Ga naar inhoud

Mercedes-Benz G-Klasse 2018


Speedhunter

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, RRD zei:

Eens.

De vorige was een dramatisch slechte auto op alle vlak, maar de nieuwe is echt wel goed. Ik heb hem enkel in 63 gereden, en ik had op geen enkel moment het gevoel dat die ophanging het niet aankon. Wel integendeel, ik was eerder onder de indruk hoe die ophanging om ging met dat gewicht op bochtige banen in de ardennen.

Vraag dan: Jawel, het rijdt goed. Maar zou je voor een G63 zoveel meer geld geven dan voor een GLE 63 of een SVR/SVO van bij Range? (ls het je eigen centen zijn die je moet aangeven voor een auto die je regelmatig gaat gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij vat het inderdaad goed samen. Hij vergelijkt de G altijd met de vorige en zegt juist dat je een G enkel koopt omdat je een G wil (en niet in vgl met een andere auto), en dat je de wagen koopt "omwille van het imago waar hij voor staat". 

En daar zit zonder twijfel het verschil. De ene hecht meer belang dan de andere aan looks voor een auto.

Bij mij zijn voor een 4x4 de vragen simpel:

- Kan ik er een zware aanhanger mee sleuren? 

- Is er genoeg power voor die aanhanger?

- Kan ik er een nest rommel in kwijt?

- Kan ik er ook op minder toegankelijke plekken mee door?

- Is hij binnenin aangenaam?

- Rijdt hij op de weg ook nog redelijk comfortabel?

En jawel, de G antwoordt op alles "ja". Maar er zijn wagens (incluis bij MB) die het hogergenoemd lijstje nog beter afwerken. De GLS is er één van, de Range, etc. 

Er is geen punt waar de wagen echt 50000,- of 100000,- euro beter is dan de concurrentie. Meer zelfs, een GLE 63 klopt objectief waarschijnlijk een G 63 als je er hogerstaande lijst bijneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, The Swede zei:

Vraag dan: Jawel, het rijdt goed. Maar zou je voor een G63 zoveel meer geld geven dan voor een GLE 63 of een SVR/SVO van bij Range? (ls het je eigen centen zijn die je moet aangeven voor een auto die je regelmatig gaat gebruiken).

Een G is een auto waar zo'n rationelere benadering zelden landt, heb ik 't gevoel.
Zoals @Audi S8 zegt: je koopt dat niet op basis van rationele argumenten. (Uitzonderingen bevestigen de regel.)

Het feit dat zo'n oud ogend model met rotslechte aero en nog een resem kenmerken die niet zo heel modern zijn, toch zo goed verkoopt, zegt genoeg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Een G is een auto waar zo'n rationelere benadering zelden landt, heb ik 't gevoel.
Zoals @Audi S8 zegt: je koopt dat niet op basis van rationele argumenten. (Uitzonderingen bevestigen de regel.)

Het feit dat zo'n oud ogend model met rotslechte aero en nog een resem kenmerken die niet zo heel modern zijn, toch zo goed verkoopt, zegt genoeg.

Eigenlijk is dat bij heel veel auto's zo, alleen bij een G nog minder 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. En dan moet je voor jezelf bepalen of je met die kleine kanten wil leven (tegen die prijs) of niet. In mijn geval zeg ik voor de G63: niet echt. Een G400d aan 130000 euro... OK, overweegbaar.

Wat me wel wat stoort, is dat, in discussies over de G63, de "fans" de wagen beschrijven als het meest fantastisch machien dat je kan kopen. 

"Het ziet er fenomenaal uit" of "het ziet er vet uit" en "ik wil daar 230-250k voor betalen"? Ik kan je volgen. 

"Het rijdt zo goed dat het 250k waard is" ?  Neeuuuu. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Super95 zei:

Elke suv eigenlijk.

Zo kort zou ik niet door de bocht gaan. 

