Ga naar inhoud

2017 TVR Griffith


fuxhound

Aanbevolen berichten

Atmosferische V8, 1.250 kg, Gordon Murray, heritage; dit wordt een feestje!

 

Na een behoorlijk lange periode van teasers en brokjes informatie is ‘ie dan eindelijk onthuld: de nieuwe TVR Griffith. Deze Brit heeft een perfecte gewichtsverdeling van 50:50 en zoeft in minder dan vier tellen naar 100 km/u. De topsnelheid ligt boven de 320 km/u. Het chassis werd opgetrokken uit koolstofvezel en we moeten toegeven: de vormgeving is modern en toch is het onmiskenbaar een TVR. De atsmoferische 5.0 V8 komt van Cosworth en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak van Tremec.

Zoals het hoort bij een TVR vind je niet al teveel elektronische hulpmiddelen om de auto binnen de lijnen te houden. In plaats daarvan claimen de mannen achter het merk dat de auto zich door perfecte engineering netjes gedraagt, ook op hoge snelheden. Het zogeheten ground-effect doet in aerodynamisch opzicht een duit in het zakje. Bovendien werd het gewicht laag gehouden door de iStream architectuur uit de koker van Gordon Murray, die de wereld onder meer verblijdde met de McLaren F1.

Naast heftige prestaties belooft TVR afdoende rijcomfort en praktische inzetbaarheid. Zo is het interieur ruim en kun je genoeg spullen kwijt in de kofferbak. Ook zorgt de elektronische stuurbekrachtiging ervoor dat je je niet het leplazarus hoeft te draaien bij in- en uitparkeren zonder dat dat ten koste gaat van de stabiliteit en het gevoel.

Nog even terugkomend op die elektronische hulpmiddelen. De nieuwe Griffith is namelijk wel uitgerust met ABS wat verplicht is in het kader van de typegoedkeuring. U bent enthousiast? Dat vindt TVR vast heel mooi. Er komen 500 Griffith Launch Editions die vanaf eind 2018 worden geleverd. Deze editie heeft een vanafprijs van 90.000 GBP, omgerekend naar euro’s een kleine ton.

https://www.autoblog.nl/nieuws/boemklatsch-de-nieuwe-tvr-griffith-is-officieel-102024

TVR-Griffith-2018-0001.jpg.c66d564e97dc9007a8d4629f8ce167a2.jpgTVR-Griffith-2018-0006.jpg.c99781e3cb2d5d3dcfcdc209bc916256.jpgTVR-Griffith-2018-0005.jpg.0efff49681d8dff1710718df86353231.jpgTVR-Griffith-2018-0004.jpg.2829184917d97d0d4948db0a0ed62e7b.jpgTVR-Griffith-2018-0003.jpg.ea08ea13e9bd2a1e1ea41a9b08a5993d.jpgTVR-Griffith-2018-0002.jpg.2161a4a26a0c60ee7822db9e61babc38.jpgTVR-Griffith-2018-0008.jpg.b3ae42d03e865b5d7162e970dd3cd72c.jpgTVR-Griffith-2018-0007.jpg.1ebfafccb76bedd8977b90c4449b332b.jpgTVR-Griffith-2018-0009.jpg.842db59453fd4e048c8b6aadf7100cb8.jpgTVR-Griffith-2018-0016.jpg.5e28b33372ca6e4438fe9a576376864f.jpgTVR-Griffith-2018-0013.jpg.a0270b13e8c060cde138a97821348fcd.jpgTVR-Griffith-2018-0014.jpg.3fb3920903d9ebaaa63e07e1bdaf4b1c.jpgTVR-Griffith-2018-0015.jpg.2c0af02d4e298456410fa29111160789.jpgTVR-Griffith-2018-0011.jpg.5fd05d624a5505153be93628f135fd82.jpgTVR-Griffith-2018-0010.jpg.f92dd0768351e65cf33bd171b46d4b32.jpgTVR-Griffith-2018-0012.jpg.6d002cf1c20c12e3f42635a63c5f82c8.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er beter uit dan ik verwacht van TVR. Van buiten toch. Binnen is wel heel erg retro.

De oude Griffith was een schoon ding. Sagaris was een misbaksel, en die paar voorspelde modellen sindsdien , yuk.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitgesproken vormen van de andere modellen zijn volledig weggeschaafd... Ziet er te braaf uit met een spoiler die het wat agressiever lijkt te moeten maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk trekt zijn profiel nog op die van mij,

Ik heb indertijd nog serieus overwogen een cerbera te kopen. Met oude lampen. En flatplane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ziet er beter uit dan ik verwacht van TVR. Van buiten toch. Binnen is wel heel erg retro.

De oude Griffith was een schoon ding. Sagaris was een misbaksel, en die paar voorspelde modellen sindsdien , yuk.

Wat een lijn...

tvr-sagaris-c901605032017142743_6.jpg

tvr-sagaris-c901605032017142743_1.jpg

tvr-sagaris-c994311042013125556_1.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Timo:

Wat een lijn...

De lijn is goed. Maar bij de tuscan en de t350 komt ze er beter uit. Bij de Sagaris zijn er teveel  kantjes toegevoegd en is het vooraanzicht om zeep. Te druk. En laten we wel zijn, het reed van geen kanten.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Stabilo Boss:

is er eig een reden waarom ze die uitlaten altijd aan de zijkant laten uitmonden?

 

Ja, daar is zelfs een zeer goeie reden voor:

da's super vet :inlove:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Back to the drawing board, chaps!

Pardon, ik bedoel:

Вернемся к чертежной доске, ребята!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2017 om 00:48 zei Vicious:

Shit wat een ramp van persfoto's :lolz:

Leuke dat het merk terug is, en met een fijne kar. Maar ik wil deftige foto's!

Je bedoelt met het licht uit? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid