maar 2 motorisaties (beide V6 petrol), quasi een keuze qua interieurlijsten, enz.

Onlangs nog eens helemaal m'n goesting gedaan met een Panamera Sport Turismo (de hybrid) en ik kwam aan bijna 165k. Slik. Trouwens: ik zie geen enkele optie (in optionele uitrusting of tequipment accessoires) om iets op het dak te vervoeren van die Sport Turismo. Is dat geen serieuze flaw? Heeft dat by any chance te maken met het feit dat de lancering is uitgesteld (of zijn er andere redenen) en waarom dat model nu alvast niet te bestellen valt zonder panodak?

Ik ben concreet met een nieuwe auto bezig en kwam al snel uit bij de Sport Turismo. Maar om die wat "goed" te zetten zonder te overdrijven zit ik al aan 150.000 euro. En dan gooi ik er zelfs dingen als line assist (de meest simpele versie), 360 graden view etc uit...... fuck das duur geworden. Anders was het al lang gekozen. Zal mijn "min of meer spec" eens in het gepaste topic droppen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Porsche is de topper in de range extra gepeperd. We geven je de cijfers zodat je zelf een oordeel kunt vellen over de nieuwe Cayenne Turbo!

 

Alweer twee weken geleden maakten we kennis met de kakelverse Porsche Cayenne. Meest opvallend was het ontbreken van dieselvarianten wat natuurlijk alles te maken heeft met de uitstootschandalen en onzekerheid omtrent dieselwetgeving in Europa. Het kán dus zijn dat er alsnog een of meer zelfontbranders aan het gamma worden toegevoegd, maar het hoeft niet.

Interessanter is de nieuwe Cayenne Turbo, want die komt namelijk wél. Onder de kap ligt de bekende 4.0 bi-turbo V8 met 550 pk. Daarmee accelereert de SUV in 4,1 seconde naar 100 km/u, met het Sport Chrono Pakket haal je daar nog 0,2 seconde af. De topsnelheid bedraagt een forse 286 km/u en je herkent de Turbo aan de led-koplampen met Porsche Dynamic Light System (PDLS). Enige twijfel over welke versie er nu voor je neus rijdt wordt weggenomen door led-strips in de voorbumper.

 

De wielkasten van de dikste Cayenne werden verbreed, niet in de laatste plaats om ruimte te bieden aan de vette 21 inch velgen. De dubbele uitlaten aan weerszijden zijn trapeziumvormig om duidelijk te maken dat het een Porsche Turbo betreft. Wie de uitlaatstrategie van Porsche nog niet helemaal scherp heeft checkt HIER een overzichtsartikel met betrekking tot de 911.

In het interieur kunnen de meeste functies worden bediend middels Porsche Advanced Cockpit. Denk aan het Bose geluidssysteem met 710 Watt. De stoelen zijn op 18 manieren elektrisch verstelbaar, bovendien zijn zetels en stuur verwarmd.

Nog effe over de motor. 550 pk uit een bi-turbo V8 dus, waarbij de turbo’s bovendien tussen de cilinderbanken liggen voor een snellere gasrespons en een lager zwaartepunt. Het koppel van deze krachtpatser groeide met 20 Nm naar 770 Nm in totaal, het vermogen nam met 30 pk toe. Wel moeten we erbij vermelden dat de Turbo S van de vorige generatie goed was voor 570 pk. Wees dus niet verrast als in de nabije toekomst een nieuwe “S” onthuld wordt met extra power.

Overigens heeft deze Cayenne Turbo een primeur te pakken, want het is volgens Porsche de eerste SUV met een adaptieve dakspoiler. Actieve aerodynamica beperkt de luchtweerstand als er geen downforce nodig is en genereert juist extra grip wanneer je dat wilt. Daarbij kan de dakspoiler worden gebruikt als airbrake. Volgens Porsche verkort het apparaat de remweg van 250-0 km/u met twee meter. Over die remmen: de schijven zijn voorzien van een tungsten-carbide coating. De remkracht neemt hierdoor toe en de hoeveelheid remstof neemt af. Uiteraard zijn de peperdure Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) ook gewoon leverbaar.

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0001.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0010.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0002.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0003.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0004.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0005.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0006.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0007.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0008.jpg

Porsche-Cayenne-Turbo-2018-0009.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-porsche-cayenne-turbo-102112

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook even naar de optielijst gekeken.

Wie verzint het ... op een Cayenne:

PDCC

Rear wheel steering

PTV

 

En nu op de Turbo active aero?

 

Is dat voor als je een track toy zoekt om samen met het gezin van te genieten ofzo? :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 12-9-2017 om 14:37 zei ir_fuel:

Gisteren ook even naar de optielijst gekeken.

Wie verzint het ... op een Cayenne:

PDCC

Rear wheel steering

PTV

 

En nu op de Turbo active aero?

 

Is dat voor als je een track toy zoekt om samen met het gezin van te genieten ofzo? :wacko:

De Porsche configurator is sowieso de zaligste configurator beschikbaar, zo uitgebreid en eindeloos mogelijkheden. Héérlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag, however, is dan wel waarom je in godsnaam dié post hebt gequotetetet. Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/20/2017 om 21:50 zei gTa:

De vraag, however, is dan wel waarom je in godsnaam dié post hebt gequotetetet. Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?

En waarom niet, sluit toch mooi aan dat die opties in het bericht van Fuel en een uitgebreide configurator samen gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je hier zga alles quoten en over je eigen (ander) onderwerp verder doen want het heeft allemaal wel érgens met auto's te maken. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Dan kan je hier zga alles quoten en over je eigen (ander) onderwerp verder doen want het heeft allemaal wel érgens met auto's te maken. :D 

Heeft er iemand foto's van een gele Opel Speedster met gele hardtop?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Dan kan je hier zga alles quoten en over je eigen (ander) onderwerp verder doen want het heeft allemaal wel érgens met auto's te maken. :D 

Sorry he zeg :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moeten ze toch nog eens een kleurhaalbaarheidsstudie aka colour matching op doen want diene zijn carbon voorvleugels slaan toch een andere tint uit me dunkt alstublieft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid