Ga naar inhoud

Mercedes-Benz G-Klasse 2018


Speedhunter

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, RRD zei:

Omdat het kan.

Dat rijdt écht goed.

1. Akkoord

2. daar verschillen we toch van mening. Het rijdt beter dan het vorig model, maar goed ? Dat is niet mijn aanvoelen. Meer nog het is de reden waarom ik hem niet kocht. Puur financieel dom want ding kent weinig waardeverlies. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, RRD zei:

Omdat het kan.

Ik reed die van @Carlito en mijn God wat een absurde, doch heerlijke auto. Als ik de euromillions win is een G63 één van mijn eerste aankopen. Dat rijdt écht goed.

Ik heb nooit gezegd dat het geen heerlijke auto is, @RRD. Ik gaf aan dat, omdat je een G koopt, je niet per sé een G63 moet hebben of dat je anders geen auto hebt die de naam G waardig is. 
En als ik rondkijk, dan zie ik dat de meeste G rijders een G63 kopen “om erin gezien te worden”, niet om de kwaliteiten van een G te hebben.

En dat vind ik spijtig want de kwaliteiten van de wagen worden zo onderkent.

Win ik morgen die euromillions, zoals je dat noemt, dan koop ik een mooi chalet bovenop een berg en zou een G ook op de lijst staan om erheen te rijden in het weekend. Maar dan zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een G500 of G400d om een goede terreinwagen te hebben.

Een G63 met zijn pletwalsbanden gaat in sneeuw weinig plezier hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, RRD zei:

Omdat het kan.

Ik reed die van @Carlito en mijn God wat een absurde, doch heerlijke auto. Als ik de euromillions win is een G63 één van mijn eerste aankopen. Dat rijdt écht goed.

Idem en ik heb er dan nog niet eens mee gereden!

Oliv metallic voor mij, met binnenin dat cheesy full beige met bruin dashboard, en vooral full beige dakhemel ook ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gTa zei:

Idem en ik heb er dan nog niet eens mee gereden!

Oliv metallic voor mij, met binnenin dat cheesy full beige met bruin dashboard, en vooral full beige dakhemel ook ❤️ 

Statements zonder ermee te rijden? gTa, ge zijt aan het achteruit gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 24/12/2021 om 11:59, The Swede zei:

 

Win ik morgen die euromillions, zoals je dat noemt, dan koop ik een mooi chalet bovenop een berg en zou een G ook op de lijst staan om erheen te rijden in het weekend. Maar dan zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een G500 of G400d om een goede terreinwagen te hebben.

 

Een chalet met of zonder internet verbinding? Er zit mogelijks wel nog een crowdfunding idee achter... 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vorig weekend met zo een G63 op stap geweest. 
Redelijke kist maar 250k??

De afwerking is minder dan op een GLE of GLS, het rijdt als een containerbox, de ruimte is klein, … nope. Dit koop je echt voor het imago.

Enige zinnige G zou een basismodel als werkpaard zijn. Dan kan je leven met het klein interieur, etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/4/2022 om 16:19, The Swede zei:

Vorig weekend met zo een G63 op stap geweest. 
Redelijke kist maar 250k??

De afwerking is minder dan op een GLE of GLS, het rijdt als een containerbox, de ruimte is klein, … nope. Dit koop je echt voor het imago.

Enige zinnige G zou een basismodel als werkpaard zijn. Dan kan je leven met het klein interieur, etc

Verander je foto eens in moppersmurf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Verander je foto eens in moppersmurf. 

Want, omdat het een G klasse is, mag je de wagen niet bekristiseren? :rolleyes:

Je klinkt als de AF-ers van 10 jaar terug. Die stonden ook direct op hun achterste poten als je één of ander model van BMW ging bekritiseren. Want elk exemplaar was absoluut perfect. 

Als ik zie hoe dit model wordt aanbeden, en ik naar de wachtlijst en prijs kijk, dan verwachtte ik iets dat uitzonderlijk goed is. En dat was deze G63 niet. Alzeker niet voor deze prijzen die die wagens gaan. En die mening zet ik hier neer. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Want, omdat het een G klasse is, mag je de wagen niet bekristiseren? :rolleyes:

Je klinkt als de AF-ers van 10 jaar terug. Die stonden ook direct op hun achterste poten als je één of ander model van BMW ging bekritiseren. Want elk exemplaar was absoluut perfect. 

Als ik zie hoe dit model wordt aanbeden, en ik naar de wachtlijst en prijs kijk, dan verwachtte ik iets dat uitzonderlijk goed is. En dat was deze G63 niet. Alzeker niet voor deze prijzen die die wagens gaan. En die mening zet ik hier neer. 

 

nee, omdat echt iedere post van jou gezaag is op iets. Alles is negatief. Je bent met voorsprong de grootste downer die ik 'ken'.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tjeu zei:

nee, omdat echt iedere post van jou gezaag is op iets. Alles is negatief. Je bent met voorsprong de grootste downer die ik 'ken'.  

Dat is omdat EV's echt kak zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Want, omdat het een G klasse is, mag je de wagen niet bekristiseren? :rolleyes:

Je klinkt als de AF-ers van 10 jaar terug. Die stonden ook direct op hun achterste poten als je één of ander model van BMW ging bekritiseren. Want elk exemplaar was absoluut perfect. 

Als ik zie hoe dit model wordt aanbeden, en ik naar de wachtlijst en prijs kijk, dan verwachtte ik iets dat uitzonderlijk goed is. En dat was deze G63 niet. Alzeker niet voor deze prijzen die die wagens gaan. En die mening zet ik hier neer. 