Een X5 of GLE kost niet echt zoveel meer dan een gelijk gemotoriseerde 5 Touring of E Break.

Hebben ze nadelen tegenover de breaks? Zeker. 

Maar ze hebben ook bepaalde voordelen die je als klant misschien nodig hebt. 
Met een 5 touring mag ik mijn caravan bvb niet trekken. 
En waar ik hier woon, is een 4x4 die wat hoger op zijn poten staat wel eens welkom.

We spreken echter van wagens die ong hetzelfde kosten. Niet over een wagen die VEEL meer kost zonder technisch of objectief zoveel beter te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 3 maanden later...
Op 5/4/2023 om 23:06, BMWMB zei:

Indrukwekkend wat zo'n G kan. 

 

Dat noem ik niet “kunnen” want hij is rondom beschadigd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Is de G uitverkocht, @William Blake?

Ik zie 'm niet meer in de Belgische configurator, en op .de zijn er "final editions" beschikbaar.

Of komt er een facelift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Is de G uitverkocht, @William Blake?

Ik zie 'm niet meer in de Belgische configurator, en op .de zijn er "final editions" beschikbaar.

Of komt er een facelift?

dat is al zo sinds begin 2022 😉

begin volgend jaar kleine facelift idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

WTF :shock: 

image.png.cd018d9e47b927a5bcae42b76ccda0e0.png

Nu ja, als je kijkt op mobile.de: G-klasses vanaf bouwjaar 2019 (huidige is vanaf ergens in 2018 maar zo zit er niks van 't vorig model bij): 1.793 stuks geadverteerd

  • 92 x G 350d
  • 214 x G 400d
  • 244 x G 500
  • 1.242 x G 63 AMG

:lolz: 

Zal natuurlijk wel deels vertekend zijn door 't feit dat er meer car flippers op de 63 mikken om winst te maken, maar toch.

 

(Voor de wiskundefreaks: er zit nog 1 G 300 diesel Professional (461) tussen ook, yep.)

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, gTa zei:

Nu ja, als je kijkt op mobile.de: G-klasses vanaf bouwjaar 2019 (huidige is vanaf ergens in 2018 maar zo zit er niks van 't vorig model bij): 1.793 stuks geadverteerd

  • 92 x G 350d
  • 214 x G 400d
  • 244 x G 500
  • 1.242 x G 63 AMG

:lolz: 

Zal natuurlijk wel deels vertekend zijn door 't feit dat er meer car flippers op de 63 mikken om winst te maken, maar toch.

 

(Voor de wiskundefreaks: er zit nog 1 G 300 diesel Professional (461) tussen ook, yep.)

Geef mij maar de 500 ipv de 63. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschiet daar eigenlijk niet van. Denk dat 1op2 van de G-klasses hier een amg is. Waarschijnlijk zelfs hoger. ( zoals de cijfers aangeven) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine facelift op de G.  Dat zal waarschijnlijk een ander type bout zijn die gebruikt zal worden om de achterdeur vast te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, William Blake zei:

wacht maar, er komt nog iets beter op ons af 🤣

Ik postte dat voor het geel gearceerde, hé, niet voor de uitvoering op de foto. :D 
Maar bon, we mogen dus van de facelift opnieuw een soortement special (First?) edition verwachten die nog bonter is. Okay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, William Blake zei:

wacht maar, er komt nog iets beter op ons af 🤣

Hoe bedoel je? Lelijk, of compleet over the top? 

Die grand edition is toch alleszins niet lelijk. 

Kijk @Naish neodyme strepen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gTa zei:

Ik postte dat voor het geel gearceerde, hé, niet voor de uitvoering op de foto. :D 
Maar bon, we mogen dus van de facelift opnieuw een soortement special (First?) edition verwachten die nog bonter is. Okay.

nee nog binnen deze Baumuster 🙂

95% van mijn G's zijn de AMG effectief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid