Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
29 minuten geleden zei gTa:

Afwachten of dat stand houdt.

Ook nog koffiedik kijken hoe die nephybrides gaan worden ingeschaald in de verkeersbelasting. Gaat een GLE500e vergeleken worden met een GLE400 (= enkel rekening houden met de thermische motor) of met een GLE500 (omdat systeemvermogen bepalend is voor de vergelijking)? Maakt een immens verschil, zowel wat betreft gewone tax, maar ook aftrekbaarheid en berekening VAA.

Da's het vraagstuk.

Wordt een 530e een 530i of een 520i? Ja, het systeemvermogen bedraagt 252pk doch de brandstofmotor slechts 184pk en da's een 20i.

Geplaatst:

heb de petitie die alexanderr postte op fb gelezen. en volgens mij gaat die uit van hetzelfde bedrijf dat onlangs in unizo magazine stond wegens prijs gewonnen voor groenste vloot of iets in die trend.

Die firma heeft een hele hoop e en i bmw's gekocht, en werden toen gelauwerd voor hun inzet voor het milieu en het bewust maken van hun personeel.

Nu een paar maand later is het alle hens aan dek om een "rampscenario" te voorkomen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei tuscani:

heb de petitie die alexanderr postte op fb gelezen. en volgens mij gaat die uit van hetzelfde bedrijf dat onlangs in unizo magazine stond wegens prijs gewonnen voor groenste vloot of iets in die trend.

Die firma heeft een hele hoop e en i bmw's gekocht, en werden toen gelauwerd voor hun inzet voor het milieu en het bewust maken van hun personeel.

Nu een paar maand later is het alle hens aan dek om een "rampscenario" te voorkomen.

Klopt!

Ik had de petitie ook al getekend, for what it's worth...

Geplaatst:

Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren met een occasie hybride.

Geplaatst:
6 uur geleden zei DDke:

Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren met een occasie hybride.

Ze gaan niet ineens minder waard worden dan de gelijkwaardige benzine he

Geplaatst:

Klopt het dat voor een Panamera Hybrid de VAA 2,5x zo duur wordt? Of is het 3x?

Kan je ergens de nieuwe formule vinden?

Geplaatst:
11 uur geleden zei gTa:

Is de nieuwe M5 niet al volgens de WLTP en de E 63 AMG nog volgens NEDC? ('t Is waarschijnlijk dat wat je bedoelt.)

Dat bedoelde ik net. Normaal zou er geen verschil zijn, maar met de veel hogere cijfers van de M5 merk je dat de nieuwe berekening de CO2 van deze potente motoren serieus de hoogte injaagt. Wat ik niet begrijp is dat Mercedes wel nog de oude cijfers heeft, en BMW al de nieuwe. Je kan dus vandaag beter een E63s bestellen...

Geplaatst:

@gTa M5 is NEDCcorr, E 63 AMG is NEDC. WLTP zal pas vanaf 9/18 gecommuniceerd worden en zal nog hoger zijn...

Denk ik, misschien dat @Tommie dit kan beamen.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
On 10/25/2017 at 9:00 PM, gTa said:

Neet maar 6,2-literblokken van dat huis worden daar graag nog hersteld, dacht ik? :D 

Zou ik u niet kunnen zeggen.

Geplaatst:
7 uur geleden zei Phil:

@gTa M5 is NEDCcorr, E 63 AMG is NEDC. WLTP zal pas vanaf 9/18 gecommuniceerd worden en zal nog hoger zijn...

Denk ik, misschien dat @Tommie dit kan beamen.

Klopt volledig.

Geplaatst:
9 hours ago, BMWMB said:

Klopt het dat voor een Panamera Hybrid de VAA 2,5x zo duur wordt? Of is het 3x?

Kan je ergens de nieuwe formule vinden?

Loont het dan nog de moeite om dat als bedrijfswagen te nemen? Kunt evengoed privé gaan dan.

Geplaatst:

Bestellen voor nieuwjaar he, ik denk dat er bij de stockwagens wel dealtjes te doen zijn nu. :D

Logisch gezien komt er nu een rush, voor stockwagens: die moeten best buiten voor nieuwjaar denk ik zo.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Jokke_vlo:

Bestellen voor nieuwjaar he, ik denk dat er bij de stockwagens wel dealtjes te doen zijn nu. :D

't Is maar hoe je het bekijkt... Stockwagens kunnen ook plots gegeerd goed worden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vergis ik me of is dit toch ook en vooral weer een stuk jaloezietaks? Als al 50% van de kopers veel op electriciteit gaat rijden voor zijn korte afstanden bereik je toch het doel? En haalt dat tevens je gemiddeld verbruik stevig naar beneden.

