Ga naar inhoud

Mercedes-Benz G-Klasse 2018


Speedhunter

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Ik begin het bestaansrecht van de G toch echt wel in vraag te trekken. Het is helemaal niet meer het werkpaard dat tegenover de GLE of GLS het voordeel had dat hij een stuk beter off-road was. Waarom dan een G nog kopen als een GLS een HEEL stuk ruimer en comfortabeler is EN minder kost? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij mag dat in vraag trekken, maar de verkoopcijfers van de G blijven gigantisch. Keuze is makkelijk gemaakt dan voor Mercedes zijnde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dimitri zei:

Jij mag dat in vraag trekken, maar de verkoopcijfers van de G blijven gigantisch. Keuze is makkelijk gemaakt dan voor Mercedes zijnde.

Als ik in de schoenen van Mercedes ga staan, zonder twijfel. @Dimitri
Voor elke GLE of GLS die je hier ziet rondrijden, rijden er 10 G's rond. Ding is belachelijk populair. 

Als ik me in de schoenen van de klant zet, stel ik me de vraag "waarom?". Voor die centen koop ik me toch eerder een GLS.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Ik begin het bestaansrecht van de G toch echt wel in vraag te trekken. Het is helemaal niet meer het werkpaard dat tegenover de GLE of GLS het voordeel had dat hij een stuk beter off-road was. Waarom dan een G nog kopen als een GLS een HEEL stuk ruimer en comfortabeler is EN minder kost? 

Ik merk veel meer new-G's dan GLS'en in het dagelijks verkeer op.   Er is wel degelijk een markt voor.

 

edit: je was me voor.  

Een S is nog comfortabeler én mooier (in mijn ogen)...  en toch zie je er ook niet zo heel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik merk veel meer new-G's dan GLS'en in het dagelijks verkeer op.   Er is wel degelijk een markt voor.

 

edit: je was me voor.  

Een S is nog comfortabeler én mooier (in mijn ogen)...  en toch zie je er ook niet zo heel veel.

Dat klopt. Ik ben nog altijd geen fan van de binnenkant van die S. Maar vanbuiten is dat echt de elegantie en statigheid zelve. 

En destijds de gelegenheid gehad hebbende een GLS te rijden voor een aantal weken, moet ik zeggen dat dat echt wel een TOP kist is. Meer nog dan de X7. 

Beste vriendin van mijn madame rijdt met een G63 AMG. Mooi afgewerkt (hare vent heeft dan ook niet op een frank gekeken), maar ruim en practisch is het niet, zelfs vergeleken met een GLE of X5. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mich zei:

Een G is een icoon. Status. Straalt macht uit. Snobisme ook. 
 

Vandaar de aantrekkingskracht en ditto verkoop

Klopt en dat laatste stoor ik me wat aan. Ben al een tijdje aan het nadenken over de hypothetische configuratie van m’n G bij winst euromillions maar ik vind geen klassieke, niet nouveau-riche snobistische configuratie. 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Klopt en dat laatste stoor ik me wat aan. Ben al een tijdje aan het nadenken over de hypothetische configuratie van m’n G bij winst euromillions maar ik vind geen klassieke, niet nouveau-riche snobistische configuratie. 

Voor één keer ben ik het 110% met u eens, jongeman. 

Als ik G denk, dan denk ik oerdegelijk Mercedes werkpaard met een betrouwbaarheid à la W124 200D gekoppeld aan een absoluut tijdloos imago en karakter en serieuze kwaliteiten als off-roader / trekauto. 
In dat respect, vind ik het bvb spijtig dat je geen "korte" versie meer kan kopen. 

Grappig genoeg, als je op de website hier kijkt van MB, dan stellen ze de G zo voor:
image.png.7113fb2c886b599ecf62106499ccca20.png

 

Als je de configurator opent, is de default versie die aangevinkt staat echter de G63 :rolleyes: .

 

Ik denk echter dat als je een "gewone" G400d groene met 18" velgen neemt in Professional line, je nog redelijk discreet gaat rondbollen en dat de snobs je zeker niet direct tot hun clubje gaan rekenen. 

Zoiets bvb ?

image.png.88236fa18838016fcbde3a9decc69172.png

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Polygoon

Bij deze... Een g400 diesel met niet teveel rommel erop (geen multicontourzetels, schermpjes achteraan, etc) en in niet-snob design (of toch zo weinig mogelijk), dus zonder verdonkerde ramen achteraan, grote velgen, ... 

De prijs blijft wel van dat niveau dat je ofwel en lotto moet winnen of je moet als zelfstandige beginnen 😉  Deze config is 174000 chf 😯

 

image.png.3bd8c1b45c21f7083997bafd7101fdff.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Super95 zei:

Wie gaat er door een bos rijden met 175k?

Denk dat je nog zou verschieten met welke auto's sommige door de bossen rijden om te gaan jagen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! Onlangs nog een jager gesproken in het bos die met een G klasse w463 cabrio aan het rijden was, dingen gaan veel geld, kon hem niet schelen :D, was zijn derde al...

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-g-350-cdi-cabrio-heated-vent-seat-lichte-vracht-trekhaak-diesel-zilver-9cce39e8-e7c3-4e49-8b58-e3744e5f8768?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, The Swede zei:

@Polygoon

Bij deze... Een g400 diesel met niet teveel rommel erop (geen multicontourzetels, schermpjes achteraan, etc) en in niet-snob design (of toch zo weinig mogelijk), dus zonder verdonkerde ramen achteraan, grote velgen, ... 

De prijs blijft wel van dat niveau dat je ofwel en lotto moet winnen of je moet als zelfstandige beginnen 😉  Deze config is 174000 chf 😯

 

image.png.3bd8c1b45c21f7083997bafd7101fdff.png

Al die off-road mikmak om er dan enkel mee op de baan te moeten rijden hoeft ook niet. Ergens zou ik nog wel de configuratie van m’n W460 willen nemen. Green over tan. Maar dat is dan ook weer zo afgezaagd. 

Clear glass navy blue lijkt me ook wel leuk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Super95 zei:

Wie gaat er door een bos rijden met 175k?

Stel je voor een auto kopen en die gebruiken waarvoor die gemaakt is.

Beter om met je porsche geen trackdays meer te doen zeker?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Polygoon zei:

Al die off-road mikmak om er dan enkel mee op de baan te moeten rijden hoeft ook niet. Ergens zou ik nog wel de configuratie van m’n W460 willen nemen. Green over tan. Maar dat is dan ook weer zo afgezaagd. 

Clear glass navy blue lijkt me ook wel leuk. 

Ook om off road te gaan, hoef je die accessoires niet. Ik had ze er gewoon even bijgeladen om te tonen dat je nog een G kon hebben zonder het snob imago.

Nu is wel de vraag: als je er enkel maar op de baan mee rijdt, waarom dan een G kopen?

Ik gebruik zelfs mijn Cayenne als off roader. Ten eerste kan je waar ik woon maar beter een off roader hebben. Gisteren nog maar eens voorgehad dat de straat geblokkeerd was door een vrachtwagen die bomen aan het laden was en de enige keuze om bij mij dan weg te raken was door een ongeploegd veld te rijden. Was ik met de BMW geweest, dan kon ik niet weg. En daarnaast gebruik ik hem ook als trekauto.

20 uren geleden, gewoon ik zei:

Stel je voor een auto kopen en die gebruiken waarvoor die gemaakt is.

Beter om met je porsche geen trackdays meer te doen zeker?

So true. Al gaan 90% van de Porsche's nooit een circuit zien (tenzij dan eens voor een toeristenrit) en worden ze gekocht om ermee te paraderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Roox zei:

 

Ze noemen "G63 offroad test", maar voor het echte ruwe werk waar je die laaghangende AMG uitlaat nogal es kan kwijtspelen, nemen ze wel een gewone G500 met normale velgen en zonder AMG pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Polygoon zei:

Er is offroad en offroad ook natuurlijk. 

Dat klopt. Je hoeft geen snorkel voor het gewone werk. 

Maar met een G63, die kwetsbare uitlaat, de veel te brede zomerbanden, etc kan je haast niet off road. Ik zou er in dat pattattenveld van gisteren al mijn twijfels bij gehad hebben. Cayenne moest er in hoogst off-road stand en met geblokkeerde diffs door. (en staat op "smalle" winterbanden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid