Ga naar inhoud

Lynk&CO


walter

Aanbevolen berichten

Herinner je je de Lynk&Co 01 nog (denk gerust aan het Chinese equivalent van de Volvo XC40)? Dit kersverse (online) automerk van concern Geely, eveneens het moederbedrijf van het zojuist genoemde merk uit Zweden, introduceerde hiermee haar eerst model. En die blijkt meer dan uitstekend aan te slaan.

Een ge-rebadgede Volvo XC40, want dat dat is de 01 in grote mate, voor de helft van diens prijs; wie wil nu niet? In elk geval meer Chinese autokopers dan Lynk&Co kan bouwen in haar fabriek in Taizhou, waar allesbehalve toevallig ook de XC40 wordt geproduceerd. Voor de Aziatische markt dat wel, aangezien de 'Europese' XC40 in het Belgische Gent van de band rolt.

Gewiekste marketing
Afijn, we dwalen af. Terug naar de 01. Die is dus Chinees, maar Geely is niet van gister en zo snugger om 'm als een Europees product aan te prijzen. En dat werkt, want de gemiddelde Chinees is lyrisch over dingen die uit het Westen komen. Je ziet het aan het lijnenspel, maar ook aan het marketingmateriaal.

Op bijhorende, gelikte foto's zijn zelfs geen Chinees tekens te bespeuren en de 01 is netjes voorzien van Zweedse nummerplaten. Kennelijk helpt dat, evenals het moderne feit dat Lynk&C0 een grote nadruk legt op verkoop via internet. Een slimme strategie, want bij het openen van de orderboeken was het succes onmiddellijk meetbaar. Sterker, de 01 zou weleens goed kunnen zijn voor een verkooprecord. Niet zozeer qua aantallen, maar qua snelheid. De eerste 6.000 exemplaren waren namelijk al in 137 seconden vergeven! 

En Europa?
Ja, dat komt ook aan de beurt. Lynk&Co wil in 2019 de eerste stappen op de Europese markt zetten. Een jaar later is het aan de VS. De prijs? Reken niet op de 20 mille die de 01 in China kost. autowereld.com

 

148320-lynkco-01-3.jpg

148317-lynkco-01-1.jpg

148321-lynkco-01-4.jpg

148319-lynkco-01-5.jpg

148323-lynkco-01-8.jpg

148324-lynkco-01-6.jpg

148318-lynkco-01-2.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Wat is het idee van die “clubs”? 

Dat is de 'dealer', maar aangezien je maar keuze hebt uit 1 koetswerkvariant, 1 uitrustingsniveau, 2 motoren en 2 kleuren, hadden ze nog plaats over :D

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Doen jullie de marketing?

Nee :):) 

Normaal gezien is het de bedoeling dat elk merk van Geely een apart bureau kiest.

Wij zijn in BE met Polestar + Volvo een Internationale uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Dat is de 'dealer', maar aangezien je maar keuze hebt uit 1 koetswerkvariant, 1 uitrustingsniveau, 2 motoren en 2 kleuren, hadden ze nog plaats over :D

Akkoord, maar nu staat er geen auto. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Parsifal zei:

Uiteindelijk is het een XC40 plug-in, maar dan 8.000 euro goedkoper.

Dikke deal wel

En een leuker interieur. De verticale verluchtingsmonden bij Volvo doen me altijd aan camionettes denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eens moeten rekenen of het interessant zou zijn voor ons...

- Vrouw heeft nu een Fiat 500 waar ze minder dan 10k km/jaar mee doet

- Schoonmoeder heeft een Nissan Micra waar ze minder dan 10k km/jaar me doet

Als ze nu allebei hun wagen zouden verkopen een zo'n lynk zouden delen. Zou toch makkelijker uitkomen lijkt me.

We wonen allebei in dezelfde stad en m'n vrouw werkt om de hoek van m'n schoonouders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de camping in FR stond een Hollander die een link&co bijhad, ik had er nog nooit van gehoord. :lol:

Mijn eerste idee was dat dat een Jeep compas was in een speciale editie of zo maar onderhuids een Volvo clone dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jupke zei:

Op de camping in FR stond een Hollander die een link&co bijhad, ik had er nog nooit van gehoord. :lol:

Mijn eerste idee was dat dat een Jeep compas was in een speciale editie of zo maar onderhuids een Volvo clone dus?

Correct XC40. Vraag in Azië loopt erg goed, in mijn Volvo tijd waren ze aan het twijfelen om ze hier in Gent te gaan produceren en terug naar Azië te sturen met de trein, om aan de vraag daar te kunnen voldoen. Maar die kogel raakte maar niet door de kerk. Er waren best wat bezwaren/angsten om een Chinese wagen van "een ander merk" op de Volvo band te gaan maken. En de autofabrieken hier zijn ook niet bepaald 'goedkoop' te noemen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even opgezocht. In China alleen verkochten ze vorig jaar toch al een nette 175.000 wagen. 
In totaal hebben ze nu rond de 500.000 wagens rond bollen in China alleen. Daar hebben ze trouwens niet alleen de 01, maar ook de 02 en de 03 in het gamma. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week 2 van die dingen achter mekaar op de snelweg zien rijden. Een kleine walging ging door me heen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Deze week 2 van die dingen achter mekaar op de snelweg zien rijden. Een kleine walging ging door me heen.

Gelukkig maar een kleine :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben benieuwd of hun voorspelling uitkomt dat ze de Belgische leasingmarkt gaan overhoop halen door hun cheap ass formules die ze aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid