gTa 28.022 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 Zojuist zei tuscani: https://www.egear.be/volvo-xc60-t8/ als ik dus op deze gegevens voortga komt een xc60 t8 op 0.49 en is hij dus niet gunstig meer, de glc komt op 0.42 uit en dus ook niet positief meer. dus mocht ik 1 van deze willen moet ik voor 2018 bestellen. leveren nadien kan geen kwaad, en dan blijf ik nog in een gunstigere vaa schijf. of is de vaa sowieso een verloren zaak. Voor 2018 inschrijven, tenzij de regeling tóch gaat over datum van bestelling ipv datum van inschrijving. Berichtgeving is niet coherent. Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 5 minuten geleden zei gTa: Voor 2018 inschrijven, tenzij de regeling tóch gaat over datum van bestelling ipv datum van inschrijving. Berichtgeving is niet coherent. er moet dus best een plaat ophangen voor eind december. en dan ben je (voor zover iedereen wat gist) ook zeker dat je vaa niet omhoog schiet? Quote
Logic 538 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 3 minuten geleden zei tuscani: er moet dus best een plaat ophangen voor eind december. en dan ben je (voor zover iedereen wat gist) ook zeker dat je vaa niet omhoog schiet? er zijn geen zekerheden, dat is het punt... en arguably kan het beter voor 't milieu zijn om geen nieuwe auto te kopen, ik zou wachten of uw goesting kopen, maar het zeker niet laten afhangen van regelgeving... daar is nog niemand gelukkiger van geworden. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 I concur. Vooral het feit dat er tussen vandaag en de inwerkingtreding nog een rondje verkiezingen zit en er mogelijks een andere ploeg aan de slag kan gaan (die dit voorstel b.v. niet ver genoeg vindt gaan of de heilige koe, electrified or not, nog wat verder wil uitmelken). Wil je 'safe' spelen, houd dan qua tax rekening met de versie met een gelijk krachtige thermische motor en maak zo je dossier op. 1 Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 18 minuten geleden zei gTa: Wil je 'safe' spelen, houd dan qua tax rekening met de versie met een gelijk krachtige thermische motor en maak zo je dossier op. en dat is waar bij mij het schoentje wringt. ik wil wel hybride rijden, maar die 300 a 400pk hoeven niet echt. oké het is heel zeker mooi meegenomen, maar ze bestaan gewoon niet lichter als je naar een ietwat deftige wagen gaat. als ze dan gelijk gezet worden naast een benzine (of diesel) met gelijkaardig vermogen komt daar een pak tax bij. dan is het voor mij ook fuk hybride en het milieu, en koop ik me weer een diesel (of benzine) met een aanvaardbaar (betaalbaar) vermogen. maar 't is dus koffiedik kijken Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 Zoals ik en gTa al zei, niemand weet wat de volgende regering gaat beslissen dus ik zou nu geen hybride kopen zonder rekening te houden dat je VAA opeens maal 2-3 kan gaan. Net zoals dat iedereen weet dat die effectentaks omhoog gaat als links aan de macht komt. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 48 minuten geleden zei tuscani: en dat is waar bij mij het schoentje wringt. ik wil wel hybride rijden, maar die 300 a 400pk hoeven niet echt. oké het is heel zeker mooi meegenomen, maar ze bestaan gewoon niet lichter als je naar een ietwat deftige wagen gaat. als ze dan gelijk gezet worden naast een benzine (of diesel) met gelijkaardig vermogen komt daar een pak tax bij. dan is het voor mij ook fuk hybride en het milieu, en koop ik me weer een diesel (of benzine) met een aanvaardbaar (betaalbaar) vermogen. maar 't is dus koffiedik kijken In het geval van een T8 kan je enkel maar vergelijken met een T6. Daarvan kan de tax toch absoluut niet gek zijn? Da's een 2-liter verdorie! En bij de GLC idem. Als je de 350e in worst case moet inschalen in de zuiver thermische reeks, lijkt me dat de 250 te worden, misschien met nog een klein beetje extra owv het bijkomend gewicht van de batterijen. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat te véél tax vindt? Als je je aankoopbudget helemaal uitpuurt mét inbegrip van de fiscale korting die e-hybrids nu krijgen, dan vind ik dat je overspendeert. Zoals swede hier ergens onlangs zei: als je daar op 'rekent' dan wéét je dat je ooit, vroeger of later, de pikuur krijgt. Een mens kan dermate hunkeren naar absolute zekerheid over iets dat er uiteindelijk nooit iets van komt. Op een bepaald moment moet je springen en vertrouwen hebben dat het goed komt, ook al zijn er nog onzekere factoren. Wat wél zeker is, is dat diesel onlangs al en in de toekomst nog verder zal ontraden worden. De vaste kosten (tax e.d.) die je nu daarvoor incalculeert, kunnen dus enkel maar stijgen (en zullen dat heel vermoedelijk ook doen, misschien zelfs stevig). Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 ik wil 1000 miljoen miljard PK's! Quote
thor 217 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 2 minuten geleden zei binnenmuisarchitekt: ik wil 1000 miljoen miljard PK's! Hier zie, BMA is ook wakker Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 8 minuten geleden zei gTa: In het geval van een T8 kan je enkel maar vergelijken met een T6. Daarvan kan de tax toch absoluut niet gek zijn? Da's een 2-liter verdorie! En bij de GLC idem. Als je de 350e in worst case moet inschalen in de zuiver thermische reeks, lijkt me dat de 250 te worden, misschien met nog een klein beetje extra owv het bijkomend gewicht van de batterijen. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat te véél tax vindt? als ik een t6 bereken op vaa kom ik op 621€/maand, een t8 komt op 195/maand dat zijn toch al verschillen? de audi die ik nu heb zit rond de 300 à 400€ dacht ik. als ik opeens op een vaa van rond de 600€/maand uitkom dan koop ik mij bij wijze van spreken liever een f-pace. die zit nu ook rond die schijf. maar staat nu bij mij op een trapje lager, puur door de vaa en fiscale afschrijfbaarheid. als dat voordeel wegvalt, ligt de keuze weer anders. daar wil ik gewoon naartoe, maar waar niemand voorlopig een antwoord op heeft. 't is moeilijk om te schrijven wat ik bedoel. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 3 minutes ago, tuscani said: als ik een t6 bereken op vaa kom ik op 621€/maand, een t8 komt op 195/maand dat zijn toch al verschillen? de audi die ik nu heb zit rond de 300 à 400€ dacht ik. als ik opeens op een vaa van rond de 600€/maand uitkom dan koop ik mij bij wijze van spreken liever een f-pace. die zit nu ook rond die schijf. maar staat nu bij mij op een trapje lager, puur door de vaa en fiscale afschrijfbaarheid. als dat voordeel wegvalt, ligt de keuze weer anders. daar wil ik gewoon naartoe, maar waar niemand voorlopig een antwoord op heeft. 't is moeilijk om te schrijven wat ik bedoel. bruto of netto? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 Zal bruto zijn. Mijn A5 zat rond de 600euro/maand. Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 36 minutes ago, thor said: Hier zie, BMA is ook wakker dag collega! Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 1 uur geleden zei DDke: bruto of netto? daar heb ik geen verstand van. ik geef gewoon de cijfertjes mee die op mijn scherm komen via de onlineberekening. mijn boekhouder regelt dat allemaal, ik betaal gewoon de facturen. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 Jij hebt toch een A6 he? Hoe kan die nu 300 bruto zijn? Lijkt me heel laag.. Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 Zijn er al formules bekend om de VAA te berekenen voor deze plug in hybrides Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 21 minuten geleden zei DDke: Jij hebt toch een A6 he? Hoe kan die nu 300 bruto zijn? Lijkt me heel laag.. a4 allroad Quote
Germinal 464 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 https://www.egear.be/volvo-xc60-t8/ als ik dus op deze gegevens voortga komt een xc60 t8 op 0.49 en is hij dus niet gunstig meer, de glc komt op 0.42 uit en dus ook niet positief meer. dus mocht ik 1 van deze willen moet ik voor 2018 bestellen. leveren nadien kan geen kwaad, en dan blijf ik nog in een gunstigere vaa schijf. of is de vaa sowieso een verloren zaak. Ha... dan koop je beter een panamera.. volgens mij zit die iets boven die 0.6.. schijnbaar hebben ze de regels dan zo aangepast dat er niets verandert voor de pana ? LOL 1 Quote
Yves 77 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 De Panamera 4 E-hybrid (zowel in berline als Sport Turismo) zou effectief binnen de norm vallen. ? Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 En wat wil dat dan zeggen? Dat de Panamera niet duurder gaat worden qua VAA? Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 http://www.practicali.be/blog/zomerakkoord-hervorming-vennootschapsbelasting-autokosten-voordelen/ Auto's moeten dus 'besteld' zijn voor 1/1/2018 En idd, de Panamera 4 E-hybrid komt boven de 0,6 KWH / 100kg gewicht, dus blijft zijn lage CO2 behouden. Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 3 uur geleden zei Germinal: Ha... dan koop je beter een panamera.. volgens mij zit die iets boven die 0.6.. schijnbaar hebben ze de regels dan zo aangepast dat er niets verandert voor de pana ? LOL 1 uur geleden zei Yves: De Panamera 4 E-hybrid (zowel in berline als Sport Turismo) zou effectief binnen de norm vallen. ? Allez dat is weer typisch Belgisch. De kleine werkmens is den dupe en die rijke zelfstandigen die de wagen niet moeten betalen ( ahja want hun bedrijf zal dat wel in kosten steken) vallen er weer van tussen! Waar is de hln-knop hier ergens. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.