Iedereen lijkt akkoord om het een nep hybride te noemen (Mij goed he), terwijl ik toch hoor en zie dat heel wat mensen op electriciteit rijden voor de korte afstanden en hun motor aanleggen voor de langere afstanden. Eigenlijk is een hybride op dit ogenblik een veel betere oplossing voor veel mensen dan een EV. 

Soit ik val onder het type koper dat fiscaal getriggerd werd he, ben daar absoluut eerlijk in. Voor hetzelfde geld leer ik de voordelen zien en bereikt men wel het oorspronkelijke doel. 

Ik zeg niet dat ik de andere standpunten niet begrijp, maar het lijkt me een rare wending om dit gaan gelijk te schakelen met een benzinevoertuig.......

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden zei Tommie:

't Is maar hoe je het bekijkt... Stockwagens kunnen ook plots gegeerd goed worden.

Absoluut eens, leuk commercieel "spel". Maar.......... als de besteldatum telt, waarom zou ik snel snel een stockwagen kopen? 

Ik zit niet in de branche interesseert me wel om te weten (aan einde rit) hoe het verliep. 

Geplaatst:
1 hour ago, Jokke_vlo said:

Vergis ik me of is dit toch ook en vooral weer een stuk jaloezietaks? Als al 50% van de kopers veel op electriciteit gaat rijden voor zijn korte afstanden bereik je toch het doel? En haalt dat tevens je gemiddeld verbruik stevig naar beneden.

Iedereen lijkt akkoord om het een nep hybride te noemen (Mij goed he), terwijl ik toch hoor en zie dat heel wat mensen op electriciteit rijden voor de korte afstanden en hun motor aanleggen voor de langere afstanden. Eigenlijk is een hybride op dit ogenblik een veel betere oplossing voor veel mensen dan een EV. 

Soit ik val onder het type koper dat fiscaal getriggerd werd he, ben daar absoluut eerlijk in. Voor hetzelfde geld leer ik de voordelen zien en bereikt men wel het oorspronkelijke doel. 

Ik zeg niet dat ik de andere standpunten niet begrijp, maar het lijkt me een rare wending om dit gaan gelijk te schakelen met een benzinevoertuig.......

Van wat ik wat rondhoor zijn de gewone auto's (330e, ...) gereden door plichtsbewuste mensen die netjes de auto insteken. In de rangen van de X5, Cayenne en Panamera zijn er dan weer heel wat meer mensen die er geen kloten om geven en 13+ liter / 100km draaien en het ding nooit insteken.

Geplaatst:

Eigenlijk wel van de zotte dat een VW GTE even veel aftrek mag krijgen als een Nissan Leaf in de herwerkte regels...

Geplaatst:

Ik zou elke dag elektrisch naar een klant kunnen rijden en opladen in de parking maar deze maatregelen zijn idd alweer een jaloezietaks. Zelfde met de nieuwe VAA berekening vanaf 2020. Verschil tussen diesel & benzine is veel te klein.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Jokke_vlo:

Logisch gezien komt er nu een rush, voor stockwagens: die moeten best buiten voor nieuwjaar denk ik zo.

ik ben maar een kleine domme zelfstandige.

moet ik nu feitelijk nog bestellen voor eind dit jaar of maakt dit geen verschil uit naar vaa en andere taksen als ik volgend jaar koop?

(ik zie de bomen of het bos of wat is dat allemaal niet meer)

Geplaatst:
25 minuten geleden zei wooter:

Van wat ik wat rondhoor zijn de gewone auto's (330e, ...) gereden door plichtsbewuste mensen die netjes de auto insteken. In de rangen van de X5, Cayenne en Panamera zijn er dan weer heel wat meer mensen die er geen kloten om geven en 13+ liter / 100km draaien en het ding nooit insteken.

Bij alle 'hybridrijders' die ik ken, is dat precies toch een gans ander verhaal. Zelfs in die mate dat er vaak gespot wordt met die ene persoon die zijn Cayenne Hybrid nooit aan de stekker hangt, terwijl de rest elkaar probeert te imponeren met hun laagste verbruikscijfers. Wat toch een mooie evolutie is.
Het valt toch ook erg op als je op bedrijventerreinen rondrijdt, er erg veel "bazenauto's" aan de stekker hangen. Elke dag opnieuw.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in