 

Is dat niet net het je-ne-sais-quoi dat rond een G63 AMG hangt? Iets dat verre van perfect is maar je toch (of net daarom) doet glimlachen? 

Als liefhebber kan ik er niet op een andere manier naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Is dat niet net het je-ne-sais-quoi dat rond een G63 AMG hangt? Iets dat verre van perfect is maar je toch (of net daarom) doet glimlachen? 

Als liefhebber kan ik er niet op een andere manier naar kijken.

Is lekker Amerikaans, dikke V8 met een onderstel dat het niet aan kan. Maar dan met betere afwerking. Ik vind het een heerlijk concept en ben blij dat ze zo dingen maken. Iedere keer als ik een zie ga ik spontaan glimlachen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Is dat niet net het je-ne-sais-quoi dat rond een G63 AMG hangt? Iets dat verre van perfect is maar je toch (of net daarom) doet glimlachen? 

Als liefhebber kan ik er niet op een andere manier naar kijken.

Dat charme meespeelt, begrijp ik zeker.

Maar er is een zekere “redelijkheid” die aan de dag moet gelegd worden. En dat evenwicht is hier zoek.

De wagens wordt kwaliteiten toegedicht die hij niet heeft (zoals fantastisch om mee te rijden). En een beetje duur is OK. Maar de prijzen die je ziet om een G63 op te kop te tikken zijn onredelijk.

En qua charme… als ik charme wil, dan koop ik voor 1/10de van de prijs een 463 300GE, korte wielbasis om nog te kunnen off roaden en met een interieur dat nog echt charme heeft en rust uitstraalt. Geen playstation drukte en blauwe ledlichten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charme =/= charmant. De charme van een G63 ís net de onredelijkheid he. Het zotte pakket. Wat dat dan moet kosten ondanks een hoop quirks draagt enkel maar bij tot het absurde, en dus weer tot de grijns.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Charme =/= charmant. De charme van een G63 ís net de onredelijkheid he. Het zotte pakket. Wat dat dan moet kosten ondanks een hoop quirks draagt enkel maar bij tot het absurde, en dus weer tot de grijns.

Zoals RRD zegt: omdat het kan. 

Alleen denk ik dan: als ik dat geld heb… wat doe ik met die kist? Ga ik daar mee rijden? 
Er zijn autos die nog een veel grotesker in-your-face-middle-finger gehalte hebben dan dit.  Of absurder zijn.

Neem een M760Li. Dat rijdt zot, is als auto totaal onredelijk… en kost minder dan den helft PLUS je gaat dat meer gebruiken dan een G63.

Dat gezegd zijnde, de eigenaar van die G heeft ook een G Brabus, heeft net een nieuwe CLS Brabus besteld (900pk), een Laferrari, F40, F50, Enzo, etcetc. Als geld geen bezwaar is… 

(hij is 45 en de G63 is eigenlijk de auto voor zijn 22 jarige poppemie-vriendin).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Is lekker Amerikaans, dikke V8 met een onderstel dat het niet aan kan. Maar dan met betere afwerking. Ik vind het een heerlijk concept en ben blij dat ze zo dingen maken. Iedere keer als ik een zie ga ik spontaan glimlachen.

Nieuwe G kan perfect dat vermogen aan imho

rijdt fantastisch goed, itt zijn voorganger 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een goeie auto als je een utilitaire 4x4 zoekt, goeie diesel erin,… luxe mag, da’s geen probleem.  Alleen moet de prijs dan wel serieus naar beneden. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zou dat 'moeten'? De leverancier vraagt een bepaald bedrag. Als de klant vindt dat het product dat waard is, en je verkoopt meer dan wat je - al dan niet kunstmatig - kan produceren, moet je als leverancier goed gek zijn om je prijs te verlagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tommie zei:

En waarom zou dat 'moeten'? De leverancier vraagt een bepaald bedrag. Als de klant vindt dat het product dat waard is, en je verkoopt meer dan wat je - al dan niet kunstmatig - kan produceren, moet je als leverancier goed gek zijn om je prijs te verlagen. 

Wie gebruikte het woord "moeten"? 

Mijn "kritiek" is trouwens niet naar Mercedes toe, of naar de dealers / garages die op dit ogenblik een vette premie vragen om een G te krijgen. (de gast van wie ik de G voor een weekendje in bruikleen kreeg, betaalde trouwens ook 50k meer dan de catalogusprijs). 

Ik stel gewoon in vraag waarom men als klant dit zou willen betalen. De intrinsieke waarde is niet die van het prijskaartje. En dat is wel vaker zo met merkproducten of "hippe" producten, maar hier is de delta echt wel groot. 

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de G ook optisch aantrekkelijk. Alleen ben ik waarschijnlijk saai rationeel want ik zie de G als sterk werkpaard dat ideaal ware om hier in de buurt mee te rijden, om een caravan of trailer mee te sleuren, ... Maar niet als Monaco- of Knokke-wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

Nieuwe G kan perfect dat vermogen aan imho

rijdt fantastisch goed, itt zijn voorganger 

Eens.

De vorige was een dramatisch slechte auto op alle vlak, maar de nieuwe is echt wel goed. Ik heb hem enkel in 63 gereden, en ik had op geen enkel moment het gevoel dat die ophanging het niet aankon. Wel integendeel, ik was eerder onder de indruk hoe die ophanging om ging met dat gewicht op bochtige banen in de ardennen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tommie zei:

 

Je trekt het "moeten" uit context. Er staat een conditie voor, nl dat als je mij een G wil verkopen (voor het gebruik dat ik er voor zie), de prijs naar beneden zal moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid