Ga naar inhoud

Lynk&CO


walter

Aanbevolen berichten

Heb zo'n ding vrijdag live gezien in centrum Gent ... wist niet waar op ik stond te kijken.
Dacht een nieuw Chinees elektrisch ding maar hoewel 't geruisloos voorbij taffelde maakte 't wat verderop wel duidelijk een ICE-lawaai.

In eerste oogopslag een opvallend en fris design, de kleur hielp wel (voor mij; ik houd van blauw) maar na wat grondiger kijken ... mjah, origineel is het toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 4/10/2021 om 18:23, gTa zei:

Heb zo'n ding vrijdag live gezien in centrum Gent ... wist niet waar op ik stond te kijken.
Dacht een nieuw Chinees elektrisch ding maar hoewel 't geruisloos voorbij taffelde maakte 't wat verderop wel duidelijk een ICE-lawaai.

In eerste oogopslag een opvallend en fris design, de kleur hielp wel (voor mij; ik houd van blauw) maar na wat grondiger kijken ... mjah, origineel is het toch niet.

Ik ben deze dit weekend gaan bekijken en het is inderdaad niks om wild van te worden qua design. Maar het is wel zeer compleet en voelt allemaal ok aan, Volvo is niet ver weg wanneer je er in zit. Wat er voor mij uitspringt is standaard: automaat, open dak, electrische zetels met geheugen, electrische koffer, android auto, ruimte en goede zetels.

Voor 500 ex BTW heb je een maandelijks opzegbaar abonnement, identiek aan een operationele lease, 1250 km per maand inbegrepen. En als ik dan kijk wat ik short term kan huren voor dat bedrag, dan heb je toch wel veel meer auto.

Ik ben in onderhandeling voor een project van een paar maanden in een regio waar ze mijn euro4 diesel niet zo graag zien komen en waarvoor iets meer comfort leuk zou zijn, dus ik overweeg dit wel op dit moment. Al ben ik nog wel op zoek naar de addertjes onder het gras 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, josenjef zei:

Ik ben deze dit weekend gaan bekijken en het is inderdaad niks om wild van te worden qua design. Maar het is wel zeer compleet en voelt allemaal ok aan, Volvo is niet ver weg wanneer je er in zit. Wat er voor mij uitspringt is standaard: automaat, open dak, electrische zetels met geheugen, electrische koffer, android auto, ruimte en goede zetels.

Voor 500 ex BTW heb je een maandelijks opzegbaar abonnement, identiek aan een operationele lease, 1250 km per maand inbegrepen. En als ik dan kijk wat ik short term kan huren voor dat bedrag, dan heb je toch wel veel meer auto.

Ik ben in onderhandeling voor een project van een paar maanden in een regio waar ze mijn euro4 diesel niet zo graag zien komen en waarvoor iets meer comfort leuk zou zijn, dus ik overweeg dit wel op dit moment. Al ben ik nog wel op zoek naar de addertjes onder het gras 🙂

Voor alle addertjes lijkt dit me het meest informatieve gebruikersforum van Be/Ne: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2058618

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2021 om 11:32, Polygoon zei:

Wat is het idee van die “clubs”? 

Hetzelfde als dat van de karaoke's in China: Je neemt er de klant of auditor mee naartoe, "you choose girl. She sit on lap, she sing with you, she come with you to hotel" :D 

(True story)

Op 19/8/2021 om 12:36, Parsifal zei:

Uiteindelijk is het een XC40 plug-in, maar dan 8.000 euro goedkoper.

Dikke deal wel

DAT is zeker een goeie deal. Voor gelijkaardige motorisatie?

Op 19/8/2021 om 12:49, Parsifal zei:

Zou eens moeten rekenen of het interessant zou zijn voor ons...

- Vrouw heeft nu een Fiat 500 waar ze minder dan 10k km/jaar mee doet

- Schoonmoeder heeft een Nissan Micra waar ze minder dan 10k km/jaar me doet

Als ze nu allebei hun wagen zouden verkopen een zo'n lynk zouden delen. Zou toch makkelijker uitkomen lijkt me.

We wonen allebei in dezelfde stad en m'n vrouw werkt om de hoek van m'n schoonouders...

Makkelijker om je schoonmoeder bij je thuis te laten intrekken wel in dat geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ma is bijna aan een nieuwe wagen toe.  De Audi A3 diesel die van mijn (overleden) broer is geweest, is >10 jaar oud, heeft bijna 200.000 km, en is  non-grata in bv. Gent.  Stilaan beginnen er wat kosten te komen.  Onlangs werd bv. het dubbelmassavliegwiel vervangen.  Vorige maand is de auto nog blanco gekeurd geweest.

Ik zou haar dit durven aanraden.  Ze rijdt behoorlijk veel, in frequentie, maar geen grote ritten.  Ze kunnen thuis laden. Gezien zowel pa als ma 70+ zijn, en er bij beiden wel wat kwaaltjes opsteken, is een hoge instap mooi mee genomen.  Hoe lang ze nog twee auto's gaan blijven aanhouden, dat is een groot vraagteken: ze staan beiden nogal op hun vrijheid, en hebben allebei een heel druk sociaal leven. 

Een klant van me, die ongeveer in dezelfde situatie als mijn ouders is (maar die heeft nog vier moto's staan :D) kwam daar onlangs mee aan.  Ik was aangenaam verrast door de auto, los van het typische Oosterse 'blob'-design.  Dat rijdt even goed als een XC40, heeft een best aangenaam en deftig afgewerkt interieur.  En dat blauw, hoewel een groot Matchbox-gehalte, stond die auto niet mis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2021 om 12:36, Parsifal zei:

Uiteindelijk is het een XC40 plug-in, maar dan 8.000 euro goedkoper.

Dikke deal wel

een beetje zoals Skoda en Seat bij VAG zijn...

 

deze 01 lijkt me idd wel wat op een nieuwe en vorige Juke of Qashqai met die lampen zo op die motorkap. 

Ik persoonlijk vind dan die nieuwe Hyundai Tuscon mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ik persoonlijk vind dan die nieuwe Hyundai Tuscon mooier

En die vind ik dan weer verschrikkelijk, met die overdadige dagverlichting.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

En die vind ik dan weer verschrikkelijk, met die overdadige dagverlichting.

Zeg nooit zomaar dagverlichting tegen DRL signature he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

En die vind ik dan weer verschrikkelijk, met die overdadige dagverlichting.

daarom moeten er dus verschillende modellen op de markt zijn e. om niet enkel IK tervreden te stellen maar tóch ook een ander ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid