Ga naar inhoud

Mercedes-Benz CLS


William Blake

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Zie deze nu bij de dealers staan.

 

Mogelijks 1 van de lelijkste auto's in tijden uit Stuttgart komende, en ze hebben er nochtans al redelijk wat lelijke gebouwd de afgelopen jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ge moet er vooral veel geld in steken om een dikke spec (lees: AMG/nightpack/20 inch) te hebben, dan kan hij er mee door en vind ik hem persoonlijk zelfs mooi

basis is het lelijke auto, jup

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, William Blake said:

ge moet er vooral veel geld in steken om een dikke spec (lees: AMG/nightpack/20 inch) te hebben, dan kan hij er mee door en vind ik hem persoonlijk zelfs mooi

basis is het lelijke auto, jup

Dat zie je toch wel meer en meer de laatste 5 jaar bij de premium merken. Hun basismodellen kloppen niet door de karrige uitrusting en je moet al rap 10-15k neerleggen om er iets van te maken.

Vroeger was dat precies minder erg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, William Blake zei:

ge moet er vooral veel geld in steken om een dikke spec (lees: AMG/nightpack/20 inch) te hebben, dan kan hij er mee door en vind ik hem persoonlijk zelfs mooi

basis is het lelijke auto, jup

De twee die wij bollen hebben zijn "dikke spec", maar al draagt de aap een gouden ring,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, William Blake zei:

ge moet er vooral veel geld in steken om een dikke spec (lees: AMG/nightpack/20 inch) te hebben, dan kan hij er mee door en vind ik hem persoonlijk zelfs mooi

basis is het lelijke auto, jup

 

Dat is toch bij de meeste Duitsers hè. Je met nog eens 30-50% boven de basisprijs erbovenop leggen eer het er wat deftig uitziet.

Bij een Peugeot bvb geef je een paar duizend euro aan een GT-Line en hij is quasi full-optien :lol: Niet dat ik een Pug met een Mercedes wil vergelijken, ze halen het geld gewoon waar het zit :) .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Verleden weekend een dikke 200 km gereden met een CLS53. Een tikje verliefd 😘

Wat me direct opviel is hoe reteknap die bak in het echt is. Hij kon me geenszins bekoren op foto maar in het echt is het echt een machtige slee. Gehéél mijn ding.

De eerste rij-indruk was maar lauw. Oke het rijdt goed, het ziet er goed uit, het gaat ferm vooruit, maar het is allemaal wat steriel komende van een D3. Ik vond zelfs de fameuze BMWMB duw in de rug fermer ( of eerder fermer voelbaar ) in mijn Alpina. Ik vond het allemaal wat lauw tov de echte 63 AMG modellen, maar goed, daarvoor is het model ook bedoeld. Het deed me terugdenken aan de E43 AMG, die me echt niks deed.

Gaandeweg bloeide er wel iets bij mij. Die wagen is denk ik de beste snelwegvreter waar ik ooit mee reed: zo sereen, baanvast, stil. Amai, wat een verademing komende van een 3 reeks. I know, appelen en peren, maar toch ... ik voelde er me zeer op mijn gemak, mede door dat werkelijk prachtige interieur. Ja, dit zou ik wel nog willen, met evt een andere dikke motorisatie, dacht ik bij mezelf.

Hoe meer ik ermee reed hoe meer hij begon te behagen op dynamisch aspect. Dit ding voelt echt nooit als een lompe auto aan, hij prikt gretig bochtjes ( nog niet met de hothatch-gretigheid van een E63s, maar toch ), ik vond dat je eigenlijk niet snel voelt met zo'n beest op weg te zijn.
En dan begon ik te beseffen hoe snel dat ding eigenlijk wel niet is. Zaterdagavond lag ik al in mijn bed, toen een maat stuurde " ei keer testen tegen de mijne? ". Om  00.30 als een echte petrolhead dan maar weer uit mijn nest gekropen 🤣 Ik heb hem dus tegen een gechipte Alpina D5 gezet, en de CLS crosste er gewoon duidelijk van weg. Wtf ... 😂 Enkel in de herneming bleef de D5 hangen (bijna 800Nm), maar vanaf 0 was het geen verhaal. Ja ook zo'n 53 is echt fucking snel, alleen allemaal wat emotielozer dan zijn nog te verwachten grotere broer. In Duitsland ging deze kar vlot naar het einde van de teller 🤨

Ja, deze CLS 53 is mijn ding. Hij heeft zo een beetje een hoog Alpina gehalte: sereen, luxeus, bijna incognito, 90% van de tijd, om dan op aanvraag als een duivel uit een doosje toch serieus vooruit te gaan met het nodige kabaal. @William Blake komt hier een break van? 

Mijn volgende wordt waarschijnlijk wel een benz als ze zo door blijven gaan.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer fijne auto inderdaad!!

en absoluut een echte AMG

de GT4-door zal ook die aandrijving hebben maar daar ligt de focus nog meer op dynamiek

recent GT63 gereden, niet normaal.. zal wel eens een review posten. Nog een stap boven E63.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Daar zitten 2 van die 1500's in he mannen, getuige de dubbele toerenteller. Eentje analoog voor de dieselmotor tot 5000tpm, en eentje digitaal met rode zone vanaf 7k voor de benzine ;)

Mercedes CLS 260

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

image.png.396e6184c6dd13c0b09adb26b360d829.png

had ik ook gelezen. Laat mij sommige mannen hier keer een attaque krijgen ja 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rabbit said:

had ik ook gelezen. Laat mij sommige mannen hier keer een attaque krijgen ja 😛 

Iemand riep op mij?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Geen fan van die facelift stuurwielen, met dat verplicht zwartglanzend gedoe er in.
Voor de rest een beetje een auto die onder de radar blijft, lijkt me.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Rabbit zei:

CLS-facelfit-00015.jpg

Dit is nog niet het definitieve interieur, maar dat van een preproductie-exemplaar dat ze hebben proberen te laten smelten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, JanC zei:

Ligt het aan mij, of worden er toch een stuk minder van verkocht dan vroeger?

Jammer dat ze daar geen break meer v hebben. Vond ik echt zalige auto’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid